Misschien ziet ie de uitnodiging niet. Misschien wil ie niet zichtbaar bevriend met je zijn omdat ie niet iedereen toevoegt. Misschien is het wat anders.quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:05 schreef Cleo123 het volgende:
Mijn eerste topic hier. Normaal gesproken ben ik een stille meelezer, maar nu heb ik (vrouw) behoefte aan een vooral mannelijke blik op de zaak.
Als tiener heb ik maandenlang een crush op iemand gehad. Dat was wederzijds. We zochten elkaar steeds op, maar ik hield de jongen in kwestie op afstand als hij teveel toenadering zocht. Op een gegeven moment heeft er toen in mijn leven een heftige gebeurtenis plaatsgevonden die ik niet goed aan kon en heb ik heel bot tegen hem gedaan omdat het me allemaal teveel werd. Hij heeft dat waarschijnlijk niet geweten. Ik wilde toen ook niet dat hij dat wist, omdat ik me ervoor schaamde. Waarschijnlijk denkt hij dat ik hem toen een blauwtje heb laten lopen en/of een onbetrouwbare psycho ben. Anyway, ik zou het hem 100 jaar na dato nog graag een keer willen uitleggen.
Het probleem is alleen dat ik hem sindsdien zelden tegenkom en het contact dan wisselend is. Een keer kwam hij mij heel spontaan begroeten, andere keer reageerde hij bot toen ik hem aansprak. Ene moment lijkt hij non-verbaal open te staan voor contact, dan weer niet. Wat het ook lastig maakt is dat ik me als ik hem zie weer net een gestresste tiener voel, dus ontspannen voelt het niet. Plus dat de hele situatie van toen nog steeds heel gevoelig ligt bij mij en hij mij daaraan doet herinneren.
Daarom had ik het plan bedacht om hem een uitnodiging op social media te sturen. Het opschrijven is voor mij makkelijker dan het face to face vertellen. Alleen.. heeft hij die uitnodiging niet geaccepteerd.. wat moet ik hier nu mee? Waarom zou hij dat doen? Ik acht het onwaarschijnlijk dat hij me niet herkent. Zou ik hem de volgende keer dat ik hem zie gewoon kunnen aanspreken of wil hij niets met me te maken hebben en moet ik hem met rust laten? Omdat het zo gevoelig bij mij ligt, zit ik niet te wachten op een nare reactie. Maar ik kan het tegelijkertijd ook niet loslaten. Wat is wijsheid?
Dit begrijp ik niet helemaal. Waarom zou hij zichzelf in bescherming moeten nemen? Ik ben toch na 1 uitnodiging geen stalker? En wat bedoel je met ‘neem jezelf tegen jezelf in bescherming’?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:16 schreef schommelstoel het volgende:
Verstandige man/jongen.
Hij neemt zichzelf in bescherming.
Je kan doen wat je wil, het is zijn keuze hoe daar mee om te gaan.
Leg je er bij neer zou ik zeggen en neem jezelf tegen jezelf in bescherming.
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:28 schreef Delain1987 het volgende:
heb je alleen een uitnodiging gestuurd of heb je daarin ook nog wat extra tekst toegevoegd? bijvoorbeeld dat je hem wilt spreken over vroeger?
Nee, alleen een uitnodiging. Leek me juist een beetje scary overkomen om het meteen over vroeger te hebben en gewoon casual alsof er niets aan de hand is, voelde ook vreemd. Misschien verkeerde aanpak inderdaad.
als je alleen een uitnodiging hebt gestuurd naar iemand die je eerst onverschillig tegen gedaan hebt en later bot tegen bent geweest snap ik waarom hij nu onverschillig doet en je uitnodiging niet accepteerd....
Je hoeft niets recht te zetten , ik lees vooral dat jij er mee zit , je weet immers niets van zijn leven.quote:Nee, ik ben niet vrijgezel geworden. Zit in een lange relatie en dat moet ook zo blijven. Ben ook niet op zoek naar een affaire ofzo.
Ik denk dat ik het gewoon wil rechtzetten.
Met dat verschil dat die persoon de uitnodiging wel heeft geaccepteerd en er daarna wel meer contact is geweest … en waarschijnlijk was het huwelijk al langer niet goed meer?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 19:12 schreef loveli het volgende:
Bekend verhaal, daarna ging mijn collega scheiden, oude liefde roest niet enzo. Same somg, different tune.
Huwelijk was goed genoeg, ze zijn nadat dit probleempje was opgelost opnieuw getrouwd.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 22:09 schreef Cleo123 het volgende:
[..]
Met dat verschil dat die persoon de uitnodiging wel heeft geaccepteerd en er daarna wel meer contact is geweest … en waarschijnlijk was het huwelijk al langer niet goed meer?
In het verleden heb je hem op afstand gehouden, daar heeft hij van geleerd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 21:14 schreef Cleo123 het volgende:
[..]
Dit begrijp ik niet helemaal. Waarom zou hij zichzelf in bescherming moeten nemen? Ik ben toch na 1 uitnodiging geen stalker? En wat bedoel je met ‘neem jezelf tegen jezelf in bescherming’?
Mijn reactie was tussen die van jou terecht gekomen. Dit had ik geschreven:quote:
Zo klinkt het inderdaad niet moeilijk. Probleem is echter dat we allebei niet ontspannen zijn als we elkaar tegenkomen. Ik zie hem zenuwachtig worden (en ik word het dus ook).quote:Op maandag 30 oktober 2023 13:45 schreef Amsel het volgende:
"Hoi, ik vind het rot dat het soms zo stroef verloopt als we elkaar tegenkomen, terwijl we elkaar al zo lang kennen. Ik heb het idee dat dat komt door hoe ik me in onze tienertijd richting jou hebt gedragen. Ik zou je graag nog een keer uitleggen wat er toen bij mij speelde. Wil je een keer een kop koffie samen doen? Mocht je daar geen behoefte aan hebben, dan is dat natuurlijk ook oké en dan laten we het zo."
Zo moeilijk is dat toch niet?
De manier waarop je dat schrijft komt over, alsof je moeite doet het probleem bij hem neer te leggen.quote:Op donderdag 2 november 2023 08:55 schreef Cleo123 het volgende:
Ik zie hem zenuwachtig worden (en ik word het dus ook).
Daar kun je gelijk in hebben. Wat ik lastig vind is dat hij mogelijk een ‘slecht’ beeld van mij heeft als persoon en dat dat beeld dus niet klopt. Als hij volledige kennis van de situatie toen zou hebben, kan hij prima begrijpen waarom ik toen deed zoals ik deed.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de manier waarop je dat schrijft komt over alsof je moeite doet het probleem bij hem neer te leggen...
alsof hij iets moet doen.
Uit je verhaal haal ik echter helemaal nergens dat hij behoefte aan contact aangeeft te hebben of dat hij iets uit te praten heeft.
Waarom zou dat beeld niet kloppen... je geeft toch zelf an dat je je tegenover hem toch niet al te net gedragen hebt?quote:Op donderdag 2 november 2023 09:15 schreef Cleo123 het volgende:
... dat hij mogelijk een ‘slecht’ beeld van mij heeft als persoon en dat dat beeld dus niet klopt.
Dat klopt toch precies:quote:Op donderdag 2 november 2023 09:15 schreef Cleo123 het volgende:
[..]
Wat ik lastig vind is dat hij mogelijk een ‘slecht’ beeld van mij heeft als persoon en dat dat beeld dus niet klopt.
Dat was voor:quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:05 schreef Cleo123 het volgende:
Als tiener heb ik maandenlang een crush op iemand gehad. Dat was wederzijds. We zochten elkaar steeds op, maar ik hield de jongen in kwestie op afstand als hij teveel toenadering zocht.
Dus:quote:Op een gegeven moment heeft er toen in mijn leven een heftige gebeurtenis plaatsgevonden die ik niet goed aan kon en heb ik heel bot tegen hem gedaan omdat het me allemaal teveel werd.
Klopt gewoon dus ook al voor de tijd voor de heftige gebeurtenis.quote:Waarschijnlijk denkt hij dat ik hem toen een blauwtje heb laten lopen en/of een onbetrouwbare psycho ben.
Allemachtig, ben je altijd zo zwaar op de hand? Oude koeien, kilo zout. Move on, en laat hem ook gewoon verder gaan. Het zal niet leuk geweest zijn voor hem, de omstandigheden zijn begrijpelijk.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:08 schreef Cleo123 het volgende:
Ik zal de context geven wat er destijds speelde. Dat maakt het hopelijk wat duidelijker waarom het voor mij gevoelig ligt.
Toen ik hem leerde kennen was mijn moeder al ernstig ziek, maar na een paar maanden heb ik toen te horen gekregen dat zij zou komen te overlijden. Na dat bericht probeerde ik gewoon door te gaan met mijn leven en deed ik naar de buitenwereld toe alsof er niets aan de hand was. Maar bij hem was ik heel bang om in huilen uit te barsten. Daarom begon ik hem te negeren, liep ik weg als hij naar mij toe kwam bijv. Dat gaf nogal een groot contrast met hoe ik me daarvoor naar hem toe gedroeg (steeds in de buurt staan, in zijn ogen kijken etc). In vrij korte tijd is mijn moeder toen ook overleden en daarna was ik heel kwetsbaar en boos op alles en iedereen (en zal ik hem ook boze blikken hebben gegeven). Tja, verliefdheid en rouw is niet zo’n goede combi als je 15 bent (en misschien ook niet als je volwassen bent).
Ik heb deze info overigens bewust niet in de OP gezet, omdat de jongen/man in kwestie dit waarschijnlijk ook niet wist en ik door jullie reacties meer zicht hoopte te krijgen op hoe hij mogelijk zou kunnen reageren. Dank daarvoor in ieder geval.
Ja, we hebben gemeenschappelijke kennissen, maar geen van hen weet het complete verhaal.
Dit is voor jouw een heftige gebeurtenis geweest maar hij was vast ook gewoon een puber die er weinig van heeft meegekregen. Jij wil het hier nog graag over hebben omdat het een trauma uit je jeugd is maar voor hem lijkt me dit niet zo relevant.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:08 schreef Cleo123 het volgende:
Ik zal de context geven wat er destijds speelde. Dat maakt het hopelijk wat duidelijker waarom het voor mij gevoelig ligt.
Toen ik hem leerde kennen was mijn moeder al ernstig ziek, maar na een paar maanden heb ik toen te horen gekregen dat zij zou komen te overlijden. Na dat bericht probeerde ik gewoon door te gaan met mijn leven en deed ik naar de buitenwereld toe alsof er niets aan de hand was. Maar bij hem was ik heel bang om in huilen uit te barsten. Daarom begon ik hem te negeren, liep ik weg als hij naar mij toe kwam bijv. Dat gaf nogal een groot contrast met hoe ik me daarvoor naar hem toe gedroeg (steeds in de buurt staan, in zijn ogen kijken etc). In vrij korte tijd is mijn moeder toen ook overleden en daarna was ik heel kwetsbaar en boos op alles en iedereen (en zal ik hem ook boze blikken hebben gegeven). Tja, verliefdheid en rouw is niet zo’n goede combi als je 15 bent (en misschien ook niet als je volwassen bent).
Ik heb deze info overigens bewust niet in de OP gezet, omdat de jongen/man in kwestie dit waarschijnlijk ook niet wist en ik door jullie reacties meer zicht hoopte te krijgen op hoe hij mogelijk zou kunnen reageren. Dank daarvoor in ieder geval.
Ja, we hebben gemeenschappelijke kennissen, maar geen van hen weet het complete verhaal.
Nee, ik ben niet zwaar op de hand, maar het is gewoon een heftige tijd geweest, zoals anderen die vergelijkbare zaken op die leeftijd hebben meegemaakt waarschijnlijk kunnen beamen.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Allemachtig, ben je altijd zo zwaar op de hand? Oude koeien, kilo zout. Move on, en laat hem ook gewoon verder gaan. Het zal niet leuk geweest zijn voor hem, de omstandigheden zijn begrijpelijk.
Het is JOUW probleem, probeer dat niet bij hem neer te leggen. Als hij contact wil, dan zoekt hij je wel op.
Bedankt. Zou kunnen ja.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:06 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dit is voor jouw een heftige gebeurtenis geweest maar hij was vast ook gewoon een puber die er weinig van heeft meegekregen. Jij wil het hier nog graag over hebben omdat het een trauma uit je jeugd is maar voor hem lijkt me dit niet zo relevant.
Ik zou dit eerder met een psycholoog bespreken dan hem er lastig mee vallen.
Doe je dit nu expres dat je de hele tijd andere mensen loopt aan te vallen?quote:Op donderdag 2 november 2023 14:15 schreef Cleo123 het volgende:
Ben jij altijd zo weinig empathisch?
Hoe zit het met jouw empathie, TS? Kun je je voorstellen dat hij hier niet op zit te wachten? Je doet dit alleen voor jezelf, het idee dat hij negatief over jou denkt is blijkbaar niet iets waar jij mee wil leven. Het is wel duidelijk dat je nog warme gevoelens voor hem hebt.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:15 schreef Cleo123 het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet zwaar op de hand, maar het is gewoon een heftige tijd geweest, zoals anderen die vergelijkbare zaken op die leeftijd hebben meegemaakt waarschijnlijk kunnen beamen.
Ben jij altijd zo weinig empathisch?
Anyway. Goed om te realiseren dat er ook mensen zijn met weinig begrip en inlevingsvermogen in anderen.
Kun je aangeven waar die aanvallen staan? De post die je quote is moeilijk een aanval te noemen. Maar je hebt het over "de hele tijd" dus ik ben nieuwsgierig naar de andere voorbeelden.quote:Op donderdag 2 november 2023 15:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Doe je dit nu expres dat je de hele tijd andere mensen loopt aan te vallen?
Verdrietig verhaal van je moeder.quote:Op donderdag 2 november 2023 13:08 schreef Cleo123 het volgende:
TS heeft een relatie...quote:Op donderdag 2 november 2023 23:29 schreef No239SquadronRAF het volgende:
Zou niet een heel drama gaan maken over iets dat 100 jaar geleden is. Daar zit echt niemand op te wachten. Vraag hem gewoon wat te drinken (jíj moet nu het initiatief nemen want hij heeft de vorige keer zijn vingers gebrand), en zie wat er van komt, maar hou het gewoon bij het nu. Misschien grappig om te vertellen nadat jullie een tijdje daten.
Zou het?quote:Op donderdag 2 november 2023 23:47 schreef Sledgehammer. het volgende:
[..]
Oh dan zit er iets niet goed in de relatie denk ik.
Ja TS, voor de draad ermee, wat vond je vriend ervan toen je dit vertelde?quote:Op donderdag 2 november 2023 23:47 schreef Seven. het volgende:
TS, voor de draad ermee ajb:
Hoe oud ben je?
Ben je stiekem gek op de vroegere crush?
Wat vindt je vriend hiervan?
Zou hij het weten?quote:Op vrijdag 3 november 2023 00:13 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja TS, voor de draad ermee, wat vond je vriend ervan toen je dit vertelde?
Ik had duidelijker in mn bewoording moeten zijn; ik bedoelde op het toeschrijvingen van eigen gedrag aan een ander (vooral doet ze dat in dit topic jegens die jongen die haar 'first crush' was).quote:Op donderdag 2 november 2023 18:26 schreef 2dope het volgende:
[..]
Kun je aangeven waar die aanvallen staan? De post die je quote is moeilijk een aanval te noemen. Maar je hebt het over "de hele tijd" dus ik ben nieuwsgierig naar de andere voorbeelden.
Dank je. Hier kan ik wat mee. Dit topic is voor mij een reality check hoe de ander mogelijk tegen de situatie aankijkt. Ik begrijp ook wel dat het vooral (of misschien alleen) mijn probleem is hoor. Maar zijn persoonlijke problemen niet meestal egocentrisch?quote:Op vrijdag 3 november 2023 09:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik had duidelijker in mn bewoording moeten zijn; ik bedoelde op het toeschrijvingen van eigen gedrag aan een ander (vooral doet ze dat in dit topic jegens die jongen die haar 'first crush' was).
"aanvallen" is idd het verkeerde woord, "projecteren" is beter.
Het 'onempathisch' zijn is iets wat ze in dit topic zelf die "first crush" toeschrijft (in haar tweede post al),
Waarbij het niet helemaal duidelijk is in welke zin hij niet genoeg begrip zou hebben, voor hoe moeilijk zij het met deze situatie zou hebben.
Daarnaast lijkt ze zonder ooit daadwerkelijk contact met hem gehad te hebben al allemaal inschattingen te doen over zijn reactie, die ze zelf "niet aan zou kunnen", omdat ze stelt dat hij wel eens negatief zou kunnen reageren of haar dingen kwalijk zou nemen.
Punt is echter dat dit allemaal projectie en eigen invulling is van TS.
Ook haar beweingen dat hij het zo moeilijk met de situatie zou hebben gehad "omdat hij erg jong en onervaren was met vrouwen".
Hij weet vermoedelijk niet eens dat zij zo graag contact met hem wil hebben, mischien is hij haar zelfs al enigszins vergeten.
Vermoedelijk is hij zeker niet zo sterk bezig met dat verleden als TS wel lijkt te zijn.
Natuurlijk kan ze zelf wel de behoefte hebben om dat gesprek aan te gaan, maar dan doet ze dat voor haarzelf en niet voor hem of dat hij daarmee 'geholpen' is.
Maar dan moet ze ook erkennen dat het uiteindelijk hooguit haar eigen probleem qua jeugdtrauma is en het niet erom draait dat ze dit allemaal voor hem zou moeten doen. Ik betwijfel of ze dat ook wil erkennen, het is vaak makkelijk een bepaalde zaak een plaats te geven door het als probleem van een ander te zien, iets op iemand anders te projecteren.
Vaak wel en dat is helemaal niet erg... ieder mens is uiteindelijk in de basis wel ego-centrisch en het kan ook juist slecht zijn als iemand geen goed zicht heeft op zijn eigen belangen.quote:Op vrijdag 3 november 2023 10:09 schreef Cleo123 het volgende:
Maar zijn persoonlijke problemen niet meestal egocentrisch?
Toch wel. Tussen 3 jaar geleden en 10 jaar geleden zit bijv. wel een heel verschil.quote:Op vrijdag 3 november 2023 12:24 schreef Cleo123 het volgende:
[..]
15+ 😂
Is voor het verhaal niet relevant toch?
Dan kan ik je aanraden te wisselen naar het bank- en kredietwezenquote:Op vrijdag 3 november 2023 13:25 schreef loveli het volgende:
Ik moet de eerste tegenkomen die zegt 'closure' te willen, en ook echt closure wil.
Dit vind ik maar een matige uitspraak. Ze zijn van een type dat je vaker tegenkomt op dit forum: schijnbaar gebaseerd op persoonlijke ervaring, maar indirect een aanname die op weinig is gebaseerd.quote:Op vrijdag 3 november 2023 13:25 schreef loveli het volgende:
Ik moet de eerste tegenkomen die zegt 'closure' te willen, en ook echt closure wil.
Niet gebaseerd op persoonlijke ervaring, maar op het standpunt van een gerenommeerd relatietherapeut.quote:Op vrijdag 3 november 2023 13:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit vind ik maar een matige uitspraak. Ze zijn van een type dat je vaker tegenkomt op dit forum: schijnbaar gebaseerd op persoonlijke ervaring, maar indirect een aanname die op weinig is gebaseerd.
Welke relatietherapeut is dat en waar kan ik daar meer over lezen?quote:Op vrijdag 3 november 2023 14:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Niet gebaseerd op persoonlijke ervaring, maar op het standpunt van een gerenommeerd relatietherapeut.
Closure betekent klaar en niet nog een keer oprakelen.
Toch wel. De relevantie is namelijk hoe lang het geleden is, en jouw leeftijd kan ook verklaren waarom dit jou buitenproportioneel bezig houdt.quote:Op vrijdag 3 november 2023 12:24 schreef Cleo123 het volgende:
[..]
15+ 😂
Is voor het verhaal niet relevant toch?
1 Te lang geleden, niet meer relevant.quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:05 schreef Cleo123 het volgende:
Mijn eerste topic hier. Normaal gesproken ben ik een stille meelezer, maar nu heb ik (vrouw) behoefte aan een vooral mannelijke blik op de zaak.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |