Ja daar hoop ik ook vaker op. Maar zal niet gebeuren.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Eigenlijk zou een onpartijdige partij de vrede moeten bewaken daar. Gaat anders toch weer mis.
Ze zijn beiden in elk geval besluitvaardig.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hitler zei dat de strijdvaardige islam beter bij het Duitse volk zou passen dan het tamme, weke christendom.
Neequote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:50 schreef koos_vriendloos het volgende:
Loopt twitter voor jullie ook vast
Ik gok op ervaringen uit het verleden dat de tekst iets uitgebreider en anti Israël was dan in de titel, maar anders is het wel treurig. Ben ook te lui om te zoeken om de onderbuik te bevestigen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:49 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We hebben geen mening.
Gooi het topic maar dicht.
Is deze start van een grondoffensief überhaupt afgestemd met de VS?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:46 schreef MissButterflyy het volgende:
In de liveblog van nu.NL staat als laatste nieuws dat de VS Israël toch vraagt het grondoffensief te heroverwegen, en dat er andere mogelijkheden zijn Hamas aan te pakken
Zijn ze wel een beetje laat mee?
Is niet mogelijk. Die 'vrede' is dan namelijk niet volgens de wensen van de strijdende partijen zelf, anders hadden ze die zelf wel gesloten. Dus zal die 'onafhankelijke partij' die naar eigen inzicht moeten afdwingen. Dat is geen onafhankelijkheid dus.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Eigenlijk zou een onpartijdige partij de vrede moeten bewaken daar. Gaat anders toch weer mis.
De ideale oplossing in mijn ogen:quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hezbollah misschien, Iran lijkt me niet.. Die laten het vechten doen door proxies.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:52 schreef plesner het volgende:
Zou Hezbolah/Iran zich niet gaan mengen zodra Israel de Gaza zou binnenvallen, ben benieuwd hoe het Israel vergaat mochten ze op 2/3 verschillende fronten tegelijk moeten vechten
Ben benieuwd waarom dit het geval is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nauru, Micronesië, Tonga en Marshall Eilanden steunen Israël. Nu kan Hamas wel inpakken hoor!
and that might or might not trigger a responsequote:
Bestaan op de zak van Amerika.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:53 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Ben benieuwd waarom dit het geval is.
Als dat zo is zou je nu niet zo emotioneel reagerenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dus ik heb gelijk, maar dat zo schrijven is wel wat eng. Is goed jongen.
2, 3 en 4 gaan in elk geval niet gebeuren. Sowieso nogal een eenzijdig voorstel wat je hier neerzet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:53 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
De ideale oplossing in mijn ogen:
1. Hamas dient ontmanteld te worden en de controle van Gaza dient te worden overgedragen aan de Palestijnse Autoriteit.
2. Joodse kolonisten dienen te vertrekken van de Westbank.
3. De Westbank en Gaza worden samen de soevereine staat Palestina, met Oost-Jeruzalem als hoofdstad.
4. Israël faciliteert een transitroute over land tussen de Westbank en Gaza.
5. Israël heft de zeeblokkade voor Gaza op, en het luchtruim wordt ook geopend.
6. De Golanhoogten worden overgedragen aan Syrië op een nader te bepalen moment, Shebaa Farms wordt overgedragen aan Libanon.
7. Elke schending van grenzen en elke militaire of terroristische aanval zal door de VN veroordeeld worden en diplomatieke gevolgen hebben, bv. sancties.
8. Westerse én Arabische landen zullen garant staan voor de soevereiniteit van Palestina én Israël, en zullen geen verdere schendingen tolereren.
9. Alle Arabische landen erkennen de soevereiniteit van Israël. Alle westerse landen erkennen de soevereiniteit van Palestina.
10. Er komt een internationaal steunfonds voor Palestina, een soort Marshallplan.
Afijn, dit zou een utopie zijn. Ik vrees dat er nooit een oplossing komt.
Ik vermoed omdat die staten nogal teren op de zak van de VS.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:53 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Dit zijn geen Turken, maar Syrische vluchtelingen die in Turkije wonen zo als ik het zie.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:54 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ twitter ]
Vuurwerk op Israëlische consulaat in Istanbul
Ahh eerst de agressieve aanval, vervolgens de ontwijking en als je daarop gewezen wordt is de ander emotioneel. Vergeet niet te zeggen dat ik een ad hominem heb gedaan, dan is het kwartet compleet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als dat zo is zou je nu niet zo emotioneel reageren
Mede Turkenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:55 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Dit zijn geen Turken, maar Syrische vluchtelingen die in Turkije wonen zo als ik het zie.
De VS is op missie om meer invloed in de Pacific te krijgen. Blijkbaar voor nu goed gelukt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:53 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Dat is nogal logisch, want je bekijkt het vanuit een andere invalshoek (en andere normen en waarden die aan mannen en vrouwen worden gehangen).quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 22:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Platte zwart wit visie. Je kan prima in verbinding staan met meerdere culturen of landen. Je eigen ervaring met religie is jammer, ik heb daar weer juist andere ervaringen mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |