Voor een haag is een combinatie tussen klimop en wilde wingerd prachtig. Romke van de Kaa schreef daarover.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:18 schreef Barreltje het volgende:
Ni er toch een discussie is over klimop en wingerd, ik wil een deel van de voortuin afschermen met een heg. Mn idee is om dat met een klimplant te doen (inde hoop dat het ook een beetje het geluid absorbeerd) er komt een rieten scherm waar dan de klim planten voor (aan de zon kant) geplant worden
Welke planten zouden dst het beste zijn i.e. het minste overlast op termijn, en zijn er nog andere tips waar ik aan kan denken?
Mijn ervaring is dat wilde kamperfoelie ook fijn overal doorheen groeit. En het is een geurende klimplant (in de avond).quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:32 schreef Barreltje het volgende:
Oh die kleuren zijn idd erg mooi. Ik wil liever niet kleurige bloemen in de heg, dus de klimhortensia (in wit?) Is zeker een optie.. en de wingerd
Oh, wel een leuke! Als je een alternatief vindt, wil je die dan hier delen?quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:27 schreef Doedezemaar het volgende:
2 weken geleden wilde ik dan de kruidenspiraal bij Hornbach gaan aanschaffen, waren opeens de verzendkosten van ¤9,95 naar ¤105,50 verhoogd![]()
https://www.hornbach.nl/p(...)0x140x80-cm/5903592/
Na 2 weken intern uitzoeken was het antwoord van Hornbach dat die hoge verzendkosten correct zijn, vanwege de afmetingen van het pakket. Hetzelfde pakket dat eerder voor ¤9,95 verzonden kon worden![]()
Nu dus maar op zoek naar een andere leverancier,
Ik heb dezelfde bij Amazon gevonden, wel duurder, maar incl verzendkosten dan weer iets goedkoperquote:Op maandag 23 oktober 2023 13:47 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Oh, wel een leuke! Als je een alternatief vindt, wil je die dan hier delen?
Ik heb ook een keer zo'n akkefietje met Hornbach gehad. Het kunnen echt eikels zijn met verzenden. In de winkel is alles altijd prima en vlekkeloos maar wat ze daar aan het doen zijn met alle aspecten rond verzending is zeer bijzonder.quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde bij Amazon gevonden, wel duurder, maar incl verzendkosten dan weer iets goedkoper
https://www.amazon.nl/gp/(...)A3JCY8SS8VJRAB&psc=1
Ik ga dus nu alles wat ik bij Hornbach wilde bestellen maar gewoon in 1 keer bij Amazon bestellen. Fuck de Hornbach
Domme fout op de website, maar 105 euro voor een flinke pallet, in plaats van een tientje voor een flink pakket is wel logisch op zich.quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:27 schreef Doedezemaar het volgende:
2 weken geleden wilde ik dan de kruidenspiraal bij Hornbach gaan aanschaffen, waren opeens de verzendkosten van ¤9,95 naar ¤105,50 verhoogd![]()
https://www.hornbach.nl/p(...)0x140x80-cm/5903592/
Na 2 weken intern uitzoeken was het antwoord van Hornbach dat die hoge verzendkosten correct zijn, vanwege de afmetingen van het pakket. Hetzelfde pakket dat eerder voor ¤9,95 verzonden kon worden![]()
Nu dus maar op zoek naar een andere leverancier,
Gewoon wat tuinarchitecten aanschrijven en kijken wie voor jullie de juiste stijl heeft met een acceptabel prijskaartje.quote:Op maandag 23 oktober 2023 21:24 schreef SV-tje het volgende:
Ik ben nog niet helemaal blij met het tuinplan zoals ik dat nu getekend heb dus zou daar graag nog een keer met iemand naar kijken. Hebben jullie goede ervaringen met een persoon/bedrijf? Alleen voor een tekening of ideeën, uitvoering zullen we zelf doen.
Sifra van tuinrecept is heel fijnquote:Op maandag 23 oktober 2023 21:24 schreef SV-tje het volgende:
Ik ben nog niet helemaal blij met het tuinplan zoals ik dat nu getekend heb dus zou daar graag nog een keer met iemand naar kijken. Hebben jullie goede ervaringen met een persoon/bedrijf? Alleen voor een tekening of ideeën, uitvoering zullen we zelf doen.
Juist het uitzoeken van de juiste stijl vind ik lastig vandaar op zoek naar tips.quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:01 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gewoon wat tuinarchitecten aanschrijven en kijken wie voor jullie de juiste stijl heeft met een acceptabel prijskaartje.
Hebben wij 2 keer gedaan en 2 keer zelf de tuin aangelegd. Wel de eerste keer planten via de beste man gekocht. Want toen kende we het fenomeen kweker nog niet(maar achteraf terugkijkende gewoon een heel nette prijs voor het plantenplan + planten betaald).
Heel veel planten vallen voor ons af in verband met de hoeveelheid schaduw.quote:Op maandag 23 oktober 2023 22:04 schreef bleiblei het volgende:
Plantenplan vind ik trouwens veel waardevoller dan een tuinontwerp. Ik kom daar echt niet uit met een blanco canvas. Er zijn zoveel mogelijkheden qua planten. Daar kom ik dan echt niet meer uit. En je denkt zo snel "oh, nu staat er wel genoeg in" terwijl ze dan makkelijk 2 keer zoveel adviseren.
Daar had ik eerder naar gekeken inderdaad, maar weer vergeten, dank je!quote:
Hoezo ga je de kruidenbak dan niet zelf halen in de winkel?quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde bij Amazon gevonden, wel duurder, maar incl verzendkosten dan weer iets goedkoper
https://www.amazon.nl/gp/(...)A3JCY8SS8VJRAB&psc=1
Ik ga dus nu alles wat ik bij Hornbach wilde bestellen maar gewoon in 1 keer bij Amazon bestellen. Fuck de Hornbach
Omdat die dingen niet in de winkel te krijgen zijn, anders zou zelfs het ritje naar de vestiging hier redelijk ver vandaan dan wel lonen. Artikel is alleen online verkrijgbaar, ik zou het dus wel in de winkel kunnen gaan ophalen na online bestellen, maar dan ben ik alsnog die ¤105,50 verzendkosten kwijt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoezo ga je de kruidenbak dan niet zelf halen in de winkel?
Tja, die zit hier wel 10 km verderop.
Zó vies!quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat wilde kamperfoelie ook fijn overal doorheen groeit. En het is een geurende klimplant (in de avond).
[ afbeelding ]
Ow, dan snap ik het.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:34 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Omdat die dingen niet in de winkel te krijgen zijn, anders zou zelfs het ritje naar de vestiging hier redelijk ver vandaan dan wel lonen. Artikel is alleen online verkrijgbaar, ik zou het dus wel in de winkel kunnen gaan ophalen na online bestellen, maar dan ben ik alsnog die ¤105,50 verzendkosten kwijt.
Maar goed, Amazon heeft ‘m al verstuurd, dus uiteindelijk komt dat ding binnenkort hier te staan en kunnen we ‘m gaan monteren en vullen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie pergolaquote:Op woensdag 25 oktober 2023 18:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[ link | afbeelding ]
De pergola van kastanjehout staat. We gaan ‘m helemaal laten bedekken door oa klimrozen en roze blauwe regen
Gaafquote:Op woensdag 25 oktober 2023 18:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[ link | afbeelding ]
De pergola van kastanjehout staat. We gaan ‘m helemaal laten bedekken door oa klimrozen en roze blauwe regen
De bodem is sowieso nat, dus of het vandaag of morgen is, maakt niet zoveel uit (denk ik), zo lang er nog geen vorst in de bodem zit.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:17 schreef miss_sly het volgende:
Mijn haagplantjes zijn binnen! Beetje onverwacht, had gedacht dat het nog wel minstens een week zou duren, maar goed. Nu moet ik het alleen planten, aangezien man gisteren is geopereerd aan zijn arm en dus nog even niets kan. En het moet wel vandaag, want vandaag is de enige dag de komende tijd dat het nog droog is.
Ik had formaat 60/80 besteld, maar volgens mij zijn ze al hoger. En hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat dit haagje een mooie omlijsting wordt voor de tuin. Ik ben dus zelf erg benieuwd hoe het gaat worden.
Mooi! Ik was aan het kijken naar hoe die overkapping in je tuin past, maar die staat bij de achterburen, of niet?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 18:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[ link | afbeelding ]
Nee, voor de plantjes maakt het niet zoveel uit. Wel voor mij. Ik zet ze liever in de tuin terwijl ik zelf zo goed als droog blijf. In de stromende regen tuinieren is niet echt mijn dingquote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De bodem is sowieso nat, dus of het vandaag of morgen is, maakt niet zoveel uit (denk ik), zo lang er nog geen vorst in de bodem zit.
Edit;
Veel plezier met je nieuwe plantjes
Terecht!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, voor de plantjes maakt het niet zoveel uit. Wel voor mij. Ik zet ze liever in de tuin terwijl ik zelf zo goed als droog blijf. In de stromende regen tuinieren is niet echt mijn ding
O ja, heb ik klaarstaan voor als ik voldoende tijd heb.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:28 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Terecht!
Ook een mooi moment om nog wat bloembollen in de grond te stoppen trouwens
Ik voel je.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, voor de plantjes maakt het niet zoveel uit. Wel voor mij. Ik zet ze liever in de tuin terwijl ik zelf zo goed als droog blijf. In de stromende regen tuinieren is niet echt mijn ding
Succes!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:01 schreef Twieki het volgende:
[..]
Ik voel je.
Ik mag mijn gisteren bezorgde Taxus 40 / 60 cm ook nog in de grond douwen. Op het noorden. In dikke vette kleigrond. Gelukkig is 't maar 4,5 meter.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |