Dat vraagt niemand. Waar mensen, imo terecht, in je posts tegen ageren, is die constante drang van je om de aanleiding van dit conflict puur en alleen bij Israël in de schoenen te schuiven. Alsof je 75 jaar voorgeschiedenis alleen maar samen wilt vatten als 'Israël voert een apartheidsregime'. En dat is wel zo ongelofelijk vals.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:49 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, dat is wat jij er van maakt. Jij geeft een draai aan wat de mensen met een maar daadwerkelijk bedoelen. In feiten luister je dan niet echt.
Fok! is een prachtig voorbeeld. Ik heb de aanval al meerdere malen veroordeeld. Maar dat is niet voldoende voor velen, ik zou DAAROM ook volledig achter Isral moeten staan en samen hava nagila hava moeten zingen. Dat doe ik niet, A. ik ben vrij te kiezen wat ik wil, en B ik ga voor rechtvaardigheid. Ik ben nog chique en redelijk genoeg om het steeds uit leggen en te beargumenteren waar anderen al gauw kiezen voor de persoonlijke aanval op deze malse vent.²
Zit je met een wijntje, verwarming op 25 graden en in lingerie?quote:
Hamas is eigenlijk een hele lieve organisatie.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als Isral geen onnodig landje pik had gedaan de afgelopen decennia en een vernederend apartheidsregime had gevoerd was er geen aanval van Hamas. Dat is wat ik bedoel met de geweldsspiraal en waarin op basis van voorkeuren en niet op basis van feiten een beginpunt wordt gekozen en ingezoomd. De recente aanval van Hamas was niet het begin.²
Solidair zolang het gaat om de vlag uithangen en geweld financieel steunen, maar die grens met Egypte blijft potdicht.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:49 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als er op Gaza alleen maar atheïsten woonde dan hoorde je deze malloot niet. Moslims zijn heel solidair, de vraag is dan wel direct waarom het dan zo'n enorme teringzooi in al die moslimlanden is. Hier vinden ze ook alle vrijheid vreselijk maar vertrekken doen ze niet.
Hoho, 1973. De oorlog in Libanon jaren 80, 2000 etc en nog een zooi incidenten die maar kortdurend waren.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is sinds 1967 geen oorlog meer geweest in die regio. Het conflict tussen Gaza en Israël tot 2005 was eigenlijk identiek aan dat tussen Palestina en Israël op dit moment, met de vernietiging van een haven als de meest significante gebeurtenis. Als je helemaal ver uitzoomt kan je het idd samenvatten onder een "Het Palestijns-Israëlisch conflict", maar er zitten zo veel lagen onder dat ik het een beetje simplistisch vind om het maar zo breed te trekken.
Waarom vind je dat geen fraaie opmerking? Daar ben ik oprecht benieuwd naar.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat 'broodheren' was geen fraaie opmerking, maar ook ik vind het moeilijk te verteren dat landgenoten met een migratie-achtergrond zich tegen de waarden van de eigen westerse samenleving keren. Enerzijds is het hun goed recht en ben ik blij dat ik in een vrij lang leef waarin mensen openlijk tegen de status quo kunnen zijn. Anderzijds snap ik niet dat ze de contradictie niet zien: hoe kun je je keren tegen dat wat het je mogelijk maakt om je ergens tegen te keren?
En dat is nog maar 1 van de argumenten. Andere argumenten zijn: illegale nederzettingen, checkpoints, landjepik, aan de lars lappen van verdragen en resoluties, vernederingen, random huizen tegen de grond slaan, huizen innemen. Ga zo maar door. En dat is nog het topje van de ijsberg. Maar zou eigenlijk al genoeg moeten zijn.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat vraagt niemand. Waar mensen, imo terecht, in je posts tegen ageren, is die constante drang van je om de aanleiding van dit conflict puur en alleen bij Israël in de schoenen te schuiven. Alsof je 75 jaar voorgeschiedenis alleen maar samen wilt vatten als 'Israël voert een apartheidsregime'. En dat is wel zo ongelofelijk vals.
Wie doet dit dan? Ook voor jou, "aanleiding' en "beginpunt" zijn twee verschillende zaken he.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:46 schreef heywoodu het volgende:
Je kunt dit écht niet als een alleenstaand iets zien, dat is zo simplistisch gedacht.
Vergeet er niet aan toe te voegen dat Israël "genocide light" uitvoert.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:53 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat vraagt niemand. Waar mensen, imo terecht, in je posts tegen ageren, is die constante drang van je om de aanleiding van dit conflict puur en alleen bij Israël in de schoenen te schuiven. Alsof je 75 jaar voorgeschiedenis alleen maar samen wilt vatten als 'Israël voert een apartheidsregime'. En dat is wel zo ongelofelijk vals.
1982. Israël vs Libanon en de PLO.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is sinds 1967 geen oorlog meer geweest in die regio. Het conflict tussen Gaza en Israël tot 2005 was eigenlijk identiek aan dat tussen Palestina en Israël op dit moment, met de vernietiging van een haven als de meest significante gebeurtenis. Als je helemaal ver uitzoomt kan je het idd samenvatten onder een "Het Palestijns-Israëlisch conflict", maar er zitten zo veel lagen onder dat ik het een beetje simplistisch vind om het maar zo breed te trekken.
Rijkere Arabische landen geven geen fuck om het welzijn van hun eigen bevolking, waarom zouden ze wel wat om de Palestijnen geven dan? Daarnaast is een echte oplossing voor dit conflict natuurlijk ook slecht voor de interne consumptie.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Solidair zolang het gaat om de vlag uithangen en geweld financieel steunen, maar die grens met Egypte blijft potdicht.
Ik snap overigens wel dat Egypte geen zin heeft in een permanent vluchtelingenkamp waar mensen onder verschrikkelijke omstandigheden leven. Maar waarom schieten de rijkere Arabische landen niet te hulp? Misschien kan iemand hier licht op laten schijnen.
Het blijft alleen bij woorden, die lui zijn intern enorm verdeeld. Ze steunen alleen de Palestijnen om hun Jodenhaat te etaleren, verder niets, al die huilverhalen ten spijt.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Solidair zolang het gaat om de vlag uithangen en geweld financieel steunen, maar die grens met Egypte blijft potdicht.
Ik snap overigens wel dat Egypte geen zin heeft in een permanent vluchtelingenkamp waar mensen onder verschrikkelijke omstandigheden leven. Maar waarom schieten de rijkere Arabische landen niet te hulp? Misschien kan iemand hier licht op laten schijnen.
Omdat burgers niet in dienst staan van de overheid maar andersom. En ze is volwaardig burger met dezelfde rechten en plichten als ieder ander. Je zou misschien nog kunnen zeggen dat ze zich als Tweede Kamerlid te voegen heeft naar de partijlijn, maar die verplichting heeft ze formeel én moreel niet.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom vind je dat geen fraaie opmerking? Daar ben ik oprecht benieuwd naar.
Met 'die regio' bedoel ik natuurlijk Gaza specifiek.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hoho, 1973. De oorlog in Libanon jaren 80, 2000 etc en nog een zooi incidenten die maar kortdurend waren.
Ik weet niet wat de honden hier denken. Want we horen ze nu pas. De felheid en verontwaardiging had ik graag ook gezien vóór de Palestijnen op bv andere momenten. Maar ja, wijntje en lingerie.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:56 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Er is hier geen hond die denkt dat alles helemaal tof en leuk was en dat die muur rond Gaza er stond ter decoratie wilden en dat er ineens hopla zomaar ineens een terreurcel ontsproot en dacht kom we gaan een aanslag plegen.
De recente aanval van Hamas is zeker wel de aanleiding waardoor dit slepende conflict ineens (weer) een oorlog werd.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als Isral geen onnodig landje pik had gedaan de afgelopen decennia en een vernederend apartheidsregime had gevoerd was er geen aanval van Hamas. Dat is wat ik bedoel met de geweldsspiraal en waarin op basis van voorkeuren en niet op basis van feiten een beginpunt wordt gekozen en ingezoomd. De recente aanval van Hamas was niet het begin.²
Hamas zijn terroristen. Dat is gewoon een kneiterhard feit en die groep verdient het om van de aardbodem weggevaagd te worden. Als je op wil komen voor het Palestijnse volk dat in Gaza woont, zou ik niet beginnen met Hamas ooit verdedigen. Hamas is net zo afschuwelijk voor de Palestijnen als Israël zelf, en dat begint al met het plaatsen van raketten in woonwijken.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je de discussie reduceert tot "Hamas zijn terroristen" doe je de zaak van de Palestijnen te vééls te kort. Hamas notabene een groep die bestaat bij de gratie van Isarël.
De EU ziet Hamas als een terroristische organisatie sinds 2017. Ga dara maar janken over je klamme billen. idiootquote:Op zondag 15 oktober 2023 10:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de honden hier denken. Want we horen ze nu pas. De felheid en verontwaardiging had ik graag ook gezien vóór de Palestijnen.
Als je de discussie reduceert tot "Hamas zijn terroristen" doe je de zaak van de Palestijnen te vééls te kort. Hamas notabene een groep die bestaat bij de gratie van Isarël.
Probeer ze eerst eens gewoon als mensen te zien. Ook al lijken ze niet op jullie.²
Bedankt voor deze waardevolle aanvulling Wouter.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:37 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja en als Israël niet was gevormd was er ook geen aanslag geweest vorige week zaterdag.
Burgers staan in zekere zin natuurlijk wel in dienst van de overheid. De overheid bestaat immers uit burgers die hun bijdrage leveren. Uit burgers, voor burgers. Wiens belang dient zij om op principiële gronden van een conflict 3.000 km verderop de burgers niet meer te dienen?quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omdat burgers niet in dienst staan van de overheid maar andersom. En ze is volwaardig burger met dezelfde rechten en plichten als ieder ander. Je zou misschien nog kunnen zeggen dat ze zich als Tweede Kamerlid te voegen heeft naar de partijlijn, maar die verplichting heeft ze formeel én moreel niet.
Dit dus. Het wordt echt steeds idioter met die kerelquote:Op zondag 15 oktober 2023 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamas zijn terroristen. Dat is gewoon een kneiterhard feit en die groep verdient het om van de aardbodem weggevaagd te worden. Als je op wil komen voor het Palestijnse volk dat in Gaza woont, zou ik niet beginnen met Hamas ooit verdedigen. Hamas is net zo afschuwelijk voor de Palestijnen als Israël zelf, en dat begint al met het plaatsen van raketten in woonwijken.
Arabisch-Israëlische Oorlog van 1948, tegen Israël, gestart door de Arabieren inclusief de Palestijnen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 10:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En dat is nog maar 1 van de argumenten. Andere argumenten zijn: illegale nederzettingen, checkpoints, landjepik, aan de lars lappen van verdragen en resoluties, vernederingen, random huizen tegen de grond slaan, huizen innemen. Ga zo maar door. En dat is nog het topje van de ijsberg. Maar zou eigenlijk al genoeg moeten zijn.²
haha neequote:Op zondag 15 oktober 2023 11:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Burgers staan in zekere zin natuurlijk wel in dienst van de overheid. De overheid bestaat immers uit burgers die hun bijdrage leveren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |