abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211614744
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 22:26 schreef Hexagon het volgende:
Maar als ik de berichten van de afgelopen jaar lees lijken de oude winkels toch wat taaier dan gedacht. Webwinkels blijven verliesgevend en winkelleegstand loopt terug. Dus voor al die failliette dinosaurussen komen dingen in de plaats.

https://nos.nl/artikel/24(...)eelgoedzaken-geopend

https://www.ewmagazine.nl(...)e-combinatie-904890/

Dus kennelijk is er toch toekomst voor winkelcentra.
Van Tellingen vertelt al jaren hetzelfde verhaal natuurlijk. Stenen winkels winnen volgens hem terwijl keten na keten verdwijnt en genoeg steden winkelstraten of centra hebben waar een groot deel leeg staat.
pi_211614836
quote:
Maar als ik de berichten van de afgelopen jaar lees lijken de oude winkels toch wat taaier dan gedacht. Webwinkels blijven verliesgevend en winkelleegstand loopt terug. Dus voor al die failliette dinosaurussen komen dingen in de plaats.

Winkelpanden worden ook wel omgebouwd tot iets anders. Dan staat er geen winkelpand meer leeg, maar zit er geen winkel in.
  donderdag 14 december 2023 @ 11:43:47 #153
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_211615593
Verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot failliet verklaard

De verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot is donderdag door de rechter in Rotterdam bankroet verklaard. Het bedrijf zit al geruime tijd in de problemen en kon niet meer aan zijn schulden voldoen.
Daardoor stapte een van de schuldeisers, het pensioenfonds BPFL, naar de rechter om het faillissement aan te vragen. De rechter stemde daar mee in.

https://www.nu.nl/economi(...)lliet-verklaard.html
  donderdag 14 december 2023 @ 12:35:07 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211616127
Toch wel jammer dat dat niet van de grond kwam.
pi_211616147
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 12:35 schreef Hexagon het volgende:
Toch wel jammer dat dat niet van de grond kwam.
Gaven ze niet aan dat het deels door corona kwam ?
pi_211616172
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 12:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gaven ze niet aan dat het deels door corona kwam ?
Dat gebruikt bijna iedereen als argument, denk ik.

Ken Pieter Pot niet, maar denk dat mensen in de praktijk statiegeld een gedoe vinden.
pi_211616286
Ik vind het eigenlijk niet zo logisch, als je een winkel bent waarvan het beoogde concept/verdienmodel het "groene" aspect is, om je producten dan thuis te bezorgen. Hier hebben we milieuvriendelijke producten omdat ze verpakkingsvrij zijn, we rijden met de potten waar ze in zitten heen en weer naar de klanten. Da's toch tegenstrijdig? Ik denk dat het concept meer tot z'n recht zou komen als keten van compacte, stenen supermarktjes.
pi_211616320
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 12:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind het eigenlijk niet zo logisch, als je een winkel bent waarvan het beoogde concept/verdienmodel het "groene" aspect is, om je producten dan thuis te bezorgen. Hier hebben we milieuvriendelijke producten omdat ze verpakkingsvrij zijn, we rijden met de potten waar ze in zitten heen en weer naar de klanten. Da's toch tegenstrijdig? Ik denk dat het concept meer tot z'n recht zou komen als keten van compacte, stenen supermarktjes.
Elektrisch ?
pi_211616349
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 12:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Elektrisch ?
Niet perse, blijkbaar: https://service.pieter-po(...)aam-is-de-bezorging-
pi_211623293
quote:

Winkelcentra wel, stadscentra wat minder. De detaillist heeft meer te vrezen van verhuurders en betaald parkeren dat van het internet.
  vrijdag 15 december 2023 @ 09:36:06 #161
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
  vrijdag 15 december 2023 @ 09:46:40 #162
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211625051
Tja. Veel onzichtbaarder bestaan ze niet.
pi_211625204
quote:
Aww. Die zit hier echt al eeuwen, een van de weinige winkels in die ene straat die niet steeds verandert.
Tap tap tap
  vrijdag 15 december 2023 @ 11:07:18 #164
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_211626000
Hornbach maakt meer kapot

Concurrentie Hornbach 'nekt' naastgelegen Hubo in Enschede: bouwmarkt failliet

Ruim anderhalf jaar na de opening van de Hornbach in Enschede is een nabijgelegen bouwmarkt failliet verklaard. Het gaat om de Hubo-bouwmarkt, die een kleine kilometer verderop ligt. Vanochtend is het faillissement uitgesproken,

https://www.rtvoost.nl/ni(...)e-bouwmarkt-failliet
pi_211633084
Hans van Tellingen kan je niet serieus nemen. Die heeft een bedrijf met het onderzoeken van bezoekersaantallen in winkelgebieden. Grote verhuurders zoals Klepierre zijn zijn klanten. De Markthal(Klepiere) stond op een gegeven moment ook half leeg, huurders in de clinch met verhuurders en Hans maar blijven volhouden dat het zo geweldig ging. Die gaat zijn klanten niet afvallen want als hij zegt dat het slecht gaat met de winkelcentra komen huurders naar hun verhuurder voor huurverlaging.
  vrijdag 15 december 2023 @ 22:07:47 #166
62913 Blik
The one and Only!
pi_211633225
Hansie, zijn hele verdienmodel is de stenen winkel. Propageert dat online winkels een bezorgbelasting moeten betalen want het is allemaal zo milieu onvriendelijk om te bezorgen. En in dezelfde zin moeten gemeentes gratis parkeren stimuleren om zo meer klanten in de winkelstraten te krijgen. Dat is wel lekker milieuvriendelijk…
  vrijdag 15 december 2023 @ 22:13:06 #167
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_211633280
quote:
Het is dat ik van de week in Utrecht was en die naam op een gevel zag staan maar anders had ik er nog nooit van gehoord.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 22:12:23 #168
8781 crew  Frutsel
pi_211909737
quote:
Na Invito klapt ook modeketen Le Ballon, eigenaar 'emotioneel'

Na het faillissement van alle elf winkels van damesmodeketen Le Ballon, is ook het privébedrijf van de eigenaar Peter van den Hurk (55) op de fles. Eerder moesten zijn winkels van Invito al sluiten. "Ik wil er niets over zeggen,
De rij faillissementen begon op 12 december met het bankroet van moederbedrijf Le Ballon Beheer. Sindsdien volgden de elf winkels, de groothandel en de webshop. En gisteren werd ten slotte Van den Hurk Holding, de houdstermaatschappij van de eigenaar, failliet verklaard.

Curator Matthijs Steenpoorte, die alle faillissementen moet afwikkelen, was vandaag nog onbereikbaar voor commentaar. Volgens Van den Hurk zal hij dat ook niet geven. "Daar is Le Ballon niet mee geholpen." Steenpoorte gaf afgelopen weken ook geen toelichting op de eerdere faillissementen.

Grote ambities
Modewinkelketen Le Ballon werd begin jaren tachtig opgericht door ondernemer Sjaak Meurs. In 2016 werd de winkelketen overgenomen door Bart van Helvoirt, de eigenaar van Unlimited Footwear Group.

De nieuwe eigenaar voegde de winkelketen samen met het schoenenmerk Invito, dat hij had overgenomen uit het faillissement van retailgigant Macintosh. De ambities voor de combinatie waren groot. Het bedrijf wilde door de opening van nieuwe winkels doorgroeien naar een landelijke dekking.

Ondernemer
Die plannen mislukten. In 2019 werden Le Ballon en Invito verkocht aan directeur en mede-aandeelhouder Peter van den Hurk, die al sinds de jaren negentig bij het damesmodebedrijf werkte.

De ondernemer sloot destijds vijf winkels en investeerde onder meer in automatisering. Maar in 2020 kreeg modeketen te maken met sluitingen als gevolg van de coronacrisis.

Positieve verwachtingen
Desalniettemin was Van den Hurk eind dat jaar in een podcast positief over de toekomst. Dankzij de kostenbesparingen en een voorziene groei van de eigen merken dacht hij een succes van Le Ballon en Invito te kunnen maken.
pi_211970657
Vanaf nu geen Van Delft likkoekjes meer buiten het feestseizoen.
Tot september 2024 is alleen de Van Delft winkel in Harderwijk geopend. De rest van de pepernoten winkels in Nederland zijn gesloten, aldus hun website.
Gaan de zaken niet zo florissant meer bij onze nationale pepernotenfabriek? Hun plannen waren aanvankelijk groots: https://marcojansenmedia.(...)e-komende-vijf-jaar/
pi_211970777
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2023 12:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Als ze zelf rijden is het raar. Laten ze het door dhl of postnl bezorgen dan is het juister groener dan dat klanten het ophalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211970818
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 10:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als ze zelf rijden is het raar. Laten ze het door dhl of postnl bezorgen dan is het juister groener dan dat klanten het ophalen.
Het is echt zo'n concept waarvan iedereen roept hoe goed het is, maar waar dan weer niemand gebruik van maakt. Het is gewoon veel te veel gedoe en waarschijnlijk nog duurder ook
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 9 januari 2024 @ 13:19:39 #172
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_211972670
Laatste grote warenhuisketen van Duitsland vraagt faillissement aan

De grote Duitse warenhuisketen Galeria Karstadt Kaufhof heeft een faillissement aangevraagd bij de rechtbank in Essen. Hiermee gaat de 'Duitse V&D' ten onder na jaren van financiële problemen. Wel hoopt Galeria op een doorstart.

https://www.nu.nl/economi(...)illissement-aan.html
pi_211972820
Ah jammer, kwam er graag in Kleve en Centro.
Tap tap tap
  dinsdag 9 januari 2024 @ 13:58:32 #174
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_211972957
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:39 schreef CherryLips het volgende:
Ah jammer, kwam er graag in Kleve en Centro.
Ik ook. Maar eerlijk: vooral om te kijken, ik heb er zelden wat gekocht :@ .
Fuck the EBU
pi_211973034
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2024 13:58 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik ook. Maar eerlijk: vooral om te kijken, ik heb er zelden wat gekocht :@ .
Ik heb vrij veel kleren uit Duitsland :@
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')