Juist niet. De ultra orthodoxen zijn vaak anti-zionistischquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:14 schreef Knollenman het volgende:
[..]
Je ziet nu ook zat beelden van ultra orthodoxe joden die roepen dat alle Arabieren dood moeten. Zelfs in klassen wordt deze haat onderwezen.
Met een bepaalt doel ter verdediging dat wel.
Volgens mij is er wel brede consensus dat Hamas niet wil onderhandelen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:37 schreef HowardRoark het volgende:
Mensen vastbinden en dan levend verbranden, maar nee hoor jongens, het zijn alleen maar 'verzetsstrijders' die willen onderhandelen over de Palestijnse gebieden.
Waarschuwing: tweet bevat beeldmateriaal dat als schokkend kan worden ervaren.
-knip-
Dit is normaal wel betrouwbaar accountquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:39 schreef Doler12 het volgende:
Als ik zo snel naar google kijkt, lijken de beelden inderdaad uit het stadje Chebaa te komen. Maar of het recente beelden zijn? Wel een escalatie als het waar is, de meeste beschietingen waren bijna allemaal op militaire stellingen, niet bij een stadje
[ twitter ]
Totale polarisatie en ontwrichting van sommige samenlevingen. Gezien de aantallen van deze mensen is er in de komende decennia meer en meer kans dat zij ook hier politieke macht gaan vergaren of dienen als handvaten voor de Arabische wereld om meer macht te vergaten in het Westen. En dan hebben we ook nog te maken met een groep Westerlingen die deze mensen onder alle omstandigheden een hand boven het hoofd willen houden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:36 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wat denk jij dat er gaat gebeuren dan?
Dat gaf ik vanmorgen inderdaad ook al eens aan ja.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vreemde genocide met een bevolking die met 500 procent is gegroeid ten opzichte van 1970.
Daarom post ik het ook, maar het kunnen altijd oudere beelden zijn of zo.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is normaal wel betrouwbaar account
quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:37 schreef HowardRoark het volgende:
Mensen vastbinden en dan levend verbranden, maar nee hoor jongens, het zijn alleen maar 'verzetsstrijders' die willen onderhandelen over de Palestijnse gebieden.
Waarschuwing: tweet bevat beeldmateriaal dat als schokkend kan worden ervaren.Nadeel van dit soort tweets, en dat zie je in elke oorlog waarbij er een partij eens lekker los wil gaan gesteund door de wereld, je ziet een verbrand lijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké, maar wat is de context?
Allemaal een enkeltje terug naar land van afkomst dankzij de nieuwe wet daar?quote:
Dat gebeurt sowieso, los van Israël of de islam an sich.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Totale polarisatie en ontwrichting van sommige samenlevingen. Gezien de aantallen van deze mensen is er in de komende decennia meer en meer kans dat zij ook hier politieke macht gaan vergaren of dienen als handvaten voor de Arabische wereld om meer macht te vergaten in het Westen. En dan hebben we ook nog te maken met een groep Westerlingen die deze mensen onder alle omstandigheden een hand boven het hoofd willen houden.
Klopt. Tegelijkertijd ook wel erg van de "chosen ones" (superior with an innate ability to access the divine) school gepaard met een enorme walging jegens de 'gentiles'.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist niet. De ultra orthodoxen zijn vaak anti-zionistisch
Je conclusie is bespottelijk.quote:
Na een paar massale slachtingen op straat en in de EU moeten toch ook eens de linkse mensen een keer achter de oren krabben en bang worden?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat gebeurt sowieso, los van Israël of de islam an sich.
Ik geloof ook dat daar bewust voor gekozen wordt
Nouja daar was ook een filmpje van in Oek/Rus oorlog (met een klein kind) dus dat is sowieso een keer gebeurd helaas. Oorlog brengt het monster in mensen naar boven.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:43 schreef Knollenman het volgende:
In Oek/Rus zag je ook verhalen van verkrachte baby’s en dergelijke. Ik zie dit altijd als verhalen om de woede te kunnen symboliseren. Ik geloof niet dat dat allemaal maar zomaar waar is.
Behalve als er kernwapens gebruikt gaan worden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:23 schreef Richestorags het volgende:
Het kan flink escaleren, dat zeker. Maar WO3 gaat het niet worden.
Die ultra orthodoxe joden zijn - o.a. vanwege het feit dat ze onder het mom van "talmudstudie" de dienstplicht kunnen ontduiken - niet bepaald populair onder hun gewone landgenoten.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:14 schreef Knollenman het volgende:
[..]
Je ziet nu ook zat beelden van ultra orthodoxe joden die roepen dat alle Arabieren dood moeten. Zelfs in klassen wordt deze haat onderwezen.
Met een bepaalt doel ter verdediging dat wel.
Ik vernam ook dat ze verhoudingsgewijs behoorlijk aan het groeien zijn, wat met de tijd een probleem wordt voor de verdedigingscapaciteit van Israël.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:46 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Die ultra orthodoxe joden zijn - o.a. vanwege het feit dat ze onder het mom van "talmudstudie" de dienstplicht kunnen ontduiken - niet bepaald populair onder hun gewone landgenoten.
Nee, gebeurde in de extreme jaren 2020-2016 ook niet.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:44 schreef Knollenman het volgende:
[..]
Na een paar massale slachtingen op straat en in de EU moeten toch ook eens de linkse mensen een keer achter de oren krabben en bang worden?
Arabs:quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist niet. De ultra orthodoxen zijn vaak anti-zionistisch
Mening? Nee knul, feiten. Jij hebt het zieke idee in je hoofd dat Joden de wereld beheersen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:45 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Zonder daadwerkelijke inhoud kan ik hier weinig mee.
Je hebt geen enkel feit benoemd.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:49 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Mening? Nee knul, feiten. Jij hebt het zieke idee in je hoofd dat Joden de wereld beheersen.
Nee ik zie best een aantal users waarvan ik aanneem dat ze vinden dat Israël de partij is waarmee niet te onderhandelen valt en die rechtmatig moet verdwijnen. Niet Hamas, ondanks de waanzinnige uitspatting van terreur eerder deze week. De contouren van de bezuinigingen op de GGZ worden niet meer te ontkennen, dat is dan weer wel een voordeel denk ik dan maar, maar god wat een armoe.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:39 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Volgens mij is er wel brede consensus dat Hamas niet wil onderhandelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |