Ja uiteraard was dat sarcastischquote:Op donderdag 8 februari 2024 06:24 schreef manny het volgende:
[..]
Oneens. Dat verhaal is knudde. Inhoudsloos gewauwel en waar ze probeert te structureren door met 2 punten te komen, gaat het al helemaal mis.
Ah. M'n sarcasme-meter was nog niet goed afgesteld...quote:Op donderdag 8 februari 2024 08:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja uiteraard was dat sarcastisch
quote:Ik liep net terug van de supermarkt toen ik in de harde koude wind een oude man op mij af zag komen lopen. Nou ja, schuifelen..."
Vorige week riep ik mensen op om een praatje met een onbekende buur te maken. Één van de 90+ gemaakte praatjes was tussen Brenda en haar oudere buurman.
Hun ontmoeting tovert zeker weten een lach op je gezicht:
"Achter zijn rollator met blikken gerstenat en een plasticzak met krentenbollen. Die had hij van de bakker gekregen net toen hij daar een tussenstop maakte... Hij droeg ovenwanten ter bescherming tegen de snijdende kou.
Hij vroeg of alles goed ging. Het zei dat hij om half 4 ergens moest zijn en hij wist niet of hij dat zou halen. Hij begon te vertellen over zijn leven en zijn weekgeld van 28 euro."
28 euro... het zijn de kosten van mijn favoriete thuisbezorgd gerecht.
Een gebakken rijst met groenten, een heldere soep en als ik mezelf echt even wil verwennen, dumplings. Kijk ik de volgende keer toch anders naar.
Wat de meneer met de rollator niet wist, is dat Brenda altijd een briefje van 10 in haar telefoon bewaard. Je weet immers maar nooit.
"Zonder aarzelen gegeven heb ik het hem gegeven. De reactie was heel bijzonder. Hij kon het niet geloven. Nadat ik zeker wist dat het rode briefje veilig met de hand met ovenwant was opgeborgen, zwaaide ik hem na.Bij mijn boodschappen zat echt niets waar ik hem mee blij kon maken anders had ik wellicht mn booddschappen gedeeld."
Een duidelijke reminder van de kracht van een klein gebaar.
Wat zou de wereld toch mooi zijn als we allemaal, net als Brenda, wat meer naar elkaar omkijken. Dus als je zo de deur uitgaat, lach eens naar een buur en kijk om je heen wie er hulp kan gebruiken.
Let's change the world with acts of kindness💛
Kijk ook even naar het onderschrift van de mensen (vrouwen) die op dit bericht reageren.quote:Op woensdag 7 februari 2024 23:13 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_ios
Goed verhaal. Mooi.
[..]
quote:Goedemorgen netwerk,
Dinsdag 11:00 uur, goede tijd om 𝗷𝗮𝗿𝗶𝗴 te zijn..
37 jaar alweer, zie eruit als 28 (en zo voel / gedraag ik me ook...). Plezier hebben in je werk helpt kennelijk. En, zoals een mooi 𝗢𝘂𝗱-𝗛𝗼𝗹𝗹𝗮𝗻𝗱𝘀𝗰𝗵 𝗴𝗲𝘇𝗲𝗴𝗱𝗲 luidt: het (ondernemers)leven is één groot feest, maar je moet zelf je eigen stoel versieren.
Een tweedaagse surprise staat op het programma. Geen idee wat we gaan doen, irritant om 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝗶𝗻 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗼𝗹𝗲 te zijn (maar stiekem wel leuk). Zoals een 𝘄𝗶𝗷𝘀 𝗺𝗮𝗻, Juriaan Galavazi, ooit zei: 'je kan het leven niet onder controle hebben, je kan er enkel invloed op hebben.'
Wie jarig is, trakteert. Vind ik eigenlijk een best 𝗴𝗲𝗸 𝗰𝗼𝗻𝗰𝗲𝗽𝘁, als je erover nadenkt. Dusss, ik trakteer! Want, stilstaan bij en praten over je carrière is een kadootje. Gezien ik komende dagen (hopelijk) offline ben, kan je wel alvast iets inplannen via deze 𝗵𝗶𝗽𝗽𝗲 𝗹𝗶𝗻𝗸: https://lnkd.in/gsKktJr7
Cheers en tot volgend jaar!
✉ simon@jijensimon.nl
📞 +31 (0) 6 25 195 791
🌍 www.jijensimon.nl
#𝗿𝗲𝗰𝗿𝘂𝗶𝘁𝗲𝗿𝘀 #𝗰𝗼𝗻𝘀𝘂𝗹𝘁𝗮𝗻𝘁𝘀 #𝗿𝗲𝗰𝗿𝘂𝗶𝘁𝗺𝗲𝗻𝘁𝗰𝗼𝗻𝘀𝘂𝗹𝘁𝗮𝗻𝘁 #𝗼𝗽𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗻𝗶𝘁𝗶𝗲𝘀 #𝗮𝗰𝗰𝗼𝘂𝗻𝘁𝗺𝗮𝗻𝗮𝗴𝗲𝗿𝘀 #𝗿𝗲𝗹𝗮𝘁𝗶𝗲𝗯𝗲𝗵𝗲𝗲𝗿 #𝗯𝗹𝗲𝘀𝘀𝗲𝗱𝗮𝗻𝗱𝘁𝗵𝗮𝗻𝗸𝗳𝘂𝗹
"boek een vlucht"quote:Op maandag 19 februari 2024 10:31 schreef Evangelion het volgende:
Alles hieraan is irritant
Die enorm geplande foto (to do list, beeldscherm, krijt-deur precies open genoeg zodat je het kan lezen.. )
[..]
[ afbeelding ]
Dus hele fucking team moet overwerken in weekend omdat pipo 2 dagen weg wilquote:
En wát een kekke post!quote:Op maandag 19 februari 2024 11:28 schreef Molo het volgende:
Die zogenaamd hippe to do list op standje 'ik ben 55 maar heb nog steeds echt geen leesbril nodig'![]()
![]()
Ja laat mensen gewoon komen als ze zin hebben, in 2 uurtjes doe je veel meer dan in 8 uur.quote:. Stop met het bijhouden van uren, stop met vage functieprofielen, stop met jaarlijkse beoordelingsgesprekken, stop met het CV-denken, stop met het creëren van regels om regels die hun doel voorbij schieten. STOP! ❌
De wereld van werk is sterk veranderd. Het is tijd voor een nieuwe kijk op teams, talent en cultuur.
De oude methodes werken niet meer. Sterker nog, ze leiden tot minder motivatie en werkplezier. En dat is een strategisch groot probleem voor ondernemers van nu! ⚔
Het is tijd dat vertrouwen, autonomie, aandacht en werkplezier het nieuwe fundament gaan vormen voor alle ondernemers met personeel. ✅
Met de juiste aandacht voor je team en een cultuur die vaart op vertrouwen en autonomie, creëer je een sterk toekomstgericht team, een groeiend bedrijf en meer rust en plezier voor jou.
.
Wil jij er eens over in gesprek? Voel je welkom, vind ik leuk!
#cultuur #leiderschap #toekomstbestendig #autonomie #nieuwleiderschap
En "as a full time mom of two" maar ze is Associate Director bij een bank?quote:This isn't something I would normally share on LinkedIn, as I like to keep this space for work notifications. However, as a full time Mum of 2 and someone that is incredibly passionate about my career I believe this is one to share. My son Jack is 8 years old and has been on his footballing journey since he could kick a ball. As we all know a very small % of people in the world make it as a professional and for someone so young that's daunting, but he's just had a small lesson in life that hard work truly pays off!
Jack for the past 12 months has been working towards being offered a place within Manchester Uniteds u8s emerging talent squad, and today he got the news that he'd been selected! To say that he's elated is an understatement and he also appreciates that this can be very short lived , but I also believe in celebrating every mile stone! (he's 8, and this is a massive achievement) His journey hasn't even really begun, and he knows that his hard work is only going to have to increase. The resilence, along with so many other life lessons that sport teaches a person are invaluable. Take everything in while you can, and know that everything you want in life takes determination, dedication and hard work but there is no better feeling when it pays off! Enjoy every single second son because you've earnt it. We continue to be proud of you no matter happens 💙⚽️💪
Daarom moeten vrouwen met jonge kinderen ook gewoon thuisblijven.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:07 schreef Rostrup het volgende:
“Hi mam, hoe laat ben jij thuis?"
App van jongste. Ik kijk naar mn agenda en planning. Lichte druk in mijn buik; ik hou niet van overvolle planningen. Even wat verwachtingsmanagement plegen en ruimte creëren:
"Ha vent, heb het nog even erg druk, denk pas vrij laat eigenlijk."
“Oh, oké. Dan weet ik dat. Ik dacht, ik check even. Succes mam. Tot vanavond.”
“Dank je schat, ik kom zo snel als me lukt."
En terwijl door mn hoofd het : "Ach wat een lieverd toch, altijd zo begripvol." gaat, buig ik me weer over mn beeldscherm. Toch lukt werken niet echt, iets dat haakt, plakt, galmt. Het lukt me niet om het vast te pakken maar het blijft klingelen en zonder verder nog na te denken, klap ik mijn laptop en kantoordeur dicht en rij weg. Naar huis.
Als ik aankom, app ik hem: “Ben hier. Stap je in?”
Een direct en verheugd: "Echt? Heb jij al geluncht?"
"Nope; strand en samen?"
1 Minuut later gaat de autodeur naast me open en stapt mijn grote, kleine vriend met blije ogen onder een grote bos krullen in.
Nu ik hem zie, weet ik zeker en hoeft hij niets meer te zeggen. In comfortabel stilte rijden we naar het strand, kopen een visje en gaan lopen.
En hij vertelt, vertelt, vertelt. Want hij zat vol. Met verhalen en vragen over zaken die zijn wereld even laten schudden. En ik luister. En knik. En hou hem vast.
Een gevoel van onbeschrijflijke dankbaarheid vervult mij. Wat het precies was dat in mij eerder zo galmde, weet ik niet, maar iets met Dingen Die Belangrijk Zijn.
's Avonds als ik hier nog eens op kauw, weet ik het ineens wel: het was iets in zijn ‘ik dacht ik check even’ en vervolgens mijn gedachte ‘wat begripvol toch altijd..’ , dat aan die bel trok.
Het geluid van ‘druk!’ klonk in mijn hoofd harder, maar het zachtere geluid van ‘jouw aandacht is nodig’ zat lager en was sterker.
Mijn les maar weer even: Het échte luisteren vindt vaak plaats in je buik.
#nonverbaal #deblikwaarmeejekijkt
Gezien het verhaal denk ik dat zoonlief/vent/grote kleine vriend/Storm/Wolf/Vos/Bickel een tiener is.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 14:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Daarom moeten vrouwen met jonge kinderen ook gewoon thuisblijven.
Daar kun je als baas toch niet van op aan?
Alweer een zelfgeile coach erbijquote:Op zondag 3 maart 2024 22:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Haha wat een reacties op deze post en wat veel mafkezen.
Valt het jullie ook op dat het stickertje “open to work” bijna een label van geestelijke instabiliteit is?
gelukkig nog een verstandige reactie:quote:Op zondag 3 maart 2024 22:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Haha wat een reacties op deze post en wat veel mafkezen.
Valt het jullie ook op dat het stickertje “open to work” bijna een label van geestelijke instabiliteit is?
quote:En toch is het een beetje raar Eline A. ....we zien het in de zorg ook: hard werkende geschikte #professionals die afhaken en vervolgens een #coach opleiding doen om ex-collegae op de rails te houden. Kunnen we bij de #politie en in de #zorg niet beter investeren in een werkklimaat waar we zo veel mogelijk krachten binnen boord houden?
How can i make this about me.quote:Op donderdag 14 maart 2024 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Vandaag trek ik deze vuilniszak aan als broek.
Ik blabla wat.
Kijk naar mij.
Verbindingquote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Over connecten, nailen, big leap, sick results
En kikke foto’s in je BH met leap jasje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |