abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:42:31 #1
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079096
Samenvatting 7 oktober tot met 23 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis. Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Israëlische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas.

Recente frontpage berichten 23 oktober met dank aan @Jippie

Netanyahu waarschuwt Hezbollah voor verwoestende gevolgen inmenging oorlog
Amerikaanse regering bezorgd over mogelijke uitbreiding conflict Midden-Oosten
Israël in oorlog met Hamas, welke landen steunen elkaar?
Palestijnen mishandelen ezel om zelf opgeplakt Israël vlaggetje
Hamas laat 2 Amerikaanse gegijzelden vrij
"De werkwijze van Hamas'

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:42:53 #2
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079101
*O* gepikt van die dikke spekkop hahahahaha
pi_211079107
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien giftige gassen de tunnels in. Of zoiets.
Niet nodig, gewoon de rioolafvoer erin laten uitlopen >:)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:44:31 #4
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211079119
Israëlische media melden dat de woning van Abu Obaida, woordvoerder van Hamas, is gebombardeerd. Onbekend is of hij inderdaad gedood is.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:44:45 #5
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211079121
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Niet nodig, gewoon rioolafvoer erin laten uitlopen >:)
Denk wel dat zoiets effectief is. De tunnels onbruikbaar maken, ook voor de toekomst.

Maar goed, er zullen ook veel onschuldige mensen zitten en gijzelaars.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:45:08 #6
438527 MissButterflyy
pi_211079128
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:44 schreef Qarrad het volgende:
Israëlische media melden dat de woning van Abu Obaida, woordvoerder van Hamas, is gebombardeerd. Onbekend is of hij inderdaad gedood is.
Hopelijk was ie thuis.
pi_211079136
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Denk wel dat zoiets effectief is. De tunnels onbruikbaar maken, ook voor de toekomst.

Maar goed, er zullen ook veel onschuldige mensen zitten en gijzelaars.
Ze weten niet eens waar de tunnels precies zijn.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:47:12 #8
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211079149
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hopelijk was ie thuis.
Ik hoop het ook, want er zijn meerdere doden geteld dus het zou nogal onverteerbaar zijn als hij er niet tussen zat :{
pi_211079152
Hoe bijna miljoen joden het Midden-Oosten uit werden gejaagd

Daar hoor je dat hypocriete pro Palestina volk natuurlijk ook nooit over.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:48:09 #10
438527 MissButterflyy
pi_211079164
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Als ze gaan starten met een grondoffensief zullen ze er wel achter komen.
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 18:49:24 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211079172
quote:
10s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:42 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
*O* gepikt van die dikke spekkop hahahahaha
nou en, ik zie nu pas dat ik de laatste post had hahahahaha!

:6
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211079176
Steeds meer deskundigen van holocaust/genocide, internationaal recht laten van zich horen over de het gevaar van een genocide in Gaza. Het het betreffende document https://opiniojuris.org/2(...)al-genocide-in-gaza/

"The world is indeed watching, as Biden said, and it knows, despite Biden’s use of the Holocaust to distort what is clearly in front of our eyes, as more than 800 scholars of international law, conflict studies, and Holocaust and Genocide Studies declared in a statement on 15 October: “We are compelled to sound the alarm about the possibility of the crime of genocide being perpetrated by Israeli forces against Palestinians in the Gaza Strip. We do not do so lightly, recognizing the weight of this crime, but the gravity of the current situation demands it.” Scholars whose work has shaped the field of Holocaust and genocide studies, such as Omer Bartov and Marion Kaplan, signed the statement.

This is significant. More and more Holocaust and genocide studies scholars are refusing to allow the continuation of the dangerous use of the Holocaust to distort the historical reality of the Holocaust and Israeli mass violence against Palestinians. This provides some hope in these dark days, as it supports the struggle for a different future, beyond the Israeli settler state, a future that should be based on equality, justice, freedom and dignity for all the people who live between the Jordan River and the Mediterranean Sea."

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:49:53 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211079178
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
schien dat we gifgas beter op de verboden lijst laten staan hoor
Ik ben chemisch ingenieur hè, ik kan het voor mezelf eigenlijk nog wel een beetje goedpraten om in een gesloten tunnel systeem te gebruiken. In het open veld of stad waar nog burgers zijn, nee.

Maar ja, deze geest houden we misschien maar beter letterlijk in de fles. Zeewater werkt ook en dat laat de tunnels misschien nog instorten ook.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211079182
twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211079183
quote:

[..]
Het is allemaal onderling verbonden, dus als je bij één ingang er iets ingooit verspreid het zich lijkt me ook naar de rest.

Mosab Hassan Yousef geeft dit ook als beste optie.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:51:44 #16
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079193
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
nou en, ik zie nu pas dat ik de laatste post had hahahahaha!

:6
oh, ik dacht ze geven de downie maar zijn momentje...

-O-
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:51:56 #17
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211079199
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:49 schreef Slayage het volgende:
Steeds meer deskundigen van holocaust/genocide, internationaal recht laten van zich horen over de het gevaar van een genocide in Gaza. Het het betreffende document https://opiniojuris.org/2(...)al-genocide-in-gaza/

"The world is indeed watching, as Biden said, and it knows, despite Biden’s use of the Holocaust to distort what is clearly in front of our eyes, as more than 800 scholars of international law, conflict studies, and Holocaust and Genocide Studies declared in a statement on 15 October: “We are compelled to sound the alarm about the possibility of the crime of genocide being perpetrated by Israeli forces against Palestinians in the Gaza Strip. We do not do so lightly, recognizing the weight of this crime, but the gravity of the current situation demands it.” Scholars whose work has shaped the field of Holocaust and genocide studies, such as Omer Bartov and Marion Kaplan, signed the statement.

This is significant. More and more Holocaust and genocide studies scholars are refusing to allow the continuation of the dangerous use of the Holocaust to distort the historical reality of the Holocaust and Israeli mass violence against Palestinians. This provides some hope in these dark days, as it supports the struggle for a different future, beyond the Israeli settler state, a future that should be based on equality, justice, freedom and dignity for all the people who live between the Jordan River and the Mediterranean Sea."

[ twitter ]
Wat zeggen die deskundigen ook alweer over de Armeense Genocide?
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 18:51:56 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211079200
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:49 schreef nixxx het volgende:
w
gewoon de uitgangen opblazen

al zullen de meesten wel in ziekenhuisen en kleuterscholen uitkomen gok/vrees ik
pi_211079205
quote:

[..]
Ten deel waarschijnlijk al wel omdat het bijna onmogelijk is grote hoeveelheden grond te verplaatsten zonder dat het opvalt. Met moderne detectie middelen mits je die in de de buurt kan gebruiken niet zo moeilijk.

Ground-penetrating radar en echo locatie detectie met behulp van kleine explosies bijvoorbeeld.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 18:52:42 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211079210
quote:
9s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
oh, ik dacht ze geven de downie maar zijn momentje...

-O-
elk moment is mijn moment vriend

elk moment
pi_211079211
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:50 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Het is allemaal onderling verbonden, dus als je bij één ingang er iets ingooit verspreid het zich lijkt me ook naar de rest.

Mosab Hassan Yousef geeft dit ook als beste optie.
Ik weet niet wie dat is. Die ziet het aanvallen van tunnels als groots?
pi_211079238
Er zijn ook nog gijzelaars trouwens. Ontdek je een ingang......wat dan?
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:55:21 #23
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079243
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
elk moment is mijn moment vriend

elk moment
Oh hemel laten we niet over moment beginnen en de noodzaak van materie voor de betekenis van tijd, en dus moment en we zijn de avond zoek... O+
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 18:57:13 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211079266
quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:55 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Oh hemel laten we niet over moment beginnen en de noodzaak van materie voor de betekenis van tijd, en dus moment en we zijn de avond zoek... O+
deze man ...
  woensdag 25 oktober 2023 @ 18:57:47 #25
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211079271
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 18:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
deze man ...
knettergek, neem het aan van mijn vrouw ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo