Dit is zeker een van meest bloederige vanuit Hamas-kant inderdaad.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dit is wel de meest burgergerichte aanslag van Hamas ooit. Daarnaast wist men dat Israël terug zou slaan.
Het brengt alleen maar drama voor de bevolking.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is zeker een van meest bloederige vanuit Hamas-kant inderdaad.
Absoluut, ik heb ook geen idee hoe dit gaat aflopen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het brengt alleen maar drama voor de bevolking.
nee hoor, ze richten zich nagenoeg altijd op burgersquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dit is wel de meest burgergerichte aanslag van Hamas ooit. Daarnaast wist men dat Israël terug zou slaan.
Niet zo. Eerder met raketten. Dit is heel persoonlijk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee hoor, ze richten zich nagenoeg altijd op burgers
Infiltraties vanuit Gaza? Dat is nieuw voor mij.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:49 schreef Qarrad het volgende:
Israel Hayom meldt dat er het één en ander is afgeschoten vanuit Syrië. Er is terug geschoten op de locaties van de lanceringen.
Verder is er opnieuw bericht van/vrees voor infiltraties vanuit Gaza zoals eerder vandaag.
Ik kan die nietszeggendheid eigenlijk niet zo goed meer aanhoren.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:47 schreef Tekaschi het volgende:
Zometeen Rutte:
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal
Waar denk je dat Nederland moet staan nu. Men deed al een stap terug.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik kan die nietszeggendheid eigenlijk niet zo goed meer aanhoren.
Meen eens. Maar dit was wel even andere koek. Bewust burgers doden. Dan ben je je een psycho.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:55 schreef bianconeri het volgende:
De hele wereld moet zich gewoon kapot schamen dat ze Israël dit laten doen.
Israël moet net als Rusland op het verboden voor alles lijstje gezet worden.
Misselijk terroristen landje.
En het enige wat landen soms een klein beetje zeggen is foei.
In ieder geval duidelijk standpunt nemen, het is wereldwijd een zwak en obligaat "heel verschrikkelijk wat ze allemaal geflikt hebben die beesten maar zorg dat je met oplossen erg proportioneel je gang gaat hoor"quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waar denk je dat Nederland moet staan nu. Men deed al een stap terug.
Ja, alle landen in de wereld zijn medeplichtig aan genocide. Zal nog (een keer) druk gaan worden in Den Haag.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:55 schreef bianconeri het volgende:
You okay?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:55 schreef bianconeri het volgende:
Het afmaken van Hamas ben ik met je eens. Hoe hou je burgers er redelijk buiten.....nu. Niet over 15 dagen. Dan is het te laat.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In ieder geval duidelijk standpunt nemen, het is wereldwijd een zwak en obligaat "heel verschrikkelijk wat ze allemaal geflikt hebben die beesten maar zorg dat je met oplossen erg proportioneel je gang gaat hoor"
Dit zegt dus helemaal niets en lost ook niets op, zeker niet zolang Hamas zich achter de kinderwagens, burgers en gijzelaars verschuilt.
De context is alleen leuk om zelf het grotere plaatje voor je te zien, maar kan in dit geval op geen enkele manier relevant zijn voor wat voor discussie dan ook. Als je dan toch de behoefte voelt om die context erbij te slepen om een punt te maken, doorgaans door de welbekende 'ja, maar' ben je het aan het bagatelliseren. Eigenlijk moet je zelfs de huidige acties op de westbank los zien van de strijd tegen Hamas, want de Palestijnse autoriteit en Hamas zijn niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik heb hem drie keer gelezen. Als ik het dan blijkbaar niet heb begrepen moet ik je om betere uitleg vragen.
Ik heb deze terroristische daad al lang veroordeeld, maar ik zie niet hoe je het los van hele geschiedenis kan zien. Het gaat al tientallen jaren over en weer en nu wil je dit perse als een los incident zien? Die logica snap ik niet goed.
Daarmee ben je ook helemaal niet verplicht om het te verzwakken of het als minder belangrijk te zien? Ook die logica volg ik niet.
https://m.jpost.com/breaking-news/article-769984quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:51 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Infiltraties vanuit Gaza? Dat is nieuw voor mij.
Volgens mij is die context juist het belangrijkste.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De context is alleen leuk om zelf het grotere plaatje voor je te zien, maar kan in dit geval op geen enkele manier relevant zijn voor wat voor discussie dan ook. Als je dan toch de behoefte voelt om die context erbij te slepen om een punt te maken, doorgaans door de welbekende 'ja, maar' ben je het aan het bagatelliseren. Eigenlijk moet je zelfs de huidige acties op de westbank los zien van de strijd tegen Hamas, want de Palestijnse autoriteit en Hamas zijn niet hetzelfde.
Binnen de context van het moment dat die aanslag gebeurde tot nu is er maar vrij weinig plaats voor feiten die daarbuiten zijn gebeurd, want dit overtreft alles wat in de afgleopen 15 jaar gebeurd is ruimschoots. Wat ik wel vind is dat iedereen gewoon de voorgeschiedenis moet kennen, vooral bij het onderscheiden van Hamas en Palestina gaat het vaak nogal fout. Verder is Hamas gewoon een terroristische organisatie die platgebombardeerd moet worden, en Israël is bereid om dat te doen, dus erg mooi.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shaar_HaNegev_school_bus_attackquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:50 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet zo. Eerder met raketten. Dit is heel persoonlijk.
Gewoon een foto.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:05 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)f_million_liters_of/
IDF says Gaza photos show half million liters of fuel held by Hamas
[ afbeelding ]
Ik zal het nu even kort houden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens mij is die context juist het belangrijkste.
Geef 10 miljoen per verklikt Hamaspoppetje aan de Palestijnen en stuur er special forces, drone of een jachtbommenwerper op af.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het afmaken van Hamas ben ik met je eens. Hoe hou je burgers er redelijk buiten.....nu. Niet over 15 dagen. Dan is het te laat.
je zou denken dat ze daar een bom op zouden flikkerenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:05 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)f_million_liters_of/
IDF says Gaza photos show half million liters of fuel held by Hamas
[ afbeelding ]
Nee. Context, als eerlijk, is altijd goed.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zal het nu even kort houden.
Context kennen = goed
Context als argument inzetten = fout
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |