abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211327457
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 14:08 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Nee, ik vind het niet erg. Weet ook dat het 'normaal' is in feite. Gastouder zat er meer mee dan wij. Je ziet een kleine blauwe plek nu naast haar navel en een rood plekje er op, that's it.
Ik had het vanmorgen wel tegen de pedagogisch medewerker gezegd op de psz, niet dat ze raar op zouden kijken bij het luier verschonen. Je ziet het wel gelijk bij omhoog doen van de romper.
Purk is op het kdv laatst in haar gezicht gekrabt door een ander kindje. Daar kregen we al een berichtje met foto’s over in de app en bij het ophalen was er ook nog een meldingsformulier geschreven erover. Het verzoek aan mij om dat te tekenen voor gezien. Vond het ook best veel voor iets wat gewoon kan gebeuren. Aan de andere kant kunnen ze zo in een grotere organisatie waarschijnlijk beter monitoren of er aanvullende acties nodig zijn.
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 20:02:16 #252
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211327527
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 23:20 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Ik voer lik op stuk-beleid op dingen die echt niet mogen. Bij mijn peuter is dat nu slaan en trappen. 1x slaan = bij me weg, dus van de borst af of van schoot af of van mijn nek af, net waar hij is, ik neem echt fysiek afstand. Dan wordt hij héél boos maar jammer dan. Trappen krijgt 1x een waarschuwing want daar word ik iets minder woest van maar wil ik ook echt niet hebben. Dus dat is de tweede keer wegwezen.

Zou zoiets niet kunnen? In plaats van met samengeknepen billen naast hem op de bank zitten?
Aapie heeft dus nul respect voor mijn autoriteit, het boeit hem echt totaal niet. Ik loop nu zelf weg en als hij dan piept dat hij wil dat ik bij hem ga zitten dan zeg ik dat ik dat alleen doe als hij stopt. Dat werkt nog wel redelijk.

Mijn man heeft hij wel respect voor. Maar dat slaat soms ook weer om in dat hij huilend naar mij toekomt en zegt “papa zegt nee”. Ik vind het maar lastig dat tegen elkaar uitspelen -O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 17 november 2023 @ 20:05:38 #253
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211327594
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 17:21 schreef MaJo het volgende:
Gaat het ooit stoppen dat de peuter de hele tijd in je gezicht zit/dingen er tegenaan gooit/uit het niets met z'n hoofd tegen je borsten/hoofd opzij bonkt/in je gezicht schreeuwt als je naast elkaar op de bank zit? Ik heb er inmiddels een hekel aan gekregen om naast Aapie op de bank te zitten :@ Dat continue gepluk aan mijn gezicht begint mijn bloed echt van te koken :X
Ah Colin is dus niet de enige...!
Resistance is futile.
pi_211327856
F. ook wel hoor, die komt soms ook vol met haar hoofd aanzetten, dan wil ze spelen, maar dan is het au. Soms ook bij ons. Peuterschedels zijn ook al heel hard.
Ze plukt ook veel bij mij, bij man minder. Aan m'n bh-bandje trekken, aan m'n wratjes in m'n nek friemelen, huuuuu.
  vrijdag 17 november 2023 @ 21:28:59 #255
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211328659
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 20:02 schreef MaJo het volgende:

[..]
Aapie heeft dus nul respect voor mijn autoriteit, het boeit hem echt totaal niet. Ik loop nu zelf weg en als hij dan piept dat hij wil dat ik bij hem ga zitten dan zeg ik dat ik dat alleen doe als hij stopt. Dat werkt nog wel redelijk.

Mijn man heeft hij wel respect voor. Maar dat slaat soms ook weer om in dat hij huilend naar mij toekomt en zegt “papa zegt nee”. Ik vind het maar lastig dat tegen elkaar uitspelen -O-
Ik weet niet of het een kwestie van respect is, dat klinkt wel treurig voor jou en dat kan ik me niet goed voorstellen. Is het niet eerder dat hij weet dat er bij jou meer ruimte is dan bij zijn vader? Dat is hier ook we zo hoor - de slechte nachten zijn bijvoorbeeld 100% bij mij en nooit bij zijn vader. Dus dat is iets van onze interactie. En ze snappen veel wel maar nog veel meer niet, die peuters. Ik zou 'wel luisteren naar zijn vader' dus eerder opvatten als een soort angst of anders gezegd dat hij geen mogelijkheden ziet om daar de grenzen te onderzoeken. Terwijl dat wel noodzakelijke dingen zijn.

Ik zoek meer workarounds nog met zo'n peuter. Dus inderdaad zelf weglopen. Of hem fysiek op een ander meubel zetten, bord eten afpakken zodat hij gaat zitten en het terug krijgt, onder mijn arm nemen en in een buggy of autostoel parkeren, afleiden x1000.

Oh ja over uitspelen: ga je daarin mee? Wij hebben wel de regel dat de ouder die begint met de correctie 'm ook mag afmaken. De ander mag doen alsof z'n neus bloedt en gaat desnoods even plassen. In grote lijnen dan he...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_211328995
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 november 2023 23:24 schreef Seven. het volgende:

[..]
Paar dingen:

Colin ligt volgens mijn eigen inschatting zeker 6-12 maanden achter qua taalontwikkeling. En ook sociaal emotioneel jong in zijn gedrag. Dat komt ook naar voren uit het onderzoek naar de algemene en spraak-taalontwikkeling. Dus waarom hem dan naar een (reguliere) basisschool brengen omdat 4-jarigen nu eenmaal naar school gaan, wetende dat hij eigenlijk nog geen 4 is? Dan heb ik liever dat hij volgend schooljaar zijn klasgenoten goed kan bijhouden, in plaats van dat we hem gaan overvragen door de achterstand op zijn leeftijdsgenoten proberen in te halen.

Wachtlijst bij de vrije school voor komend schooljaar (dus zeer kleine kans op een plekje). En ook weten dat Colin dan volgens mij niet komend jaar al zou beginnen, als hij dus 6 dagen later geboren was. Voor het jaar erop is van een wachtlijst geen sprake.

Verder de overtuiging dat vrije school het beste past bij Colin. Met name het stuk hoofd, handen, hart alledrie even belangrijk.

En we hebben al veel vaker met dit bijltje gehakt in mijn kant van de familie. De helft van ons heeft een wat atypische ontwikkeling als kind, waardoor het wel eens schuurt met de verwachtingen op de basisschool en middelbare school. Een jaartje extra kleuteren is in mijn familie geen uitzondering. Een jaartje later of een jaartje extra heeft 0 invloed op je leven als volwassene. Maar niet de kans krijgen om op je eigen tempo te ontwikkelen heeft een enorme impact.

Colin kan absoluut veel leren op de basisschool, als hij daar aan toe is. Maar ik geloof dat hij vooral ook gaat leren wat hij allemaal nog niet kan, als hij naar een school moet waar hij zijn klasgenoten niet bij kan houden.
Met het gevaar dat je al iets gezegd hebt na deze post:

De zoon van mijn nicht had een TOS en is toen hij 4 werd enkele dagdelen naar een gewone school gegaan en enkele dagdelen naar een school voor kinderen met een TOS. Dat is vervolgens afgebouwd en nu zit hij gewoon full time op de basisschool.

Kinderen groeien ook enorm van de nieuwe omgeving en de dingen die ze doen op de basisschool. Melba was bijvoorbeeld eigenlijk behoorlijk “selectively mute” toen hij 4 was, en is op school (gewone school) met sprongen vooruit gegaan en er vrijwel helemaal overheen gekomen. Alles staat en valt met het begrip en de kunde van de leraren.

Over christelijk: katholiek is meestal nauwelijks merkbaar, protestants christelijk is vaak wel meer meegenomen in de dagelijkse gang van zaken uit mijn ervaring.

Dalton is volgens mij een stuk dichter bij alle normaal onderwijs komen te liggen want ze werken overal met weektaken tegenwoordig. Ik zou er niet voor omfietsen als er ook een fijne buurtschool is. Op het VO kan het wel weer heel interessant zijn!
Kwak
pi_211329132
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 08:37 schreef SQ het volgende:
Ja, maar die laatste fase is het pittigst, is mijn ervaring :')

Maar goed, het is met de andere 2 ook gelukt dus het gaat met deze ook lukken. Maar het is niet mijn favoriete challenge zeg maar. Goud heeft m ook echt de hele nacht in z'n giechel en wordt ook huilend wakker als ie m niet vindt.
Ja dit… melba was er ook vrij laat pas af en Pep zit nog vaster aan dat ding. Hij heeft er het liefst te allen tijde een in zn mond en een of twee in zn hand :+

“Ik wil mij peeeentje… ik wil nóg een peeeentje. Waar is mij andere peeeeeentje? ;(
Kwak
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:48:08 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_211329469
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]
Ja dit… melba was er ook vrij laat pas af en Pep zit nog vaster aan dat ding. Hij heeft er het liefst te allen tijde een in zn mond en een of twee in zn hand :+

“Ik wil mij peeeentje… ik wil nóg een peeeentje. Waar is mij andere peeeeeentje? ;(
Haha ja echt precies dit :')!
disclaimer
pi_211337376
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:48 schreef SQ het volgende:

[..]
Haha ja echt precies dit :')!
Compleet met stervende zwaan. ;(

Hij loopt soms ook te piepen ipv te zeggen wat hij wil, en als je dan zegt “je kan ook gewoon zeggen ‘papa wil je mij tillen?’” Dan zegt hij heel verongelijkt “nee. Ik wil gewoon piepen.”

T is een portret hoor :7
Kwak
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:56:45 #260
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211339384
'Kan je gewoon zeggen mama wil je me dragen in plaats van zo te jammeren?'

'Mama. DRAGEN!!!!'
of:
'ja'.

Deze fase duurde bij de eerste ook eindeloos. Ik had dat verdrongen.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_211340154
CRACKER.

Vragen wat je van me wil, niet mededelen dat je iets wil.

MA MAAAA. IK. MAG. CRACKER.
[stilte]
AS SE BLIEF.

:s)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:52:20 #262
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211340559
Wanneer zijn jullie begonnen met thuis Sinterklaas vieren? J. is nu 2,5 maar we hebben echt niks met Sinterklaas en we vieren het ook nooit met familie. Hij herkent Sinterklaas ook niet op tv of zo. Dan komen we er nog wel een jaartje onderuit toch?
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:54:41 #263
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211340616
Ja, natuurlijk. Volgens mij begonnen wij met 3,5 jaar. Eerder snapte hij er toch niks van.
pi_211345602
Hier ook vooral 'IK WIL CRACKER/ROZIJNTJES/EIERKOEK/...', als ik zeg dat ze het nog een keer mag doen, weet ze wat ik wil. Dan komt er vaak wel een nette vraag.
Maar inderdaad, dat commanderen. Ik zei gisteren tegen man dat sommige leiders van bepaalde landen er nog niets bij zijn. :D

Hier al wel bezig met Sint, maar het beheerst haar leven nou niet. Als hij uit beeld is, leeft het ook niet. Gisteren heeft ze wel de intocht gekeken op de tv, man vond het te leuk om het voorbij te laten gaan. Hij kwam op 3 km van ons aan, maar we vinden haar nog te klein om echt daar lang te gaan staan en het was natuurlijk vreselijk schijtweer. Ze vond het spannend en zat vol aandacht naar Sint en pieten te kijken. Ik kreeg wat foto's en een filmpje. Heel schattig.
Man was gisteravond wel vergeten om schoen te zetten met haar, maar ze dacht er zelf ook niet aan. Zitten we nog net goed met de leeftijd. :D
Vanavond ga ik schoen zetten met haar. Even wat schuddebuikjes in een zakje doen en hoppa, klaar.
pi_211345621
Ze heeft trouwens een 'verlanglijstje' gemaakt uit het boek van bol. Wel gestuurd in op welke pagina's ze mocht kijken. We hebben samen besloten dat ze drie cadeautjes mag vragen aan Sint. Ze koos voor een memoryspel met diertjes, sloffen en een houten laptop met krijtscherm en magnetische letters. Vond ik best goed. :D Geen suffe cadeaus.
pi_211347853
Fijne sinterklaasweken! :9

pi_211347901
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 14:03 schreef NicolasJoy het volgende:

[ afbeelding ]
Jeetje wat een knappe meiden O+
pi_211352063
Knapperds! En NJ, als baby leken mijnes en jouw jongste best veel op elkaar, nu niet meer. :D
pi_211353186
Otis sliep de afgelopen 2 weken bij opa en oma. Wij lieten de ramen en kozijnen vervangen en dat was zoveel werk en troep dat thuis slapen geen optie was. We zijn nu net weer met zijn allen thuis en ik moest hem naar bed brengen. Hij helemaal enthousiast omdat ie weer herenigd was met z'n schildpadknuffel (hij mocht maar 2 knuffel meenemen van mij, dus deze was thuis gebleven :+). Nou goed, ik naast Otis gekropen. Hij tegen mij aan kruipen, m'n arm in een soort van driedubbele houdgreep vast :D Ik geef hem een kus en zeg, ik heb je wel gemist hoor Otis. Ja, fluistert Otis, ikke heb sildpad emist.

_O- :') :D O+
  zondag 19 november 2023 @ 23:10:43 #270
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211353604
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 14:03 schreef NicolasJoy het volgende:

[ afbeelding ]
Lieve koppies O+
Resistance is futile.
  maandag 20 november 2023 @ 09:21:05 #271
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211355221
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 22:22 schreef Aure het volgende:
Otis sliep de afgelopen 2 weken bij opa en oma. Wij lieten de ramen en kozijnen vervangen en dat was zoveel werk en troep dat thuis slapen geen optie was. We zijn nu net weer met zijn allen thuis en ik moest hem naar bed brengen. Hij helemaal enthousiast omdat ie weer herenigd was met z'n schildpadknuffel (hij mocht maar 2 knuffel meenemen van mij, dus deze was thuis gebleven :+). Nou goed, ik naast Otis gekropen. Hij tegen mij aan kruipen, m'n arm in een soort van driedubbele houdgreep vast :D Ik geef hem een kus en zeg, ik heb je wel gemist hoor Otis. Ja, fluistert Otis, ikke heb sildpad emist.

Ach, dit is zo lief!

En wat een hel, twee weken in de troep zonder je kind. Ik denk nog een keer na over nieuwe kozijnen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 20 november 2023 @ 09:22:44 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_211355230
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 22:22 schreef Aure het volgende:

Hahaha zo heerlijk :D

Maar die armpjes om je nek na elkaar zo lang niet gezien te hebben O+ O+
Ik ben daardoor ook een stuk toleranter naar de schijtnachten die we weer hebben :')
disclaimer
pi_211357534
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 09:22 schreef SQ het volgende:

[..]
Hahaha zo heerlijk :D

Maar die armpjes om je nek na elkaar zo lang niet gezien te hebben O+ O+
Ik ben daardoor ook een stuk toleranter naar de schijtnachten die we weer hebben :')
Jaa dat is echt zo heerlijk. Sowieso alle keren dat hij mij die dag spontaan kwam knuffelen O+ en hoe hij en z'n broer direct boven op elkaar doken O+
pi_211357546
En hij had ook echt niet nog dichter tegen mij aan kunnen liggen gisteravond O+ Ik had behoorlijk veel moeite met wegsneaken haha.
  maandag 20 november 2023 @ 13:47:22 #275
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211357584
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 13:44 schreef Aure het volgende:
En hij had ook echt niet nog dichter tegen mij aan kunnen liggen gisteravond O+ Ik had behoorlijk veel moeite met wegsneaken haha.
Moest hieraan denken _O-
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')