SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Als een mus kan helpen om een havik af te houden van escalatie, heeft het mijn zegen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 20:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denkt hij nou echt de vredesduif uit te kunnen hangen?
De aanpak van "vogelkooien" en wat (ver)voer met pleisters doorlaten en daarmee afhouden van anders dodelijk geweld, is een betere methode dan de boel platgooien."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
![]()
Goede vraag. Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
![]()
Moet daar wat tegen gedaan worden of moet Israel zich blijven laten beschieten?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Die mensen zijn echt compleet gestoord.quote:Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Ze weten de plekken wel uit te kiezen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 03:15 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Moet daar wat tegen gedaan worden of moet Israel zich blijven laten beschieten?![]()
Sowieso 100x allahu akbarquote:Op maandag 23 oktober 2023 07:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Weet iemand wat deze man zegt?![]()
![]()
ik zou er gewoon een bom op gooienquote:Op maandag 23 oktober 2023 03:15 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Moet daar wat tegen gedaan worden of moet Israel zich blijven laten beschieten?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Tja, de scholen zullen toch niet meer open zijn voor lessen neem ik aan.quote:Op maandag 23 oktober 2023 03:15 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Moet daar wat tegen gedaan worden of moet Israel zich blijven laten beschieten?
Wel een plek waar mogelijk meer mensen schuilen.![]()
Wel knap dat hij dat naar buiten weet te sturen, zo zonder elektriciteit of internettoegang.quote:And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Ik ga dit specimen vragen of ze met me wil trouwen.
https://twitter.com/LozzaFox/status/1716193138979537064?s=20![]()
Die advocaat Natasha toch h?quote:Op maandag 23 oktober 2023 08:16 schreef UitStraling het volgende:
Ik ga dit specimen vragen of ze met me wil trouwen.
https://twitter.com/LozzaFox/status/1716193138979537064?s=20And what rough beast, its hour come round at last,
quote:Op maandag 23 oktober 2023 08:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik weet dat het eigenlijk niet grappig is maar Jezus ChristusOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Ga weg joh, dat weet je allangquote:Op maandag 23 oktober 2023 01:19 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Goede vraag. Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Die Tsjetsjenen timmeren wel aan de weg in jihad-land...quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:24 schreef Tekaschi het volgende:
Tieners planden aanslag tegen Isralische ambassade in Ukkel
Overigens zijn de Tsjetsjenen in Isral een goed gentegreerde groep. Een van de bekendste komieken daar is een Tsjetsjeen.![]()
quote:Op maandag 23 oktober 2023 01:19 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Goede vraag. Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord.Er is sowieso weinig plek in Gaza, en ze moeten die raketlanceerders wel rgens kwijt toch?quote:Op maandag 23 oktober 2023 03:15 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Moet daar wat tegen gedaan worden of moet Israel zich blijven laten beschieten?
Zal gewoon op toeval berusten denk ik dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
"Tieners" "jongeren" "Tsjetsjeense afkomst"quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:24 schreef Tekaschi het volgende:
Tieners planden aanslag tegen Isralische ambassade in Ukkel
Ze kronkelen zo hard om het voor de hand liggende feit aan dat de ruggengraat van die redacteur ondertussen een cirkel is
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?![]()
![]()
Dat is niet onredelijk als je bekijkt hoeveel onschuldige kinderlevens Hamas zo zal weten te redden.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Niet dat dit gaat gebeuren. Weet Isral ook wel.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:48 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dat is niet onredelijk als je bekijkt hoeveel onschuldige kinderlevens Hamas zo zal weten te redden.![]()
"Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet."quote:
Hier mooi van toepassing. Een leefregel die al langer in verschillende vormen bestaat dan verschillende religies actief zijn."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Nederlandse vrouw overleden in Gaza (Nieuwsuur filmpje)
De Nederlandse Islam al-Ashqar, die om het leven kwam bij een explosie in Gaza, stuurde een paar uur voor haar dood haar kinderen naar een andere locatie. Dat vertelt haar vriendin, die ook in Gaza zit, aan Nieuwsuur.![]()
De boomers met een volle bankrekening gaan zich echt niet overgeven zolang er nog jongeren zijn om voor ze te sterven.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:48 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dat is niet onredelijk als je bekijkt hoeveel onschuldige kinderlevens Hamas zo zal weten te redden.![]()
Ik hoop dat die jongen nog lang zal leven met het idee dat hij een meme is geworden. Hij is echt de verpersoonlijking van het meest negatieve Palestijnse stereotype.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:52 schreef OProg het volgende:
[..]
"Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet."
Hier mooi van toepassing. Een leefregel die al langer in verschillende vormen bestaat dan verschillende religies actief zijn.
Al op de dag van de aanslagen waren er hier meerdere mensen die dit voorspelden over de juichende menigten.![]()
Arme kindertjesquote:Op maandag 23 oktober 2023 09:52 schreef Momo het volgende:
De Nederlandse Islam al-Ashqar, die om het leven kwam bij een explosie in Gaza, stuurde een paar uur voor haar dood haar kinderen naar een andere locatie. Dat vertelt haar vriendin, die ook in Gaza zit, aan Nieuwsuur.![]()
![]()
En werden weggehoond, want zo was de gemiddelde Palestijn echt niet.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik hoop dat die jongen nog lang zal leven met het idee dat hij een meme is geworden. Hij is echt de verpersoonlijking van het meest negatieve Palestijnse stereotype.
Al op de dag van de aanslagen waren er hier meerdere mensen die dit voorspelden over de juichende menigten.
Maar ik heb altijd gedacht van wel.Intolerant voor intolerantie![]()
Zoon zit al weken op zijn vlogs vol te janken over de dagelijkse raketten van Israel. Geen woord over die van Hamasquote:
Dus?quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:03 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Zoon zit al weken op zijn vlogs vol te janken over de dagelijkse raketten van Israel. Geen woord over die van Hamas![]()
quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:48 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Intolerant voor intolerantie![]()
Net zoveel sympathie voor als deze meneerquote:You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?![]()
Dat is jouw sympathie. Prima. Waarom ga je in discussie over de.mijne?quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:08 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Net zoveel sympathie voor als deze meneer
[ twitter ]![]()
Ik poste een constatering "geen woord over hamas"quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:08 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Dat is jouw sympathie. Prima. Waarom ga je in discussie over de.mijne?
Vervolgens stelde jij de open vraag "dus?"
Dan niet gaan lopen janken dat iemand antwoord geeft op je open vraag
Je hebt geen sympathie voor kinderen die meegenomen zijn door hun ouders en daar nu vastzitten in een gebied waar aan alle kanten bommen vallen (hetzij door Isral of Hamas) en die net hun moeder zijn verloren?quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:08 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[ twitter ]![]()
Wat een enorm gekleurd stuk journalistiek zegquote:Op maandag 23 oktober 2023 09:52 schreef Momo het volgende:
En tragisch voor dat gezin, hoe dan ookOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Voor de kleintjes, tuurlijk. Die kunnen er niks aan doen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hebt geen sympathie voor kinderen die meegenomen zijn door hun ouders en daar nu vastzitten in een gebied waar aan alle kanten bommen vallen (hetzij door Isral of Hamas) en die net hun moeder zijn verloren?
Voor de praktisch volwassen persoon die meeging naar conflictgebied, stukje minder.
De volledig volwassen ouder die ze allemaal meebracht, 0,0%.You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?![]()
In een van de tweets eronder staat dat hij bij een bombardement zijn familie en vrienden is verloren, maar dat hoeft natuurlijk geen waarheid te zijn.quote:Op maandag 23 oktober 2023 07:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja dat kreeg ik nog net mee, maar waarom is hij aan het huilen?Radical islam is the snake in the grass.
Lach van de dag moment.
Kunnen we al die vogels niet gewoon een enkeltje gaza strook geven? Ruimt lekker op.<signature here>.![]()
Dat mag Hamas dan zelf zeggen. Als zij willen doorvechten tot de laatste kleuter is dat hun verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:51 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Niet dat dit gaat gebeuren. Weet Isral ook wel.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dus al een inval afgelopen nacht
Beperkte Isralische inval in Gazastrook, Hamas vocht terug
De woordvoerder van het Isralische leger zegt dat manschappen vannacht een beperkte inval hebben uitgevoerd in de Gazastrook. Er werd gezocht naar gegijzelde landgenoten. Legerwoordvoerder Hagari gaf in zijn persverklaring verder weinig details en hij zei ook niks over het resultaat van de inval.
In een verklaring die Hamas kort na de opmerkingen vrijgaf, staat dat strijders gevochten hebben met infiltrerende Isralische troepen. Volgens het persbericht werd de aanval afgeslagen en is Isralisch materieel verwoest.
Hagari stelde het aantal gegijzelden bij naar 222. Dat het er tien meer zijn dan gisteren, komt volgens hem doordat er veel buitenlanders zijn ontvoerd en het tot nu toe niet gelukt was hen te identificeren en hun familie te bereiken.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dat was het al op het moment dat ze besloten 1400 onschuldige burgers op gruwelijke wijze af te slachten en het te filmen en dat door te sturen naar hun familieleden.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat mag Hamas dan zelf zeggen. Als zij willen doorvechten tot de laatste kleuter is dat hun verantwoordelijkheid.
Vind het nog een flink schappelijk voorstel van Isral.![]()
Het is allemaal PR. Ik zou er verder geen waarde aan schenken. De echte onderhandelingen gebeuren in het geheim (als die er zijn).quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat mag Hamas dan zelf zeggen. Als zij willen doorvechten tot de laatste kleuter is dat hun verantwoordelijkheid.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ja zo rond 11-12 uur onze tijd was er erg veel geknal op de livestreams. Artillerievuur, tanks, mitrailleurvuur, lichtkogels, af en toe een luchtaanval.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dus al een inval afgelopen nacht
Beperkte Isralische inval in Gazastrook, Hamas vocht terug
De woordvoerder van het Isralische leger zegt dat manschappen vannacht een beperkte inval hebben uitgevoerd in de Gazastrook. Er werd gezocht naar gegijzelde landgenoten. Legerwoordvoerder Hagari gaf in zijn persverklaring verder weinig details en hij zei ook niks over het resultaat van de inval.
In een verklaring die Hamas kort na de opmerkingen vrijgaf, staat dat strijders gevochten hebben met infiltrerende Isralische troepen. Volgens het persbericht werd de aanval afgeslagen en is Isralisch materieel verwoest.
Hagari stelde het aantal gegijzelden bij naar 222. Dat het er tien meer zijn dan gisteren, komt volgens hem doordat er veel buitenlanders zijn ontvoerd en het tot nu toe niet gelukt was hen te identificeren en hun familie te bereiken.And what rough beast, its hour come round at last,
Ik denk dat dit in dat soort kringen ook herosch is. Ze hebben al niks, ze weten dat ze gelimineerd gaan worden of levenslang de cel in gaan als ze overgeven.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat mag Hamas dan zelf zeggen. Als zij willen doorvechten tot de laatste kleuter is dat hun verantwoordelijkheid.
Waarom dan niet tot de laatste man vechten op je geboortegrond?![]()
De eerste tweet onder dat filmpje vat het goed samen...quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:24 schreef ExTec het volgende:
Lach van de dag moment.
[ twitter ]
Kunnen we al die vogels niet gewoon een enkeltje gaza strook geven? Ruimt lekker op.
Seeing lgbtq demonstrate for islam, is like chickens demonstrating for cheaper and bigger portions of chicken mcnuggets
Radical islam is the snake in the grass.
Omdat het duizenden burgers het leven kost? Maar dat vinden ze waarschijnlijk prima.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik denk dat dit in dat soort kringen ook herosch is. Ze hebben al niks, ze weten dat ze gelimineerd gaan worden of levenslang de cel in gaan als ze overgeven.
Waarom dan niet tot de laatste man vechten op je geboortegrond?And what rough beast, its hour come round at last,
Maar je kan dan de grenswaarde gaan bereiken waar het 'normale volk' je uit scheit, omdat die door hebben dat ze maar vlees-pionnen zijn.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat het duizenden burgers het leven kost? Maar dat vinden ze waarschijnlijk prima.<signature here>.![]()
Dat vinden ze inderdaad prima. In de Islam begint het leven pas met de dood. Niets is prachtiger dan sterven en het liefst zo veel mogelijk andersdenkenden meenemen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat het duizenden burgers het leven kost? Maar dat vinden ze waarschijnlijk prima.![]()
Dan moet je wel "normaal volk" hebben. Deze mensen zijn vanaf jongs af aan gendoctrineerd om joden af te willen maken voor Allah.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar je kan dan de grenswaarde gaan bereiken waar het 'normale volk' je uit scheit, omdat die door hebben dat ze maar vlees-pionnen zijn.![]()
Wel een beetje vreemd dat ze niet staan te juichen bij overleden dierbaren, vind je niet?quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:55 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat vinden ze inderdaad prima. In de Islam begint het leven pas met de dood. Niets is prachtiger dan sterven en het liefst zo veel mogelijk andersdenkenden meenemen.And what rough beast, its hour come round at last,
Dat is ook de reden dat Hamas duizenden strijders heeft gevonden voor de 7 oktober-aanval. Die komen niet uit de lucht vallen en waren zeker ook geen geharde strijders die al decennia bij Hamas zaten.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:55 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dan moet je wel "normaal volk" hebben. Deze mensen zijn vanaf jongs af aan gendoctrineerd om joden af te willen maken voor Allah.
De luchtaanvallen hebben zeker vele duizenden nieuwe Hamas-strijders opgeleverd.![]()
Ze zullen vast wel verlies kennen en daar niet blij mee zijn. Maar sterven is in de Islam is het hoogste goed. Verder zit er ook veel propaganda bij dat gejank, ze weten dat dat het goed doet bij ons.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel een beetje vreemd dat ze niet staan te juichen bij overleden dierbaren, vind je niet?![]()
Alsof die Hamasmiljonairs daar tijd voor hebben tijdens het hoeren neuken (en waarschijnlijk ook coke snuiven) in Qatar.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De boomers met een volle bankrekening gaan zich echt niet overgeven zolang er nog jongeren zijn om voor ze te sterven.![]()
Die zijn dead man walking. Weten ze zelf ook. Kans dat qatar overheid ze wil beveiligen is niet zo groot.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:02 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Alsof die Hamasmiljonairs daar tijd voor hebben tijdens het hoeren neuken (en waarschijnlijk ook coke snuiven) in Qatar.<signature here>.![]()
Even aangepast.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:02 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Alsof die Hamasmiljonairs daar tijd voor hebben tijdens het gijzelaars neuken (en waarschijnlijk ook coke snuiven) in Qatar.![]()
Nog een Nederlander meldt zich in Gaza
Afgelopen weekend heeft zich nog een Nederlander gemeld die vastzit in Gazastrook. Demissionair minister van Buitenlandse Zaken Bruins Slot denkt dat het er meer zijn dan het nu bekende aantal van 22, zegt ze tegen persbureau ANP.
Bruins Slot zegt contact te hebben met alle Nederlanders in de Gazastrook. "Verder zetten we alle diplomatieke kanalen in om ervoor te zorgen dat die mensen uiteindelijk ook vrijkomen en uit Gaza kunnen vertrekken."
Voor zover bekend wordt er ook een Isralische Nederlander gegijzeld door Hamas in de Gazastrook. Over zijn lot weet Bruins Slot naar eigen zeggen niets. Zondag werd bekend dat er een Nederlandse vrouw om het leven is gekomen in de Gazastrook.
NOS liveblog![]()
Leaders of groups behind London pro-Palestinian march have links to Hamas
Pressure mounts on police to block pro-Palestine rally after JC reveals several organisers met terrorist group representatives
Even verrast kijken allemaal.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
The IDF has been ready to rumble for some time. We didn’t need your DOD sources to learn that.quote:
Furthermore, the claim that the Israeli government itself rather than the IDF has “grown tired” of the U.S. efforts to delay an invasion is not believable.
The Israeli government now is a “unity government” consisting of a War Cabinet of Netanyahu + Gantz + Yoav Gallant + some centrist observers.
The claim that the complaints came from the Gallant Israeli Defense MInistry section of the government is believable. The claim that it came from the whole Cabinet itself (the actual government) is much less believable.
Blaming the delay of a revenge-seeking, burn Hamas to the ground invasion of Gaza on the U.S. is untenable, for a number of reasons.
1/ The IDF has submitted an invasion plan (call it Plan A) that would involve Israeli ground operations for as much as a year. By that time (indeed within days most likely), the whole MIddle East would be in flames. No wonder the Israeli government has rejected it. (The rejection has been reported by one of the pro-Netanyahu, pro-war Israeli TV channels.)
No one has any idea, apparently, whether a Plan B is being developed or will ever be offered.
2/ The War Cabinet could order an invasion at any time. In fact, it could have done so many days ago. Biden couldn’t stop Israel from invading. So the fact that there hasn’t been an invasion means that the Israeli unity government--the War Cabinet--has not been able to reach the conclusion that it makes any sense for Israel to do it, despite the moral imperative to do something.
3/ It’s a close call, but my sense is that there won’t be a ground invasion, despite leaks that one is going to start any minute now from the IDF. It simply makes no sense for Israel to do it. That is what the U.S. is advising Israel, and Israel seems to agree. So far, anyway, Israel has been behaving as a rational actor.![]()
De top van Hamas zit in peperdure Hotels in Qatar, het achterlijke vervangbare vlees zit met een kalashnikov in die tunnels in de Gazastrook.quote:![]()
quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:11 schreef Nattekat het volgende:
Pressure mounts on police to block pro-Palestine rally after JC reveals several organisers met terrorist group representatives
Even verrast kijken allemaal.![]()
![]()
Zelfs als ze geloven in hun radicale Islam terreur verhaal, dan zijn dat soort dingen toch compleet in tegenstelling tot de Koran neem ik aan?quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:12 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De top van Hamas zit in peperdure Hotels in Qatar, het achterlijke vervangbare vlees zit met een kalashnikov in die tunnels in de Gazastrook.![]()
Omdat je dan tienduizenden onschuldige bloedjes van kinderen mee de dood in helpt?quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:51 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik denk dat dit in dat soort kringen ook herosch is. Ze hebben al niks, ze weten dat ze gelimineerd gaan worden of levenslang de cel in gaan als ze overgeven.
Waarom dan niet tot de laatste man vechten op je geboortegrond?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het lijkt haast alsof ze religie net zo gebruiken als bijna iedere andere machthebber in de geschiedenis....quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfs als ze geloven in hun radicale Islam terreur verhaal, dan zijn dat soort dingen toch compleet in tegenstelling tot de Koran neem ik aan?![]()
Waarom stuurde ze haar kinderen weg en bleef zelf wel achter?quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:52 schreef Momo het volgende:
Wat me opvalt is dat Isral heel gedisciplineerd niet dreigt met hun wapens van ongekende kracht.quote:
De vijanden van Isral weten toch ook dat het wapens bezit die hele continenten kan vernietigen als haar voortbestaan echt in gevaar komt? Daarom geloof ik ook niet in een frontale aanval op het voortbestaan van Isral.![]()
Omdat ze hoofdpijn had, en de kinderen gingen naar een vriendin van haar die ook kinderen hebben in dezelfde leeftijd om te spelen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom stuurde ze haar kinderen weg en bleef zelf wel achter?![]()
Zie daar de hypocrisie van dat soort lieden in een notendop.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Zelfs als ze geloven in hun radicale Islam terreur verhaal, dan zijn dat soort dingen toch compleet in tegenstelling tot de Koran neem ik aan?
Verder: het ligt uiteraard aan de interpretatie van de Koran, hoe je de teksten leest, hoeveel speelruimte je meegeeft bij het lezen van de teksten. Uiteraard.
Maar kan je verzekeren dat bij dat soort lieden de cognitieve dissonantie en selectieve waarneming welig tiert op dit soort vlakken.
Als het maar recht gepraat kan worden voor jezelf, dan kun je alles doen en laten wat krom is.
Mooi toch. Mooi leven.Dit is een goede.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:12 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De top van Hamas zit in peperdure Hotels in Qatar, het achterlijke vervangbare vlees zit met een kalashnikov in die tunnels in de Gazastrook.
Het (achterlijke) vervangbare vlees zit de kastanjes uit de vuur te halen voor de top van Hamas, terwijl die in hun peperdure hotels hun schier onvervangbare stukje steak met kastanjesaus zit te nuttigen.
Mooi werk."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Ah en nu is dit in tegenstelling tot een amnestie of human rights watch natuurlijk wel een betrouwbare bron.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:11 schreef Nattekat het volgende:
Even verrast kijken allemaal.![]()
Sorry dat hoorde ik, maar dat is niet zo’n best verhaal toch?quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Omdat ze hoofdpijn had, en de kinderen gingen naar een vriendin van haar die ook kinderen hebben in dezelfde leeftijd om te spelen.
Ik bedoel. Er ontploft al weken van alles, overal zit Hamas, haar zoon zegt het een paar dagen zelf ook dat er op Hamas gejaagd wordt.
Ik geloof er niet in dat zij, zoals zoveel geclaimd wordt als er en burgerdoden valt, door Hamas onder druk is gezet. Maar je kinderen wegsturen vanwege hoofdpijn in levensgevaarlijk gebied dat is toch een van de laatste dingen die ik zou doen.![]()
Ik mag toch aannemen dat Hamas ook op de terreurlijst staat in het VK?quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:11 schreef Nattekat het volgende:
Even verrast kijken allemaal.Radical islam is the snake in the grass.
Als je echt denkt dat een "wij vinden dat" bron op dezelfde hoogte staat als een nieuwssite, moet je echt even naar de afdeling kritisch denken in je bovenkamer kijken. Amnesty doet niets anders dan hun kijk op conflicten onderstrepen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah en nu is dit in tegenstelling tot een amnestie of human rights watch natuurlijk wel een betrouwbare bron.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dit is helaas bekend. Binnen die wereld is geweld en agressie prachtig als het tegen anderen is. Maar als ze vervolgens een koekje van eigen deeg krijgen, wordt snikkend de internationale media opgezocht. En in het Westen zijn er dan ook genoeg goedgelovige en slecht genformeerde mensen die daar keer op keer in blijven trappen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:08 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[ twitter ]
De hypocrisie van deze mensen is stuitend. Ze slachten zonder problemen hele families in hun huis op de meest gruwelijke wijze af of staan het in de staat te vieren, maar oh jee als er bij hun een raket in de straat komt.Nieuwsuur is toch een product van de NOS? Die hebben net zoals bijvoorbeeld het NRC, hele duidelijke Palestijnse sympathien. Daar hoef je geen objectieve verslaggeving van te verwachten.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat een enorm gekleurd stuk journalistiek zeg![]()
En tragisch voor dat gezin, hoe dan ookTja, het probleem is dat velen dat in de internationale politiek en media dit anders zien. Die geven meteen Isral de schuld.quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat mag Hamas dan zelf zeggen. Als zij willen doorvechten tot de laatste kleuter is dat hun verantwoordelijkheid.Prima, uitstekend werk van deze agenten. Paspoort afnemen (mochten ze dat hebben) en direct uitzetten. Terreur toejuichen doe je maar in de Islamtische/Arabische wereld, daar is dat schijnbaar acceptabel, hier niet.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Fun fact, in 1964 wist de USSR al dat Israel bezig was met nukes in Dimona. Dat was ook een vd redenen voor de 1967 oorlog, ze wilden Dimona vernietigen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:20 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat me opvalt is dat Isral heel gedisciplineerd niet dreigt met hun wapens van ongekende kracht.
De vijanden van Isral weten toch ook dat het wapens bezit die hele continenten kan vernietigen als haar voortbestaan echt in gevaar komt? Daarom geloof ik ook niet in een frontale aanval op het voortbestaan van Isral.
Vanwege politieke redenen ontkent Israel het bezit van nukes maar ze hebben zelf onofficieel rumors verspreid aan andere landen dat ze die hebben om ze af te schrikken. Op die manier hebben ze nuclear deterrence zonder de verplichtingen
[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 23-10-2023 11:54:21 ]![]()
Een HRW heeft het gewoon gedocumenteerd. Jij hebt zoals je zegt in tegenstelling tot anderen wel je ogen open, neem een minuut en scan zo'n pagina als deze https://www.hrw.org/news/(...)rs-occupation-abuses. Je kan op allerlei linkjes drukken, direct bronnen en onderbouwingen raadplegen.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je echt denkt dat een "wij vinden dat" bron op dezelfde hoogte staat als een nieuwssite, moet je echt even naar de afdeling kritisch denken in je bovenkamer kijken. Amnesty doet niets anders dan hun kijk op conflicten onderstrepen.
En als je die echt zo vervelend vindt dan kan je hier https://reliefweb.int/rep(...)trophe-imminent-enar nog even kijken. Vingers in de oren en daarna doen alsof het allemaal niet bestaat is een beetje gek. Het is ook gek dat je continu aan het afgeven bent op bronnen van anderen, check dan op zijn minst je eigen thejewishchronicle bron. Ik begrijp ook wel dat een thepalestinianchronicle als onderbouwing dubieus zou zijn![]()
Ik ben niet blind voor de feiten, ik weet wat Isral uitspookt in de Palestijnse gebieden, daar gaat dit helemaal niet om. Als ik dat had ontkend, was dat document van Amnesty ook gewoon een geldige bron voor een tegenargument (maar dan moet de bron natuurlijk niet het hele tegenargument zijn, dat is kansloos). Amnesty moet het ook gewoon houden bij feiten benoemen, dan had ik veel meer respect gehad voor die organisatie.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een HRW heeft het gewoon gedocumenteerd. Jij hebt zoals je zegt in tegenstelling tot anderen wel je ogen open, neem een minuut en scan zo'n pagina als deze https://www.hrw.org/news/(...)rs-occupation-abuses. Je kan op allerlei linkjes drukken, directe bronnen raadplegen.
En als je die vervelend vindt dan kan je hier https://reliefweb.int/rep(...)trophe-imminent-enar nog even kijken. Vingers in de oren en doen alsof het allemaal niet bestaat is een beetje gek. Het is ook gek dat je continu aan het afgeven bent op bronnen van anderen, check dan op zijn minst je eigen thejewishchronicle bron. Ik begrijp ook wel dat een thepalestinianchronicle als onderbouwing dubieus zou zijn100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dit stukje tekst kun je letterlijk toepassen op zowel Isral als Hamas man heb je dat door?quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is helaas bekend. Binnen die wereld is geweld en agressie prachtig als het tegen anderen is. Maar als ze vervolgens een koekje van eigen deeg krijgen, wordt snikkend de internationale media opgezocht. En in het Westen zijn er dan ook genoeg goedgelovige en slecht genformeerde mensen die daar keer op keer in blijven trappen.
De hypocrisie van deze mensen is stuitend. Ze slachten zonder problemen hele families in hun huis op de meest gruwelijke wijze af of staan het in de staat te vieren, maar oh jee als er bij hun een raket in de straat komt.What Would Goku Do![]()
Oke fair & balanced op zionisten en Hamas dan.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:46 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dit stukje tekst kun je letterlijk toepassen op zowel Isral als Hamas man heb je dat door?What Would Goku Do![]()
Je zult maar als gewone brave burger in de Gazastrook wonen en een leuk leven willen terwijl in elke Europese hoofdstad moslims staan te cheerleaderen voor Hamas.![]()
Een moeder van 33 met een kind van 16?quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:52 schreef Momo het volgende:
Ik snap niet het nut van deze boobytrap. Ze konden voor diezelfde 7 kg net zo goed meerdere zelfgemaakte anti personal mines ergens in de grond begraven.
=================
The IDF Yahalom Unit continues to collect explosives and weapons of Hamas terrorists used for the October 7 massacre.
Soldiers discovered a child’s school bag laying in a field. The bag was booby-trapped, containing a remote-activated explosive device—weighing 7 kg.
Hamas purposefully chose to booby-trap a child's backpack with the hope a well-intentioned civilian would pick it up.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: