Als hamas leider lekker jezelf laten rondrijden in een dure bak met chauffeur in Doha, daarna je zelf volvreten met dure hapjes en drankjes, met gouden bestek terwijl je onderdanen sterven heel stuk verderop met nauwelijks voedsel en schoon waterquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:34 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik gok dat die aan het netwerken is?
Ow ja, een straatarme bevolking die van dag tot dag leeft.... Wel makkelijk gezegd.quote:
Laxeer tegen de ventilator. Ik vrees het ook. Het voelt nu als een soort stilte voor de storm. Mijn medeleven gaat uit naar al die onschuldige mensen wiens leven onmogelijk wordt gemaakt of zelfs wordt beëindigd. -Verwijderd-quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:33 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, dat als we morgen wakker worden, de shit helemaal aan is
Ik vertrouw alleen Steve.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:35 schreef Infinitism het volgende:
is deze fake ofzo?
op alle andere streams gebeurt er niks
Ja nep, is van andere avond.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:35 schreef Infinitism het volgende:
is deze fake ofzo?
op alle andere streams gebeurt er niks
Klopt, maar technisch gezien moeten we volgens dit dan praten over Hamas vs IDF.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:34 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hamas en Palestijnen in hetzelfde bootje plaatsen qua aanslagen in Israël? De gemiddelde Palestijn wil ook alleen overleven zonder bommen.
Kijk dat je als gemiddelde Palestijn ageert tegen Israël lijkt me logisch. Zij zijn degene die de raket jouw kant op sturen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:34 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hamas en Palestijnen in hetzelfde bootje plaatsen qua aanslagen in Israël? De gemiddelde Palestijn wil ook alleen overleven zonder bommen.
Er is heel veel geld heen gegaan, daar zijn alleen maar wapens van gemaakt...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:37 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ow ja, een straatarme bevolking die van dag tot dag leeft.... Wel makkelijk gezegd.
Daar kan een groot deel van die bevolking weinig aan doenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:38 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Er is heel veel geld heen gegaan, daar zijn alleen maar wapens van gemaakt...
Als ze een groot deel van de bevolking zijn juist wel.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:39 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Daar kan een groot deel van die bevolking weinig aan doen
Aankaarten bij de EU? Aankaarten bij de Israëli's? Verzetsdaden tegen Hamas plegen? Niet op Hamas stemmen? Er zijn zat dingen die ze hadden kunnen doen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:39 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
En daardoor krijg je Palestijnen haat, Joden haat.... Omdat er te makkelijk over een bevolking an sich gesproken is steeds. Terwijl ook in de 2e wereld oorlog niet elke duitser slecht was, maar ze werden wel allemaal moffen genoemd. Er moet een onderscheid blijven denk ik.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klopt, maar technisch gezien moeten we volgens dit dan praten over Hamas vs IDF.
De aanslagen vorige week door Hamas zijn natuurlijk wel gepleegd door Palestijnen. Maar ik snap wat je bedoelt en eens hoor. Maar de termen kunnen soms ook onbewust doorelkaar gebruikt worden.
Denk jij dat al het hulpgeld wat daarheen gegaan is de gemiddelde Palestijn ook maar 1 woord over te zeggen heeft gehad waar het voor gebruikt ging worden?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:38 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Er is heel veel geld heen gegaan, daar zijn alleen maar wapens van gemaakt...
Maar het westen financiert dus terrorisme, alle goede bedoelingen ten spijt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:39 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Niet op Hamas stemmen? Er zijn daar helemaal geen verkiezingenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aankaarten bij de EU? Aankaarten bij de Israëli's? Verzetsdaden tegen Hamas plegen? Niet op Hamas stemmen? Er zijn zat dingen die ze hadden kunnen doen.
Er wordt juist veel te veel gedaan alsof de Nazi's helemaal los stonden van de Duitse bevolking.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:41 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
En daardoor krijg je Palestijnen haat, Joden haat.... Omdat er te makkelijk over een bevolking an sich gesproken is steeds. Terwijl ook in de 2e wereld oorlog niet elke duitser slecht was, maar ze werden wel allemaal moffen genoemd. Er moet een onderscheid blijven denk ik.
Met de kans om het met hun leven te bekopen?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:40 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als ze een groot deel van de bevolking zijn juist wel.
Als iemand zorgt dat ik geen eten hebt?, jazeker.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Niet op Hamas stemmen? Er zijn daar helemaal geen verkiezingenEn zou jij het aandurven in verzet te gaan of te gaan demonstreren tegen zo'n regime?
Je kan Hamas beter vergelijken met IS. Dat zie ik geen moslim doen in dit topic, kennelijk omdat het niet past in het frame dat Israël eropuit is om het hele Palestijnse volk de vernieling in te helpen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klopt, maar technisch gezien moeten we volgens dit dan praten over Hamas vs IDF.
De aanslagen vorige week door Hamas zijn natuurlijk wel gepleegd door Palestijnen. Maar ik snap wat je bedoelt en eens hoor. Maar de termen kunnen soms ook onbewust doorelkaar gebruikt worden.
Makkelijk roepen vanaf de zijlijn, dat is het vooral.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:44 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als iemand mijn eten verpest, jazeker.
Dus is het juist goed dat hamas opgeruimd gaat worden, daar zouden we dus allen achter moeten staan.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:44 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Met de kans om het met hun leven te bekopen?
Als alles zo makkelijk was geweest zouden ze die stap allang gemaakt hebben, maar zo werkt het dus niet.
Uitleg extreem versimpeld:quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 22:38 schreef Scorpie het volgende:
Maar hoe werkt dat dan, is Hamas zo machtig dat niemand dat durft? Of zijn ze zo goed voor de bevolking daar dat iedereen ze als hun enige hoop ziet? Of doet de westerse media daar gewoon geen verslage over? Oprechte vraag, ik weet de verhoudingen niet binnen Gaza hierover.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |