Wat zou je een vriend aanraden die zo'n relatie heeft?quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:45 schreef Nick9292 het volgende:
Ik heb dat trouwens in het afgelopen twee jaar, zeker meer dan 10 keer overwogen. Ik ga dan het gesprek aan met ouders en vrienden, maar die geven continu aan dat dit bij iedere relatie het geval is en ik even moet doorbijten en niet opgeven. Echter zijn wij nu bijna twee jaar getrouwd, maar heb niet het idee dat het beter gaat worden.
Het is geen relatie, maar we zijn gehuwd, dus dat verbreek je niet zomaar. Moet ik weg, moet zij weg. Moeten wij even pauze nemen (eerder genomen van een week). Weet het echt niet meer.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:45 schreef EenAndereWeg het volgende:
Verbreek de relatie. Ze klinkt erg onstabiel. Erg onrespectvol naar je ouders ook.
Per direct scheiden! Maar dat is makkelijk gezegd voor een buitenstaander. Aan de andere kant vind ik het zielig en wil ik haar niet in de steek laten, zeg maar. Maar ik lijd er zelf onder..quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:46 schreef maily het volgende:
[..]
Wat zou je een vriend aanraden die zo'n relatie heeft?
Het is geen relatie?!quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:46 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Het is geen relatie, maar we zijn gehuwd, dus dat verbreek je niet zomaar. Moet ik weg, moet zij weg. Moeten wij even pauze nemen (eerder genomen van een week). Weet het echt niet meer.
Geen relatie in de zin van vriendin/vriendje. Of dat wij bij elkaar wonen, wij zijn gewoon gehuwd en scheiden gaat ook niet zomaar. Moet ook een heel proces aan voorafgaand.quote:
Dit zijn geen gewenningsproblemen en dit blijft, denk je?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:02 schreef Oriente het volgende:
Heel zielig allemaal maar stel jezelf de hele simpele vraag:
Wil je dit gezeik de rest van je leven? Nee? Dan weet je wat je te doen staat...
Hoelang hebben jullie verkering gehad?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:03 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Dit zijn geen gewenningsproblemen en dit blijft, denk je?
Nou ja, het is niet dat jullie pas net samen zijn toch? Ik ben bang dat dit blijft ja, dit zijn bepaalde karaktertrekjes en die zijn niet positief. Het lijkt mij geen fijn leven zo, ook niet voor de toekomst.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:03 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Dit zijn geen gewenningsproblemen en dit blijft, denk je?
2 jaar en nu 1,5 jaar getrouwd. Maar tijdens een relatie zie je elkaar 1/2 keer in de week en dat is het een en al positief en fun, maar als je gaat samenwonen en verantwoordelijkheden hebt, krijg je de problemen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:05 schreef maily het volgende:
[..]
Hoelang hebben jullie verkering gehad?
Wat voor karaktertrekjes zijn dit? Wat mij ook opvalt dat ze uit boosheid zelfs dreigt met vreemdgaan. Ze heeft haar emoties niet onder controle.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:05 schreef Oriente het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet dat jullie pas net samen zijn toch? Ik ben bang dat dit blijft ja, dit zijn bepaalde karaktertrekjes en die zijn niet positief. Het lijkt mij geen fijn leven zo, ook niet voor de toekomst.
Ik probeer ook rustig te praten, maar ze respecteert mijn zienswijze niet en gaat schreeuwen en vloeken. Ik zeg niet dat ik geen fouten maak, maar ik begin met dat ik niet apprecieer dat ze mijn ouders weigert. Zegt ze: ‘Ik zegt toch dat het niet aan je ouders ligt, kanker is op met je ouders, ben het helemaal zat, kutkind’ vervolgens met deuren smijten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:09 schreef GewoonUitNL het volgende:
"Uitpraten" middels verwijten als de emoties nog hoog zijn werkt niet echt.
Als er een conflict is probeer haar eerst te troosten en rustig te krijgen voordat je er inhoudelijk op in wilt gaan. En probeer bij het uitpraten dan ook hand in eigen boezem te steken en aan te geven wat je zelf beter kan doen.
Waar ligt t dan aan volgens haar?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:13 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Ik probeer ook rustig te praten, maar ze respecteert mijn zienswijze niet en gaat schreeuwen en vloeken. Ik zeg niet dat ik geen fouten maak, maar ik begin met dat ik niet apprecieer dat ze mijn ouders weigert. Zegt ze: ‘Ik zegt toch dat het niet aan je ouders ligt, kanker is op met je ouders, ben het helemaal zat, kutkind’ vervolgens met deuren smijten.
Ze heeft continu het gevoel dat ik om iedereen geef, behalve om haar. Maar dit komt, doordat niemand uit mijn omgeving haar buitensluit, maar zij anderen wel. Ik zie dit en word er eerlijk gezegd koud van en ga dan juist de grenzen opzoeken en forceren om die mensen om mij heen te krijgen. Dit knaagt aan haar.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:14 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Waar ligt t dan aan volgens haar?
Heeft ze dat wel eens uitgelegd op een rustig moment?
Je moet dan ook niet iedere keer je moeder gaan lopen verdedigen of verwachten dat zij net zo met jouw ouders omgaat (alles doen zoals jouw moeder het wil) als jij met jouw ouders omgaat.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:13 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Ik probeer ook rustig te praten, maar ze respecteert mijn zienswijze niet en gaat schreeuwen en vloeken. Ik zeg niet dat ik geen fouten maak, maar ik begin met dat ik niet apprecieer dat ze mijn ouders weigert. Zegt ze: ‘Ik zegt toch dat het niet aan je ouders ligt, kanker is op met je ouders, ben het helemaal zat, kutkind’ vervolgens met deuren smijten.
Ja die reactie werkt natuurlijk averechts. Ik adviseer je daarmee te stoppen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:16 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Ze heeft continu het gevoel dat ik om iedereen geef, behalve om haar. Maar dit komt, doordat niemand uit mijn omgeving haar buitensluit, maar zij anderen wel. Ik zie dit en word er eerlijk gezegd koud van en ga dan juist de grenzen opzoeken en forceren om die mensen om mij heen te krijgen. Dit knaagt aan haar.
Ik denk dat jij soortgelijke karakter als mijn partner hebt. Ik heb daar al mee te dealen in levende lijve. Ik heb niet nog eens zin om met zo iemand vergelijkbaars te lopen trekken en duwen op een forum.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:23 schreef Leandra het volgende:
En werkelijk, je zegt dat je "het niet apprecieert"? Serieus? Je zegt het zo? Geen wonder dat ze kwaad wordt, wat een dedain.
Ik scheld niet met kanker, maar verder herken ik het wel dat een partner te laf is om zijn moeder te vertellen dat ze moet nokken met haar irritante gedrag en gestook, en dat herken ik al van de vorige eeuw.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:29 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij soortgelijke karakter als mijn partner hebt. Ik heb daar al mee te dealen in levende lijve. Ik heb niet nog eens zin om met zo iemand vergelijkbaars te lopen trekken en duwen op een forum.
Dank voor je bijdrage tot nu toe en veel plezier in de andere topics.
Hij wil dat ze ophoudt met "zeuren".quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:59 schreef Leandra het volgende:
je wilt het niet begrijpen, je wilt alleen maar dat het weggaat, en vervolgens gaat zoals jij dat graag ziet.
Zou TS maar eens ophouden met zeuren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 01:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Hij wil dat ze ophoudt met "zeuren".
Jaquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 01:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Hij wil dat ze ophoudt met "zeuren".
Ehhh, zit hier niet het probleem? Jouw gedrag! ze zegt letterlijk:”Het ligt niet aan je ouders maar aan jouw gedrag”quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:16 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Ze heeft continu het gevoel dat ik om iedereen geef, behalve om haar. Maar dit komt, doordat niemand uit mijn omgeving haar buitensluit, maar zij anderen wel. Ik zie dit en word er eerlijk gezegd koud van en ga dan juist de grenzen opzoeken en forceren om die mensen om mij heen te krijgen. Dit knaagt aan haar.
Als je problemen van dit niveau hebt en dan ook met grote regelmaat, is dat echt wel een ander niveau dan gewoon eens een discussie over dit of dat. Dit is gewoon totaal ongezond, voor beiden, je zit samen doodongelukkig te worden...waarom doen jullie dat jezelf aan?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:07 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
2 jaar en nu 1,5 jaar getrouwd. Maar tijdens een relatie zie je elkaar 1/2 keer in de week en dat is het een en al positief en fun, maar als je gaat samenwonen en verantwoordelijkheden hebt, krijg je de problemen.
Achja de Fok!GTST-scriptschrijvers hebben dan ook weer wat te doenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 01:48 schreef Hiddendoe het volgende:
Naar mijn mening is TS gewoon een trol die op een ziekelijke manier aandacht nodig heeft.
Ik mag hartstikke doodvallen als TS echt getrouwd zou zijn.
Denk eerder dat ie bepaalde scenes uit soapseries (die hij samen met mammie zit te kijken) hier neerpleurt om iets te doen te hebben als mams aan het werk is.
Ik denk dat dit houdinkje, dat niet werkt bij je vrouw, ook niet werkt in op dit forum. Sterker nog, dat weet ik wel zeker. Het is niet aan jou om andere users te vertellen dat ze zich niet in jouw topics hoeven te laten zien.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:29 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij soortgelijke karakter als mijn partner hebt. Ik heb daar al mee te dealen in levende lijve. Ik heb niet nog eens zin om met zo iemand vergelijkbaars te lopen trekken en duwen op een forum.
Je zou ook kunnen proberen om je vrouw te leren begrijpen via iemand anders die dezelfde karaktertrekken heeft als je vrouw?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:29 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Onzin, wat is er volgens jou zo moeilijk te geloven? Als ik de behoefte had gehad om het verhaal van mijn scheiding hier te posten had jij me waarschijnlijk ook niet geloofd.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 01:48 schreef Hiddendoe het volgende:
Naar mijn mening is TS gewoon een trol die op een ziekelijke manier aandacht nodig heeft.
Ik mag hartstikke doodvallen als TS echt getrouwd zou zijn.
Denk eerder dat ie bepaalde scenes uit soapseries (die hij samen met mammie zit te kijken) hier neerpleurt om iets te doen te hebben als mams aan het werk is.
Ik denk dat ze ook doelt op zijn andere topicsquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:06 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Onzin, wat is er volgens jou zo moeilijk te geloven? Als ik de behoefte had gehad om het verhaal van mijn scheiding hier te posten had jij me waarschijnlijk ook niet geloofd.
Wat maily al schreef, TS heeft 4 topics geopend waarvan er drie gaan over zijn vrouw. En hoe egoïstisch zij wel niet is. Totaal geen begrip voor arme TS.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:06 schreef Edensnator het volgende:
[..]
Onzin, wat is er volgens jou zo moeilijk te geloven? Als ik de behoefte had gehad om het verhaal van mijn scheiding hier te posten had jij me waarschijnlijk ook niet geloofd.
Fijne man heeft ze.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat maily al schreef, TS heeft 4 topics geopend waarvan er drie gaan over zijn vrouw. En hoe egoïstisch zij wel niet is. Totaal geen begrip voor arme TS.
Lees de andere topics maar eerst voordat je reageert.
Als jij jouw verhaal over je scheiding hier had geplaatst, zou het waarschijnlijk iets heel anders zijn.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:06 schreef Edensnator het volgende:
[..]
En jij hebt al zo'n 4 posts erover gemaakt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:47 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat maily al schreef, TS heeft 4 topics geopend waarvan er drie gaan over zijn vrouw. En hoe egoïstisch zij wel niet is. Totaal geen begrip voor arme TS.
Lees de andere topics maar eerst voordat je reageert.
Nu al? Wat goed van jullie, zeg!quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:53 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
En jij hebt al zo'n 4 posts erover gemaakt.
We snappen je punt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vermoed dat zijn familie en vrienden een ander referentiekader hebben dan wij.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:26 schreef Samhain het volgende:
Ouders en vrienden die zeggen dat dit in iedere relatie zo gaat? Ehm, nee.
Ah ja, dat zou kunnen!quote:Op woensdag 18 oktober 2023 00:46 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik vermoed dat zijn familie en vrienden een ander referentiekader hebben dan wij.
Ik kan me voorstellen dat dit soort problemen vaker voorkomen in huwelijken tussen mensen die elkaar eigenlijk nauwelijks kende voordat ze gingen trouwen.
Zal best, maar een vent die zijn moeder gaat bellen om excuses te maken voor zijn vrouw omdat zij niet terugzwaaide toen schoonmoeder langsreed in haar truttenschudder en dan te horen krijgt van mamsie dat schoondochter nooit terugzwaait vind ik toch ook wel iets waar bij mij de alarmbellen spontaan af gaan.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 00:46 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik vermoed dat zijn familie en vrienden een ander referentiekader hebben dan wij.
Ik kan me voorstellen dat dit soort problemen vaker voorkomen in huwelijken tussen mensen die elkaar eigenlijk nauwelijks kenden voordat ze gingen trouwen.
Nou, nee.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:45 schreef Nick9292 het volgende:
maar die geven continu aan dat dit bij iedere relatie het geval is
Ook borderliners kunnen, mits een partner die goed emotioneel matcht en zorgzaam in kan spelen op hun diepe onzekerheden, een goede relatie hebben. Ook al zegt het stigma van niet. Maar TS heeft gewoon een toxische relatie te pakken waar ze beide niet goed voor elkaar lijken te zijn.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 07:53 schreef Scorpie het volgende:
Je hebt een borderlinertje te pakken.
Vanochtend gaat ze ineens intiem doen na alles. Ik heb aangegeven dat ik daar momenteel geen behoefte aan heb en krijg meteen een scheldkanonnade als: ‘ja ga maar hoeren neuken’, ‘ga maar naar andere vrouwen hoerenneuker’. Vervolgens gaat ze opstaan en heel luid inpakken enzo, ‘ja ik ben er vandaag niet’ en vertrekt ze.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 07:53 schreef Scorpie het volgende:
Je hebt een borderlinertje te pakken.
Ja, leuk.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:19 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Vanochtend gaat ze ineens intiem doen na alles. Ik heb aangegeven dat ik daar momenteel geen behoefte aan heb en krijg meteen een scheldkanonnade als: ‘ja ga maar hoeren neuken’, ‘ga maar naar andere vrouwen hoerenneuker’. Vervolgens gaat ze opstaan en heel luid inpakken enzo, ‘ja ik ben er vandaag niet’ en vertrekt ze.
Ik zit er middenin en neem mijzelf iedere keer kwalijk als er iets voorvalt. Als je er middenin zit dan kan je kan je bepaalde patronen en gedragingen niet herkennen of een naampje geven. Daarom deel ik het, zodat jullie ergens iets vaststellen, welke ik weer kan lezen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, leuk.
Wat wil je nu nog bereiken met allemaal je verhaaltjes? Wil je een dagboek volpennen of wil je iets aan de situatie doen?
Het antwoord op die vraag is niet heel moeilijk. Helemaal niet moeilijk zelfs. Uit elkaar gaan. Want dit zou je niet moeten willen. Nu, het kan zijn dat dat antwoord je niet bevalt, en dat is prima, en dan blijf je in deze situatie en dan open je nog 400 topics over precies hetzelfde.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:27 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Ik zit er middenin en neem mijzelf iedere keer kwalijk als er iets voorvalt. Als je er middenin zit dan kan je kan je bepaalde patronen en gedragingen niet herkennen of een naampje geven. Daarom deel ik het, zodat jullie ergens iets vaststellen, welke ik weer kan lezen.
Ik krijg het idee dat dit niet oplosbaar is. Wat kan ik aan de situatie doen? Omdat ik na alles iets weiger, dan kan zij ook omkleden en aan het werk gaan ipv schelden, dreigen en met dingen gooien.
Verschillende vrienden en familieleden zijn al eens over de vloer gekomen om met ons te praten. We hebben zelfs een weekje uit elkaar geleefd. Uiteindelijk zijn we altijd terug bij af.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 08:53 schreef RM-rf het volgende:
als je de relatie een kans wil geven, zou ik echt relatie-therapie aanraden omdat je hier overduidelijk zelf niet meer uitkomt.
therapie geeft geen garantie dat je het daarmee red (volgens mij wel eens van een therapeut gehoord dat ongeveer de helft juist na de therapie besluit de relatie te verbreken en dat hij ook het als taak ziet iig die breuk dan zo min mogelijk als een ruzie-breakup te laten verlopen en ig dan in overleg uit elkaar te gaan, wat ook een goede overweging is: je 'moet' niet altijd bij elkaar blijven als het niet gaat, zelfs als je ooit besloten ebt te trouwen)
Joh, ga naar je mammie toe, ga daar lopen janken.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:45 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Verschillende vrienden en familieleden zijn al eens over de vloer gekomen om met ons te praten. We hebben zelfs een weekje uit elkaar geleefd. Uiteindelijk zijn we altijd terug bij af.
Wat wordt er dan besproken, wiens vrienden/familie?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:45 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Verschillende vrienden en familieleden zijn al eens over de vloer gekomen om met ons te praten. We hebben zelfs een weekje uit elkaar geleefd. Uiteindelijk zijn we altijd terug bij af.
Vrienden en familie zijn bevooroordeeld.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:45 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook zeker wel mee eens.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 07:22 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Zal best, maar een vent die zijn moeder gaat bellen om excuses te maken voor zijn vrouw omdat zij niet terugzwaaide toen schoonmoeder langsreed in haar truttenschudder en dan te horen krijgt van mamsie dat schoondochter nooit terugzwaait vind ik toch ook wel iets waar bij mij de alarmbellen spontaan af gaan.
Deze lul (TS bedoel ik dus) had beter bij zijn moeke kunnen blijven wonen.
Had zijn vrouw ook meer kans gehad om een echte kerel te trouwen.
En TS komt over als een egoïstische lul die nooit luistert en wat nu constant escaleert tot overlopende emmer.quote:Op maandag 16 oktober 2023 23:45 schreef EenAndereWeg het volgende:
Verbreek de relatie. Ze klinkt erg onstabiel. Erg onrespectvol naar je ouders ook.
Dat is niet de beste zet nee, al snap ik wel dat het heel moeilijk is om over alle weerstand heen te stappen als je er al een paar uur ruzie op hebt zitten en zij alleen maar 'eist' dat hij het goedmaakt terwijl ze zelf het grootste aandeel in de ruzie heeft. Het is uiteindelijk wel het beste om te doen maar niet makkelijk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:50 schreef Marsenal het volgende:
Dat ze dan een uur op bed hysterisch ligt te janken en je gaat naar haar toe om te zeggen dat je haar niet geslagen hebt en we ook buren hebben
Ik hoop voor TS dat het een moeilijk lekker mokkel is, want dit lijkt me de moeite niet waard.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is niet de beste zet nee, al snap ik wel dat het heel moeilijk is om over alle weerstand heen te stappen als je er al een paar uur ruzie op hebt zitten en zij alleen maar 'eist' dat hij het goedmaakt terwijl ze zelf het grootste aandeel in de ruzie heeft. Het is uiteindelijk wel het beste om te doen maar niet makkelijk.
TS is opgevoed door een aso die het normaal vindt om toeterend door een woonwijk te rijden en zijn vrouw duidelijk niet, maar ga vooral doen alsof de aso-opvoeding heeft gebracht dat hij met iedereen makkelijk om kan gaan, en dat de opvoeding van zijn vrouw, die geleerd heeft dat soort aso-gedrag niet normaal te vinden, niet makkelijk met iedereen om kan gaanquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hallo @:Nick9292 . Allereerst: Je bevindt je op Fok, doorgaans een omgeving waar mensen überhaupt niet in staat zijn om ooit een partner te vinden. Dus trek je niet teveel van mensen aan hier.
Ik zie veel goede zelfreflectie, een paar dingen: Probeer zoveel mogelijk te letten op dingen die vanuit jou weerstand opleveren. Dus het afslaan van intimiteit bijvoorbeeld, bij vrouwen ligt dat nog vele malen gevoeliger dan bij mannen. Mannen zijn dat gewend, vrouwen niet. Ik snap de weerstand vanuit jou heel goed maar het is onverstandig om het af te slaan want dit levert alleen maar weer meer nieuwe ellende en ruzie op.
Verder zie je in jouw relatie duidelijk het enorme verschil in opvoeding en beleving. Iemand (jij) die zich makkelijk aanpast aan zijn omgeving en soepel met iedereen omgaat en een moeilijk type (je vrouw) die overal om zeurt en klaagt en haar zin niet krijgt. Dat is doorgaans inderdaad een recept voor veel ellende. De oplossing is dat jij meer rekening houdt met je vrouw, wat je volgens mij goed doet, en dat zij leert om zich wat makkelijker op te stellen en situaties sneller te accepteren zoals ze zijn. Jullie moeten dus simpelweg ergens in het midden eindigen.
Bij dat laatste gaat het in dit soort relaties vaak fout. De vrouw weigert om een compromis te sluiten en een millimeter mee te geven terwijl jij eindeloos veel toegeeft maar de grens ook voor jou een keer is bereikt. Oorzaak van dit soort problemen is vaak een totaal verkeerd gevoel voor rechtvaardigheid en schuldbesef (want in haar hoofd bouwt rancune en woede zich op) terwijl 90 procent van de problemen niet door jou worden veroorzaakt maar doordat zij zich zo opstelt.
Een echte oplossing heb ik helaas niet voor je, maar respect hoe je het tot nu doet. Probeer in het midden uit te komen en vergeet ook niet om regelmatig voor jezelf te kiezen. Ik vrees dat er jeugdproblemen bij haar aan ten grondslag liggen.
Je lijkt dit vooral te concluderen op basis van eerdere topics, die heb ik niet allemaal doorgelezen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS is opgevoed door een aso die het normaal vindt om toeterend door een woonwijk te rijden en zijn vrouw duidelijk niet, maar ga vooral doen alsof de aso-opvoeding heeft gebracht dat hij met iedereen makkelijk om kan gaan, en dat de opvoeding van zijn vrouw, die geleerd heeft dat soort aso-gedrag niet normaal te vinden, niet makkelijk met iedereen om kan gaan
Zo te zien kotst haar familie hem ook al uit, want ze hebben hem van hun social media verwijderd, dus kennelijk zijn zijn sociale vaardigheden toch niet zo fantastisch.
Tevens is TS degene die drama schopt omdat hij zijn zin niet krijgt:
Boos omdat zijn vrouw niet terugzwaait naar zijn asociaal toeterende moeder, boos omdat ze niet iedere week bij zijn ouders wil gaan zitten.
Het draait allemaal vooral om zaken waarin TS zijn zin niet krijgt mbt wat zijn vrouw volgens hem maar zou moeten doen.
Dat mag ik hopen voor hem ja, dit gaat je aardig slopen op deze manier.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:59 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik hoop voor TS dat het een moeilijk lekker mokkel is, want dit lijkt me de moeite niet waard.
Als je goed leest wat TS hier plaatst kun je die conclusie ook al trekken, hij stelt in de OP letterlijk dat hij kwaad werd omdat zij niet bij zijn ouders wilde komen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je lijkt dit vooral te concluderen op basis van eerdere topics, die heb ik niet allemaal doorgelezen.
Verder vind ik je conclusies niet echt te rechtvaardigen op basis van wat TS hier plaatst, daarbij zie ik vooral een hele moeilijke vrouw die het ontzettend lastig voor hem maakt. Waarbij er natuurlijk altijd verbeterpunten voor TS zijn.
Vind ik ook een lastige, als hij zich loyaal opstelt naar zijn schoonouders en zij totaal niet dan gaat dat natuurlijk ook wringen. Op basis van wat getoeter buiten (inderdaad niet zo netjes maar laten we ook niet overdrijven) concluderen dat zijn ouders zo ongeveer de meest vreselijke mensen ooit zijn lijkt me ook wat overdreven.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je goed leest wat TS hier plaatst kun je die conclusie ook al trekken, hij stelt in de OP letterlijk dat hij kwaad werd omdat zij niet bij zijn ouders wilde komen.
Hij werd kwaad omdat hij zijn zin niet kreeg.
Hij wil elke week een keer samen bij mama eten. En dan moet zijn vrouw het ook nog eens oprecht leuk vinden, anders wordt hij koud naar haar.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vind ik ook een lastige, als hij zich loyaal opstelt naar zijn schoonouders en zij totaal niet dan gaat dat natuurlijk ook wringen. Op basis van wat getoeter buiten (inderdaad niet zo netjes maar laten we ook niet overdrijven) concluderen dat zijn ouders zo ongeveer de meest vreselijke mensen ooit zijn lijkt me ook wat overdreven.
Je hebt in een relatie gewoon wat acceptatie van elkaar en elkaars ongemakken nodig. Zoals ik al zei: Als de een zich keihard opstelt en over alles drama creëert en de ander gewoon een rustig en normaal volks leventje wil leiden zonder al teveel moeilijk gedoe dan gaat dat vaak verkeerd.
Je zou ook kunnen zeggen: Misschien gewoon geen match. Maar het lijkt erop dat zij ook wel stevige issues heeft, anders reageer je niet zo hysterisch en doe je zelf ook een poging om een rustig gesprek te voeren met je man.
Tja, we zitten er niet bij toch? Het is ook geen enorme verrassing dat veel mannelijke users hier het gedrag van de vrouw vervelend vinden en veel vrouwen hier vooral op de tekortkomen van TS focussen. Ik vind vooral dat je ook als vrouw de baas moet kunnen zijn over je emoties en hierover een normaal gesprek moet kunnen aangaan zonder met servies te smijten of deuren dicht te gooien. Dat neigt inderdaad naar emotionele chantage.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Hij wil elke week een keer samen bij mama eten. En dan moet zijn vrouw het ook nog eens oprecht leuk vinden, anders wordt hij koud naar haar.
Moeilijk gedoe, hysterisch.
"Rustig gesprek" is zinloos als hij haar uitlegt waarom hij gelijk heeft en zij niet moeilijk/hysterisch moet doen.
Als de vrouw van TS een topic opent (graag!), focussen we op haar. Nu moeten we het doen met de info die TS geeft.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja, we zitten er niet bij toch? Het is ook geen enorme verrassing dat veel mannelijke users hier het gedrag van de vrouw vervelend vinden en veel vrouwen hier vooral op de tekortkomen van TS focussen. Ik vind vooral dat je ook als vrouw de baas moet kunnen zijn over je emoties en hierover een normaal gesprek moet kunnen aangaan zonder met servies te smijten of deuren dicht te gooien. Dat neigt inderdaad naar emotionele chantage.
Wel is het zo (en dat ben ik dan wel met je eens) dat heel hard jouw positie op tafel gooien en eisen dat de ander hierin meegaat ook geen redelijke eis is. Je moet met dit soort zaken een compromis sluiten en daartoe allebei bereid zijn.
Dus vanuit hem: Elke week eten bij ma is misschien wat veel, daarin kom ik je tegemoet. We maken er een keer in de twee weken van. Of vanuit hem: Je hoeft echt niet altijd mee te gaan maar respecteer dan dat ik met enige regelmaat bij mijn ouders eet. En dan vanuit haar: Fijn dat je met me mee wilt denken, ik begrijp dat dit lastig is omdat je familie belangrijk voor je is. Fijn dat je wat minder wilt gaan eten bij je ma, dat waardeer ik.
Zo sluit je op een normale manier compromissen met (zoveel mogelijk) begrip voor elkaars positie. Die lijkt er nu in ieder geval totaal niet te zijn. De meeste relaties vallen of staan altijd bij de bereidheid tot het maken van een compromis. In het geval van TS is er al zoveel wraak en woede bij allebei opgebouwd dat de situatie heel moeilijk te redden lijkt. Bij je eigen familie gaan klagen en zeuren is doorgaans ook een recept voor meer ellende, die geven toch altijd hun eigen kind gelijk.
Doe eens moeite om alle topics te lezen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vind ik ook een lastige, als hij zich loyaal opstelt naar zijn schoonouders en zij totaal niet dan gaat dat natuurlijk ook wringen. Op basis van wat getoeter buiten (inderdaad niet zo netjes maar laten we ook niet overdrijven) concluderen dat zijn ouders zo ongeveer de meest vreselijke mensen ooit zijn lijkt me ook wat overdreven.
Je hebt in een relatie gewoon wat acceptatie van elkaar en elkaars ongemakken nodig. Zoals ik al zei: Als de een zich keihard opstelt en over alles drama creëert en de ander gewoon een rustig en normaal volks leventje wil leiden zonder al teveel moeilijk gedoe dan gaat dat vaak verkeerd.
Je zou ook kunnen zeggen: Misschien gewoon geen match. Maar het lijkt erop dat zij ook wel stevige issues heeft, anders reageer je niet zo hysterisch en doe je zelf ook een poging om een rustig gesprek te voeren met je man.
Het gaat niet om zijn schoonouders, het gaat om de hare.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 10:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zij vindt iets niet leuk. Hij gaat grenzen opzoeken en forceren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:16 schreef Nick9292 het volgende:
[..]
quote:Laatst was ik boos, omdat zij iedere keer mijn ouders weigerde om even langs te komen. Ik heb vaak aangegeven dat ik dat niet apprecieer, maar dat komt niet aan bij haar, dus besloten om even niet te praten, zodat ze kan nadenken over haar handelingen en gedrag (en natuurlijk ik ook).
Vandaag dus na een ruzie weer poging tot uitpraten, dus ik uitleggen: ja ik vind niet leuk dat je mijn ouders iedere keer weigert, terwijl je weet dat ik ze lief heb. Begint ze met hele verhaal dat het niet aan mijn ouders ligt, maar aan mijn gedrag.
Volgens mij heb ik best wat kritische punten aangestipt van TS. Neemt niet weg dat uit dit verhaal naar voren komt dat zijn vrouw niet makkelijk is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:00 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Doe eens moeite om alle topics te lezen?
Ik weet dat jij vanuit eigen ervaringen spreekt maar dat wil niet zeggen dat het overal zo is en dat je gewoon ook echt eikels van mannen hebt, net zoals je bitchen van vrouwen hebt.
En TS is dat wel??quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik best wat kritische punten aangestipt van TS. Neemt niet weg dat uit dit verhaal naar voren komt dat zijn vrouw niet makkelijk is.
Ik krijg ook de indruk dat hij het teveel op de spits drijft hoor, het komt niet echt over als een open gesprek naar elkaar toe. Uiteindelijk is het gewoon het onvermogen van beiden om bruggen te bouwen, met empathie naar elkaar te luisteren en elkaar de kans te geven tot een goed compromis te komen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Als de vrouw van TS een topic opent (graag!), focussen we op haar. Nu moeten we het doen met de info die TS geeft.
Het compromis was "ik ga elke week mee eten bij je moeder". Maar dat was niet genoeg. Ze moet het oprecht leuk vinden.
Relaties gaan op de lange duur kapot aan lelijke compromissen, maar varen wel bij win/win oplossingen.
Hoe had TS precies moeten reageren als zij continue zijn ouders weigert en zij niks doet met zijn bezwaar daartegen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Zij vindt iets niet leuk. Hij gaat grenzen opzoeken en forceren.
Yup.
Dit ook nog even, voor de duidelijkheid:
[..]
Zij verbiedt hem niet naar zijn ouders te gaan hè, ze gaat zelfs regelmatig mee, maar ondanks het feit dat ze regelmatig meegaat verwijt hij haar nog dat ze het niet oprecht leuk vindt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik krijg ook de indruk dat hij het teveel op de spits drijft hoor, het komt niet echt over als een open gesprek naar elkaar toe. Uiteindelijk is het gewoon het onvermogen van beiden om bruggen te bouwen, met empathie naar elkaar te luisteren en elkaar de kans te geven tot een goed compromis te komen.
En ja, soms is dat een win/win oplossing maar soms zijn dingen in het leven ook gewoon even niet zo leuk en moet 1 van de 2 daar even doorheen bijten of net even iets meer slikken.
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe had TS precies moeten reageren als zij continue zijn ouders weigert en zij niks doet met zijn bezwaar daartegen?
quote:Op maandag 12 juni 2023 00:46 schreef Nick9292 het volgende:
Ik ben nu ruim een jaar getrouwd met mijn vrouw. We hebben iedere keer ruzie over van alles. Het grootste probleem is dat zij mijn ouders en vooral mijn moeder niet wil zien en spreken.
Ik ben dan weer iemand die heel gehecht is aan zijn ouders en doe liever leuke dingen met hun dan vrienden en andere familieleden. Dit weet zij ook. En het wordt met de maand erger. We gaan 1x in de week eten bij mijn ouders en iedere keer als wij daarheen gaan, doet ze ongeïnteresseerd en is ze continu met haar telefoon bezig. En alle contactmomenten wil ze beperken, denk aan verjaardagen van families en vrienden waarbij mijn ouders ook aanwezig zijn, dan gaat ze helemaal ergens anders zitten en doet ze alles om mijn moeder te vermijden. Ik zit hier heel erg mee en om dit soort dingen hebben wij wekelijks ruzie.
Vandaag was het weer zover. Mijn moeder rijdt naar haar werk via de hoofdweg en wij wonen aan die hoofdweg en zitten met dit mooi weer voor de deur. Dus mijn moeder toeters weleens en zwaait naar ons. Vandaag reed ze langs en toeterde en ze stond boos op en zij dat ze dit zat is en dat mijn moeder haar privacy niet accepteert. Ik werd hier heel erg woest om, omdat mijn moeder tuurlijk even gaat zwaaien als ze langs rijdt. Toen ik mijn moeder belde om excuses aan te bieden dat zij wegliep, zij ze ja dat doet ze vaker, maar heb het nooit tegen je willen zeggen om jullie relatie te verstoren. Maar blijkbaar toen ik er niet was en mijn moeder reed langs, negeerde ze haar gezwaai. Echt heftig en begrijp niet dat je zo slecht kunt zijn. Mijn moeder doet haar niets aan, maar misschien ligt het aan de band van mij met mijn moeder dat haar dwars ligt.
Ik ben nu in het hotel en weet het echt niet meer…
Je punt is duidelijk hoor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zij verbiedt hem niet naar zijn ouders te gaan hè, ze gaat zelfs regelmatig mee, maar ondanks het feit dat ze regelmatig meegaat verwijt hij haar nog dat ze het niet oprecht leuk vindt.
Wat wil je dan nog van iemand?
Hij straft haar als een kleuter (ze moet nog net niet in de hoek gaan staan om na te denken over haar stout gedrag), praat tegen haar alsof ze braaf moet zijn en luisteren. Hij doet bewust het tegenovergestelde (en extra veel) van waar zij behoefte aan heeft of problemen mee heeft. Zijn familie moeit zich en zijn moeder belt hem om haar zwart te maken, enz enz enz...quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik best wat kritische punten aangestipt van TS. Neemt niet weg dat uit dit verhaal naar voren komt dat zijn vrouw niet makkelijk is.
Hij negeert haar, wel ok?quote:Echt heftig en begrijp niet dat je zo slecht kunt zijn.
quote:dus besloten om even niet te praten, zodat ze kan nadenken over haar handelingen en gedrag (en natuurlijk ik ook).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |