quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoogste tijd dat ze daar een zorgverzekering gaan introduceren zoals ze in Nederland hebben.
Ik hoop niet dat Kuipers dit leest.quote:
Ze moeten elk jaar terugkomen voor een opfriscursus. Schijnt wel gezellig te zijn, een soort reünie met maatjes van dezelfde eenheid.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 18:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Israël heeft vooral reservisten die nooit meer een wapen hebben vastgehouden na hun diensttijd, en vrij zeker niet op mensen geschoten.
Senk joe.quote:
Ja ik wel. De mainstream media liet het in eerste instantie toen flink afweten en hier was veel meer beeld, duiding en informatie te vinden. Ik herinner me nog dat ze toen op paarden en kamelen over dat plein gingen om mensen omver te kegelen en met knuppels te bewerken, vreselijk.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 18:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Was jij er ook bij toen we hier naar livestreams van de rellen in egypte keken aan het begin van de arabische lente. Nooit meer zulke bizarre beelden gezien als toen. Dat was echt next level gekke shit.
Zeker, dat is een soort dispuut waarmee je de rest van je leven in contact blijft. Het leger is daar enorm met de maatschappij verweven. Als Israëli elkaar tegenkomen in het buitenland en ze aan de praat raken is één van de eerste vragen ook "Wat heb je gedaan in het leger?"quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:06 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Ze moeten elk jaar terugkomen voor een opfriscursus. Schijnt wel gezellig te zijn, een soort reünie met maatjes van dezelfde eenheid.
NOS liveblogquote:Canadese omroep: opening grensovergang met Egypte gaat niet door
Het tijdelijk openen van de grensovergang tussen de Gazastrook en Egypte voor buitenlanders gaat niet door, zegt de Canadese publieke omroep CBC. De omroep zegt dat het een mededeling van Israël aan meerdere westerse ambassades daarover in handen heeft.
Volgens CBC krijgen de Canadezen in de Gazastrook het advies om uit de buurt van de grensovergang te blijven. De omroep meldde eerder dat de grensovergang vandaag mogelijk een paar uur zou opengaan.
Ook mensen met een Amerikaans paspoort in de Gazastrook konden misschien op deze manier vertrekken, meldde CNN op basis van e-mails van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken.
Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken wil "in het belang van de Nederlanders in Gaza" niet ingaan op de berichten over buitenlanders die Gaza zouden mogen verlaten. Een woordvoerder zegt alleen er met internationale partners alles aan te doen om mensen uit het gebied te krijgen. In de Gazastrook, waar al lang een negatief reisadvies voor geldt, zitten zeker tien Nederlanders vast.
Ik associeer de Palestijnen niet met Hamas. Dat is het narratief wat schurkenstaat Israël de wereld wil doen geloven. Er zijn gelukkig nog verstandige mensen. Zoals ondergetekende.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En natuurlijk geen woord over de Hamas terroristen.
Ach ja. Beter een domme slechte grap dan zo boos als jij. Jeetje je leest zelf een post verkeerd en nu ga je proberen je gram halen, veel plezier met die agressiequote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:05 schreef Alloch87 het volgende:
[..]Wat een ontzettend kansloze poging om grappig te zijn.
Lijkt wel een soort blufpoker. Misschien hoopt egypte de inval tegen te houden als buitenlanders niet weg kunnen?quote:
Hamas wordt door een groot gedeelte van de Gazanen gesteund. Verstandige mensen zouden gewoon kunnen erkennen dat er in Gaza een probleem zit, dat heeft geen gevolgen voor de wantoestanden die je benoemde. Die zijn nog steeds even validequote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik associeer de Palestijnen niet met Hamas. Dat is het narratief wat schurkenstaat Israël de wereld wil doen geloven. Er zijn gelukkig nog verstandige mensen. Zoals ondergetekende.²
Uiteindelijk verliest Israël het demografisch. Dat is de echte lange ademquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:00 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
Dit wordt gewoon een strijd van de lange adem, en die heeft Israël. Israël knijpt alle toevoeren af, en dan is het een kwestie van tijd voordat Hamas klaar is.
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt wel een soort blufpoker. Misschien hoopt egypte de inval tegen te houden als buitenlanders niet weg kunnen?
Egypte wil vooral niet dat het haar probleem wordt, en terecht.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt wel een soort blufpoker. Misschien hoopt egypte de inval tegen te houden als buitenlanders niet weg kunnen?
zoals wij het over het weer hebben...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zeker, dat is een soort dispuut waarmee je de rest van je leven in contact blijft. Het leger is daar enorm met de maatschappij verweven. Als Israëli elkaar tegenkomen in het buitenland en ze aan de praat raken is één van de eerste vragen ook "Wat heb je gedaan in het leger?"
Egypte zit gewoon niet te wachten op een paar miljoen Palestijnen op hun grond. Dat levert geheid geweld opquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeker terecht toch weet ik wel als frankrijk zo zou huishouden in belgië we ze ondanks dat het echt mafkezen zijn met open armen ontvangen. Of ze moeten het echt heel erg bont hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:13 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
[..]
Egypte wil vooral niet dat het haar probleem wordt, en terecht.
Maar het gaat hier om buitenlanders zoals Amerikanen die in gaza vast zitten toch, dat begreep ik iig. Niet om de rest.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Egypte zit gewoon niet te wachten op een paar miljoen Palestijnen op hun grond. Dat levert geheid geweld op
Dat is alleen zolang de EU het e.e.a. blijft subsidieren.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Uiteindelijk verliest Israël het demografisch. Dat is de echte lange adem
Als wij onze eigen ingezetenen er maar uit krijgen, dan mag het IDF zich daarna uitleven op wat er overblijft? Of wat zou het idee geweest zijn van deze selectieve uitgang?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar het gaat hier om buitenlanders zoals Amerikanen die in gaza vast zitten toch, dat begreep ik iig. Niet om de rest.
Denk niet dat het mogelijk is om zonder geweld de massa tegen te houden als die zien dat er mensen worden doorgelatenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar het gaat hier om buitenlanders zoals Amerikanen die in gaza vast zitten toch, dat begreep ik iig. Niet om de rest.
We hebben het hier over +1 miljoen he...quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:15 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Zeker terecht toch weet ik wel als frankrijk zo zou huishouden in belgië we ze ondanks dat het echt mafkezen zijn met open armen ontvangen. Of ze moeten het echt heel erg bont hebben gemaakt.
Opvang in de regio is de enige optie, en egypte is de regio
Hoe ga je dat reguleren zonder een bloedbad? Die grens zal bestormd worden logischerwijs.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
ja... de internationale gemeenschap zal dus echt moeten ingrijpen ofzo, ja weet ik veel... godverdomme man, ik wil helemaal geen oplossingen verzinnen voor dit soort shit ook... bahquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:17 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
We hebben het hier over +1 miljoen he...
De internationale gemeenschap moet niks, niet ons probleemquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 19:18 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
ja... de internationale gemeenschap zal dus echt moeten ingrijpen ofzo, ja weet ik veel... godverdomme man, ik wil helemaal geen oplossingen verzinnen voor dit soort shit ook... bah
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |