Uiteindelijk nam het congres met grote meerderheid een motie aan waarin het geweld van Hamas werd veroordeeld, maar ook het lijden van de Palestijnse bevolking van Gaza werd benoemd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok, dus de terroristische aanval van Hamas mag niet afgekeurd worden. Maar ze steunen Hamas echt niet hoor.
Ik hoop dat het niet door gaat, nog meer bloed vergietenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk steeds meer vraagtekens bij een echt grondoffensief nu, als je die beelden ziet uit Noord-Gaza zijn daar nog zoveel mensen nu. En dan met grondtroepen daar naar binnen gaan? Vanuit zoveel flats kunnen ze op je gaan schieten...
Misschien is dat het idd... Dat ze net zoals bij de Six Day War niet gaan wachten totdat de tegenstander de aanval begint maar zelf in de aanval gaan en zo de vijand verrassen. Dat ze eerst de aanval op Hezbollah openen en over twee maanden pas Gaza doen. Dat zou nog eens een verrassing zijn.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:57 schreef Oud_student het volgende:
IK weet nietwat de afspraken zijn met de VS betreffende een eventuele aanval vanuit Libanon. Als de VS de garantie geeft in dat geval in te grijpen, dan kan Israel beginnen met het grondoffensief, zoniet, dan lijkt mij een preventieve slag tegen de Hezbollah de logische rationele militaire optie.
Deze tegenstander is 10x zo gevaarlijker als de Hamas, hun raketten zijn moderner en ze hebben er veel. Ik zeg preventief uitschakelen van 80% van de raketbases en andere Hezbollah infrastructuur
Dat heet een shelletje of facebookje doenquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hardop gelachen.
Je bent bekend met het feit dat Hamas als enige doel heeft om Israël en alle joden compleet uit te roeien in dat gebied?
de suggestie is er ook absoluut nietquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Weet je sp3c. Ze zeggen het misschien niet direct. Maar de suggestie is daar wel degelijk. Het is allemaal beeldvorming. Want dat is gewoon onderdeel van de oorlog.²
Denk je werkelijk dat er nu een grondoffensief gaande is? Ik denk dat er nog stevig gepraat wordt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:57 schreef Oud_student het volgende:
IK weet nietwat de afspraken zijn met de VS betreffende een eventuele aanval vanuit Libanon. Als de VS de garantie geeft in dat geval in te grijpen, dan kan Israel beginnen met het grondoffensief, zoniet, dan lijkt mij een preventieve slag tegen de Hezbollah de logische rationele militaire optie.
Deze tegenstander is 10x zo gevaarlijker als de Hamas, hun raketten zijn moderner en ze hebben er veel. Ik zeg preventief uitschakelen van 80% van de raketbases en andere Hezbollah infrastructuur
We hebben al bijna 75 jaar alleen maar aandacht voor die zijde. Proberen ze het narratief nu ook te bespelen met reverse psychology?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:00 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik zie hier wel eens voorbij komen dat de media weinig aandacht hebben voor de Israëlische zijde.
Ja, leuk, goddank is niet de hele partij zo ver heen als de flanken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Uiteindelijk nam het congres met grote meerderheid een motie aan waarin het geweld van Hamas werd veroordeeld, maar ook het lijden van de Palestijnse bevolking van Gaza werd benoemd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)israel-motie-van-sgp
Is grotendeels zo. Dus zelf blijven nadenken. Niet iedereen is vijand en kan niet zo gezien worden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Weet je sp3c. Ze zeggen het misschien niet direct. Maar de suggestie is daar wel degelijk. Het is allemaal beeldvorming. Want dat is gewoon onderdeel van de oorlog.²
Lezen wat ik schrijf, ik denk dat het offensief pas kan beginnen na de garantie van de VS dat de aanval vanuit Libanon door de vs zal worden gepareerd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat er nu een grondoffensief gaande is? Ik denk dat er nog stevig gepraat wordt.
Ik zat er al op te wachten, eindelijkquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:01 schreef HowardRoark het volgende:
![]()
Dit was natuurlijk voorspelbaar, maar intersectionele woke-isten hebben dit zelf gewoon niet door.
[ twitter ]
Too graphic to explain on tv.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 20:55 schreef Jemoederniet het volgende:
Ze hoefden niet te verwachten terug te keren.
[ twitter ]
Goddank kom je ook bij zinnen...quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, leuk, goddank is niet de hele partij zo ver heen als de flanken.
Ik denk dat het wel komt. Israël is zo emotioneel, de VS gaat ze daar echt niet van weerhouden. Ik denk dat ze voor aan het plannen zijn voor Hezbollah en Syrische proxies.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat er nu een grondoffensief gaande is? Ik denk dat er nog stevig gepraat wordt.
Er zullen genoeg van die wereldverbeteraars erbij lopen die de komende weken nog wel wakker geschud zullen worden als ze merken hoe veel van dat volk echt denkt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:01 schreef HowardRoark het volgende:
![]()
Dit was natuurlijk voorspelbaar, maar intersectionele woke-isten hebben dit zelf gewoon niet door.
[ twitter ]
Wie zijn de dwazen dan? Degenen die erin mee gaan? Degenen die oorlogen uitvoeren? Degenen die aanslagen plegen? Degenen die vergeldingsacties uitvoeren?quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We hebben al bijna 75 jaar alleen maar aandacht voor die zijde. Proberen ze het narratief nu ook te bespelen met reverse psychology? ?
Ik kan zo ontzettend slecht tegen deze truukjes. Voornamelijk omdat onder de motorkap van deze truukjes onderschatting van het volk zit. Alsof we dwazen zijn die overal intrappen.²
Israel is wel emotioneel maar laat er zich echt niet door leiden aangaande militaire beslissingen, die zijn rationeel.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel komt. Israël is zo emotioneel, de VS gaat ze daar echt niet van weerhouden. Ik denk dat ze voor aan het plannen zijn voor Hezbollah en Syrische proxies.
Ik denk dat de VS dat niet gaat doen. Ondoenlijke operatie als je het menselijk wil doen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:04 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Lezen wat ik schrijf, ik denk dat het offensief pas kan beginnen na de garantie van de VS dat de aanval vanuit Libanon door de vs zal worden gepareerd.
Het is gewoon klassiek deterrence. Die garantie gaan ze echt niet geven. Dat zie je pas op het moment zelf.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:04 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Lezen wat ik schrijf, ik denk dat het offensief pas kan beginnen na de garantie van de VS dat de aanval vanuit Libanon door de vs zal worden gepareerd.
Haha, dag carrière.quote:
Een echte grondaanval wordt een catastrofe. Voor Palestijnen en en Israëli. Je gaat dan alles verliezen. Ook nog het restje vertrouwen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:05 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel komt. Israël is zo emotioneel, de VS gaat ze daar echt niet van weerhouden. Ik denk dat ze voor aan het plannen zijn voor Hezbollah en Syrische proxies.
De mensen die aan de mediaknoppen zitten en ons met psychologie van de koude grond en allerlei goedkope truukjes van alles willen wijsmaken wat bezijden de waarheid is, die zien ons als dwazen. Maar ze hebben pech, social media is here to the rescue.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:05 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Wie zijn de dwazen dan? Degenen die erin mee gaan? Degenen die oorlogen uitvoeren? Degenen die aanslagen plegen? Degenen die vergeldingsacties uitvoeren?
Als dat zo is dan is de enige logische militaire optie om Hezbollah preventief uit te schakelen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is gewoon klassiek deterrence. Die garantie gaan ze echt niet geven. Dat zie je pas op het moment zelf.
Mooie trolquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok, dus de terroristische aanval van Hamas mag niet afgekeurd worden. Maar ze steunen Hamas echt niet hoor.
Media komt van alle kanten, oorlog van degenen die het uitvoeren. Jouw keus wat je wel of niet wil geloven.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De mensen die aan de mediaknoppen zitten en ons met psychologie van de koude grond en allerlei goedkope truukjes van alles willen wijsmaken wat bezijden de waarheid is, die zien ons als dwazen. Maar ze hebben pech, social media is here to the rescue.
Ik voel me gewoon goed.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |