Dat konden we er ook nog bij hebbenquote:
Er is ook nog de optie dat er zeg maar iets anders dan medische voorraden in dat ziekenhuis lag. Las hier ergens dat veel dingen in het ziekenhuis sowieso nogal makkelijk ontvlammen. Geen idee of dat waar is.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sowieso echt EXTREEM veel pech als echt door puur toeval net dat ziekenhuis geraakt wordt door een vallende raket.
Als ze naar links gaan komen ze van Hamas, als ze naar rechts gaan komen ze van de IDF.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe bepaal je de route van de raketten vanuit deze hoek?
Mijn theorie is dat ze raketten hebben afgeschoten en dat een van die raketten is onderschept door de Israeliers, met een soort van afzwaaier als gevolg. Op andere beelden zie je namelijk dat er een raket vanuit een andere hoek deze raketten aanvliegt.
Juist nu is er extreem veel desinformatie in omloop, is echt oppassen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zag eerst ook een stellige bewering dat het de Islamitische Jihad was geweest weggehaald worden dus iedereen is volgens mij van alles aan het plaatsen en herroepen.
Die andere honderden raketten die zijn afgedwaald lees je niks over want dat kan niet gebruikt worden als propaganda. Man we weten al ver voor deze ellende dat Hamas continue eigen doelen raakt door afdwalende raketten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sowieso echt EXTREEM veel pech als echt door puur toeval net dat ziekenhuis geraakt wordt door een vallende raket.
Een verschrikking voor de Palestijnen. Maar de Hamas leiding zal een vreugdedansje gedaan hebben.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit ziet er eerder uit als een kringverjaardag dan rellen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:41 schreef bertrandtraore het volgende:
https://twitter.com/z90hicham/status/1714393331503890492
Ook in Rotterdom gezellig aan het rellen.
Verklaart voor mij die enorme explosie niet. Wellicht is er meer opgeslagen in dat ziekenhuis.quote:Conclusion:
A missile launched by a Palestinian group exploded mid-air (Reason unknown) and one piece fell on the hospital causing an explosion.
The geolocation and timing of the footage is conclusive.
More information will be added to this thread.
Fog of war héquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:41 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Juist nu is er extreem veel desinformatie in omloop, is echt oppassen.
Dat was ook een tweet van het IDF. Kortom, veel vaagheid en onzin. Ook veel oude beelden uit 2022 etc.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zag eerst ook een stellige bewering dat het de Islamitische Jihad was geweest weggehaald worden dus iedereen is volgens mij van alles aan het plaatsen en herroepen.
Eigenlijk moet je er vanuit gaan dat er regelmatig raketten en brokstukken verkeerd terechtkomen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wel fijn dat ze allemaal zo goed Nederlands spreken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:41 schreef bertrandtraore het volgende:
Dit lijkt mij in lijn met mijn theorie.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:43 schreef capricia het volgende:
GeoConfirmed (prima bron weten de meesten die ook de oorlog in Oekraine volgen) zegt er dit over, met uitleg:
[ twitter ]
Dit soort dingen zijn vaak aanleidingen om de steun in te trekken en idd te eisen dat het stopt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Een verschrikking voor de Palestijnen. Maar de Hamas leiding zal een vreugdedansje gedaan hebben.
De halve westerse wereld roept nu 'boe Israël'
Vooral ook omdat Hamas een islamitisch Palestina wil. Zo'n aanslag op een christelijk instituut is dan wel plausibel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:44 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik ben niet zo thuis in dit conflict maar zie het net op het journaal is het niet iets voor Hamas om zelf dat ziekenhuis op te blazen om op die manier Israel in een kwaad daglicht te zetten of denk ik te ver?
er zijn hele duidelijke beelden van. Een paar posts boven je vraag gepostquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:44 schreef Frutsel het volgende:
Is er eigenlijk beeld van de actuele explosie die het ziekenhuis heeft getroffen?
Het kan zoveel zijn...en dat is het kutte van oorlog... afzwaaiers, blindgangers, opzet, in scene gezet, per ongeluk etc etc... van beide kanten... Israel met hun afzwaaiende bommen, granaten, raketten en bunkerbusters of Hamas die fouten maakt en een wapenopslagplaats van zichzelf in de lucht ziet vliegen door een eigen blunder. En beide partijen wijzen naar elkaar.
Vooralsnog komen we er niet achter denk ik.
Afzwaaier waardoor het ziekhuis ontploft is omdat daar meer TNT opgeslagen ligt dan penicilline en morfine.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:44 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik ben niet zo thuis in dit conflict maar zie het net op het journaal is het niet iets voor Hamas om zelf dat ziekenhuis op te blazen om op die manier Israel in een kwaad daglicht te zetten of denk ik te ver?
99% van die debielen kan Israël waarschijnlijk niet eens op de wereldkaart aanwijzen, laat staan Gaza.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:41 schreef bertrandtraore het volgende:
Hier komen we binnen een dag echt wel achter, er wordt zoveel gefilmd uit alle hoeken, dat dit wel snel duidelijk zal worden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:44 schreef Frutsel het volgende:
Is er eigenlijk beeld van de actuele explosie die het ziekenhuis heeft getroffen?
Het kan zoveel zijn...en dat is het kutte van oorlog... afzwaaiers, blindgangers, opzet, in scene gezet, per ongeluk etc etc... van beide kanten... Israel met hun afzwaaiende bommen, granaten, raketten en bunkerbusters of Hamas die fouten maakt en een wapenopslagplaats van zichzelf in de lucht ziet vliegen door een eigen blunder. En beide partijen wijzen naar elkaar.
Ze hoeven morgen toch niet vroeg uit bed om te gaan werken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:45 schreef damsco het volgende:
Al die boze mensen straks hun telefoon checken en erachter komen dat Israël niet achter de raketaanval zat. Sta je daar dan beetje boos voor de Israëlische ambassade laat in de avond in de kou. Domme werkpaarden
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:44 schreef Frutsel het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |