Als het al mag (zie Quelle arrest), hoe moet ik me dat voorstellen? Een geldelijke vergoeding door TS?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 23:35 schreef Queller het volgende:
Ben ik eigenlijk benieuwd of ze die 15 maanden gebruik niet mogen verrekenen.
De wet zegt daar in ieder geval niks over.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 23:35 schreef Queller het volgende:
Ben ik eigenlijk benieuwd of ze die 15 maanden gebruik niet mogen verrekenen.
Ik ontbond de aankoop van een auto. Daar was destijds een advocatenkantoor bij betrokken. Er werd ontbonden, maar wel onder aftrek van vergoeding voor twee maanden gebruik. Ik kreeg dus niet het hele aankoopbedrag vergoed. Vond ik op dat moment wel logisch.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 00:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Als het al mag (zie Quelle arrest), hoe moet ik me dat voorstellen? Een geldelijke vergoeding door TS?
Een refurbished exemplaar lijkt me voldoende compensatie voor 15 maanden gebruik. Bovendien wordt de garantie op het product met 15 maanden ingekort.
Zeker een prima vraag en ik had daar zelf ook al rekening mee gehouden. Maar OK, ik zeg geen nee tegen het volledige aankoopbedrag terug.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:13 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ontbond de aankoop van een auto. Daar was destijds een advocatenkantoor bij betrokken. Er werd ontbonden, maar wel onder aftrek van vergoeding voor twee maanden gebruik. Ik kreeg dus niet het hele aankoopbedrag vergoed. Vond ik op dat moment wel logisch.
Dus een oprechte vraag of dat hier ook logisch zou zijn. Vergoeding van het aankoopbedrag, maar onder vermindering voor de periode van gebruik.
Ik was even abuis: bij ontbinding mag het (bij reparatie of vervanging niet). En de koop is nu ontbonden. Maar klaarblijkelijk maakt Koelblauw er geen aanspraak op.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:13 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ontbond de aankoop van een auto. Daar was destijds een advocatenkantoor bij betrokken. Er werd ontbonden, maar wel onder aftrek van vergoeding voor twee maanden gebruik. Ik kreeg dus niet het hele aankoopbedrag vergoed. Vond ik op dat moment wel logisch.
Dus een oprechte vraag of dat hier ook logisch zou zijn. Vergoeding van het aankoopbedrag, maar onder vermindering voor de periode van gebruik.
Tenzij je bij coolblue niet meer wilt kopen natuurlijkquote:Op zaterdag 4 november 2023 08:58 schreef Seven. het volgende:
Zojuist bevestiging gehad dat ik 1049 euro shoptegoed heb gekregen. Straks ff checken wat er nou precies bevestigd is, maar ik ga niet onnodig moeilijk doen of zo. Shoptegoed, geld terug: maakt me niet zoveel uit.
Klopt, uiteindelijk is geld terug beter. Maar OK, uiteindelijk is het netjes opgelost. Dat daar 2 weken en veel aandringen en najagen van mijn kant overheen moest gaan, is wel jammer natuurlijk.quote:Op maandag 6 november 2023 21:03 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Tenzij je bij coolblue niet meer wilt kopen natuurlijk
Dan is een vriendelijk mailtje naar de klantenservice voldoende om het shoptegoed om te zetten in geld op je betaalrekening. Dat is althans mijn ervaring.quote:Op maandag 6 november 2023 21:03 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Tenzij je bij coolblue niet meer wilt kopen natuurlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |