abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210992672
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 08:52 schreef Caland het volgende:

[..]
Mwah, het lijkt er eerder op dat iedereen zijn eigen waarheid bevestigd wil zien.
Dat is sinds de aanslag van Hamas al zo. Vraag is of je als media zo snel moet meegaan in frame van en aantal slachtoffers, en de schuld bij een partij leggen. Juist als je weet dat iedereen zijn eigen waarheid bevestigd wil zien. Sommige media zitten er ook met iets teveel eigen belang in qua als eerste een scoop willen hebben.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 08:58:47 #202
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210992677
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 08:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dat is sinds de aanslag van Hamas al zo. Vraag is of je als media zo snel moet meegaan in frame van en aantal slachtoffers, en de schuld bij een partij leggen. Juist als je weet dat iedereen zijn eigen waarheid bevestigd wil zien. Sommige media zitten er ook met iets teveel eigen belang in qua als eerste een scoop willen hebben.
Vind dat wel meevallen eigenlijk, in Nederland heb ik nagenoeg geen (traditionele) media direct een vinger zien wijzen gisteravond. Dat een Al Jazeera dat wel doet, tsja.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 08:59:15 #203
5428 crew  miss_sly
pi_210992679
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 08:55 schreef Scorpie het volgende:
Ik moet zeggen - GeenStijl heeft een redelijk complete tijdslijn met 2 verschillende visies op het geheel. Leest best goed weg.
Heb je een linkje?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210992681
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 08:58 schreef Caland het volgende:

[..]
Vind dat wel meevallen eigenlijk, in Nederland heb ik nagenoeg geen (traditionele) media direct een vinger zien wijzen gisteravond. Dat een Al Jazeera dat wel doet, tsja.
Mja, er werd toch vrij duidelijk gesproken/geschreven over een (Israëlisch) bombardement.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:01:19 #205
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210992689
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 08:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Jij bent zo ongeveer de kampioen Whataboutism in dit topic, je grijpt de ene na de andere onbevestigde bron aan om aan te geven hoe kut Israël wel niet is.
Geef eens voorbeelden dan? Ik ben zo ongeveer de enige die bronnen verstrekt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210992693
twitter

Hoe de fuck zou hier een airstrike terecht moeten zijn gekomen?

(Geen gore te zien trouwens, ondanks de melding van X)
pi_210992700
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 08:58 schreef Caland het volgende:

[..]
Nou ja, dat de NOS meteen een alert afgeeft vind ik vrij sensatiebelust eigenlijk. Zou interessant experiment zijn, de wereldwijde media die niks meer rapporteert over dit conflict, inclusief Iran, vs etc.
pi_210992703
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:02 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ twitter ]

Ik zie geen impact krater, maar ik ben geen expert.
pi_210992705
quote:
[ twitter ]

Niet, gewoon de dagelijkse beschietingen op Israël gevolgd door een afgezwaaide raket die een parkeerplaats heeft geraakt en meteen massale propaganda van Hamas. Oorlogsmisdadigers die hun eigen mensen slachten om haat te creëren jegens Israël en het westen, het zou strafbaar moeten worden om die terroristen te supporteren.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 09:05:30 #211
5428 crew  miss_sly
pi_210992711
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:00 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Eens, en het zou ook eens goed zijn als ik deze reactie van jou eens één keer zou lezen op een comment van laten we zeggen Werkperd waar je tussen de regels doorleest dat hij dit conflict alleen maar meer wil aanwakkeren, Slayage die tot nu toe een 100% score heeft met nepnieuws of of misschien wel één van de users net boven je reactie wat al een week roepen dat Israël nepnieuws verkoopt. en daar allerlei verzonnen zonder bronnen onderbouwde onzin bij slepen.

Pretendeer niet "neutraal" te zijn als je alleen maar de aanval kunt openen jegens users hier met mijn mening, hier is een kleine tip, ik lees de reacties wat mij storen gewoon niet en reageer er niet op, kan ik jou ook aanraden, want jij hebt elke dag wel wat te klagen op de mensen die niet meelopen met de Hamas propaganda.
Ik lees lang niet alle posts, vandaar ook dat ik niet overal op reageer. Wat me mateloos irriteert is hoe jij telkens verwijst naar users in het topic die Hamas-supporter zouden zijn. Dat doe je nu weer, door mij te verwijten dat ik alleen maar iets zeg over mensen die niet met Hamas-propaganda meelopen, waarmee je bedoelt dat ik ook in ieder geval met die propaganda meeloop, maar eigenlijk gewoon een Hamas-supporter ben. Het zou mooi zijn als je eens zou inzien dat jouw beschuldigingen en polarisatie precies een probleem van deze tijd zijn.

Jij hebt ook duidelijk niet al mijn posts gelezen, anders zou je weten dat je verwijt niet terecht is.
pi_210992712
quote:
[ twitter ]

We zien een uitgebrande parkeerplaats, een veld met vieze doeken en een kapelletje dat verlaten is en waar nog wat spul ligt.

Dit zegt idd niet veel.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:05:54 #213
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210992713
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Nou ja, dat de NOS meteen een alert afgeeft vind ik vrij sensatiebelust eigenlijk.
Dat vind ik vrij normaal bij zo'n incident. Las gisteren ergens dat het het bloedigste incident in dat gebied in 20-30 jaar zou zijn (als de aantallen kloppen) en alle ogen van de wereld zijn er al op gericht.

Jij zou het afdoen met een alinea in het liveblog?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210992715
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 08:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jij bent 1 van de weinigen gelukkig die nog trapt in de leugens van Israel.
Er zijn meerdere onafhankelijke organisaties in de Gaza-strook maar ook in Lebanon die de oorlogsmisdaden van Israel al benoemd hebben.

Ja, Hamas doet ook vreselijke dingen. Echter dat Israel dat nog 100x erger na doet is allang vastgesteld door o.a. de VN.
:')
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_210992722
En nu nog iemand die er - in tegenstelling tot mij - wel verstand van heeft:

twitter
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 09:06:58 #216
5428 crew  miss_sly
pi_210992724
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:04 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Niet, gewoon de dagelijkse beschietingen op Israël gevolgd door een afgezwaaide raket die een parkeerplaats heeft geraakt en meteen massale propaganda van Hamas. Oorlogsmisdadigers die hun eigen mensen slachten om haat te creëren jegens Israël en het westen, het zou strafbaar moeten worden om die terroristen te supporteren.
Knap dat jij zonder onderzoeken precies weet hoe het zit. Chapeau.
pi_210992725
Voor de duidelijkheid:

Het ziekenhuis is niet verwoest
Impact was op het parkeerterrein
Veel slachtoffers maar hoeveel is nog niet duidelijk, maar waarschijnlijk schuilden er veel burgers op de parkeerplaats wat het hoge aantal slachtoffers kan verklaren.

Het ziekenhuis is dus NIET ontploft.
pi_210992741
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:05 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat vind ik vrij normaal bij zo'n incident. Las gisteren ergens dat het het bloedigste incident in dat gebied in 20-30 jaar zou zijn (als de aantallen kloppen) en alle ogen van de wereld zijn er al op gericht.

Jij zou het afdoen met een alinea in het liveblog?
Ik zou inderdaad niet meteen een alert doen met de strekking van bloedbad en tussen aanhalingstekens de duiding van 1 partij. Maar goed, ik vind dan ook dat die alerts te pas en te onpas worden ingezet. Geruchten over een incident met die omvang en die gevoeligheid zou ik niet zomaar de wereld in slingeren.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 09:09:41 #219
236264 crew  capricia
pi_210992743
quote:
Goed verhaal van GS. Dank!
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_210992745
Israel de schuld in de schoenen van Islamitische Jihad schuiven qua de verwoesting van dat ziekenhuis

:{
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:10:42 #221
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210992751
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik zou inderdaad niet meteen een alert doen met de strekking van bloedbad en tussen aanhalingstekens de duiding van 1 partij. Maar goed, ik vind dan ook dat die alerts te pas en te onpas worden ingezet. Geruchten over een incident met die omvang en die gevoeligheid zou ik niet zomaar de wereld in slingeren.
Dat ben ik wel met je eens, (extreme) voorzichtigheid is geboden. Helemaal bij zo'n deels propagandaoorlog.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210992758
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik lees lang niet alle posts, vandaar ook dat ik niet overal op reageer. Wat me mateloos irriteert is hoe jij telkens verwijst naar users in het topic die Hamas-supporter zouden zijn. Dat doe je nu weer, door mij te verwijten dat ik alleen maar iets zeg over mensen die niet met Hamas-propaganda meelopen, waarmee je bedoelt dat ik ook in ieder geval met die propaganda meeloop, maar eigenlijk gewoon een Hamas-supporter ben. Het zou mooi zijn als je eens zou inzien dat jouw beschuldigingen en polarisatie precies een probleem van deze tijd zijn.

Jij hebt ook duidelijk niet al mijn posts gelezen, anders zou je weten dat je verwijt niet terecht is.
Nufff said, beste miss_sly, jij stoort je aan mij, dat kan, maar ik overtreed geen regel, houd mij aan de regels dus wat kun je anders nog doen dan mijn comments niet lezen? Weet je wat mij stoort, het volk wat zo'n haat ventileert tegen ons tegen het westen dat stoort mij, de radicalen die in het westen gewelddadig de straat op gaan omdat er een constante stroom van propaganda uit de islamitische wereld komt, een geest die we nooit meer in de fles zullen krijgen omdat die mensen 100% overtuigd zijn dat het westen liegt, het westen waar ze veelal zelf in wonen. En als mensen hier het gevaar niet van inzien dan kan ik het ook niet helpen, we spreken elkaar wel weer na de zoveelste aanslag gecreëerd door constant maar die propaganda stroom uit die wereld te tolereren, eens zien of we achteraf na de zoveelste doden ons eens achter de oren krabben en ons afvragen of het wel verstandig om een volk wat zo overloopt van emotie en zo gehersenspoeld is bloot te stellen voor zoveel ziekelijke propaganda van mensen met een aangeboren westenhaat.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210992766
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Knap dat jij zonder onderzoeken precies weet hoe het zit. Chapeau.
Knap dat jij wederom deze opmerking niet maakt bij anderen die 100% zeker weten dat Israël erachter zit. Ik ga je vanaf nu negeren miss_sly, ik kan het jou ook aanraden.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:12:17 #224
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210992770
De kans lijkt mij nu vrij groot dat Israël er niet achter zat.
pi_210992771
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:09 schreef TheVoice4ever het volgende:
Israel de schuld in de schoenen van Islamitische Jihad schuiven qua de verwoesting van dat ziekenhuis

Mja, vooralsnog hebben we geen beelden van een verwoest ziekenhuis. En de beelden uit Gaza die we wel hebben, zijn van het parkeerterrein en duiden in ieder geval niet op een standaardbom die Israël gebruikt.

Laten we op meer feiten wachten voor we conclusies trekken.
pi_210992775
Het bewijs stapelt zich op dat het een raket van Islamitische Jihad is.
pi_210992777
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:12 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Mja, vooralsnog hebben we geen beelden van een verwoest ziekenhuis. En de beelden uit Gaza die we wel hebben, zijn van het parkeerterrein en duiden in ieder geval niet op een standaardbom die Israël gebruikt.

beelden was duidelijk te zien, een raket richting dat ziekenhuis
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 09:13:15 #228
5428 crew  miss_sly
pi_210992779
quote:
Goed overzicht inderdaad. Ik lees GeenStijl eigenlijk nooit, want GeenStijl, maar dit hebben ze goed gedaan. Dank.
pi_210992781
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:12 schreef Richestorags het volgende:
De kans lijkt mij nu vrij groot dat Israël er niet achter zat.
Die kans acht ik inderdaad groter, maar hou nog wel een slag om de arm.

Wel benieuwd wat de haantjes de voorste als Trudeau en Erdogan er dan over te zeggen hebben.
pi_210992785
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat ben ik wel met je eens, (extreme) voorzichtigheid is geboden. Helemaal bij zo'n deels propagandaoorlog.
Als journalist is het ook wel moeilijk objectief blijven in dit conflict. Het conflict splijt zelfs hier mensen die er ogenschijnlijk niet een directe link mee hebben, laat staan als je goed moet volgen wat er gebeurd.
pi_210992788
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:13 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het bewijs stapelt zich op dat het een raket van Islamitische Jihad is.
Het vervelende voor Israël is dat het gisteren meteen overal als breaking news is aangekondigd, de reputatieschade is al gedaan als het echt zo is.
pi_210992789
ik steun Israel altijd
pi_210992793
Heeft iemand de verwijderde tweets van Israël? Ik heb een goede vriendin die mij altijd van alles stuurt, maar vaak is het heel erg fake. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

[ Bericht 58% gewijzigd door Truien op 18-10-2023 09:20:12 ]
pi_210992795
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Het AD zette het zelfs op de voorpagina, weliswaar met aanhalingstekens, maar dat vond ik toch ook wel heel erg snel.
pi_210992798
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:13 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]
beelden was duidelijk te zien, een raket richting dat ziekenhuis
Juist, richting. En wie schiet er veel met raketten. Juist ja.

Wacht nu maar even voor je harde conclusies trekt over zulke zaken. Doet eens mens verstandig aan ipv uit emotie te reageren.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:16:04 #236
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210992806
quote:
[ twitter ]

Het glas zit zelfs nog in de ramen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:17:13 #237
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210992815
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Als journalist is het ook wel moeilijk objectief blijven in dit conflict. Het conflict splijt zelfs hier mensen die er ogenschijnlijk niet een directe link mee hebben, laat staan als je goed moet volgen wat er gebeurd.
Een objectieve journalist moet dan ook nog geboren worden, dat is geen verwijt hoor maar daar moet je altijd rekening mee houden.
pi_210992816
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:16 schreef nixxx het volgende:

[..]
Het glas zit zelfs nog in de ramen.
Viel mij ook al op, en alleen wat uitgebrande auto's, nog geen beelden gezien van een vernietigd gebouw/ziekenhuis.
pi_210992824
Sowieso zou ik het vreemd vinden als israel nu doelgericht een zieknhuis zou bombarderen, na het laten evacueren van het ziekenhuis in noord gaza, waarbij er extra tijd genomen werd. En dan nu ineens, zonder knock, zonder waarschuwing een vol ziekenhuis aanvallen? Lijkt me er sterk, tenzij ze sterke aanwijzingen hadden dat het een hamas hotspot was en er nu 500 minder zijn (niet dat je het verschil zou kunnen zien, overigens). Daarnaast is het niet de eerste keer dat er in gaza slachtoffers vallen wegens weigerende/crashende raketten. Iets dat Hamas altijd snel probeert in de schoenen te schuiven van israel.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 09:17:49 #240
236264 crew  capricia
pi_210992826
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het AD zette het zelfs op de voorpagina, weliswaar met aanhalingstekens, maar dat vond ik toch ook wel heel erg snel.
NRC heeft het nog steeds als headline. Je moet het artikel lezen om de rectificatie te kunnen zien.

Er staat nog steeds dat het een Israëlische aanval was. Echt ongelooflijk, had ik niet verwacht.

twitter
- Goethe, “Faust”
pi_210992842
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:17 schreef capricia het volgende:

[..]
NRC heeft het nog steeds als headline. Je moet het artikel lezen om de rectificatie te kunnen zien.

Er staat nog steeds dat het een Israëlische aanval was. Echt ongelooflijk, had ik niet verwacht.

[ twitter ]
Best kwalijk, die rol die de media hierin spelen.
pi_210992843
zoveel jodenhaat in de wereld :r
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:20:58 #243
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210992848
quote:

[..]

[ twitter ]
Correctie (17 oktober 2023): in een eerdere versie van dit artikel stond dat het om een Israëlische aanval ging. Of de aanval inderdaad vanuit Israël kwam, is dinsdagavond om 21.15 uur nog niet duidelijk. Dat is hierboven aangepast
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 09:21:28 #244
5428 crew  miss_sly
pi_210992854
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:12 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Is er geclaimd dat het ziekenhuis verwoest is? Dat heb ik niet gezien, maar ik heb vast niet alles gezien.
Wel dat er schade is en heel veel slachtoffers, wat natuurlijk kan, want die hoeven niet in het ziekenhuis te zijn geweest, maar in de binnentuin.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 09:21:46 #245
236264 crew  capricia
pi_210992858
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Best kwalijk, die rol die de media hierin spelen.
Ja. En ze gaan gewoon door.

Deze headline laten ze staan. Maar om het NRC te kunnen lezen moet je een abo hebben.
- Goethe, “Faust”
pi_210992868
quote:

[..]

[ twitter ]
Op het door belastinggeld gesponserde Joop:

Israël bombardeert christelijk ziekenhuis in Gaza: honderden doden

De comments daar laten zich wel raden, hier mag eens keihard tegen opgetreden worden, dit soort leugens en propaganda zijn een gevaar voor de westerse wereld, want als er vandaag weer gekken de straten op gaan mensen neersteken omdat ze zo boos zijn op het "leugenachtige" westen wassen ze allemaal hun handen in onschuld als ze niet wijzen naar anderen.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 09:23:43 #247
236264 crew  capricia
pi_210992877
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:20 schreef Caland het volgende:

[..]
Correctie (17 oktober 2023): in een eerdere versie van dit artikel stond dat het om een Israëlische aanval ging. Of de aanval inderdaad vanuit Israël kwam, is dinsdagavond om 21.15 uur nog niet duidelijk. Dat is hierboven aangepast
Ja. De rectificatie staat in het artikel. Maar de headline laten ze gewoon staan. En je weet dat je meestal een abo nodig hebt om het NRC te kunnen lezen. Dus veel mensen zullen niet op zoek gaan naar die rectificatie.

Ondertussen staat dit er gewoon nog in your face.
Ik vind het schandalig.
- Goethe, “Faust”
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 09:24:36 #248
5428 crew  miss_sly
pi_210992884
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. De rectificatie staat in het artikel. Maar de headline laten ze gewoon staan. En je weer dat je meestal een abo nodig hebt om het NRC te kunnen lezen. Dus veel mensen zullen niet op zoek gaan naar die rectificatie.

Ik vind het schandalig.
Dat is inderdaad niet heel netjes. Een rectificatie mag wel duidelijker zijn en de correctie moet dan ook worden gemaakt.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:25:24 #249
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_210992887
quote:

[..]
Ja. De rectificatie staat in het artikel. Maar de headline laten ze gewoon staan. En je weer dat je meestal een abo nodig hebt om het NRC te kunnen lezen. Dus veel mensen zullen niet op zoek gaan naar die rectificatie.

Ik vind het schandalig.
Maar de headline is: Palestijnse president kondigt drie dagen nationale rouw af na aanval op ziekenhuis

De update is gewoon te lezen zonder abo. Enkel de tweet is 'fout'.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:25:50 #250
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210992889
quote:

[..]
Ja. De rectificatie staat in het artikel. Maar de headline laten ze gewoon staan.
Oh het twitterberichtje bedoel je, de headline is anders.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Vis een optie? woensdag 18 oktober 2023 @ 09:26:51 #251
70532 loveli
N
pi_210992896
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Goed overzicht inderdaad. Ik lees GeenStijl eigenlijk nooit, want GeenStijl, maar dit hebben ze goed gedaan. Dank.
Dat doen ze sinds 10 dagen geleden al vrij goed, zeker vergeleken met organisaties waarvan je mag verwachten dat ze dat zouden doen.
crap in = crap out
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:27:45 #252
28033 Pek
je moet wat
pi_210992902
Lekker belangrijk :Z :O
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 09:27:46 #253
236264 crew  capricia
pi_210992903
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is inderdaad niet heel netjes. Een rectificatie mag wel duidelijker zijn en de correctie moet dan ook worden gemaakt.
Het is iets wat me steeds vaker opvalt. Ook de gretigheid waarmee journalisten meteen schreven dat het een Israëlische raket was, ook RTL bijv.

In dit bij het NRC is wel een heel duidelijk voorbeeld. Gewoon de tweet in your face laten staan met valse beschuldigingen.
- Goethe, “Faust”
pi_210992908
open Giro555 nou voor Israel, waarom doen ze dat niet, maar voor stomme Oekraine, Turkije, Marokko wel
pi_210992909
Er zijn gesprekken onderschept waarin Hamas ook over een mislukte raketlancering spreekt.

twitter
pi_210992916
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Nou ja, dat de NOS meteen een alert afgeeft vind ik vrij sensatiebelust eigenlijk. Zou interessant experiment zijn, de wereldwijde media die niks meer rapporteert over dit conflict, inclusief Iran, vs etc.
Joris Luyendijk (hij heeft rond 2000 jaren verslag gedaan vanuit o.a. Gaza) zei ook wel iets interessants. (Ik weet niet exact hierbij het zei maar het kwam er op neer). Dit conflict is al decennia lang het meest gedocumenteerde conflict ter wereld, elke journalist zit er en kan er komen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld het veel bloederige oost Congo). Als er een taartdiagram opgesteld zou worden van het aantal mensen dat door de overheid overleden is dan zou Israël-Palestine niet eens zichtbaar zijn.
pi_210992922
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Is er geclaimd dat het ziekenhuis verwoest is? Dat heb ik niet gezien, maar ik heb vast niet alles gezien.
Wel dat er schade is en heel veel slachtoffers, wat natuurlijk kan, want die hoeven niet in het ziekenhuis te zijn geweest, maar in de binnentuin.
Geen idee of iemand dat geclaimd heeft. Maar er werd gerept over een aanval/bombardement op het ziekenhuis. Maar als het alleen de parkeerplaats was kun je het ook een aanval op een parkeerterrein noemen. Dat klinkt alleen minder spectaculair.

Overigens is iedere dode (excl. hamasleden) er een teveel. Het is natuurlijk van belang om te weten wie dit op z'n geweten heeft, maar het drama van de slachtoffers is natuurlijk veel belangrijker.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:30:19 #258
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_210992933
Ik wil even zeggen dat ik blij ben dat hier op FOK beide kanten enigzins normaal met elkaar kunnen discussieren.

Er zijn weinig plekken nog over waar je beide kanten hoort.
Waar je niet afgemaakt wordt als je een iets andere mening hebt dan de huidige.

^O^
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 09:30:25 #259
236264 crew  capricia
pi_210992934
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:25 schreef Caland het volgende:

[..]
Oh het twitterberichtje bedoel je, de headline is anders.
Ja. Correct. Het staat er nog steeds. Ze kunnen ook die tweet deleten.
- Goethe, “Faust”
pi_210992940
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:28 schreef Jemoederniet het volgende:
Er zijn gesprekken onderschept waarin Hamas ook over een mislukte raketlancering spreekt.

[ twitter ]
Altijd een beetje tricky, dit soort dingen, maar het begint er zachtjes aan wel meer en meer op te lijken dat het niet een IDF bom is geweest.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:30:52 #261
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210992941
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:30 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Correct. Het staat er nog steeds. Ze kunnen ook die tweet deleten.
Volgens mij kan je hem tegenwoordig zelfs aanpassen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210992945
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:30 schreef Zoddie het volgende:
Ik wil even zeggen dat ik blij ben dat hier op FOK beide kanten enigzins normaal met elkaar kunnen discussieren.

Er zijn weinig plekken nog over waar je beide kanten hoort.
Waar je niet afgemaakt wordt als je een iets andere mening hebt dan de huidige.

^O^
waar er veel gemodereerd word (berichten worden verwijderd) dus het lijkt enigzins normaal
pi_210992950
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:31 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]
waar er veel gemodereerd word (berichten worden verwijderd) dus het lijkt enigzins normaal
En terecht.
pi_210992955
twitter

Hier overigens nog bewijs dat (in ieder geval dit deel van) de gedeelde UAV-beelden van IDF legit zijn.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:34:50 #265
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_210992971
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:32 schreef Snikkelbeer het volgende:
[ twitter ]
Hier overigens nog bewijs dat (in ieder geval dit deel van) de gedeelde UAV-beelden van IDF legit zijn.
Hoe kan daar 500+ doden door zijn?
Dat snap ik niet.
pi_210992976
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:34 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dat snap ik niet.
misschien hadden ze een feestje op die parkeerplaats of zo, maar serieus ik zou het ook niet weten
pi_210992985
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:28 schreef TheVoice4ever het volgende:
open Giro555 nou voor Israel, waarom doen ze dat niet, maar voor stomme Oekraine, Turkije, Marokko wel
Volgens mij krijgt Israël miljarden vanuit de VS alleen al. Die redden zich prima.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:37:23 #268
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210992994
quote:
Rusland stelt dat Israël bewijs moet overleggen, zoals satellietbeelden waaruit blijkt dat Islamitische Jihad achter de raketlancering zit.
Fijn dat er tenminste nog één wereldmacht waarheidsvinding hoog in het vaandel heeft staan :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_210992995
quote:

[..]
Dat snap ik niet.
Er gaan speculaties rond dat het aantal veel minder zou zijn, maar een mogelijke verklaring die ik had gelezen is dat veel mensen in de binnentuin tenten hadden gezet om zo te schuilen van de bombardementen.
pi_210993005
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Er gaan speculaties rond dat het aantal veel minder zou zijn, maar een mogelijke verklaring die ik had gelezen is dat veel mensen in de binnentuin tenten hadden gezet om zo te schuilen van de bombardementen.
Jep, er zouden veel mensen schuilen en veel artsen/gewonden zouden in gangen aanwezig zijn omdat het ziekenhuis overvol zou zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210993016
quote:

[..]
Dat snap ik niet.
Inmiddels 300-500. Gister was het 800. Verwacht dat het aantal nog wel verder omlaag gaat
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_210993017
Een arts zou overigens wel hebben gemeld dat er een plafond in de operatiekamer naar beneden kwam toch? Dat zou wel duiden op schade aan (een deel van) het ziekenhuis.
pi_210993051
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
Een arts zou overigens wel hebben gemeld dat er een plafond in de operatiekamer naar beneden kwam toch? Dat zou wel duiden of schade aan (een deel van) het ziekenhuis.
misschien van de trillingen van de explosie op die parkeerplaats? hoeft niet persé te zijn dat dat ziekenhuis geraakt is
pi_210993056
Hamas had in ieder geval nog een diepe kuil kunnen graven om het nog een klein beetje geloofwaardig te maken :') Maar Hamas-aanhangers trappen er wereldwijd in, dus missie geslaagd?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210993061
twitter
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:45:00 #276
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_210993070
Foto's van de plek bij daglicht worden gewoon verwijderd bij sommige subreddits.
Past niet in hun straatje dus wordt het verwijderd.

Wat een rotwereld is social media toch.
pi_210993073
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:28 schreef TheVoice4ever het volgende:
We hebben voor België, Nieuw Zeeland, Engeland, Spanje en Frankrijk (meerdere keren) ook geen 555 geopend dus waarom dan nu wel? Toch niet om IDF te supporteren zodat die meer in Gaza kunnen slopen?

Als er giro 555 geopend moet worden is het net voor Gaza alleen daar zit ook Hamas dus de bevolking heeft pech en mag zonder voedsel en drinkwater zitten
pi_210993077
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 00:24 schreef Ali_boo het volgende:
Hij heeft een punt

[ twitter ]
Precies wat ik dacht toen ik het geluid hoorde van de inslag.
pi_210993078
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:43 schreef Stoorzendert het volgende:
Hamas had in ieder geval nog een diepe kuil kunnen graven om het nog een klein beetje geloofwaardig te maken :') Maar Hamas-aanhangers trappen er wereldwijd in, dus missie geslaagd?
Ja die waren natuurlijk heel druk bezig vannacht om 500 lijken te ruimen, geen spoor van het bloed en de lichamen achter te laten en natuurlijk dat ziekenhuis te herbouwen, vergeef ze dat ze in die korte nacht geen tijd hadden om de parkeerplaats ook nog even aan te pakken. :)
pi_210993084
quote:
Het IDF luistert Hamas dus af en kon niet voorspellen dat ze 2 jaar bezig waren met voorbereidingen voor een aanval. Ook interessant.
pi_210993094
Hoop bomexperts tegenwoordig op social media :P
pi_210993101
Dat geluidsbestand in een wereld waarin je met AI zo een gesprek fabriceert bewijst ook niet veel meer nowadays.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:48:03 #283
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210993102
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:43 schreef Stoorzendert het volgende:
Dat is dus het triestste. Al komt er haarscherp bewijs tevoorschijn, beide kampen willen alleen het andere als schuldige aanwijzen. Er zijn nu al legio beelden van die parkeerplaats en nog wordt hier doodleuk gepost "dat het ziekenhuis opgeblazen is", ter illustratie.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:48:05 #284
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_210993103
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:46 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Het IDF luistert Hamas dus af en kon niet voorspellen dat ze 2 jaar bezig waren met voorbereidingen voor een aanval. Ook interessant.
Want Hamas = deze twee mensen?
pi_210993112
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:45 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ja die waren natuurlijk heel druk bezig vannacht om 500 lijken te ruimen, geen spoor van het bloed en de lichamen achter te laten en natuurlijk dat ziekenhuis te herbouwen, vergeef ze dat ze in die korte nacht geen tijd hadden om de parkeerplaats ook nog even aan te pakken. :)
Hierboven in dat onderschepte gesprek gaat het over een begraafplaats waarvan de raket werd afgeschoten…

Doet me een klein beetje denken aan een hele slechte belgenmop :X
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210993113
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:48 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Want Hamas = deze twee mensen?
Nee. Ze luisteren vast meer af dan deze twee.
pi_210993122
twitter

Looking at you media
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:50:52 #288
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_210993124
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. En ze gaan gewoon door.

Deze headline laten ze staan. Maar om het NRC te kunnen lezen moet je een abo hebben.
Gelukkig kon ik dit artikel wel lezen, het woord aanval laten ze staan terwijl er nog niks 100% vaststaat.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210993125
Lekkere stuntels dat Hamas, beetje openlijk hun eigen burgers doden, nu zal de antisemitische toon wel verdwijnen uit de westerse media en de islamitische landen.
pi_210993129
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is dus het triestste. Al komt er haarscherp bewijs tevoorschijn, beide kampen willen alleen het andere als schuldige aanwijzen. Er zijn nu al legio beelden van die parkeerplaats en nog wordt hier doodleuk gepost "dat het ziekenhuis opgeblazen is", ter illustratie.
Mensen doen alles om hun narratief te pushen. Ontkennen van bewijs is daar een onderdeel van.

Een onafhankelijk onderzoek zou geweldig zijn maar dat zit er natuurlijk niet in.
pi_210993130
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:50 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]

Looking at you media
Dat we het vooral maar onthouden.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:52:09 #292
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210993134
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:48 schreef Qarrad het volgende:
beide kampen willen alleen het andere als schuldige aanwijzen.
:o

#geschokt
Huilen dan.
pi_210993143
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
:o

#geschokt
Dit is nieuwe informatie inderdaad.

Maar ben inderdaad wel geschokt door deze nieuwe gebeurtenis.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_210993154
quote:
[ twitter ]

Looking at you media
Het staat nog steeds zo op Joop.
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 09:55:31 #295
236264 crew  capricia
pi_210993155
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:50 schreef UitStraling het volgende:
Lekkere stuntels dat Hamas, beetje openlijk hun eigen burgers doden, nu zal de antisemitische toon wel verdwijnen uit de westerse media en de islamitische landen.
Nu gaan mensen zeggen: ach wie het ook gedaan heeft maakt niet uit.
- Goethe, “Faust”
pi_210993160
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het staat nog steeds zo op Joop.
Dat is dan ook geen media
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:56:05 #297
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_210993166
Wie zijn eigenlijk de mensen die Joop lezen, is dat een Amsterdams dingetje?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 18 oktober 2023 @ 09:56:42 #298
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_210993170
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:50 schreef UitStraling het volgende:
nu zal de antisemitische toon wel verdwijnen uit de westerse media
Over welke westerse media heb je het dan?
Huilen dan.
pi_210993171
quote:
[ twitter ]

Looking at you media
En zo is het. Bij de rakettenregen van straks of morgen, die Iron Dome gelukkig onderschept, moeten we ook wat kritischer zijn. Misschien zijn die raketten niet van Hamas maar een Israëlische raket die de verkeerde kant op vloog
pi_210993172
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:55 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat is dan ook geen media
Ze incasseren wel belastinggeld en vallen onder BNNVara, maar ja een blik op dat blogje en je weet wat voor een vlees je in de kuip hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')