abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210959689
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
[..]
Bij suiker treden die ernstige ontwenningsverschijnselen niet op.
dus als je nooit suiker eet en alleen maar suikerloos voedsel eet krijg je geen fysieke of mentale problemen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210959699
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dus als je nooit suiker eet en alleen maar suikerloos voedsel eet krijg je geen fysieke of mentale problemen?
Dat heet ook wel het keto dieet. Sommige mensen doen het daar heel goed op.
pi_210959704
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat heet ook wel het keto dieet. Sommige mensen doen het daar heel goed op.
ok, dat heb ik nooit geweten.
Hoe zit het dan met vitamines? Zijn deze verslavend?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 15 oktober 2023 @ 11:56:41 #34
22565 asco
Los in deze tent
pi_210959711
Onzin.
Ik eet heel af en toe ijs of chips en buiten die tijd voel ik geen enkele drang dat ik het nodig heb.
Next onzinartikel aub.
pi_210959713
De bijwerkingen en gevolgen van een suikerverslaving zijn natuurlijk veel minder heftig dan die van harddrugs, maar het verslavende effect en de ontwenning als je alleen al minder suiker neemt, zijn aardig vergelijkbaar.
Ik krijg spontaan zin in een suikerchallenge. Een week met zo min mogelijk geraffineerde suikers. Natuurlijke suikers zijn toegestaan, want eigenlijk onvermijdelijk. Wie doet mee?
pi_210959746
quote:
6s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:53 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Ook weinig liquidaties in de wereld van de suikerhandel.
Als die liquidaties ons van allerlei "rappers" af helpen vind ik dat nog niet eens zo'n slecht fenomeen.
pi_210959755
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:57 schreef Magister_Artium het volgende:
De bijwerkingen en gevolgen van een suikerverslaving zijn natuurlijk veel minder heftig dan die van harddrugs, maar het verslavende effect en de ontwenning als je alleen al minder suiker neemt, zijn aardig vergelijkbaar.

Nou, nee, die zijn niet vergelijkbaar. Mensen krijgen geen ontwenningsverschijnselen als ze even een paar dagen geen ijs of chips eten. Mensen hebben niet ijs of chips nodig omdat ze anders de dag niet doorkomen. Je hebt hooguit mensen die het gewoon heel erg lekker vinden en niet de zelfbeheersing hebben om er niet elke avond naar te grijpen.
pi_210959757
quote:
Ik krijg spontaan zin in een suikerchallenge. Een week met zo min mogelijk geraffineerde suikers. Natuurlijke suikers zijn toegestaan, want eigenlijk onvermijdelijk. Wie doet mee?
Volgens de wetenschap bestaat hier geen bewijs voor dus waar baseer je dit op?
pi_210959842
quote:
Wil je minder van dit soort voedsel eten? Dan hebben de onderzoekers een simpele manier: „Vraag jezelf af: is dit echt eten? Je kunt snel van verslaving naar walging gaan.”
Gek genoeg kom je op die manier niet van heroïne af, en dat terwijl ze net hebben gezegd dan beide net zo verslavend zijn! :')
pi_210959938
quote:
11s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Coke Light of Coke Zero?
Pepsi Max :P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_210960011
wat een onzin sensatie artikel...
pi_210960065
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 12:23 schreef pokkerdepok het volgende:
wat een onzin sensatie artikel...
Dan wel Lays Sensations :s)
  zondag 15 oktober 2023 @ 12:55:55 #43
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_210960418
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:10 schreef spicymchaggis het volgende:
Nou, dan moeten de accijnzen op ijs en chips maar snel verhoogd worden zodat we alleen nog maar op stukken broccoli en gebakken sprinkhanen zullen knagen. :')
Broccoli :9~
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 15 oktober 2023 @ 12:56:59 #44
pi_210960428
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dit is wel de domste opmerking ooit.

Dus jij koopt alleen maar dingen omdat je eraan verslaafd bent?
:')
Niets omdat het lekker is?
Zijn lekkere dingen niet verslavend, dan?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 15 oktober 2023 @ 12:57:59 #45
pi_210960438
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:47 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dure manier van afvallen, had beter aan de sportschool en eiwit shakes gespendeerd kunnen worden
Krachttraining is ook verslavend. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 15 oktober 2023 @ 13:02:40 #46
pi_210960496
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:48 schreef Jaeger85 het volgende:
In tegenstelling tot drugs, is suiker geen gif.
Bullshit. Wetenschappers hebben het eigenlijk nooit over giftige stoffen, alleen over giftige doses. Zoals eerder al gepost is water dodelijk, als de dosis maar hoog genoeg is. Bijvoorbeeld het uiterst dodelijke arsenicum is een spore element. Mensen die helemaal geen arsenicum binnen krijgen zijn minder gezond dan mensen die een kleine noodzakelijke hoeveelheid binnen krijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 15 oktober 2023 @ 13:03:55 #47
pi_210960512
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
[..]
Bij suiker treden die ernstige ontwenningsverschijnselen niet op.
Maak dat mijn ex wijs. _O-

Trouwens, heb je wel eens een sugar-high gehad? Heftiger dan XTC.
  zondag 15 oktober 2023 @ 13:04:52 #48
pi_210960522
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ok, dat heb ik nooit geweten.
Hoe zit het dan met vitamines? Zijn deze verslavend?
Ik ben er heilig van overtuigd dat zuurstof buitengewoon verslavend is. Ik kan niemand die daar van is afgekicked.
  zondag 15 oktober 2023 @ 13:05:58 #49
pi_210960533
quote:
Easy peasy. Ik eet zeer weinig suiker, of hoog geraffineerd voedsel. Ik eet zelfs mijn broccoli zonder zout.
pi_210960536
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik ben er heilig van overtuigd dat zuurstof buitengewoon verslavend is. Ik kan niemand die daar van is afgekicked.
Is de wetenschappelijke definitie dan wel kloppend?
pi_210960541
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ken je die echt niet?
Nooit op een begrafenis of crematie geweest? :@
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zondag 15 oktober 2023 @ 13:08:07 #52
pi_210960545
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik kom meestal definities tegen uit de politiek of de telegraaf. Die kloppen sowieso niet.
pi_210960549
quote:

[..]
En het gaat ook (oa) door de neus :7
  zondag 15 oktober 2023 @ 13:09:06 #54
pi_210960550
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:07 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Ken je die echt niet?
Ik weet niet of dat een zinnige manier van afkicken is. Misschien dat Duterte daar anders over denkt. :D
pi_210960561
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:07 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Ken je die echt niet?
Cold turkey gestopt 😱
pi_210960597
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 10:34 schreef schommelstoel het volgende:
Wetenschappers: ’Roomijs en chips net zo verslavend als coke en heroïne’

LONDEN - Roomijs en chips zouden net zo verslavend zijn als cocaïne en heroïne. Dat stellen wetenschappers na uitgebreid onderzoek naar ultra bewerkte voedingsmiddelen. Dat schrijven zij in het vakblad The BMJ.

Uit onderzoek zou blijken dan 14% van de volwassenen technisch gezien verslaafd is aan ultra bewerkte voedingsmiddelen, zogenoemde UPFs (ultra-processed foods). Dan moet je denken aan roomijs, chips, worstjes, snoep, koekjes en frisdranken. Het onderzoek werd geleid door professor Ashley Gearhardt, die verbonden is aan de Universiteit van Michigan.

„De combinatie van koolhydraten en vetten, die vaak voorkomt in UPFs, lijkt een sterk verslavend effect te hebben op het aanmaken van dopamine (het beloningshormoon) in de hersenen.” Dit effect is vele malen groter door de combinatie van zowel koolhydraten als vetten. Niet één ingrediënt zou verslavend zijn, maar een combinatie. Natuurlijk voedsel zou bijvoorbeeld of veel vetten of veel koolhydraten bevatten, zo stellen de wetenschappers. Maar ultra bewerkte voedingsmiddelen zouden veel van beide bevatten, wat zou leiden tot problemen.

Dopamine
Door de aantrekkingskracht van dit soort voedsel stellen de wetenschappers dat het effect ervan vergeleken kan worden met drugs. „Men krijgt een stoot dopamine door het lichaam, gevolgd door een snelle afbraak. Die cirkel van hunkeren, krijgen en vervolgens crashen, is vergelijkbaar met cocaïne of heroïne.”

Gelukkig zijn niet alle mensen gevoelig voor de effecten van ultra bewerkte voedingsmiddelen. Desondanks stellen de onderzoekers wel dat een waarschuwingslabel, net zoals op pakjes sigaretten, geen kwaad zou kunnen. Wil je minder van dit soort voedsel eten? Dan hebben de onderzoekers een simpele manier: „Vraag jezelf af: is dit echt eten? Je kunt snel van verslaving naar walging gaan.”

Bron

SPOILER
Lekker onderzoek, alsof cocaïne en heroïne in dezelfde mate, en op de dezelfde wijze verslavend zijn.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 15 oktober 2023 @ 13:13:42 #57
pi_210960603
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Volgens wikipedia zijn drugs middelen die direct invloed uitoefenen op receptoren in je hersenpan. Maar in de praktijk maakt het natuurlijk weinig uit of je receptoren direct of via een tussenstap worden geplaagd. Daarnaast kan gedrag ook heel verslavend zijn en een vergelijkbare uitwerking hebben als "drugs". Er zijn mensen verslaafd aan eten of juist niet-eten. Shoppen, seks, gokken. Wat mij betreft net zo heftig of schadelijk als die dingen op de opium lijst.

Dus ik weet niet of die strakke definitie nuttig is.
pi_210960617
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2023 13:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik kom meestal definities tegen uit de politiek of de telegraaf. Die kloppen sowieso niet.
Ja echter in mijn reeks ging het over de wetenschap.
pi_210960629
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:01 schreef crystal_meth het volgende:
De auteurs van het artikel willen blijkbaar dat bepaalde voeding als verslavend bestempeld wordt, en dat verslaving aan ultra-processed food een "officiele diagnose" zou worden. De bewering dat roomijs en chips net zo verslavend zouden zijn als coke vind ik niet terug, misschien een interpretatie van de Telegraaf.
[..]
https://www.bmj.com/content/383/BMJ-2023-075354
Dat zat er ook wel weer in.
Media vandaag de dag :')
Alles voor de clicks (en de reclameinkomsten).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_210960638
Wel zin in een raketje nou :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')