Ga je nog inhoudelijk reageren of is het vnml dit en haten op mij?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
kut het regent, ik ga niet meer voor de Oeigoeren de straat op hoor.... getsie
Nederlanders zijn helemaal niet zo pro-Israël als je hier stelt. Puur kijkend naar wat er vorige week gebeurd is, is het helemaal niet raar dat westerse landen hun steun uitspreken, want dat is gewoon de grootste terroristische aanval in jaren geweest. Men houdt niet zo van terroristen, en steunen de kant die door terrorisme geraakt is, niks raars aan.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik snap de emoties sowieso totaal niet hier in Nederland. Veel moslims in mijn omgeving zijn totaal pro-Palestina en veel Nederlanders totaal pro-Israël. Wat een bullshit toch. Voor mij mogen alleen Israelieten en Palestijnen echte, rauwe emotie hebben.
Wij kunnen, mogen en moeten misschien wel objectief zijn en daarin hoop ik dat er gelijke regels zijn voor alle mensen. Ongeacht afkomst of geloof. Dus een terroristische aanslag van Hamas is vreselijk maar de wijze waarop Israel terug gaat slaan/slaat even zo zeer.
Het is toch niet zo moeilijk om het feitelijk te bekijken? Fuck die segregatie, we zijn allemaal mensen die soms anders naar dingen kijken maar het gros wil gewoon zijn leven leiden. De politici en machthebbers strooien zand in onze ogen.
Maar er is meer dan dit jaar. Dat lijkt iedereen te vergeten.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is het ook. Beiden zeer schuldig. Maar die laatste aanval van Hamas is echt niet goed. Puur op burgers gericht. Heel laf. Daar maak je veel mensen boos mee. Terecht. Aanval ziekenhuis gisteren lijkt ook van de kan van Palestijnen zelf te komen. En dan dat nieuws weer misbruiken. Hamas begon dit. En weet hoe de burger Palestijn de lul is.
Hoe treurig ook, het is niet eens een bladzijde maar een voetnoot in 75 jaar ellende.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat aanslagje van Hamas is maar een bladzijde in hun ogen, en niet het enorme ding dat het gewoon is.
Nee dat mag niet. Dit conflict begon pas vorige week. Al het andere leed vergeten we, schrijven we niet over, zien we niet als aanleiding etc. Anders ben je een anti-semiet of baby onthoofder.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:16 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Maar er is meer dan dit jaar. Dat lijkt iedereen te vergeten.
Sws is de Palestijn de lul. Zit je dan.
Best knap voor een staat dat pas 20 jaar bestaat.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe treurig ook, het is niet eens een bladzijde maar een voetnoot in 75 jaar ellende.
Hamas begon als ondermens beestachtig te moorden. Hamas zijn geen mensen, dat hebben ze op 7 oktober duidelijk gemaakt aan de wereld en dienen ook als zodanig behandeld te worden.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
2023 was tot vorige week zaterdag al de dodelijkste jaar in de west bank voor Palestijnen sinds de tweede intifada. Maar omdat het hier "mens-dieren" betreft boeit het niet echt. Kijk de dodelijkste jaar voor Israelisch, dan gaan mensen wel verontwaardigd reageren omdat israelisch wel echte mensen zijn.
Ik haat helemaal niet op je, ben blij dat je in turkije zit dat is alles, zouden er meer moeten doen. het is hier zo kut dit en dat... je kan niet over straat met keppeltje hoofddoekjequote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:14 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ga je nog inhoudelijk reageren of is het vnml dit en haten op mij?
Je vraagt er zelf om.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:14 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Ga je nog inhoudelijk reageren of is het vnml dit en haten op mij?
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Best knap voor een staat dat pas 20 jaar bestaat.
Natuurlijk, deze aanval moet iedereen keihard afkeuren. Doe je dat niet dan stopt de discussie voor mij per direct. Toch moet je het grotere plaatje blijven zien als je duidelijk stelling neemt. Boos worden op de kapers tijdens 9/11 is makkelijk. Kijken naar het ontstaan van de Muhajedeen is slimmer.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nederlanders zijn helemaal niet zo pro-Israël als je hier stelt. Puur kijkend naar wat er vorige week gebeurd is, is het helemaal niet raar dat westerse landen hun steun uitspreken, want dat is gewoon de grootste terroristische aanval in jaren geweest. Men houdt niet zo van terroristen, en steunen de kant die door terrorisme geraakt is, niks raars aan.
Zeker, ik zie veel anti-Semitisten uit de kast kruipen. Maar ook zij zijn ongeïnformeerd en weigeren dieper in de materie te duiken. Daarom kan ik niet genoeg herhalen, dit is politiek waar mensen onder lijden, iets wat nooit uit het oog verloren mag worden.quote:Waar bij mij, en met mij vast heel veel anderen, de ergenis momenteel zit is dat er figuren zijn die continu alles aangrijpen om Israël zwart te maken. Dat aanslagje van Hamas is maar een bladzijde in hun ogen, en niet het enorme ding dat het gewoon is.Om diezelfde reden mag Israël helemaal niets doen, want dan zijn de Palestijnen slachtoffer en dat is de grootste doodzonde. Diezelfde zogenaamde pro-Palestina demonstraties zijn gewoon ziekelijk om precies die reden.
Wut?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Best knap voor een staat dat pas 20 jaar bestaat.
Ehm nee, geen enkele whataboutism. Ik maak slechts een observatie. De conclusie is een vraag en staat nog open voor interpretatie. Ik presenteer het niet als een feit.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:02 schreef Mutant01 het volgende:
Je ageert tegen het whataboutism van deze kerel om vervolgens exact hetzelfde te doen. Er vinden allicht niet elke dag slachtingen plaats, maar wel veel en vaak en met meer slachtoffers.
Dat zie ik ook. Je moet terug naar afgesproken terrein. Als dat nog deels kan. Israël moet zelf ook zien dat men power play speelt tegen mensen die minder hebben en kunnen..quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:16 schreef Rupibma het volgende:
[..]
De "Palestijn" (ik weet het, niet iedere) is ook degene die Israël al decennia terroriseert met allerlei zinloze aanslagen. Minstens net zo erg als de kolonisten die landjepik doen. Dus niet "Sws is de Palestijn de lul", dat doet ze toch voor een groot deel helemaal zelf. Niemand dwingt ze om onschuldige burgers op straat geregeld een mes in de rug te steken. Deden ze aan geweldloos verzet hadden ze allaaaaaannnggg hun eigen land (niet dat de meeste dat schijnen te willen, die willen alles of niets).quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:16 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Oh, dat heeft niks te maken met krantenkoppen over aanslagen op ziekenhuizen die niet zijn gebeurd en het grof overdrijven van het aantal doden dat dan ook nog eens werd toegerekend aan de tegenstander?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, het is duidelijk dat dergelijke figuren Palestijnen als untermenschen zien. Zoals gezegd, minder waard dan een Israëlier. Zulke mensen zijn aanjagers voor meer leed en haat.
Als we verder terugkijken gaat het er niet beter uitzien voor de Arabieren hoor. Integendeel.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dat mag niet. Dit conflict begon pas vorige week. Al het andere leed vergeten we, schrijven we niet over, zien we niet als aanleiding etc. Anders ben je een anti-semiet of baby onthoofder.
Voel je je nou stoer? En verheven? Bijna 2 miljard mensen minachten. Wat een fijne kerel moet je zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:18 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik haat helemaal niet op je, ben blij dat je in turkije zit dat is alles, zouden er meer moeten doen. het is hier zo kut dit en dat... je kan niet over straat met keppeltje hoofddoekje
Dus ik weet helemaal niet waar je het over hebt, ja ik minacht je, diep, om je achterlijke religie, maar dat is wederzijds toch? Nou kus op je auw he
Hoe kom je erbij dat ik moslim ben? Wat is er mis met jou?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:18 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ik haat helemaal niet op je, ben blij dat je in turkije zit dat is alles, zouden er meer moeten doen. het is hier zo kut dit en dat... je kan niet over straat met keppeltje hoofddoekje
Dus ik weet helemaal niet waar je het over hebt, ja ik minacht je, diep, om je achterlijke religie, maar dat is wederzijds toch? Nou kus op je auw he
Ik dacht dat jij niet van smerige insinuaties hield. Wat ben je nu aan het insinueren? Want je zegt dit naar aanleiding van mijn post.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, het is duidelijk dat dergelijke figuren Palestijnen als untermenschen zien. Zoals gezegd, minder waard dan een Israëlier. Zulke mensen zijn aanjagers voor meer leed en haat.
Gokje, nu is het niet erger dan 9/11 zoals de January 6th relletjes wel warenquote:
Wat een rare reactie. Als het je gaat om de propagandA zou je namelijk beide kanten evenveel moeten minachten. O.a. vanwege babygate bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh, dat heeft niks te maken met krantenkoppen over aanslagen op ziekenhuizen die niet zijn gebeurd en het grof overdrijven van het aantal doden dat dan ook nog eens werd toegerekend aan de tegenstander?
Misschien dat de pro-palestina wat minder moet liegen. Het is namelijk makkelijk om mensen die niet over alles liegen serieus te nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |