Steekproef.quote:Op maandag 23 oktober 2023 08:52 schreef daNpy het volgende:
Dat is grappig wakker worden
Heb de hele race niet gezien, maar waarom zijn Rus en Sai niet gecontroleerd? Een gevalletje FIA gonna FIA of hadden die 2 wél de juiste rijhoogte?
Heel erg toevallig weer de 2 cheatende teams gepaktSommige fans vinden daar wat van.
Toch is dit de eerste keer dat rijders daar gepakt worden op teveel afgesleten planken. En de klachten zijn er ook jaar in jaar uit over Interlagos.quote:Op maandag 23 oktober 2023 08:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat zekers
Er wordt al jaren geklaagd dat het circuit hobbelig is
Controle wordt random gedaan. Hoewel ik de top3 + een random auto niet heel random vind.quote:Op maandag 23 oktober 2023 08:52 schreef daNpy het volgende:
Dat is grappig wakker worden
Heb de hele race niet gezien, maar waarom zijn Rus en Sai niet gecontroleerd? Een gevalletje FIA gonna FIA of hadden die 2 wél de juiste rijhoogte?
Heel erg toevallig weer de 2 cheatende teams gepaktSommige fans vinden daar wat van.
"That's what you get when you cheat"quote:Op maandag 23 oktober 2023 08:05 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)verstappen/10536672/
Interessant achtergrond artikel.
Ik vind dit echt wel zuur voor ham en charles.
Ja, dat is hun werk.quote:Op maandag 23 oktober 2023 08:58 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Controle wordt random gedaan. Hoewel ik de top3 + een random auto niet heel random vind.
En nav de uitslag zouden ze Sjors en Carlos ook moeten checken vind ik. Maar ja, dan blijven ze bezig.
Dus de top 3 wordt altijd gecheckt?quote:Op maandag 23 oktober 2023 08:55 schreef Sally het volgende:
[..]
Steekproef.
En de wagens van Max en Lando waten de andere 2 die op dit punt gecheckt zijn.
Geen idee...quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dus de top 3 wordt altijd gecheckt?
Daar lijkt het op en dat lijkt me ook logisch. Als je hoog eindigt mag je ook strenger gecontroleerd worden.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dus de top 3 wordt altijd gecheckt?
Zie dat eerdere plaatje. Max bijna geen vonken en bij Hamilton en Leclerc erg veel.quote:Op maandag 23 oktober 2023 08:58 schreef greysbones het volgende:
Ik vind het ook te makkelijk om het af te doen op het circuit
Dan hadden Max en Norris ook te ver afgesleten planken moeten hebben
Ik las ergens op Twitter dat de vloer altijd gecheckt wordt, in verband met het ongeluk van Senna, en dat de top 3 een uitgebreide check krijgt? Weet niet of ik die tweet nog ergens kan terugvinden.quote:Op maandag 23 oktober 2023 08:58 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Controle wordt random gedaan. Hoewel ik de top3 + een random auto niet heel random vind.
En nav de uitslag zouden ze Sjors en Carlos ook moeten checken vind ik. Maar ja, dan blijven ze bezig.
Al kijken ze ook blijkbaar naar de auto's die het meeste porpoising hebben las ik:quote:Op maandag 23 oktober 2023 08:55 schreef Sally het volgende:
[..]
Steekproef.
En de wagens van Max en Lando waten de andere 2 die op dit punt gecheckt zijn.
https://nl.motorsport.com(...)verstappen/10536672/quote:De FIA laat weten dat het praktisch onmogelijk is om alle aspecten van twintig auto's te controleren. "Dat zou dagen duren." Toch is de federatie er wel van overtuigd dat de auto van bijvoorbeeld Sainz legaal is. Het komt doordat de selectie bij nader inzien toch niet helemaal willekeurig plaatsvindt. Zo laat de FIA iets later op de avond aan deze website weten dat het wel een beredeneerde afweging maakt. "Wij zijn natuurlijk ook niet blind voor wat er om ons heen gebeurt." Het betekent dat de FIA onder meer kijkt naar de zogenaamde porpoising matrix bij het selecteren van de auto's. In dit porpoising-overzicht is het stuiteren van de auto's te zien, hetgeen logischerwijs effect heeft op de slijtage van de bodemplanken. Auto's die er daarbij uitspringen, maken meer kans om nader bekeken te worden dan andere. Zo heeft de FIA de indruk dat Sainz en George Russell met een hogere rijhoogte reden dan hun teamgenoten, waardoor zij wel goed zouden zitten.
Ja foto was erg duidelijkquote:Op maandag 23 oktober 2023 09:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zie dat eerdere plaatje. Max bijna geen vonken en bij Hamilton en Leclerc erg veel.
Gewoon beter afgesteld.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ja foto was erg duidelijk![]()
Max lijkt te zijn gecontroleerd om eventueel gedoe te voorkomen
Vooral conservatiever afgesteld: ze hebben rekening gehouden met de hobbeligheid van het circuit. Maar dat heeft ze ook wel wat performance gekost lijkt het.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:07 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Gewoon beter afgesteld.
In een tijd waarin ze alles kunnen meten en doorrekenen.. lijkt dit toch ook logisch ?quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:08 schreef beantherio het volgende:
[..]
Vooral conservatiever afgesteld: ze hebben rekening gehouden met de hobbeligheid van het circuit. Maar dat heeft ze ook wel wat performance gekost lijkt het.
Mij ook. Maar andere teams hebben blijkbaar wat meer de grenzen opgezocht.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:09 schreef greysbones het volgende:
[..]
In een tijd waarin ze alles kunnen meten en doorrekenen.. lijkt dit toch ook logisch ?
Ja dat is wat we willen, veilige marges binnen de F1..quote:Op maandag 23 oktober 2023 08:47 schreef beantherio het volgende:
[..]
In de wetenschap dat de dikte van de plank een issue kan zijn bij hobbelige circuits kun je natuurlijk een veilige marge opzoeken. Wat ik ervan begrijp is dat het ruim 20 jaar geleden is dat dit soort overtredingen zijn waargenomen, dus hoe moeilijk kan het zijn?
quote:
Of daar waren dan ook twijfels over..quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:06 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ja foto was erg duidelijk![]()
Max lijkt te zijn gecontroleerd om eventueel gedoe te voorkomen
Ik heb bij Max weinig porpoising gezienquote:Op maandag 23 oktober 2023 09:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Of daar waren dan ook twijfels over..
Na de zomerstop vorig jaar is TD039 ingevoerd, die extra controles op de slijtage van de plank bevat. In september zijn die regels nog aangescherpt, meen ik (samen met TD018 over de vleugels).quote:Op maandag 23 oktober 2023 08:48 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat dacht ik origineel ook maar o.b.v. wat ik net opzocht lijkt het pas begin dit jaar ingevoerd te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |