[geile foto met choker eronder]quote:Daar sta je dan weer stomverbaasd met je bek vol tanden.
Heeft een HBO opleiding écht nog steeds het laatste woord?
Natuurlijk, het kan een indicatie zijn van bepaalde kennis en vaardigheden.
Maar is het de enige indicator?
Bedrijf Y benaderde mij voor het invullen van een vacature. We zaten snel op één lijn.
En daar was Hans. Een kandidaat met veel ervaring in het werkgebied van bedrijf Y.
Ik bel mijn klant om hem voor te stellen. Zijn enthousiasme is voelbaar door de telefoon.
"Precies wat we zoeken, laten we hem uitnodigen!"
Zo gezegd zo gedaan. Hans ging de volgende dag al langs.
Het is 16.00 en mijn telefoon gaat. "Ha Elisa, nou Hans is geweest, wat een top gozer, maar...."
"uhm ja... hij is echt precies wat we zoeken, maar zijn leidinggevende mist toch die HBO opleiding..."
Say what!?
We waren het juist dáár zo snel over eens. Een opleiding is voor deze functie geen meerwaarde.
Ik besloot langs te gaan om met de leidinggevende te praten.
Uiteindelijk vroeg ik hem of hij zélf een opleiding heeft afgerond. Het bleef stil.
Hij zegt: "Nee uhm, maar ik ben doorgegroeid, en..."
Ho, stop, wacht.
Zolang je niet op zoek bent naar een chirurg, een arts, een piloot, of you name it waar je écht voor geleerd moet hebben.
Wat maakt het dan feitelijk uit?
Uiteindelijk gaf hij toe dat hij het gewoon heel erg eng vond. Kijk, daar kunnen we wat mee.
We werden het erover eens dat Hans een hele goede match is voor de job, en dat die HBO eis misschien toch niet zo redelijk was.
Hans is een paar maanden geleden begonnen bij bedrijf Y en het gaat erg goed.
Ik geloof er in dat de mens achter het cv zo veel belangrijker is dan het papiertje zelf.
Veel bedrijven houden krampachtig vast aan traditionele vereisten.
Het buitensluiten van mensen op basis van een cv of diploma is niet alleen achterhaald...
Maar vooral ook een gemiste kans!
Godver zegquote:Op zondag 21 januari 2024 10:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Zolang je niet op zoek bent naar een chirurg, een arts, een piloot, of you name it waar je écht voor geleerd moet hebben
Zoveelste nepverhaal om reacties uit te lokkenquote:Op zondag 21 januari 2024 10:34 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_ios
[..]
[geile foto met choker eronder]
Het gaat straks nog zo ver dat je geen HBO meer mag eisen want dat is discriminatie
Daarmee zegt ze ook dat het baantje totaal niet (echt) belangrijk is.quote:Op zondag 21 januari 2024 12:22 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Godver zeg![]()
Tuurlijk, er zijn wel wat kulopleidingen op dat niveau. Maar om daarom het hele landschap aan opleiding maar even als overbodig te zien, heb je echt niet door wat men daar leert
quote:𝗭𝗼𝗲𝗸 𝗱𝗲 𝘃𝗲𝗿𝘀𝗰𝗵𝗶𝗹𝗹𝗲𝗻 🔎
Ik ben trots als ik naar mijn transformatie van de afgelopen 6 maanden kijk.
Want ik zie:
Links: oude Mancha: onzeker, paar kilo zwaarder, stond het liefst in de schaduw
Rechts: nieuwe Mancha: een stuk zelfverzekerder, sport vier keer per week, claimt nu de spotlight
Hoe dat komt? ⬇
Puur en alleen doordat ik actief aan de slag ben gegaan met Personal Brand op LinkedIn.
Het lijkt misschien vreemd, maar jezelf zo blootgeven roept onwijs veel verschillende emoties en belemmerende overtuigingen op.
1⃣ Heb ik wel genoeg te vertellen?
2⃣ Vinden mensen me wel leuk?
3⃣ Sta ik wel leuk op de foto’s?
4⃣ Ga ik het wel volhouden om twee keer per week te posten?
Als ik naar het aantal leuke reacties & DM’s en nieuwe volgers (+1680 binnen drie maanden) kijk, dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken.
Dus ik ga lekker door! Dit alles heeft me zo'n boost gegeven! Ik voel me echt een nieuwe Mancha!💪🏼
Heb jij zelf ook ooit zo'n verandering meegemaakt?
Die reacties ookquote:Op zondag 21 januari 2024 10:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[geile foto met choker eronder]
Het gaat straks nog zo ver dat je geen HBO meer mag eisen want dat is discriminatie
Je moet weten dat recruiters (vooral zelfstandige) bij elk aangeleverde figuur die wordt aangenomen tot ¤5000,- fee krijgen.quote:Op maandag 22 januari 2024 06:45 schreef manny het volgende:
En serieus: die aloude discussie over "het papiertje", man man man
En tevens: die foto onder die post is wel helemaal totale mismatch.
Ja klopt, nee niet echtquote:Data-dieet. We moeten het eens hebben over de data die we eten (gebruiken), want ons data-dieet is waarschijnlijk niet het beste en gezondste voor ons.
Data bestaat uit een aantal soort:
1 - Master data en referentiedata - Bouwstoffen
Data die ons structuur geeft, beschrijft waar we uit bestaan en die ons krachtig maakt;
2 - Transactiedata - Energie
Data die alles wat we doen beschrijven, die ons doen leven, energie kost en energie geeft;
3 - Metadata - Vitamines
Data waar we niet veel van nodig hebben, maar die wel cruciaal is om alles in goede banen te leiden, weten waar alles is, wat het is, hoe vers het is en waar we het voor kunnen gebruiken;
4 - Afgeleide data - Suikers
Data die we maken van andere data en die makkelijker te consumeren zijn, veel 'processed' data zijn belangrijk, maar je gebruikt het vooral om te sturen, niet om op te bouwen;
5 - Overige data - Vezels
Data die voor sommige delen van onze organisatie van belang zijn, maar niet voor iedereen interessant
We moeten zorgen dat ons data-dieet bestaat uit de juiste verhoudingen van deze soorten data. Teveel 'processed data' lijkt wel lekker, maar het is geen bouwstof en je gaat bij teveel en ongecontroleerd gebruik de verkeerde kant op.
Enkel master data en referentie data zonder transacties zorgt dat je nooit je spieren ontwikkeld, je capabilities om te opereren blijven achter. Transacties zijn de oefeningen die je doet om in conditie te komen en te blijven.
Data wordt weleens beschreven als de nieuwe olie, ik denk dat we met data echter een digitale afspiegeling van de echte wereld aan het maken zijn. Daarom maak ik regelmatig de vergelijkingen tussen data en concrete dingen, omdat data anders zo abstract blijft maar steeds meer werkelijke gevolgen heeft voor ons allemaal.
Blijf in vorm, zorg voor een uitgebalanceerd data-dieet, gebruik duurzame data. En bedenk dat data, anders dan andere belangrijke stoffen steeds weer opnieuw gebruikt kan worden, dat is het unieke eraan.
Disclaimer: Ik weet dat deze vergelijking best wel mank gaat, maar het zet wel aan het denken.
#data #datamanagement #datadiet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een mix van lettertypes, Engels en Nederlands door elkaar heen. "Unkown" als naam. Ik ken het van onze eigen IT Security, die gasten schrijven de meest onbetrouwbaar uitziende mails. Wat is dat toch?![]()
Overigens alles dubbelgecheckt of het wel valide is maar dat lijkt er allemaal wel op.Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
You go girl!quote:Kwetsbare post: Ik ga een echte, harde waarheid delen over ondernemerschap, zaken, huwelijk en het leven in het algemeen.
💔 Het leven is niet alleen maar rozengeur en maneschijn.
→ Het hebben van een bedrijf is de meeste dagen moeilijk.
→ Ondernemerschap is niet voor bangeriken.
→ Trouwen na 16+ jaar kost werk om gezond te blijven.
→ Carrière-uitdagingen zullen komen en zullen je vastberadenheid op de proef stellen.
→ Het leven is niet alleen maar rozengeur en maneschijn en winnen... Oh mijn.
✔️ Dit is de universele waarheid die ik met jullie wil delen...
Je zult hard werken.
Je zult het moeilijk hebben.
Je zult leren.
Je zult falen.
Je gaat draaien.
Je zult overwinningen hebben.
Je gaat door.
Je zult nooit opgeven.
Dit is GRIT.
Dit is RESOLVE.
Dit is VEERKRACHT.
Als je het gevoel hebt dat je wilt stoppen.
Als je niet zeker weet of het de strijd waard is.
Als je je niet kunt voorstellen dat het ooit makkelijker voor je wordt...
Ga zo door NOG EEN DAG.
Ga zo door NOG EEN HERHALING.
Ga NOG EEN KEER DOOR.
Nog een keer zou de "ene keer" kunnen zijn die het allemaal de moeite waard maakt. Je kunt niet falen als je niet stopt. 🚀
Wees degene die niet stopt als iedereen dat doet. 🦄
Zo win je bij alles wat het leven op je pad brengt. 🏆
hashtag#grit hashtag#resilience hashtag#entrepreneurship hashtag#lifelessons hashtag#construction
Dus als er geen belasting op tabak zat zou ze haar hele salaris aan tabak uitgeven.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 12:30 schreef Molo het volgende:
En dan afsluiten met die tettenfoto
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog steeds geen idee wat een Family Office is en waarom belasting betalen slecht zou zijn, of wat de relatie ertussen is
Het enige doel is dus om het vermogen van hun eigen familie te vergroten, zonder te werken. En aangezien ze geen belasting wil betalen, is alleen het welzijn van de eigen familie belangrijk, de rest mag stikkenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:22 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dus als er geen belasting op tabak zat zou ze haar hele salaris aan tabak uitgeven.
Als je zoekt op Fardaux kom je ook alleen bij haar linkedin/insta/facebook uit.
Fardaux serves as the dedicated family office entrusted with the comprehensive management of our family's financial, investment, and personal affairs. The central objective of our family office is to facilitate the strategic preservation, growth, and intergenerational transfer of our wealth. By providing a sophisticated and tailored approach, Fardaux endeavors to optimize the management of our family's financial resources, ensuring a lasting legacy for future generations.
Vaag
Ja zoiets proefde ik ook ja, blehquote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het enige doel is dus om het vermogen van hun eigen familie te vergroten, zonder te werken. En aangezien ze geen belasting wil betalen, is alleen het welzijn van de eigen familie belangrijk, de rest mag stikken.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 13:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja zoiets proefde ik ook ja, bleh
En is ze nou gewoon huisvrouw en kapitein huishoudboekje met dat Fardaux ofzo?
Ze doet aan belastingontduiking voor welgestelden.quote:Waarom ik mijn holding naar Luxembourg heb verhuist...
In Nederland worden we steeds heviger belast door onze overheid. Dit terwijl we hier het zelfde (of misschien wel minder) voor terug krijgen. Daarom heb ik een family office opgericht in Luxembourg.
Family offices worden doorgaans opgericht om te voldoen aan de unieke behoeften en doelstellingen van welgestelde families. Het doel is om een naadloze overdracht van vermogen te garanderen, financiële stabiliteit te behouden en financiële langetermijndoelen te bereiken, met inachtneming van de wet- en regelgeving. Afhankelijk van de grootte, het vermogen en de complexiteit van de familie kunnen family offices verschillende vormen aannemen, zoals single-family offices (SFO's) die uitsluitend één familie bedienen of multi-family offices (MFO's) die zich richten op meerdere families.
De misvatting is echter dat family offices alleen een haalbare optie zijn voor vermogende families, dit is echter niet langer waar. Het opzetten van een family office kan in veel gevallen al interessanter zijn dan het niet te doen als de belasting die over het vermogen wordt betaald meer dan 10.000 EUR per jaar bedraagt.
In deze context heeft Luxemburg een specifiek wettelijk kader geïntroduceerd dat bekend staat als de SPF (Société de gestion de patrimoine familial) om het beheer van familievermogens te vergemakkelijken. Deze juridische entiteit biedt een vereenvoudigde en flexibele benadering van vermogensbeheer en voldoet aan de regelgevende normen van de Europese Unie.
Wil je meer weten over het oprichten van een family office, ik spar graag met je om te kijken of dit ook wat voor jou kan zijn.
quote:. Ik gun je vanzelfsprekend je handel en clientèle, maar dit is dus waarom we een Europees belastingregime nodig hebben. Wat mij betreft is het heel simpel; wie gebruik wil maken van de voorzieningen in Nederland, betaalt belasting in Nederland. Wat denk je dat er gebeurt als men op grote schaal met de vermogens naar het buitenland gaat? Natuurlijk, falend fiscaal beleid in Nederland zet hiertoe aan, maar ik zou toch graag een beroep doen op de moraliteit van de mensen achter de vermogens en hoop dat men beseft dat fiscaal vluchten ons land op termijn nou niet bepaald aantrekkelijker maakt.
quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Ze doet aan belastingontduiking voor welgestelden.
Dan leef je wel lekker in je bubbel jaquote:De misvatting is echter dat family offices alleen een haalbare optie zijn voor vermogende families, dit is echter niet langer waar. Het opzetten van een family office kan in veel gevallen al interessanter zijn dan het niet te doen als de belasting die over het vermogen wordt betaald meer dan 10.000 EUR per jaar bedraagt.
quote:Verkopen is véél meer dan alleen maar een opdracht scoren. Het échte geluksgevoel wordt in dit verhaal beschreven. Het goede gevoel van GEVEN kan in elke baan natuurlijk 😊❤️👊🍀
Een leraar gaf een ballon aan elke leerling, die moest de ballon opblazen, zijn naam erop schrijven en in de gang gooien.
De leraar mengde vervolgens alle ballonnen. De studenten kregen vervolgens 5 minuten de tijd om hun eigen ballon te vinden. Ondanks een hectische zoektocht vond niemand zijn ballon.
Op dat moment vertelde de leraar de studenten om de eerste ballon die ze vonden te nemen en deze te overhandigen aan de persoon wiens naam erop stond geschreven. Binnen 5 minuten had iedereen zijn eigen ballon.
De leraar zei tegen de leerlingen: "Deze ballonnen zijn als geluk. We zullen het nooit vinden als iedereen op zoek is naar zijn eigen geluk. Maar als we om het geluk van andere mensen geven, zullen we ook het onze vinden."
Moge je dag gevuld zijn met geluk. ❤️
quote:Ik zag gisteren berichten voorbij komen op Linkedin en Instagram van bezoekers van de NEW YEARS BASH van HELEMAAL LOESOE en ineens overviel me zoveel TROTS dat ik er gewoon serieus van volschoot.
Gaat ook wel vrij makkelijk als ik denk aan mijn vader die er niet meer is en hoe INSANE GAAF hij dit allemaal zou vinden, maar los daarvan, IK ben trots.
Ik heb iets gecreëerd. Iets wat er zonder mij niet was geweest was er nu WEL en heeft mensen plezier en verbinding gebracht.
Elke keer probeer ik me in te houden wat dramatische posts betreft 😆 en wil ik van HELEMAAL LOESOE niet meer maken dan het is, maar dit is toch gewoon massive cool? 😍
Is dit niet gewoon de essentie van ondernemen? CREËREN?
De wereld is niet statisch. Je bent geen pion op een speelbord. Je zit in een speelbordfabriek en beter ga jij er een mooie bijdrage aan leveren.
Er zijn zoveel mensen die hun leven doorbrengen hopende dat ze een keer een 6 gooien. Ondernemers zijn de mensen die zelf een dobbelsteen gaan maken met aan 6 kanten een 6. TOEDELS! 😅
Ik vind het fucking mooi om met dit soort mensen in een volle zaal te staan. Die ALLES IS MOGELIJK energie te voelen. Niet naar de klote gaan om de week te vergeten, maar losgaan met die andere gekkies die hun eigen leven inrichten 💥.
En nee dat is niet altijd makkelijk! Ik ben ook LabiLOES na zo'n event 🤣🤣. Maar de wereld heeft mensen nodig met een visie. Mensen die het voortouw nemen. Veranderingen teweeg brengen en anderen inspireren.
YOU ARE THIS PERSON (ook al denk je nu: uhhh ja ik doe gewoon hetzelfde als in loondienst maar nu voor mezelf :p)
Je creëert. En ook al lijkt dat nog klein, onthoud dan dat een vlinder een orkaan in gang kan zetten.
Zet hem weer op vandaag en maak je baas trots! 🤩
📸 Linde van der Kamp van Blinck Photography
#ondernemen #netwerken #ondernemers #onlinemarketing
Mens doe eens kalm! (Die ballonnen mevrouw dan hè)quote:Op dinsdag 6 februari 2024 13:29 schreef Evangelion het volgende:
^ die met die ballonnen gaat wel vaker rond, walgelijk idd.
Marloes - Epische Websites & Feesten voor ondernemers
[..]
[ afbeelding ]
Nou nou wat een taalgebruik
"dit is toch gewoon massive cool"
Oneens. Dat verhaal is knudde. Inhoudsloos gewauwel en waar ze probeert te structureren door met 2 punten te komen, gaat het al helemaal mis.quote:Op woensdag 7 februari 2024 23:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Goed verhaal. Mooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |