Leclerc was vooral langzamer omdat hij op een eenstopper zat. In de sprint was hij toch wel sneller?quote:Op maandag 23 oktober 2023 10:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat Leclerc juist langzamer ging dan z'n teamgenoot is wel een raar verhaal.
Dan zijn ze 3 dagen bezig.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:12 schreef Nober het volgende:
[..]
Zodat er tijd is om alle auto's te keuren.
Toen reed Sainz ook op softs, dus lastig vergelijken. Hij hield in ieder geval nog net Norris af voor P3quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:21 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Leclerc was vooral langzamer omdat hij op een eenstopper zat. In de sprint was hij toch wel sneller?
Weinig met budget te maken maar meer met tijdsdruk.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Budget vrijmaken zodat er wel tijd is voor controle.
Geen fan van sprintweekenden, maar de reden die hier gegeven wordt is kul.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:04 schreef Nober het volgende:
The can of worms opened by Hamilton and Leclerc’s F1 US GP disqualifications
[..]
Stoppen met die sprint weekenden!
Toch had RBR ook regelmatig problemen in een sprintweekend toch? Zeker vorig jaarquote:Op maandag 23 oktober 2023 11:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Geen fan van sprintweekenden, maar de reden die hier gegeven wordt is kul.
'Er is maar 1 training, dus teams moeten de afstelling gokken'.![]()
Ja, dat werd toch juist geprezen? Dat zou toch juist goed zijn om het veld een beetje op te schudden? O, je bedoelde dat je hoopte dat RB dan een keer de plank zou misslaan en natuurlijk niet dat jouw team er door getroffen zou worden. Nou, jammer dan voor je.
Iedereen met 2 hersencellen snapte dat de best geoliede teams juist minder tijd nodig hebben en RBR dus waarschijnlijk minder last zou hebben van minder trainingstijd.
Toen Merc vorig jaar in Brazili won en RBR de afstelling verkeerd had we het inderdaad juist precies de reden waarom we sprintweekends moesten hebben.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Geen fan van sprintweekenden, maar de reden die hier gegeven wordt is kul.
'Er is maar 1 training, dus teams moeten de afstelling gokken'.![]()
Ja, dat werd toch juist geprezen? Dat zou toch juist goed zijn om het veld een beetje op te schudden? O, je bedoelde dat je hoopte dat RB dan een keer de plank zou misslaan en natuurlijk niet dat jouw team er door getroffen zou worden. Nou, jammer dan voor je.
Iedereen met 2 hersencellen snapte dat de best geoliede teams juist minder tijd nodig hebben en RBR dus waarschijnlijk minder last zou hebben van minder trainingstijd.
Dat is waar inderdaad, maar ik kan nou niet echt zeggen dat LEC nou zoveel trager was, hij had vooral de verkeerde strategie.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toen reed Sainz ook op softs, dus lastig vergelijken. Hij hield in ieder geval nog net Norris af voor P3
Ja omdat de auto te hoog stond, te laag hebben ze eigenlijk alleen in Spa gehad, vandaar dat beide rijders toen van het gas af gingen in bepaalde gedeeltes.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toch had RBR ook regelmatig problemen in een sprintweekend toch? Zeker vorig jaar
Ferrari heeft zichzelf genaaid.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat is waar inderdaad, maar ik kan nou niet echt zeggen dat LEC nou zoveel trager was, hij had vooral de verkeerde strategie.
Ik vond zijn tijden helemaal niet redelijk, op een gegeven moment was Sainz bijna 2 seconden per ronde rapper en dan gaat Karel vragen waarom hij Sainz er voorbij moet laten.🙈quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ferrari heeft zichzelf genaaid.
Leclerc deed een 1-stopper omdat zijn tijden nog enigzins redelijk waren. Maar dat kwam dus door een te lage afstelling. Dus zonder die lage afstelling hadden ze een 2-stopper gedaan en er waarschijnlijk beter uitgekomen. Of ja, zeker beter want dan hadden ze geen DQ gehad
Het was sowieso wel opvallend hoe competitief Hamilton was. Het deed bijna weer aan 2021 denken.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:40 schreef Jane het volgende:
Ik vermoed trouwens dat ze bij Hamilton bewust het risico hebben genomen en dat Lewis dat ook weet. Die ziet COTA als een soort thuisrace en wilde heel graag winnen of iig op het podium komen. Het snelheidsverschil met RUS was m.i. opvallend.
Nou ja, die remmen was gewoon botte pech. In de sprint reed Max iedereen nog de moeder.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toch had RBR ook regelmatig problemen in een sprintweekend toch? Zeker vorig jaar
Nou, vergeet niet dat Verstappen vertrok vanaf P6 en Hamilton vanaf P3. Als Max vanaf pole was gestart, was-ie weer aan de horizon vertrokken.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het was sowieso wel opvallend hoe competitief Hamilton was. Het deed bijna weer aan 2021 denken.
Reverse grids gaan ze nooit doen in F1.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:58 schreef PirE het volgende:
Je kan toch gewoon het sprintweekend anders indelen.
Vrijdag: FP1 & FP2
Zaterdag Kwalificatie en Sprintrace (reverse grid zoals in F2)
zondag: Race
Dan heb je nog 2 trainingssessies maar geen kwalificatie meer op de vrijdagavond (als commercieel nadeel).
Reverse grid moet je helemaal niet willenquote:Op maandag 23 oktober 2023 11:58 schreef PirE het volgende:
Je kan toch gewoon het sprintweekend anders indelen.
Vrijdag: FP1 & FP2
Zaterdag Kwalificatie en Sprintrace (reverse grid zoals in F2)
zondag: Race
Dan heb je nog 2 trainingssessies maar geen kwalificatie meer op de vrijdagavond (als commercieel nadeel).
Dat vraag ik me af eigenlijk. Denk dat hij inderdaad met voorsprong gewonnen had, maar niet met zo'n verschil als de sprintrace. Je zag nu dat het ook best moeizaam ging in de 1e stint. Waarbij de verwachting was dat hij aan het sparen was om langer door te gaan, maar hij stopte zelfs als 1e..quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, vergeet niet dat Verstappen vertrok vanaf P6 en Hamilton vanaf P3. Als Max vanaf pole was gestart, was-ie weer aan de horizon vertrokken.
Ja, omdat z'n remmen moeilijk deden.quote:Op maandag 23 oktober 2023 12:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af eigenlijk. Denk dat hij inderdaad met voorsprong gewonnen had, maar niet met zo'n verschil als de sprintrace. Je zag nu dat het ook best moeizaam ging in de 1e stint. Waarbij de verwachting was dat hij aan het sparen was om langer door te gaan, maar hij stopte zelfs als 1e..
En hij zei toch ook zelf dat het niet hetzelfde voelde als op zaterdag?
In een sport met tientallen sensoren en registraties/data lijkt mij dat sterk.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:43 schreef Netsplitter het volgende:
Het zou mij niks verbazen als ze bij Mercedes waren vergeten dat ze geen tijd meer hadden om de setup te veranderen na VT1.
Het scheelt natuurlijk enorm als je vanaf de start gelijk in vrije lucht rijdt. Dat zag je ook wel aan Norris in het begin.quote:Op maandag 23 oktober 2023 12:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af eigenlijk. Denk dat hij inderdaad met voorsprong gewonnen had, maar niet met zo'n verschil als de sprintrace. Je zag nu dat het ook best moeizaam ging in de 1e stint. Waarbij de verwachting was dat hij aan het sparen was om langer door te gaan, maar hij stopte zelfs als 1e..
En hij zei toch ook zelf dat het niet hetzelfde voelde als op zaterdag?
Dit ja en het is niet alleen de tijd maar ook dat je rekening moet houden met de hoofdrace, daar hebben ze bij Hamilton en Leclerc een foutje gemaakt, er zit toch voor zo'n 45 rondjes meer brandstof in die auto.quote:Op maandag 23 oktober 2023 12:04 schreef Jane het volgende:
Het minste wat ze zouden kunnen doen is die ene trainingssessie weer anderhalf uur maken.
Maar ja, de bedoeling was nu juist om er wat vaker een loterij van te maken, dus tja...
quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:40 schreef Jane het volgende:
Ik vermoed trouwens dat ze bij Hamilton bewust het risico hebben genomen en dat Lewis dat ook weet. Die ziet COTA als een soort thuisrace en wilde heel graag winnen of iig op het podium komen. Het snelheidsverschil met RUS was m.i. opvallend.
Dit is ook door m'n hoofd geschoten; een ingecalculeerd risico.quote:Op maandag 23 oktober 2023 11:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het was sowieso wel opvallend hoe competitief Hamilton was. Het deed bijna weer aan 2021 denken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |