abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211058847
Mijn eerste topic hier. Normaal gesproken ben ik een stille meelezer, maar nu heb ik (vrouw) behoefte aan een vooral mannelijke blik op de zaak.
Als tiener heb ik maandenlang een crush op iemand gehad. Dat was wederzijds. We zochten elkaar steeds op, maar ik hield de jongen in kwestie op afstand als hij teveel toenadering zocht. Op een gegeven moment heeft er toen in mijn leven een heftige gebeurtenis plaatsgevonden die ik niet goed aan kon en heb ik heel bot tegen hem gedaan omdat het me allemaal teveel werd. Hij heeft dat waarschijnlijk niet geweten. Ik wilde toen ook niet dat hij dat wist, omdat ik me ervoor schaamde. Waarschijnlijk denkt hij dat ik hem toen een blauwtje heb laten lopen en/of een onbetrouwbare psycho ben. Anyway, ik zou het hem 100 jaar na dato nog graag een keer willen uitleggen.
Het probleem is alleen dat ik hem sindsdien zelden tegenkom en het contact dan wisselend is. Een keer kwam hij mij heel spontaan begroeten, andere keer reageerde hij bot toen ik hem aansprak. Ene moment lijkt hij non-verbaal open te staan voor contact, dan weer niet. Wat het ook lastig maakt is dat ik me als ik hem zie weer net een gestresste tiener voel, dus ontspannen voelt het niet. Plus dat de hele situatie van toen nog steeds heel gevoelig ligt bij mij en hij mij daaraan doet herinneren.
Daarom had ik het plan bedacht om hem een uitnodiging op social media te sturen. Het opschrijven is voor mij makkelijker dan het face to face vertellen. Alleen.. heeft hij die uitnodiging niet geaccepteerd.. wat moet ik hier nu mee? Waarom zou hij dat doen? Ik acht het onwaarschijnlijk dat hij me niet herkent. Zou ik hem de volgende keer dat ik hem zie gewoon kunnen aanspreken of wil hij niets met me te maken hebben en moet ik hem met rust laten? Omdat het zo gevoelig bij mij ligt, zit ik niet te wachten op een nare reactie. Maar ik kan het tegelijkertijd ook niet loslaten. Wat is wijsheid?
  Spellchecker maandag 23 oktober 2023 @ 22:07:53 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211058877
Hij heeft je uitnodiging misschien nog niet gezien?

En anders; laat gaan.

Jij betekent dan voor hem niet genoeg om nogeens contact mee op te nemen.
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:09:29 #3
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_211058908
Je hebt drie opties...

Laat het gaan.
Laat het vallen.
Laat het los.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:15:42 #4
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_211058971
Misschien heeft hij inmiddels iemand ontmoet, en is dit niet het juiste moment. Je geeft aan hem weleens tegen te komen: wacht op juiste moment. En wat betreft social media, wacht het even af het kan goed zijn dat hij misschien nu even in een affaire zit en (dat is goed) hierom ook even niet accepteerd hierom. Of hij laat je even zweten. Je komt elkaar nog wel tegen, houd dat vast, de tijd komt wel.
pi_211059127
Wat heeft hij aan die uitleg. Het komt een beetje over of je dit voor jezelf doet. Toevallig net weer vrijgezel?

De gemiddelde man haalt niet graag oude koeien uit de sloot. Laat het lekker rusten en mocht je elkaar nog een keer tegen komen drink een biertje maar begin vooral niet over het verleden.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
pi_211059254
Als jij die oude herrinering slecht trekt, dan begin je een conversatie al matig.

Als jou crush een hele zachte lieve jongen is, zou die er misschien wel begrip voor kunnen opbrengen.
Maar hoe ik het nu lees moet hij al op zijn tenen gaan lopen voor er enig contact is gelegd.
Hell To The Liars
pi_211060715
Gewoon recht voor de raap eerlijk zijn, niet via Whatsflap of andere social media omdat dit afstandelijk oppervlakkig gedoe is zonder enige intonatie en en heel gemakkelijk wegzinkt in de eigen persoonlijke emotie van het moment van lezen.

Dus persoonlijk aanspreken wanneer de gelegenheid zich voordoet. Klikt het gesprek enigermate is er niets mis mee om met de deur in huis te vallen en te zeggen "Weet je nog van toen?" Ik zat toen niet lekker in mijn vel en heb er geen goed gevoel bij dat ik toen eigenlijk niet aardig tegen je gedaan heb. En zou het leuk vinden om eens iets met je te gaan drinken o.i.d. Meer hoef je niet te zeggen en niet meteen te diep op de zaak ingaan wacht eerst de reactie af.

Een persoonlijke reactie zegt 10 x meer dan een stukje platte tekst met emoticons.

Krijg je reactie van "Geen interesse!" Tja, rot gevoel en rot reactie, maar that's life als je ergens gras over laat groeien. Klaar! En gaan met die banaan. Bedankt en tot ziens.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:00:07 #8
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_211061374
Als dit andersom zou zijn geweest, TS een man en de crush een vrouw dan was TS hier afgeslacht.

Laat het gaan en laat hem met rust.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_211061426
Volgens mij heb je hier goede tips gekregen: wees direct, zeg dat het je dwarszit hoe je hem in het verleden hebt behandeld, zeg dat je daarover wilt praten en vraag of hij daarvoor openstaat. Of: laat het los.

Je lijkt dit niet voor hem maar voor jezelf te willen doen, zoals iemand anders al constateerde. Daar is niets mis mee, maar het betekent dat je ook op andere manieren met jezelf in het reine kunt proberen te komen. Dikke kans dat het helemaal geen invloed heeft op zijn leven. Misschien is dat wel nog moeilijker voor je, concluderen dat iets wat voor jou zo belangrijk was voor een ander weinig betekende.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211061489
Verstandige man/jongen.
Hij neemt zichzelf in bescherming.

Je kan doen wat je wil, het is zijn keuze hoe daar mee om te gaan.
Leg je er bij neer zou ik zeggen en neem jezelf tegen jezelf in bescherming.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:28:52 #11
483689 Delain1987
Eenvoudige boerenlul
pi_211062026
heb je alleen een uitnodiging gestuurd of heb je daarin ook nog wat extra tekst toegevoegd? bijvoorbeeld dat je hem wilt spreken over vroeger?

als je alleen een uitnodiging hebt gestuurd naar iemand die je eerst onverschillig tegen gedaan hebt en later bot tegen bent geweest snap ik waarom hij nu onverschillig doet en je uitnodiging niet accepteerd....
Normal is not the norm, it's just a uniform
pi_211062272
Schrijf een brief waarin je vertelt wat je wil vertellen.

Kun je daarna altijd nog besluiten of je de brief door hem wil laten lezen of niet, maar in ieder geval ben je het dan kwijt.
pi_211062340
Ik weet niet hoe lang dit allemaal geleden is.
Maar als het een tienercrush is van een paar maanden is de kans heel groot dat hij "gewoon" is verder gegaan en totaal niet meer met je bezig.

Misschien zit hij in relatie, en heeft hij helemaal totaal geen behoefte aan je uitnodiging.

Je kunt hem natuurlijk ook gewoon bellen en zeggen wat je te zeggen hebt, maar verwacht niet teveel van zijn reactie.

Ik zou het zelf eerlijk gezegd nogal "raar" vinden als een tiener rush jaren na dato nog even iets kwam uitleggen over toen. Totaal niet meer relevant, dat was toen, het leven gaat door.

Ik zou direct denken ook dat die crush wellicht meer wil dan alleen maar uitleggen. Is dat bij jou ook niet het geval?
pi_211062896
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 22:05 schreef Cleo123 het volgende:
Mijn eerste topic hier. Normaal gesproken ben ik een stille meelezer, maar nu heb ik (vrouw) behoefte aan een vooral mannelijke blik op de zaak.
Als tiener heb ik maandenlang een crush op iemand gehad. Dat was wederzijds. We zochten elkaar steeds op, maar ik hield de jongen in kwestie op afstand als hij teveel toenadering zocht. Op een gegeven moment heeft er toen in mijn leven een heftige gebeurtenis plaatsgevonden die ik niet goed aan kon en heb ik heel bot tegen hem gedaan omdat het me allemaal teveel werd. Hij heeft dat waarschijnlijk niet geweten. Ik wilde toen ook niet dat hij dat wist, omdat ik me ervoor schaamde. Waarschijnlijk denkt hij dat ik hem toen een blauwtje heb laten lopen en/of een onbetrouwbare psycho ben. Anyway, ik zou het hem 100 jaar na dato nog graag een keer willen uitleggen.
Het probleem is alleen dat ik hem sindsdien zelden tegenkom en het contact dan wisselend is. Een keer kwam hij mij heel spontaan begroeten, andere keer reageerde hij bot toen ik hem aansprak. Ene moment lijkt hij non-verbaal open te staan voor contact, dan weer niet. Wat het ook lastig maakt is dat ik me als ik hem zie weer net een gestresste tiener voel, dus ontspannen voelt het niet. Plus dat de hele situatie van toen nog steeds heel gevoelig ligt bij mij en hij mij daaraan doet herinneren.
Daarom had ik het plan bedacht om hem een uitnodiging op social media te sturen. Het opschrijven is voor mij makkelijker dan het face to face vertellen. Alleen.. heeft hij die uitnodiging niet geaccepteerd.. wat moet ik hier nu mee? Waarom zou hij dat doen? Ik acht het onwaarschijnlijk dat hij me niet herkent. Zou ik hem de volgende keer dat ik hem zie gewoon kunnen aanspreken of wil hij niets met me te maken hebben en moet ik hem met rust laten? Omdat het zo gevoelig bij mij ligt, zit ik niet te wachten op een nare reactie. Maar ik kan het tegelijkertijd ook niet loslaten. Wat is wijsheid?
Misschien ziet ie de uitnodiging niet. Misschien wil ie niet zichtbaar bevriend met je zijn omdat ie niet iedereen toevoegt. Misschien is het wat anders.

Stuur een privebericht naar 'm. Of spreek 'm gewoon aan, zoals je wel vaker hebt gedaan als je 'm ziet.
pi_211069160
Dank voor jullie reacties. Ze zetten me aan het denken.

Nee, ik ben niet vrijgezel geworden. Zit in een lange relatie en dat moet ook zo blijven. Ben ook niet op zoek naar een affaire ofzo.

Ik denk dat ik het gewoon wil rechtzetten. Het is nu een beetje ongemakkelijk als we elkaar tegenkomen, maar dat is dus (met volledige kennis van zaken) niet nodig. Ik zou het fijn vinden als het ‘normaal’ tussen ons zou zijn. Dat je een leuke herinnering deelt en verder gewoon doorgaat met het huidige leven. Net zoals met sommige exen die ik wel eens nadien ben tegengekomen. Ik ben iemand die graag in harmonie met anderen is. Hoe ik toen tegen hem heb gedaan past ook niet bij mij, dus het beeld wat hij misschien van mij heeft klopt niet. Het kan overigens goed zijn dat hij denkt dat hij toen iets verkeerds heeft gedaan. Het was een beetje ongelukkige samenloop van omstandigheden. Nu is het natuurlijk een volwassen kerel die best tegen een stootje zal kunnen, maar toen was hij nog heel jong en waarschijnlijk onervaren met meisjes.

Maar gezien jullie wisselende reacties voelt het wel als een risico om dit aan hem te vertellen. Een onempatische reactie van zijn kant levert mij niet op wat ik zou willen en geeft me waarschijnlijk een rotgevoel.
pi_211069276
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 09:16 schreef schommelstoel het volgende:
Verstandige man/jongen.
Hij neemt zichzelf in bescherming.

Je kan doen wat je wil, het is zijn keuze hoe daar mee om te gaan.
Leg je er bij neer zou ik zeggen en neem jezelf tegen jezelf in bescherming.
Dit begrijp ik niet helemaal. Waarom zou hij zichzelf in bescherming moeten nemen? Ik ben toch na 1 uitnodiging geen stalker? En wat bedoel je met ‘neem jezelf tegen jezelf in bescherming’?
pi_211069356
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:28 schreef Delain1987 het volgende:
heb je alleen een uitnodiging gestuurd of heb je daarin ook nog wat extra tekst toegevoegd? bijvoorbeeld dat je hem wilt spreken over vroeger?

Nee, alleen een uitnodiging. Leek me juist een beetje scary overkomen om het meteen over vroeger te hebben en gewoon casual alsof er niets aan de hand is, voelde ook vreemd. Misschien verkeerde aanpak inderdaad.

als je alleen een uitnodiging hebt gestuurd naar iemand die je eerst onverschillig tegen gedaan hebt en later bot tegen bent geweest snap ik waarom hij nu onverschillig doet en je uitnodiging niet accepteerd....
  woensdag 25 oktober 2023 @ 01:01:54 #18
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_211071850
quote:
Nee, ik ben niet vrijgezel geworden. Zit in een lange relatie en dat moet ook zo blijven. Ben ook niet op zoek naar een affaire ofzo.

Ik denk dat ik het gewoon wil rechtzetten.
Je hoeft niets recht te zetten , ik lees vooral dat jij er mee zit , je weet immers niets van zijn leven.
Dat jij het na honderd jaar alsnog wil uitleggen is iets van jou , ik zou heel goed nadenken waarom je dat na al die jaren nog nodig denkt te hebben of wat je er voor jezelf mee wil bereiken ?
Je hebt een relatie , dus ik zou het loslaten, , wie weet kom je ooit wel met elkaar in een situatie dat je dat met hem kan bespreken maar dat is het nu duidelijk niet.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  woensdag 25 oktober 2023 @ 03:35:04 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211072006
Is hij actief op de socials? Zo ja, dan heeft hij bewust je uitnodiging genegeerd en dan weet je ook zeker dat het hem Siberisch koud laat. Als hij nog behoefte had aan contact, dan had hij je uitnodiging geaccepteerd.

Verder: het was maar een crush, niet een vriendje dat je na maanden gedumpt hebt. Vergeef jezelf, in plaats van hem te belasten met jouw schuldgevoel.
Resistance is futile.
  Vis een optie? donderdag 26 oktober 2023 @ 19:12:39 #20
70532 loveli
N
pi_211091443
Bekend verhaal, daarna ging mijn collega scheiden, oude liefde roest niet enzo. Same somg, different tune.
crap in = crap out
pi_211097338
Dat je iemand een berichtje stuurt op sociale media wil niet zeggen dat die persoon hem ook zo even 123 leest. Zo heb ik een jeugdvriend ooit eens een berichtje gestuurd en kreeg pas na 3 jaar reactie! :+

Niet omdat hij niet wilde reageren maar meer omdat hij het bericht niet zag...Daarnaast lijkt het er erg op dat JIJ graag iets recht wil zetten en de gene die je dat wil vertellen er mogelijk niet voor open staat (kan hé).

Soms moet je gewoon dingen laten gaan, vertel het je partner, vrienden, whatever... en laat het los!

Al is het los laten soms zo verdomde moeilijk
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_211115202
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 19:12 schreef loveli het volgende:
Bekend verhaal, daarna ging mijn collega scheiden, oude liefde roest niet enzo. Same somg, different tune.
Met dat verschil dat die persoon de uitnodiging wel heeft geaccepteerd en er daarna wel meer contact is geweest … en waarschijnlijk was het huwelijk al langer niet goed meer?
pi_211116086
Op FB kan je ook een privébericht sturen aan iemand waar je geen vrienden mee bent.

Misschien is het een idee om hem gewoon een bericht te sturen waarin je uitlegd dat je spijt hebt van hoe je destijds tegen hem hebt gedaan. Vervolgens vertel je wat er destijds speelde. Geef aan dat jij het fijn zou vinden als jullie gewoon normaal contact zouden kunnen hebben als je elkaar tegenkomt, maar dat je het ook begrijpt als hij die behoefte niet heeft.
  Vis een optie? zondag 29 oktober 2023 @ 07:49:24 #24
70532 loveli
N
pi_211118324
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 22:09 schreef Cleo123 het volgende:

[..]
Met dat verschil dat die persoon de uitnodiging wel heeft geaccepteerd en er daarna wel meer contact is geweest … en waarschijnlijk was het huwelijk al langer niet goed meer?
Huwelijk was goed genoeg, ze zijn nadat dit probleempje was opgelost opnieuw getrouwd.
crap in = crap out
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:15:17 #25
483689 Delain1987
Eenvoudige boerenlul
pi_211136190
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 21:18 schreef Cleo123 het volgende:

[..]

??
ik mis een reactie....
Normal is not the norm, it's just a uniform
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo