Nou, ter vergelijk: de afgelopen pride-events werden ook gekaapt door pro-Palestina demonstranten. Dan loop je daar ook ineens naast of tussen zonder dat je er iets mee te maken hebt.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je meeloopt in een protestactie waarbij er wordt opgeroepen tot genocide en je accepteert het gewoon stilzwijgend, ben je echt geen haar beter. Je gaat toch ook niet meelopen met een stel nazi's?
Die zijn verteld te vertrekken. Wat blijft is hamas. Of kan beter heel snel heel erg duidelijk maken dat ze geen kwaad in de zin hebben.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn er in het noorden geen Palestijnen?²
Denk dat de meerderheid Hamas wel ziet als 'a means to an end'. Je merkt gewoon dat mensen (ook hier) voornamelijk zeggen dat ze het erg vinden van de slachtoffers (en dan uiteraard door naar Israel).quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mutant01 had gewoon gelijk dat veel mensen oprecht meelopen die pro-Palestina zijn en niet pro-Hamas.
Jij hebt gelijk dat we niet naïef hoeven te doen dat er geen pro-Hamas volk tussen loopt. Nu blijken een aantal organisatoren dit zelfs te zijn.
Dat wil niet zeggen dat we die hele protesten neer hoeven te zetten als pro-Hamas. Het is juist dat mensen protesteren want ze maken zich terecht zorgen over de burgerbevolking in Gaza.
Het tuig dat loopt te rellen, te Khaybarren, te Hamas- of Talibanvlaggen etc. vegen ze wat mij betreft een zeecontainer met bestemming Gaza in maar veeg niet iedereen over één kam omdat er in Londen nu iets boven komt drijven. Ongetwijfeld zullen er hier ook niet al te lekkere types tussen lopen in de organisatie. Weg ermee. Dan kan de rest normaal protesteren.
Dit slaat natuurlijk nergens op, dat snap je zelf toch hopelijk ook wel.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zeg dat maar bij het graf van zo'n onthoofde baby.
Mogen kinderen het journaal zien?quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:41 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk nergens op, dat snap je zelf toch hopelijk ook wel.
Slechte vergelijk. Gaat over een heel ander onderwerp.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:39 schreef Qarrad het volgende:
Nou, ter vergelijk: de afgelopen pride-events werden ook gekaapt door pro-Palestina demonstranten. Dan loop je daar ook ineens naast of tussen zonder dat je er iets mee te maken hebt
Ja het is inmiddels wel duidelijk waar die golf van antisemitisme vandaan komt. willekeurig artikel uit februari dit jaarquote:Op maandag 23 oktober 2023 16:19 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
De grootste schande vind ik dat een groot deel van Nederland zwijgt, vooral het gedeelte wat bij elke vorm van kritiek de Nazi kaart trekt.
Misschien moeten we ons eens afvragen of Anne Frank nu veilig over straat kon en als ze nu kon schrijven wat en over wie ze zou schrijven. Ik schaam mij als Nederlander kapot, de holocaust is ook niet begonnen met het vergassen van Joden, nee die is begonnen met exact hetzelfde gedrag wat we nu al weken (eigenlijk al jaren) in Europa zien.
Het zullen je vrijheidsstrijders maar zijn, die strak van de captagon kleuters en opa's en oma's afslachten. Zegt heel wat over jezelf als je dat klakkeloos accepteert als 'vrijheidsstrijd'.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat de meerderheid Hamas wel ziet als 'a means to an end'. Je merkt gewoon dat mensen (ook hier) voornamelijk zeggen dat ze het erg vinden van de slachtoffers (en dan uiteraard door naar Israel).
Wanneer je Hamas gaat veroordelen, dan zeg je eigenlijk dat ze geen vrijheidsstrijders zijn (en dat zijn ze gewoon voor veel mensen; en dan heb ik het niet alleen over moslims).
Zijn ze verteld te vertrekken? En is wat overblijft Hamos? Op deze vragen heb je antwoord gegeven. Dat waren niet mijn vragen. Gelieve dus vragen te beantwoorden die ik stel. Dank!quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die zijn verteld te vertrekken. Wat blijft is hamas. Of kan beter heel snel heel erg duidelijk maken dat ze geen kwaad in de zin hebben.
Ok dweil, prima, ik ben je achterlijke introductie van laatst (topic 114 einde) vergeten. Reageer op de eisen van Israël na de openlijke oorlogverklaring van Hamas door het opensnijden en het organen uittrekken van feestende meisjes.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:44 schreef BansheeBoy het volgende:
De truuk die veel wordt gebruikt is Pro-Palestina gelijkstellen aan Pro-Hamos. De retoriek van "Je bent voor ons of tegen ons.." is een valse. Ik ben zo ontzettend blij en vrolijk en voel me heerlijk prettig echt in alle lendenen dat er tegenwoordig social media is. Fijn man. Want dan kunnen we echt zien wat er gebeurd en dus onze mening baseren op feiten.²
Ja dat is het hele punt. Die demonstranten drongen zich op bij een event waar ze geen kont te zoeken hadden.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Slechte vergelijk. Gaat over een heel ander onderwerp.
Je voedt de trol.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:46 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ok dweil, prima, ik ben je achterlijke introductie van laatst (topic 114 einde) vergeten. Reageer op de eisen van Israël na de openlijke oorlogverklaring van Hamas door het opensnijden en het organen uittrekken van feestende meisjes.
Israël stopt deze oorlog onder twee condities:
- Alle gijzelaars vrij
- Hamas geeft zich onvoorwaardelijk over
En dan gaan we/ze de Palestijnen helpen.
Wat is jouw mening, gewoon zonder talkpoeder en tochtige torsos''s
kom jochie
Ja, er wordt ze verteld te vertrekken. Al een week of twee. Flyers vanuit helikopters, massa-sms, noem maar op. En ja, hamas bestaat uit palestijnen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zijn ze verteld te vertrekken? En is wat overblijft Hamos? Op deze vragen heb je antwoord gegeven. Dat waren niet mijn vragen. Gelieve dus vragen te beantwoorden die ik stel. Dank!²
quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:44 schreef BansheeBoy het volgende:
De truuk die veel wordt gebruikt is Pro-Palestina gelijkstellen aan Pro-Hamos. De retoriek van "Je bent voor ons of tegen ons.." is een valse. Ik ben zo ontzettend blij en vrolijk en voel me heerlijk prettig echt in alle lendenen dat er tegenwoordig social media is. Fijn man. Want dan kunnen we echt zien wat er gebeurd en dus onze mening baseren op feiten.²
Ik weet het niet. Ik vind dat er een vals dilemma wordt opgeworpen door hen. De gewone Palestijn vangt de klappen op voor de aanval van Hamos.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:48 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Je voedt de trol.
Het is toch inmiddels een redelijk vastgesteld principe dat dat geen goed idee is.
Het zijn ook geen vrijheidsstrijders. Het zijn terroristen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het zullen je vrijheidsstrijders maar zijn, die strak van de captagon kleuters en opa's en oma's afslachten. Zegt heel wat over jezelf als je dat klakkeloos accepteert als 'vrijheidsstrijd'.
Optimistquote:Op maandag 23 oktober 2023 16:52 schreef damsco het volgende:
Ik heb enkele dagen gemist hier, is er ondertussen al consensus bereikt tussen jullie allen? Zijn we dichter bij elkaar gekomen?
Ik vind met die eisen niks mis. Wat ik wel mis vind is dat de gewone Palestijn het kind van de rekening is. Dat maakt IsraëI in principe ook een terreurorganisatie. Alleen ze doen het slimmer door langs sociaal geaccepteerde paden te opereren. Maar het netto resultaat in absoluut en in relatieve zin is vele male groter en staat totaal niet in verhouding tot de aanval van Hamos. Hoe vreselijk ik die ook vind.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:46 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Reageer op de eisen van Israël na de openlijke oorlogverklaring van Hamas door het opensnijden en het organen uittrekken van feestende meisjes.
Nah, had de VS ze niet gestopt was compleet Gaza nu al een parkeerplaats geweest. Wees blij, en hoop, dat Israël zo ingetogen blijft doen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind met die eisen niks mis. Wat ik wel mis vind is dat de gewone Palestijn het kind van de rekening is. Dat maakt IsraëI in principe ook een terreurorganisatie. Alleen ze doen het slimmer door langs sociaal geaccepteerde paden te opereren. Maar het netto resultaat in absoluut en in relatieve zin is vele male groter en staat totaal niet in verhouding tot de aanval van Hamos. Hoe vreselijk ik die ook vind.
Jason.²
Hoe zou Israel volgens jou te werk moeten gaan?quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind met die eisen niks mis. Wat ik wel mis vind is dat de gewone Palestijn het kind van de rekening is. Dat maakt IsraëI in principe ook een terreurorganisatie. Alleen ze doen het slimmer door langs sociaal geaccepteerde paden te opereren. Maar het netto resultaat in absoluut en in relatieve zin is vele male groter en staat totaal niet in verhouding tot de aanval van Hamos. Hoe vreselijk ik die ook vind.
Jason.²
Ups en downs, zoals elke relatie.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:52 schreef damsco het volgende:
Ik heb enkele dagen gemist hier, is er ondertussen al consensus bereikt tussen jullie allen? Zijn we dichter bij elkaar gekomen?
Kun je het beestje gewoon bij de naam noemen? Hamas dus.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jason.²
Denk het niet, aangezien door informatiebubbels die informatie niet eens aankomt bij die personen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb geen woorden voor de beschrijving van de beelden van de gruweldaden van Hamas. Als iemand nog dacht dat het om vrijheidsstrijders ging, zou dat idee nu wel moeten zijn bijgesteld, mag ik hopen.
Helaas, maar dit denken nog altijd een behoorlijk aantal mensen. Ook weinig kans dat dit zal veranderen denk ik. Er zijn simpelweg te veel fantasieverhalen rondom de vermeende geschiedenis van dit gebied, op basis waarvan men denkt deze gruwelijke slachtpartijen te kunnen rechtvaardigen of voorzien van allerlei kanttekeningen en 'Ja, maar ..' argumenten.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb geen woorden voor de beschrijving van de beelden van de gruweldaden van Hamas. Als iemand nog dacht dat het om vrijheidsstrijders ging, zou dat idee nu wel moeten zijn bijgesteld, mag ik hopen.
En ook dit inderdaad.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk het niet, aangezien door informatiebubbels die informatie niet eens aankomt bij die personen.
Heb al meerdere keren gelezen dat sommige jongeren niet eens weten dat Hamas een terreur aanval deed.
De Nederlandse media noemt ze nog regelmatig 'strijders'.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ok, duidelijk.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jason.²
Mogelijk wordt de grootte van die groep overdreven. Het redelijke midden is niet sexy genoeg voor nieuwsplatforms.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk het niet, aangezien door informatiebubbels die informatie niet eens aankomt bij die personen.
Heb al meerdere keren gelezen dat sommige jongeren niet eens weten dat Hamas een terreur aanval deed.
Social media is ook extreem 'in the moment'. De Hamas aanval is alweer eeuwen geleden in social media tijd, maar Israel blijft nu in het nieuws door bombardementen.
Wordt 'interessant' als er een oorlog komt met Iran erbij, want achter Iran staan is pittig moeilijk lijkt me, zelfs voor die hard Gaza supporters.(zeker omdat jonge mensen in Iran niet eens achter hun eigen regering staan)
Welke groep bedoel je? Sorry is me niet duidelijk. Welke geen weet hebben van de Hamas aanval?quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mogelijk wordt de grootte van die groep overdreven. Het redelijke midden is niet sexy genoeg voor nieuwsplatforms.
Dat is bijna altijd zo. De mensen aan de extremen schreeuwen om het hardst. Dan lijkt het een grote groep maar groot deel van Nederlanders heeft geen mening of kiest geen kant.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mogelijk wordt de grootte van die groep overdreven. Het redelijke midden is niet sexy genoeg voor nieuwsplatforms.
Een groot deel midden oosterlingen hebben ook een gematigd mening, maar dat is niet interessant.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is bijna altijd zo. De mensen aan de extremen schreeuwen om het hardst. Dan lijkt het een grote groep maar groot deel van Nederlanders heeft geen mening of kiest geen kant.
Rebellen ook echt. Dit begint op cultuurmarxisme te lijken.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:31 schreef HowardRoark het volgende:
Om maar weer eens te benadrukken dat de doelen van Extinction Rebellion veel veer reiken dan enkel utopisch klimaatbeleid.
[ twitter ]
Op de vele pro-Palestijnse demonstraties in het Westen (laat staan in de Arabische/Islamtische wereld) zijn er nog weinigen geweest die het terreur van Hamas hebben veroordeeld. Wel zagen we helaas veel te veel mensen die het wrede terreur goed aan keuren waren of zelfs uitbundig vierden.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:31 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Een groot deel midden oosterlingen hebben ook een gematigd mening, maar dat is niet interessant.
We zouden ons helemaal kapot moeten schamen dat we ons door dat fundamenteel conservatieve extreem rechtse tuig laten gijzelen ook hequote:Amsterdamse Joodse school Cheider sluit opnieuw deuren: ‘Onze leerlingen moeten veilig naar school kunnen’
De Joodse basis- en middelbare school Cheider, in Amsterdam-Zuid, heeft maandag haar deuren opnieuw gesloten. De school zegt de veiligheid van de leerlingen niet te kunnen garanderen. De kinderen krijgen vanaf dinsdag thuis online les.
Rebellen die janken om een waterkanonquote:Op maandag 23 oktober 2023 17:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Rebellen ook echt. Dit begint op cultuurmarxisme te lijken.
Lezen is lastig he..quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op de vele pro-Palestijnse demonstraties in het Westen (laat staan in de Arabische/Islamtische wereld) zijn er nog weinigen geweest die het terreur van Hamas hebben veroordeeld. Wel zagen we helaas veel te veel mensen die het wrede terreur goed aan keuren waren of zelfs uitbundig vierden.
Nu wil dat natuurlijk niet zeggen dat er geen helemaal mensen uit het Midden-Oosten zijn die hier anders over zullen denken, maar bij de demonstraties waren ze amper te vinden zo leek het.
Dat staat er niet hè. De veelgehoorde logica 'Israël is dit zelf schuld' is inhumaan ten opzichte van de slachtoffers van de terreuraanslagen door Hamas.quote:Op maandag 23 oktober 2023 17:58 schreef Slayage het volgende:
Met andere woorden, you are inhuman if you don't stand for Israel![]()
[ twitter ]
Om je kapot voor te schamen als land.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |