abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 november 2023 @ 23:47:24 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211175291
TS, voor de draad ermee ajb:

Hoe oud ben je?
Ben je stiekem gek op de vroegere crush?
Wat vindt je vriend hiervan?
Resistance is futile.
  donderdag 2 november 2023 @ 23:48:04 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211175296
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 23:47 schreef Sledgehammer. het volgende:

[..]
Oh dan zit er iets niet goed in de relatie denk ik.
Zou het?
Resistance is futile.
pi_211175386
quote:
2s.gif Op donderdag 2 november 2023 23:47 schreef Seven. het volgende:
TS, voor de draad ermee ajb:

Hoe oud ben je?
Ben je stiekem gek op de vroegere crush?
Wat vindt je vriend hiervan?
Ja TS, voor de draad ermee, wat vond je vriend ervan toen je dit vertelde?
  vrijdag 3 november 2023 @ 01:21:41 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211175609
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 november 2023 00:13 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Ja TS, voor de draad ermee, wat vond je vriend ervan toen je dit vertelde?
Zou hij het weten?
Resistance is futile.
pi_211177079
quote:
7s.gif Op donderdag 2 november 2023 18:26 schreef 2dope het volgende:

[..]
Kun je aangeven waar die aanvallen staan? De post die je quote is moeilijk een aanval te noemen. Maar je hebt het over "de hele tijd" dus ik ben nieuwsgierig naar de andere voorbeelden.
Ik had duidelijker in mn bewoording moeten zijn; ik bedoelde op het toeschrijvingen van eigen gedrag aan een ander (vooral doet ze dat in dit topic jegens die jongen die haar 'first crush' was).
"aanvallen" is idd het verkeerde woord, "projecteren" is beter.

Het 'onempathisch' zijn is iets wat ze in dit topic zelf die "first crush" toeschrijft (in haar tweede post al),
Waarbij het niet helemaal duidelijk is in welke zin hij niet genoeg begrip zou hebben, voor hoe moeilijk zij het met deze situatie zou hebben.
Daarnaast lijkt ze zonder ooit daadwerkelijk contact met hem gehad te hebben al allemaal inschattingen te doen over zijn reactie, die ze zelf "niet aan zou kunnen", omdat ze stelt dat hij wel eens negatief zou kunnen reageren of haar dingen kwalijk zou nemen.

Punt is echter dat dit allemaal projectie en eigen invulling is van TS.
Ook haar beweingen dat hij het zo moeilijk met de situatie zou hebben gehad "omdat hij erg jong en onervaren was met vrouwen".
Hij weet vermoedelijk niet eens dat zij zo graag contact met hem wil hebben, mischien is hij haar zelfs al enigszins vergeten.
Vermoedelijk is hij zeker niet zo sterk bezig met dat verleden als TS wel lijkt te zijn.

Natuurlijk kan ze zelf wel de behoefte hebben om dat gesprek aan te gaan, maar dan doet ze dat voor haarzelf en niet voor hem of dat hij daarmee 'geholpen' is.

Maar dan moet ze ook erkennen dat het uiteindelijk hooguit haar eigen probleem qua jeugdtrauma is en het niet erom draait dat ze dit allemaal voor hem zou moeten doen. Ik betwijfel of ze dat ook wil erkennen, het is vaak makkelijk een bepaalde zaak een plaats te geven door het als probleem van een ander te zien, iets op iemand anders te projecteren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_211177165
Mijn vriend weet dat dit vroeger zo is gelopen en dat ik daar geen fijn gevoel aan over heb gehouden. Voor ik die uitnodiging heb gestuurd heb ik met een paar vriendinnen besproken of dat een goed plan zou zijn. Zij begrepen mijn behoefte wel en dachten dat het wel kon, zonder dat het door hem gezien zou worden als ‘hengelen naar meer’. Maar omdat hij die uitnodiging niet heeft geaccepteerd was ik benieuwd naar de visie van mensen die mij verder niet kennen en dan bij voorkeur van mannen, omdat mannen misschien zoiets anders beleven dan vrouwen?

Mijn doel is enkel om de lucht te klaren, gewoon als ik hem een keer tegenkom. Zodat de sfeer tussen ons nadien meer ontspannen is. Niet om er apart mee af te spreken. Ik vind dat zelf niet ok naar mijn vriend toe en heb daar zelf ook geen behoefte aan.
pi_211177246
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 09:51 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ik had duidelijker in mn bewoording moeten zijn; ik bedoelde op het toeschrijvingen van eigen gedrag aan een ander (vooral doet ze dat in dit topic jegens die jongen die haar 'first crush' was).
"aanvallen" is idd het verkeerde woord, "projecteren" is beter.

Het 'onempathisch' zijn is iets wat ze in dit topic zelf die "first crush" toeschrijft (in haar tweede post al),
Waarbij het niet helemaal duidelijk is in welke zin hij niet genoeg begrip zou hebben, voor hoe moeilijk zij het met deze situatie zou hebben.
Daarnaast lijkt ze zonder ooit daadwerkelijk contact met hem gehad te hebben al allemaal inschattingen te doen over zijn reactie, die ze zelf "niet aan zou kunnen", omdat ze stelt dat hij wel eens negatief zou kunnen reageren of haar dingen kwalijk zou nemen.

Punt is echter dat dit allemaal projectie en eigen invulling is van TS.
Ook haar beweingen dat hij het zo moeilijk met de situatie zou hebben gehad "omdat hij erg jong en onervaren was met vrouwen".
Hij weet vermoedelijk niet eens dat zij zo graag contact met hem wil hebben, mischien is hij haar zelfs al enigszins vergeten.
Vermoedelijk is hij zeker niet zo sterk bezig met dat verleden als TS wel lijkt te zijn.

Natuurlijk kan ze zelf wel de behoefte hebben om dat gesprek aan te gaan, maar dan doet ze dat voor haarzelf en niet voor hem of dat hij daarmee 'geholpen' is.

Maar dan moet ze ook erkennen dat het uiteindelijk hooguit haar eigen probleem qua jeugdtrauma is en het niet erom draait dat ze dit allemaal voor hem zou moeten doen. Ik betwijfel of ze dat ook wil erkennen, het is vaak makkelijk een bepaalde zaak een plaats te geven door het als probleem van een ander te zien, iets op iemand anders te projecteren.
Dank je. Hier kan ik wat mee. Dit topic is voor mij een reality check hoe de ander mogelijk tegen de situatie aankijkt. Ik begrijp ook wel dat het vooral (of misschien alleen) mijn probleem is hoor. Maar zijn persoonlijke problemen niet meestal egocentrisch?
Overigens neem ik hem niets kwalijk (toen niet en nu niet).
pi_211177685
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 10:09 schreef Cleo123 het volgende:
Maar zijn persoonlijke problemen niet meestal egocentrisch?
Vaak wel en dat is helemaal niet erg... ieder mens is uiteindelijk in de basis wel ego-centrisch en het kan ook juist slecht zijn als iemand geen goed zicht heeft op zijn eigen belangen.
zelf-bescherming is normaal het allereerste en belangrijkste menselijke instinct.

Ik hoop dat zulk een inzicht het misschien wel mogelijk maakt hem eerder daadwerkelijk aan te spreken.
Soms kan het de zaak makkelijker maken om te realiseren dat je angst voor zijn reactie nu vooral je eigen gevoel is en je dat misschien ook voorbarig iets in zijn reacties inleest.

Als hij bv nors of boos overkwam kan dat misschien door iets heel anders komen, zat hij ergens anders over te ergeren en kwam je hem net op het verkeerde moment tegen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 3 november 2023 @ 11:14:11 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211177956
En hoe oud ben je nu, TS?
Resistance is futile.
pi_211178696
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2023 11:14 schreef Seven. het volgende:
En hoe oud ben je nu, TS?
15+ 😂
Is voor het verhaal niet relevant toch?
  vrijdag 3 november 2023 @ 12:42:26 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211178861
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 12:24 schreef Cleo123 het volgende:

[..]
15+ 😂
Toch wel. Tussen 3 jaar geleden en 10 jaar geleden zit bijv. wel een heel verschil.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 3 november 2023 @ 12:44:43 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211178887
Ik vraag me af wat voor interacties je dan nu nog wel eens met hem hebt. Is dat alleen wel/niet groeten of ook vragen hoe het met iemand gaat, wat je/hij nu doet, etc.
  Vis een optie? vrijdag 3 november 2023 @ 13:25:08 #63
70532 loveli
N
pi_211179229
Ik moet de eerste tegenkomen die zegt 'closure' te willen, en ook echt closure wil.
crap in = crap out
pi_211179300
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 13:25 schreef loveli het volgende:
Ik moet de eerste tegenkomen die zegt 'closure' te willen, en ook echt closure wil.
Dan kan ik je aanraden te wisselen naar het bank- en kredietwezen :D
  vrijdag 3 november 2023 @ 13:40:28 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211179386
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 13:25 schreef loveli het volgende:
Dit vind ik maar een matige uitspraak. Ze zijn van een type dat je vaker tegenkomt op dit forum: schijnbaar gebaseerd op persoonlijke ervaring, maar indirect een aanname die op weinig is gebaseerd.
  Vis een optie? vrijdag 3 november 2023 @ 14:00:49 #66
70532 loveli
N
pi_211179569
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2023 13:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit vind ik maar een matige uitspraak. Ze zijn van een type dat je vaker tegenkomt op dit forum: schijnbaar gebaseerd op persoonlijke ervaring, maar indirect een aanname die op weinig is gebaseerd.
Niet gebaseerd op persoonlijke ervaring, maar op het standpunt van een gerenommeerd relatietherapeut.

Closure betekent klaar en niet nog een keer oprakelen.
crap in = crap out
  vrijdag 3 november 2023 @ 14:32:59 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211179880
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 14:00 schreef loveli het volgende:

[..]
Niet gebaseerd op persoonlijke ervaring, maar op het standpunt van een gerenommeerd relatietherapeut.

Closure betekent klaar en niet nog een keer oprakelen.
Welke relatietherapeut is dat en waar kan ik daar meer over lezen?

Ik zie niet in wat er zo verkeerd is aan op latere leeftijd nog eens een gesprek (willen) hebben met iemand die veel voor je betekende in een bepaalde fase van je leven. Het kan best heel bevrijdend zijn om nog eens te praten over hoe je toen was, hoe het toen ging en hoe je daar nu op terugkijkt.
pi_211181161
quote:
7s.gif Op donderdag 2 november 2023 23:46 schreef Seven. het volgende:

[..]
TS heeft een relatie...
Dan kan ze die beter eerst uitmaken.
  vrijdag 3 november 2023 @ 19:39:52 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211183380
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 12:24 schreef Cleo123 het volgende:

[..]
15+ 😂
Toch wel. De relevantie is namelijk hoe lang het geleden is, en jouw leeftijd kan ook verklaren waarom dit jou buitenproportioneel bezig houdt.
Resistance is futile.
pi_211183656
Van die stalkers van vroeger. Ieuw.
Heb ook nog steeds de halve gemeente achter me aan
Vakman pur sang
pi_211472281
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 22:05 schreef Cleo123 het volgende:
Mijn eerste topic hier. Normaal gesproken ben ik een stille meelezer, maar nu heb ik (vrouw) behoefte aan een vooral mannelijke blik op de zaak.
1 Te lang geleden, niet meer relevant.

2 Als een vent (lees: je huidige vriend) ergens een gloeiende pesthekel aan heeft is het aan een vriendin die na een lange tijd in een nieuwe relatie nog loopt te janken om vorige vriendjes/relaties.

Draai de zaak eens om, je vriend/man wil iets goedmaken met een (toevallig nu bloedmooie) oude vlam.
Hoe zou jij je voelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')