Ik dacht lafheid meten. Anders vroeg hij dat zelf wel ipv een loopjongen te sturen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:31 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Ja, precies. Daarom zei ik ook dat ik vroeg voor een vriend. Die vriend wilde vooral de hypocrisie meten.
Nou ja, dit hoef ik jou/jullie niet uit te leggen natuurlijkquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:29 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel verstandig is hier niet op door te gaan, organisaties die op dit moment bestempeld zijn als terreur organisaties zou ik als ik jou was geen UI van plaatsen. Ik ben geen mod in dit Topic, maar is een gewoon een vriendelijk advies en zou er ook niet veel verder op doorgaan
Ik las er ook overheen, en had al gepost nadat ik ook jouw reactie erop zagquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:35 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Nou ja, dit hoef ik jou/jullie niet uit te leggen natuurlijkmaar de symboliek tussen de vorige vlag en de huidige vlag van Iran zijn natuurlijk twee verschillende dingen.
Maar neem aan dat er over de huidige gesproken wordt.
Ahhhhhh die probeerde ik te vergetenquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb nog wel eens nachtmerries over de bruine bonenman.
Ik kwam er trouwens pas in mijn studententijd achter dat dat symbool in het midden van de (huidige) Iraanse vlag de takbir was.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:36 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik las er ook overheen, en had al gepost nadat ik ook jouw reactie erop zag
Je hebt je huiswerk wel gedaan. Ik heb wat beelden bekeken. Ik verbaas me over de intelligentie van de 28-jarige 'Ben Natay'. Wist toen al precies waar het heen moest met Israël zo te horen. Of dat de juiste weg was laat ik even in het midden. Dat 'Oost-Europese Pool' vind ik een beetje kort door de bocht. Zijn vader was een Pool uit Warschau, zijn moeder een Israëliër. Zelf is hij geboren in Tel Aviv. Dus waar wil je precies heen met je verhaal?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:25 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Die vriend van me vroeg zich af waarom je dan wel vlaggen mag hebben van landen die aantoonbaar zijn opgericht naar aanleiding van terroristische aanslagen. En niet alleen dat: de terrorist werd later zelfs premier van dat land. Welke partij had die terrorist opgericht? Likud. Van jawel: de huidige premier en Oost-Europese Pool Ben Nitay beter bekend onder zijn alias, oorlogsmisdadiger Benyamin Netanyahu.
Geen grap! Zoek op: Menachem Begin.
Mensen vergeten ook dat hij (Cleese) Fawlty Towers samen schreef met Connie Booth.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nu doe je Graham Chapman te kort. Samen met John Cleese waren zij degene die het meeste schreven voor Monty Python. Nadeel was alleen dat hij zwaar alcoholist was.
Weet je, ik heb me met het midden Oosten nooit echt veel bezig gehouden, heb wel veel Marokkaanse vrienden en Turkse vrienden ook (en ze mogen elkaar niet echt)quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:40 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik kwam er trouwens pas in mijn studententijd achter dat dat symbool in het midden van de (huidige) Iraanse vlag de takbir was.
Ik had dat nooit herkend als het mij niet verteld was. En het Arabische schrift kan ik wel lezen, daar ligt het niet aan.
Goh, waar zou dit over gaan? De hint zit in de achternamen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Jongens! Kijken dit. Heel belangrijk.²
Connie Booth was toen zijn vrouw. Maar ik weet dat hij qua politiek tegenwoordig erg aan de populistisch kant zit. Hij was ook voor de Brexit.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Mensen vergeten ook dat hij (Cleese) Fawlty Towers samen schreef met Connie Booth.
Overigens is Cleese tegenwoordig de Wilders kant opgegaan qua politieke visie.
Herkenbaar, heb hier ook een talenknobbel. Japans spreek ik op gespreksniveau goed (nu heel verwaterd) en Mandarijn ben ik een flink stuk van vergeten, zou met basiczinnen als een 5-jarige mijzelf kunnen redden. De karakters waren vervelend om te leren, in beide talen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:46 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Weet je, ik heb me met het midden Oosten nooit echt veel bezig gehouden, heb wel veel Marokkaanse vrienden en Turkse vrienden ook (en ze mogen elkaar niet echt)Ik ben zelf bezig met bijvoorbeeld Thais en Laos te leren, spreken gaat redelijk.. maar het schrift daar, ik heb daar echt serieus moeite mee... Talen liggen mij prima, zeker het leren spreken, maar alle tonen zelfs in hun schrift is als
Kijkcijfers Banshee, trap er niet in. Doen ze hier ook. Heb je ooit een aflevering van OP1 gezien waar ze geen tegenpolen tegen elkaar zetten? Alles moet extreem. Als je 2 gelijkdenkende mensen in een talkshow zet, dan is de show zo voorbij niet?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is zoooo opzichtig allemaal. Kijk toch eens:
Media volledig op de hand van die schurkenstaat. Nodigen ze iemand uit die inhoudelijk sterk is en feitelijk praat breken ze hem continue af uit angst voor zijn ijzersterke waterdichte antwoorden.
Ik zeker dat de bipsen van die gasten die avond verre van soepel en mals was.²
Vanaf 6 talen mag je op Wikipedia als polyglot toch?quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:54 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Herkenbaar, heb hier ook een talenknobbel. Japans spreek ik op gespreksniveau goed (nu heel verwaterd) en Mandarijn ben ik een flink stuk van vergeten, zou met basiczinnen als een 5-jarige mijzelf kunnen redden. De karakters waren vervelend om te leren, in beide talen.
Dan ben ik dankbaar voor de hiragana en katakana in het Japans als alternatief, zoiets heb je niet in het Mandarijn
Heb de laatste tijd gemerkt dat er heel veel popijopi's op social media en YouTube zich voordoen als een polyglot en de talen niet beheersen zoals zij het menen te kunnen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vanaf 6 talen mag je op Wikipedia als polyglot toch?
Slaap lekker man!quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:58 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik kijk morgen wel weer of er nog een Gaza is. Hou het rustig mensen
Wel knap hoor, ik had zelf 2 jaar nodig om basic Thai spreken te leren en dat was alleen tijdens vakanties. De mimiek van gezichten en daarna vragen wat er gezegd werd heeft me dat snel leren begrijpen. Maar geloof dat we beetje in verkeerde topic zitten hiervoorquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:54 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Herkenbaar, heb hier ook een talenknobbel. Japans spreek ik op gespreksniveau goed (nu heel verwaterd) en Mandarijn ben ik een flink stuk van vergeten, zou met basiczinnen als een 5-jarige mijzelf kunnen redden. De karakters waren vervelend om te leren, in beide talen.
Dan ben ik dankbaar voor de hiragana en katakana in het Japans als alternatief, zoiets heb je niet in het Mandarijn
Je kunt Ben inderdaad van alles verwijten maar niet dat die dom is. Was destijds ook collega van gouverneur, senator en presidentskandidaat Mitt Romney.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je hebt je huiswerk wel gedaan. Ik heb wat beelden bekeken. Ik verbaas me over de intelligentie van de 28-jarige 'Ben Natay'. Wist toen al precies waar het heen moest met Israël zo te horen. Of dat de juiste weg was laat ik even in het midden. Dat 'Oost-Europese Pool' vind ik een beetje kort door de bocht. Zijn vader was een Pool uit Warschau, zijn moeder een Israëliër. Zelf is hij geboren in Tel Aviv. Dus waar wil je precies heen met je verhaal?
Verder komt Bibi helemaal niet voor op de wiki-pagina van Menachem Begin...
Ik weet daar niets van, wat hebben die 2 gemeen?
Berichten zullen nog wel naar buiten komen. Er zitten daar gewoon journalisten en die zullen wel meer manieren hebben dan alleen internet. Beelden zal veel lastiger worden maar vroeg of laat komen die ook wel naar buiten. Ik weet niet of je de belegering van Marioepol gevolgd heb in Oekraïne. Daar waren toen ook journalisten aanwezig die beelden naar buiten hebben gesmokkeld. Daar is een documentaire van uit gekomen die in november vertoond gaat worden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 01:56 schreef Erasmus het volgende:
Ik ben benieuwd of er bij de nieuwsupdate van 02:00 een melding komt dat het internet afgesloten is.. ben wel erg nieuwsgierig geworden of dit gevolgen heeft voor de informatievergaring.
Zou het een eng idee vinden als er alleen beelden van de IDF vrij gaan komen.
Nice man, Thai is ook een interessante taal. Kan je het ook lezen? Thai schijnt het moeilijkste schrift ter wereld te hebben. Beetje de omgekeerde van het Koreaanse alfabet, dat kan je binnen een kwartier leren als je wilt. Google het.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 02:02 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Wel knap hoor, ik had zelf 2 jaar nodig om basic Thai spreken te leren en dat was alleen tijdens vakanties. De mimiek van gezichten en daarna vragen wat er gezegd werd heeft me dat snel leren begrijpen. Maar geloof dat we beetje in verkeerde topic zitten hiervoor
Nee, dat is wat ik eerder al zei. Het schrift is echt een bitch! Niet te doen bijna als je niet echt ook echt 1 op 1 gaat studeren. Maar dat komt volgend jaarquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 02:06 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Nice man, Thai is ook een interessante taal. Kan je het ook lezen? Thai schijnt het moeilijkste schrift ter wereld te hebben. Beetje de omgekeerde van het Koreaanse alfabet, dat kan je binnen een kwartier leren als je wilt. Google het.Momenteel doe ik nu een zelfstudie Russisch. Cyrillisch kan ik langzaam al lezen.
Nee hoor, er is gewoon weinig gaande maar ik kijk ook live naar de nieuwszenders op tv en bericht dan hier als ik wat zie. Vooralsnog geen updates en werken de streams nog.
Oké, helder, want ik heb een beetje argwaan gekregen sinds de Reuters en AJ journalisten aan de Libanese grens. Thanks voor je uitlegquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 02:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Berichten zullen nog wel naar buiten komen. Er zitten daar gewoon journalisten en die zullen wel meer manieren hebben dan alleen internet. Beelden zal veel lastiger worden maar vroeg of laat komen die ook wel naar buiten. Ik weet niet of je de belegering van Marioepol gevolgd heb in Oekraïne. Daar waren toen ook journalisten aanwezig die beelden naar buiten hebben gesmokkeld. Daar is een documentaire van uit gekomen die in november vertoond gaat worden.
Ik heb zelf een beetje een time off genomen van alle nieuws outletsquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 02:06 schreef Erasmus het volgende:
Nee hoor, er is gewoon weinig gaande maar ik kijk ook live naar de nieuwszenders op tv en bericht dan hier als ik wat zie. Vooralsnog geen updates en werken de streams nog. Veel nieuwszenders zitten 24 uur op live verslaggeving. Ik ben een beetje Twitter-moe geworden, zie het alleen hier in dit topic nog langskomen.
Het was kort maar krachtig. Op moment van schrijven moet je 5 minuten terugspoelen.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 02:12 schreef Erasmus het volgende:
Trouwens, echt extreem harde knallen nuHet gaat nu opeens los
Snap ik helemaal man.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 02:13 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik heb zelf een beetje een time off genomen van alle nieuws outletsRust is altijd goed
En sinds ik dat gedaan heb begeef ik me ook wat meer buiten mijn eigen sub forums
Zal het je nog sterker vertellen, ben ruim een maand geleden op vakantie geweest en de telefoon uit gehad de hele vakantie... Geland op schiphol, telefoon aangezet en komt ineens zoveel op je af! Ik werd er gek van, telefoon gaat nu gewoon alleen nog in de avond aan na het werk als ik er zin in heb... Dat ding vreet energie van jezelf.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 02:17 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Snap ik helemaal man.
Heb je The Social Dilemma gezien op Netflix? Dat onderschrijf ik volledig. Het belang van pauze van het nieuws nemen wordt onderschat, ook door mijzelf ben ik recentelijk achtergekomen. Heel veel fake news op de loer. Dat soort dingen.
Maar dit is nogal historisch waardoor je snel hooked raakt. De term nieuwsjunkie bestaat voor een reden.
Het is mij ook opgevallen dat het geen luchtaanvallen (meer) zijn.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 02:25 schreef Doler12 het volgende:
Bommen en granaten gaan allemaal af en Steve kukelt door
Ik snap het van die journalisten. Maar er zit gewoon een risico aan vast als je in dit soort gebieden werkt. We weten voorlopig niet wat er gebeurt is en hopelijk komt er een onderzoek naar zo dat er meer duidelijkheid komt. Over Gaza, naast dat er journalisten zitten. zitten daar ook nog hulporganisaties en hulpverleners. Dus er zal altijd wel iets van communicatie blijven.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 02:12 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Oké, helder, want ik heb een beetje argwaan gekregen sinds de Reuters en AJ journalisten aan de Libanese grens. Thanks voor je uitleg
Je hebt helemaal gelijk. Ben eerlijk gezegd nog best onder de indruk van de harde taal van Netanyahu's korte maar heftige toespraak een paar uur geleden. Alsof hij iets anders impliceerde.. Ik hoop dat dat gewoon bluf was, maar mijn onderbuik helpt niet mee. Meh.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 02:30 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik snap het van die journalisten. Maar er zit gewoon een risico aan vast als je in dit soort gebieden werkt. We weten voorlopig niet wat er gebeurt is en hopelijk komt er een onderzoek naar zo dat er meer duidelijkheid komt. Over Gaza, naast dat er journalisten zitten. zitten daar ook nog hulporganisaties en hulpverleners. Dus er zal altijd wel iets van communicatie blijven.
Ik dacht dat ik een bodycam te zien zou krijgen, maar het is de IDF die zijn strategie uitlegt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 02:32 schreef cherrycoke het volgende:
https://fb.watch/nFCKKotR8i/ IDF live!
Ik word ook niet vrolijk van de harde taal van Netanyahu. Dat maakt mij ook angstig. Maar zeker in de huidige tijd komt vroeg of laat de waarheid wel boven tafel zeker met dit soort conflicten. Ik hou me ook een beetje vast aan de oorlog in Oekraïne waar Rusland ook veel probeert te verbergen. Maar toch door de huidige techniek en zelfs soldaten die dingen zelf filmen komt de waarheid toch boven tafel uiteindelijk.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 02:40 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Ben eerlijk gezegd nog best onder de indruk van de harde taal van Netanyahu's korte maar heftige toespraak een paar uur geleden. Alsof hij iets anders impliceerde.. Ik hoop dat dat gewoon bluf was, maar mijn onderbuik helpt niet mee. Meh.
Anywho, thanks. voor de nuance man
Hele goede post van je dit, oprecht, en logisch dat je je aan een andere oorlog vasthoudt ter relativering. De waarheid komt inderdaad hoe dan ook boven tafel met de techniek van vandaag.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 02:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik word ook niet vrolijk van de harde taal van Netanyahu. Dat maakt mij ook angstig. Maar zeker in de huidige tijd komt vroeg of laat de waarheid wel boven tafel zeker met dit soort conflicten. Ik hou me ook een beetje vast aan de oorlog in Oekraïne waar Rusland ook veel probeert te verbergen. Maar toch door de huidige techniek en zelfs soldaten die dingen zelf filmen komt de waarheid toch boven tafel uiteindelijk.
Bucha is een mooi voorbeeld waar Belingcat door middel van beelden kon achterhalen wat er gebeurd was. De Russen ontkende alles terwijl veel bewijs materiaal kwam van Russische soldaten die het zelf filmde, maar ook camera's, inwoners die stiekem filmde enzovoort. Dat zal nu ook wel weer gebeuren. Dit is trouwens die trailer van die documentaire over Mariupol en persoonlijk ben ik bang dat Gaza bloediger gaat worden.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 02:56 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Hele goede post van je dit, oprecht, en logisch dat je je aan een andere oorlog vasthoudt ter relativering. De waarheid komt inderdaad hoe dan ook boven tafel met de techniek van vandaag.
Ik kijk niet meer naar die stream werd helemaal gek van die twitch donaties op 1 van die cams.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 03:06 schreef Erasmus het volgende:
Er wordt nu vermoedelijk afgewisseld tussen bombardementen en tankschoten..
Ik hou er nu ook mee op, Steve is strontvervelend aan het worden met al die donaties en irritante geluidjes ja.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 03:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik kijk niet meer naar die stream werd helemaal gek van die twitch donaties op 1 van die cams.
Iemand postte die stream een tijdje gelden met er gebeurt nu van alles en nog wat. Toen ik er op drukte hoorde ik tig keer achter elkaar nuke gaze van die twitch stream cam....quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 03:11 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik hou er nu ook mee op, Steve is strontvervelend aan het worden met al die donaties en irritante geluidjes ja.
Dat denk ik niet. Je roept niet voor niks even 300k reservisten op. Dat zijn gewoon mensen met een baan dus heeft ook economische gevolgen plus daarnaast hebben die mensen ook recht op een vergoeding. Maar je hebt gewoon niet van de ene op de andere dag in 1 keer alles gereed wat betreft logistiek.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 03:18 schreef Steven_Stil het volgende:
Israel zit in de blufmodus, veel bombarie en geknal en ondertussen tijd rekken om te kijken wat de Palestijnse bevolking doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |