abonnement Unibet Coolblue
pi_210943720
Er komen hier vaak discussies voorbij, en ik tracht veel uit te leggen zoals de meeste hier weten, maar vaak praat ik tegen een muur, en ik snap prima waarom omdat ik zelf ook uit het Atheisme kom.

Ik zal hier een post gaan maken, waar ik niets mee ga beweren, maar wat op z'n minst interessant is. Dit gaat over;

-The flower of Life
-Metatrons Cube
-De connectie naar religies
-Fibonacci (Dé formule van het universum, zoals ook Tesla dat aangaf.)

Deze post houdt wel veel verband met religies en bewijst in zekere zin dat zij verder waren in deze content dan wij op dit moment. Zelfs wetenschap weet niet goed wat ze met deze Ancient Geometry aanmoeten. Blijkbaar wisten ze dit prima in ancient history, en niet in 1 religie of cultuur, nee, all around the globe.

Goed, eerst is het misschien goed om uit te leggen wat Metatrons Cube is. Het is onderdeel van Ancient Geometry en is in principe hetzelfde als de Flower of Life. Het 1 komt uit het ander en het ander kan gerelateerd worden aan het 1. Dit is hoe het universum in elkaar zit. Fibonacci laat het zien;

Dit is dé universele wet van heel het universum. Google it, Wiki it, i dont care. Look it up, álles in het hele universum houdt zich aan deze wet, deze wiskundige sequence. Ook de menselijke psyche, dat is waarom de hele mensheid in patronen leeft, en het individu ook; remember in 45? "Dit nooit meer", and here we are.... Same goes voor het individu, altijd in patronen leven, rondjes draaien; SAMARA noemen ze het in het Sanskrit, vertaald redelijk letterlijk naar; Rondjes Draaien. En dat het collectief hetzelfde werkt als het individu, vraag aan de Kybalion(hermetism) maar waarom; As Above, So Below.

Dan Metatrons Cube en de Flower of Life in 1. Dit is Ancient geometry wat all around the world te vinden is. Dit begrjipen, is 1 van de keystones om religies te begrijpen. Het is niet persee nodig om in de staat te komen de Jezus "Hemel" noemde of Buddha "Nirvana". Het is wel een keystone om te begrijpen hoe het universum in elkaar zit, want dit relateerd sterk aan de Fibonacci sequence, wat ik zo ook uit één ga trachten te zetten.

Dit is een bijzonder sterke image, want als je dit "gewoon" bekijkt zie je een mooie caleidoscoop. Als je dit even wat langer bestudeerd zie je een vierkant in een vierkant in een vierkant. Dít is de 3D wereld waarin je leeft en hoe het universum dus opgebouwd zou zijn volgens deze (en Tesla's) theorie.

Om het even te veréénvoudigen hoe dat eruit ziet in vierkanten zoals hierboven beschreven, de volgende image;

Je kunt dit (deze vierkanten) ook terug zien in het eerdere plaatje, zolang je je perspectief op de juiste manier zet van je ogen. Deze zelfde "change in perspective", is nodig om van Samsara naar Nirvana (of hemel) te "shiften", dit is wat dat ook goed uitbeeldt. Dit is ook waarom het obviously Metatrons CUBE heet.

Als we verder kijken naar Metatrons Cube versus Fibonacci, is de Sequence daarin goed terug te vinden, zie volgende image;

Dit laat goed zien dat deze hele Metatrons Cube, de regels van Fibonacci (en dus het hele universum volgt), je zou het ook andersom kunnen benoemen; Metatrons Cube, creëert Fibonacci. Ok, even dat erbuiten gelaten, laten we eens kijken naar de volgende (dezelfde image) maar dan met een wat bekendere vorm erin;

Ik denk dat iedereen wel de vorm hierin ziet, het is de Davidsster, de Jodenster, hoe je het noemen wilt. Toeval? I doubt it.

Tesla zei;
quote:
“If you only knew the magnificence of the 3, 6 and 9, then you would have a key to the universe.” Tesla was convinced that the number 3, 6, and 9 were the key to understanding the universe and its mysteries.
Als we dit tegen de image aanhouden, is het opmerkelijk te noemen wat we te zien krijgen. Tesla had het over exact dit hier wat we zien. Dit is ook waar de Joden het over hadden, tenzij je denkt dat het "toeval was" dat de Joden dit symbool verzonnen (buiten dat komt het ook in Hindu en Ancient Egypt voor).

Dit is debunkbaar met de áller eerste image in deze post. Daar zie je de flower of life en metatrons cube over elkaar heen. De Flower of Life == Metatrons cube.

Verder, is dit ook waar de Joodse Kaballah vandaan komt, dit is de Joodse versie van het Hinduistische Chakra systeem;

Dit is een gedetailleerde versie van de Kaballah of Tree of life, hoe je t noemen wilt. Dit is ook in het Hermetisme (Alexandrie / Egypt) terug te vinden.

Dit is exact conform the Flower of Life;

En hier komen religies bij elkaar, als je even goed de tijd neemt om het volgende image te bekijken;

Dit is al een sterke aanwijzing dat élke religie naar hetzelfde tracht te wijzen, geen enkele uitgezonderd, en elke spirituele leer, zoals ik vaker heb aangegeven in andere topics, óók ditzelfde proberen aan te wijzen. Geen enkele uitgezonderd.

Goed, nu kun je dus zeggen dat dit allemaal toeval is wat ik hierboven vertel, maar eigenlijk beweer je dan ook dat het volgende plaatje (een uitbeelding van de flower of life, en dus ancient geometry) LOUTER TOEVAL zou zijn. Tja, in hoeverre is dat nog geloofwaardig kun je je afvragen he, komtie;

Verder, wisten Aliens dit ook zoals we kunnen zien in onderstaande foto's in de spoiler (very veel pun intended).

SPOILER: aliens
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed, waar wil ik nu heen met dit verhaal? Zoals je kunt zien is de Flower of Life al eeuwen, zoniet MILLENNIA bekend wereldwijd. Dit linkt, zoals hierboven aangegeven en uitgelegd, naar Metatrons Cube, welke op zijn beurt weer linkt naar Fibonacci (wat ook Nicolai Tesla heeft gebacked als je zijn content kent).

Met andere woorden; Ancient Civilizations, wisten van Fibonacci (DE Formule van het Universum), DUIZENDEN jaren voordat onze huidige wetenschap hier weet van had. Dus we kunnen ons afvragen; hoe advanced zijn wij dan als mens op dit moment? Hoe bestaat het dat zij vér, héél ver voor ons wisten hoe het Universum werkte? Want dat is wat dit aantoont, als je begrijpt wat hierboven staat.

Bonuscontent, ook DaVinci doorzag dit sterk, zijn werken laten ook zien dat de Flower of Life, een 3D wereld betekende, zie;

Verdere content van Davinci laat dit ook zien. Élke ancient civilization verwijst terug naar deze flower of life, derhalve naar metatrons cube en derhalve ook naar fibonacci.

Hoe wisten zij in godsnaam van Fibonacci af? Bovenstaande lijkt me bewijs genoeg DÁT ze het wisten.

Lopen wij zover achter, en zo ja, wat wisten zij nog meer, wat wij niet weten? Goed, ik zal niet verder de link naar specifiek religies gaan leggen, want dan ben ik nog wel even bezig, want deze content gaat behoorlijk veel verder dan dit nog. Maar voor zover men me nu nog kan volgen, discuss?

:)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mijk op 15-10-2023 13:28:07 ]
As above, so below.
pi_210944892
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 21:32 schreef Mijk het volgende:
Er komen hier vaak discussies voorbij, en ik tracht veel uit te leggen zoals de meeste hier weten, maar vaak praat ik tegen een muur, en ik snap prima waarom omdat ik zelf ook uit het Atheisme kom.

Ik zal hier een post gaan maken, waar ik niets mee ga beweren, maar wat op z'n minst interessant is. Dit gaat over;

-The flower of Life
-Metatrons Cube
-De connectie naar religies
-Fibonacci (Dé formule van het universum, zoals ook Tesla dat aangaf.)

Deze post houdt wel veel verband met religies en bewijst in zekere zin dat zij verder waren in deze content dan wij op dit moment. Zelfs wetenschap weet niet goed wat ze met deze Ancient Geometry aanmoeten. Blijkbaar wisten ze dit prima in ancient history, en niet in 1 religie of cultuur, nee, all around the globe.

Goed, eerst is het misschien goed om uit te leggen wat Metatrons Cube is. Het is onderdeel van Ancient Geometry en is in principe hetzelfde als de Flower of Life. Het 1 komt uit het ander en het ander kan gerelateerd worden aan het 1. Dit is hoe het universum in elkaar zit. Fibonacci laat het zien;

[ afbeelding ]

Dit is dé universele wet van heel het universum. Google it, Wiki it, i dont care. Look it up, álles in het hele universum houdt zich aan deze wet, deze wiskundige sequence. Ook de menselijke psyche, dat is waarom de hele mensheid in patronen leeft, en het individu ook; remember in 45? "Dit nooit meer", and here we are.... Same goes voor het individu, altijd in patronen leven, rondjes draaien; SAMARA noemen ze het in het Sanskrit, vertaald redelijk letterlijk naar; Rondjes Draaien. En dat het collectief hetzelfde werkt als het individu, vraag aan de Kybalion(hermetism) maar waarom; As Above, So Below.

Dan Metatrons Cube en de Flower of Life in 1. Dit is Ancient geometry wat all around the world te vinden is. Dit begrjipen, is 1 van de keystones om religies te begrijpen. Het is niet persee nodig om in de staat te komen de Jezus "Hemel" noemde of Buddha "Nirvana". Het is wel een keystone om te begrijpen hoe het universum in elkaar zit, want dit relateerd sterk aan de Fibonacci sequence, wat ik zo ook uit één ga trachten te zetten.

[ afbeelding ]

Dit is een bijzonder sterke image, want als je dit "gewoon" bekijkt zie je een mooie caleidoscoop. Als je dit even wat langer bestudeerd zie je een vierkant in een vierkant in een vierkant. Dít is de 3D wereld waarin je leeft en hoe het universum dus opgebouwd zou zijn volgens deze (en Tesla's) theorie.

Om het even te veréénvoudigen hoe dat eruit ziet in vierkanten zoals hierboven beschreven, de volgende image;

[ afbeelding ]

Je kunt dit (deze vierkanten) ook terug zien in het eerdere plaatje, zolang je je perspectief op de juiste manier zet van je ogen. Deze zelfde "change in perspective", is nodig om van Samsara naar Nirvana (of hemel) te "shiften", dit is wat dat ook goed uitbeeldt. Dit is ook waarom het obviously Metatrons CUBE heet.

Als we verder kijken naar Metatrons Cube versus Fibonacci, is de Sequence daarin goed terug te vinden, zie volgende image;

[ afbeelding ]

Dit laat goed zien dat deze hele Metatrons Cube, de regels van Fibonacci (en dus het hele universum volgt), je zou het ook andersom kunnen benoemen; Metatrons Cube, creëert Fibonacci. Ok, even dat erbuiten gelaten, laten we eens kijken naar de volgende (dezelfde image) maar dan met een wat bekendere vorm erin;

[ afbeelding ]

Ik denk dat iedereen wel de vorm hierin ziet, het is de Davidsster, de Jodenster, hoe je het noemen wilt. Toeval? I doubt it.

Tesla zei;
[..]
Als we dit tegen de image aanhouden, is het opmerkelijk te noemen wat we te zien krijgen. Tesla had het over exact dit hier wat we zien. Dit is ook waar de Joden het over hadden, tenzij je denkt dat het "toeval was" dat de Joden dit symbool verzonnen (buiten dat komt het ook in Hindu en Ancient Egypt voor).

Dit is debunkbaar met de áller eerste image in deze post. Daar zie je de flower of life en metatrons cube over elkaar heen. De Flower of Life == Metatrons cube.

Verder, is dit ook waar de Joodse Kaballah vandaan komt, dit is de Joodse versie van het Hinduistische Chakra systeem;

[ afbeelding ]

Dit is een gedetailleerde versie van de Kaballah of Tree of life, hoe je t noemen wilt. Dit is ook in het Hermetisme (Alexandrie / Egypt) terug te vinden.

Dit is exact conform the Flower of Life;

[ afbeelding ]

En hier komen religies bij elkaar, als je even goed de tijd neemt om het volgende image te bekijken;
[ afbeelding ]

Dit is al een sterke aanwijzing dat élke religie naar hetzelfde tracht te wijzen, geen enkele uitgezonderd, en elke spirituele leer, zoals ik vaker heb aangegeven in andere topics, óók ditzelfde proberen aan te wijzen. Geen enkele uitgezonderd.

Goed, nu kun je dus zeggen dat dit allemaal toeval is wat ik hierboven vertel, maar eigenlijk beweer je dan ook dat het volgende plaatje (een uitbeelding van de flower of life, en dus ancient geometry) LOUTER TOEVAL zou zijn. Tja, in hoeverre is dat nog geloofwaardig kun je je afvragen he, komtie;

[ afbeelding ]

Verder, wisten Aliens dit ook zoals we kunnen zien in onderstaande foto's in de spoiler (very veel pun intended).

SPOILER: aliens
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed, waar wil ik nu heen met dit verhaal? Zoals je kunt zien is de Flower of Life al eeuwen, zoniet MILLENNIA bekend wereldwijd. Dit linkt, zoals hierboven aangegeven en uitgelegd, naar Metatrons Cube, welke op zijn beurt weer linkt naar Fibonacci (wat ook Nicolai Tesla heeft gebacked als je zijn content kent).

Met andere woorden; Ancient Civilizations, wisten van Fibonacci (DE Formule van het Universum), DUIZENDEN jaren voordat onze huidige wetenschap hier weet van had. Dus we kunnen ons afvragen; hoe advanced zijn wij dan als mens op dit moment? Hoe bestaat het dat zij vér, héél ver voor ons wisten hoe het Universum werkte? Want dat is wat dit aantoont, als je begrijpt wat hierboven staat.

Bonuscontent, ook DaVinci doorzag dit sterk, zijn werken laten ook zien dat de Flower of Life, een 3D wereld betekende, zie;

[ afbeelding ]

Verdere content van Davinci laat dit ook zien. Élke ancient civilization verwijst terug naar deze flower of life, derhalve naar metatrons cube en derhalve ook naar fibonacci.

Hoe wisten zij in godsnaam van Fibonacci af? Bovenstaande lijkt me bewijs genoeg DÁT ze het wisten.

Lopen wij zover achter, en zo ja, wat wisten zij nog meer, wat wij niet weten? Goed, ik zal niet verder de link naar specifiek religies gaan leggen, want dan ben ik nog wel even bezig, want deze content gaat behoorlijk veel verder dan dit nog. Maar voor zover men me nu nog kan volgen, discuss?

Debunk this :)
Je zit er lekker in maat :P
pi_210945683
Ik zal de OP niet quoten om het leesbaar te houden maar daar heb je vast veel tijd in gestoken Mijk. :)

Ik zie er veel van terug in de noordse levensboom.
De cirkels, vedanta koshas, het lijkt me dat dat van buiten naar binnen gaat?

In de noordse mythologie gaat het juist van de kern fysiek naar kosmisch lichaam, met andere woorden van binnen naar buiten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_210945824
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:07 schreef bedachtzaam het volgende:
De cirkels, vedanta koshas, het lijkt me dat dat van buiten naar binnen gaat?
Correct.

Mwa, er zit enkel veel werk in het verhaal ff neerzetten met de juiste images, ik kan nog héél veel verder wat dit betreft maar om het niet te complex te maken gelijk laat ik het hier even bij. Er komt hier nog veel meer bij kijken idd, waaronder Scandinavisch idd, maar de Tree of Life is religie-breed (bijna in elke religie) terug te vinden maar op een andere manier. Zo ook Yggdrasil idd. Verder kun je dit ook linken naar de Axis Mundi en daarmee weer wáárom het Israel Palestina conflict en ook wáárom het zo is dat er "geen ander land" voor 1 vd 2 partijen kan komen, maar dit heb ik er bewust uit gelaten omdat ik niet die kant op wil met dit topic.

Ik hoop dat men hierdoor inziet dat , daar waar de religies vandaan komen, dat dit niet een stel kloteklappers waren die een verhaaltje verzonnen ter "houvast" omdat ze zo bang waren. Want dat is het verre van, deze mensen wisten shit, en waarschijnlijk ook nog een heel stuk meer dan wij op het gebied van bewustzijn. Egypte laat natuurlijk al fysiek eea zien waar we niet omheen kunnen, maar hun kennis wat betreft de mind/bewustzijn/god/sterren ging ook belachelijk ver, en dat kunnen we niet negeren. Hoe graag je ook wilt geloven dat het "een verzonnen verhaaltje is", dit zijn zaken waar men niet omheen kan. En dit bedoel ik dan ook met serieuze verdieping in religies, ipv een boekje lezen en zeggen; "waar" of "niet waar".

En inderdaad, is de vedanta van buiten naar binnen ja, terecht opgemerkt. Goeie aanvulling. Maar dit ligt er ook aan hoe je dit ziet he, de KERN, is de Aum daar... zo kun je m ook opvatten, dus dan gaat het ook van binnen naar buiten ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Mijk op 13-10-2023 23:30:50 ]
As above, so below.
pi_210946044
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:22 schreef Mijk het volgende:

[..]
Correct.

Mwa, er zit enkel veel werk in het verhaal ff neerzetten met de juiste images, ik kan nog héél veel verder wat dit betreft maar om het niet te complex te maken gelijk laat ik het hier even bij. Er komt hier nog veel meer bij kijken idd, waaronder Scandinavisch idd, maar de Tree of Life is religie-breed (bijna in elke religie) terug te vinden maar op een andere manier. Zo ook Yggdrasil idd. Verder kun je dit ook linken naar de Axis Mundi en daarmee weer wáárom het Israel Palestina conflict en ook wáárom het zo is dat er "geen ander land" voor 1 vd 2 partijen kan komen, maar dit heb ik er bewust uit gelaten omdat ik niet die kant op wil met dit topic.

Ik hoop dat men hierdoor inziet dat , daar waar de religies vandaan komen, dat dit niet een stel kloteklappers waren die een verhaaltje verzonnen ter "houvast" omdat ze zo bang waren. Want dat is het verre van, deze mensen wisten shit, en waarschijnlijk ook nog een heel stuk meer dan wij op het gebied van bewustzijn. Egypte laat natuurlijk al fysiek eea zien waar we niet omheen kunnen, maar hun kennis wat betreft de mind/bewustzijn/god/sterren ging ook belachelijk ver, en dat kunnen we niet negeren. Hoe graag je ook wilt geloven dat het "een verzonnen verhaaltje is", dit zijn zaken waar men niet omheen kan. En dit bedoel ik dan ook met serieuze verdieping in religies, ipv een boekje lezen en zeggen; "waar" of "niet waar".

En inderdaad, is de vedanta van buiten naar binnen ja, terecht opgemerkt. Goeie aanvulling. Maar dit ligt er ook aan hoe je dit ziet he, de KERN, is de Aum daar... zo kun je m ook opvatten, dus dan gaat het ook van binnen naar buiten ;)
Ik denk ook niet dat men dit wegzet als verzinsel, juist is het de godsdienst dat om het zo te verwoorden het heilige ontheiligt heeft om mensen juist te verenigen in een ideaal.
Men is dan in feite tot slaaf gemaakt aan een doctrine en dient deze netjes na te leven want anders... dan nog niet eens vanwege de spreekwoordelijke godsdienstige hel, nee, mensen kunnen heel goed en wreed straffen.

Godsdienst/geloof acht ik juist de ontkenning van religie omdat religie jouw verbinding met het all is en daar is geen doctrine voor nodig maar liefde en zorgzaamheid, saamhorigheid, verbondenheid.

Zo ik het bovenstaande schrijf komt in me op, is het misschien wel juist een volledige afwezigheid van een religieus verstand dat men zo kan degenereren.

Nou ja, dit dan even hardop gedacht en neergepend.
pi_210946269
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 23:46 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat men dit wegzet als verzinsel, juist is het de godsdienst dat om het zo te verwoorden het heilige ontheiligt heeft om mensen juist te verenigen in een ideaal.
Men is dan in feite tot slaaf gemaakt aan een doctrine en dient deze netjes na te leven want anders... dan nog niet eens vanwege de spreekwoordelijke godsdienstige hel, nee, mensen kunnen heel goed en wreed straffen.
Nee, Theisten zullen het niet als "Verzinsel" wegzetten, Atheisten wel, en ik zelf 15 jaar terug ook. Mee eens dat het exact het tegenovergestelde doet dan wat de grote leren erachter het trachten te leren. Want waar het júist ultieme vrijheid moet geven, en grote wijsheid, wordt men juist opgesloten in hun gedachten idd. En dit is de "cloak" waar ik het al even over heb, en de machtsuitoefening van de kerk. Ik twijfel hoeveel mensen binnen de kerk écht serieus nog shit weten. Including de leiders binnen de huidige kerken.

quote:
Godsdienst/geloof acht ik juist de ontkenning van religie omdat religie jouw verbinding met het all is en daar is geen doctrine voor nodig maar liefde en zorgzaamheid, saamhorigheid, verbondenheid.
Idd, exact dit, dit is hoe ik er ook tegen aan kijk. Het was namelijk niet zo dat "INEENS" toen Jezus er was "god" bestond... het bestaat al die tijd al, en ook zónder religie kom je tot datgeen wat hij bedoelde, en dat kán ook niet anders, anders was er namelijk nooit een dergelijke leer ontstaan want dan waren zowel Jezus als Buddha er ook niet (onafhankelijk van elkaar) bij gekomen, en zo zijn er tig culturen die het onafhankelijk van een andere invloed uitvonden. Natuurlijk worden er ook verhalen verteld uit het verleden waarbij van een mug een olifant gemaakt is, dat is zeker waar... maar niet van deze magnitude.

Ik heb wel eens een filmpje gezien wat zei dat als je alle boeken zou verbranden dat enkel de wetenschappelijke terug zouden komen. De grootste nonsense die je kunt bedenken, omdat je hetzelfde fenomeen krijgt. Sommige mensen gaan iets (door)zien wat buiten het "denken" ligt en gaan dit ook weer beschrijven als "niet te bevatten met de mind". En waarom is het niet te bevatten met de mind? JUIST ómdat het buiten het denken ligt, zodra je gaat denken is dátgeen weg. Dat is niet zo gek, je kunt niet denken aan een gedachteloze staat en er tegelijkertijd gedachteloos inzitten, dat is een contradictie, en dat is precies waar dit over gaat.

Adyashanti verwoordde dit mooi; "You cannot outthink your thinking".

Al die bovennatuurlijke shit die erbij gehaald wordt, het is zo onzinnig en tijdverspillend, daarom is het beter om gewoon boeken te lezen van de zgn New-Agers, die zonder "cloak" er omheen duidelijk to the point vertellen hoe dit werkt, het zit allemaal in je hoofd.

quote:
Zo ik het bovenstaande schrijf komt in me op, is het misschien wel juist een volledige afwezigheid van een religieus verstand dat men zo kan degenereren.

Nou ja, dit dan even hardop gedacht en neergepend.
Ja bedankt voor de post, en je bent 1 van de weinigen met serieuze kwaliteitsposts voor mij hier in dit subforum van wat ik tot nu toe heb gezien, ik had meer gehoopt op serieuzere discussies en posts ipv enkel posten om te reageren en gelijk proberen te halen, want dat is wat ik heel veel zie.

Goed, nu zal men dat ook over mij zeggen, maar als er iemand met gigantische onderbouwingen kom ben ik het wel in elk topic, en die valt niet te ontkennen ook denk ik. Ik probeer het zo accurate mogelijk uit te leggen, maarja, hoe ga je een bewustzijnsstaat (gedachtenloosheid/nirvana) uitleggen he, het voorbeeld wat ik wel vaker gaf; een droom uitleggen aan iemand die nog nooit gedroomd heeft. Of een paddo trip uitleggen aan iemand die nog nooit paddo's gedaan heeft. Dit is exact hetzelfde als waar naar gevraagd wordt.

Zo kun je ook zeggen; bewijs je paddo trip maar eens, zo nee? dan heb je niet getript... echt te simplistisch voor woorden, en daar stoor ik me nog wel eens aan.

Thanks iig voor je input, hoop op meer kwaliteitposts, want er zijn best wel wat mensen hier die ook wat zinnigs kunnen roepen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mijk op 14-10-2023 00:26:02 ]
As above, so below.
pi_210946490
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 00:19 schreef Mijk het volgende:
Want waar het júist ultieme vrijheid moet geven, en grote wijsheid, wordt men juist opgesloten in hun gedachten idd.
Mooi verwoord.

quote:
3s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 00:19 schreef Mijk het volgende:
maarja, hoe ga je een bewustzijnsstaat (gedachtenloosheid/nirvana) uitleggen he,
Behoeft het uitleg,.. een beschrijving is immers niet het beschrevene en het leidt slechts weer tot een volgen van want het moet voldoen aan de beschrijving.
Het is waarom ik bijvoorbeeld ook het pad van de Boeddha afwijs, hoe goed bedoeld ook van hem ooit, we zien waar het toe leidt, volgelingen en traditionele gebruiken, onderdrukken van gedachten (verlangens) maar bovenal zoals je eerder al mooi verwoorde, opgesloten in gedachten met een ideaal om datgene te verkrijgen dat zo begeerd word.
Daarom omschrijf ik het ook wel als commerciële hersentjes aan het werk.:)

Naar mijn mening is het juist van belang dat mensen de vrijheid genieten te ontdekken en natuurlijk kan symboliek daar heel behulpzaam in zijn mits met goed begrip overgeleverd maar het is aan het individu om het pad te gaan en de eigen weg te vinden.
Of niet, er zijn ook mensen die zich liever enkel bezig houden met materiele genoegens.
pi_210946640
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 00:51 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Mooi verwoord.
[..]
Behoeft het uitleg,.. een beschrijving is immers niet het beschrevene en het leidt slechts weer tot een volgen van want het moet voldoen aan de beschrijving.
Het is waarom ik bijvoorbeeld ook het pad van de Boeddha afwijs, hoe goed bedoeld ook van hem ooit, we zien waar het toe leidt, volgelingen en traditionele gebruiken, onderdrukken van gedachten (verlangens) maar bovenal zoals je eerder al mooi verwoorde, opgesloten in gedachten met een ideaal om datgene te verkrijgen dat zo begeerd word.
Daarom omschrijf ik het ook wel als commerciële hersentjes aan het werk.:)

Naar mijn mening is het juist van belang dat mensen de vrijheid genieten te ontdekken en natuurlijk kan symboliek daar heel behulpzaam in zijn mits met goed begrip overgeleverd maar het is aan het individu om het pad te gaan en de eigen weg te vinden.
Of niet, er zijn ook mensen die zich liever enkel bezig houden met materiele genoegens.
Haha ja en dat is exact de paradox, de begeerte naar datgeen waar je begeerteloos voor hoort te zijn om het te kunnen ervaren.

Ik begrjip atheisten ook heel goed dan he, ik was er zelf 1 en dit is idd in mijn ogen nog steeds de betere way to go dan een Theist die in de cloak gelooft. Volgens regels leven die opgelegd zijn door anderen die dan van een vredelievende God zouden komen die tegelijkertijd keihard zaken afstraft als je niet doet wat hij dan zou willen. Ook dit is een keiharde contradictie. En ik vraag me ook af of mensen die dus hierin geloven, wel eens zich afvragen wáárom ze dat geloven he. En hier ligt de crux, het is iets waar niet aan getwijfeld mág worden van de kerk, en doe je dat wel dan zou dat zondig zijn oid. Dit is waarom het Boeddhisme veel sterker is ook imo; "question EVERY teaching".

Het "probleem" van een theist is, dat hij/zij éérst uit die cloak moet komen (wat al een belachelijk moeilijk iets is als je met de paplepel dat hebt geleerd en ook nog eens door de kerk stevige angsten wordt ingeboezemd), en dáárna pas serieus met een ander perspectief hiernaar kunnen kijken, wat dat betreft is het voor een Atheist makkelijker als die dit op serieuze wijze gaan bestuderen, ze hebben dan wel een bias (zoals ik die ook keihard had) dat het niet bestaat, en daar moet ook uitgebroken worden op 1 of andere manier, maar áls dat lukt, dan sta je wel ineens COMPLEET objectief erin.

En bij mij waren daar stevige ervaringen voor nodig zoals ik eerder beschreven heb. Ik denk ook dat het enkel zo kan om de bias of het aangeleerde los te laten.

Ook dit verwoordde Adyashanti heel mooi in een boek, en zei; "You have to be prepared to lose everything you were taught and thought to be true."

En idd hoeft het misschien niet beschreven te worden, en natuurlijk mag men geloven wat ze willen of juist niet, de enige reden waarom ik zaken als dit post is omdat ik;
A) Een boek hierover maak, en de posts die ik maak een goed naslag werk daarvoor zijn.
B) Mensen te inspireren eens op andere wijze hiernaar te kijken, want het is heel zonde om te laten liggen, dit is veruit het belangrijkste wat een mens kan leren.

Je wordt namelijk letterlijk "eternal" zodra ego-death komt, derhalve de inscriptie;

Dit is ook waarom Jezus eeuwig leven beloofde na de dood, gaat niet over fysieke dood, over Egodeath. En als cloak-theist zit je dus je hele leven lang te wachten op iets wat nu al te verkrijgen is, in de gevangenis van in het gareel moeten lopen van de kerk... treurig wel, en dit is bij álle religies bij het overgrote deel van de aanhangers ervan zo. Uitgezonderd de Oosterse leren, omdat daar geen centrale macht aanwezig is over t algemeen. Nu wordt er daar natuurlijk ook misbruik gemaakt enzo door charlatans, maar dat machtsniveau is niet centraal gestuurd. En dat men het hierdoor dus mist, tja... Dat is pas zonde, en dan niet EEN zonde, maar gewoon zonde ;)

En goed, buiten dat is het natuurlijk interesting ook om nieuwe views te zien op bepaalde zaken, dus ja, als het niet uitlegbaar hoeft te zijn bestond ook dit hele subforum en de discussie niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mijk op 14-10-2023 01:23:23 ]
As above, so below.
pi_210947060
Overigens is de Shift in je "view", zodra je dus naar Metatrons Cube kijkt (de eerste image daarvan in de OP), eenzelfde vorm van Shift die in je ogen plaatsvindt waardoor je ineens de kubus ziet, als de shift die je nodig hebt van de ene bewustzijnsstaat naar de andere. Het is een vergelijkbaar iets. Change your perception.

Ik vraag me ook af in hoeverre mensen dit hier bestudeerd hebben (en dan met name Theďsten), want als Atheist kom je niet snel tot deze content, maar als je als Theďst dus écht een deepdive doet in je religie dan kom je dit vanzelf tegen, vanuit welke religie dan ook. En hoe kijken deze theďsten hier dan tegenaan?

Deze vraag stel ik dan ook niet zomaar, omdat volgens esoterische groepen, juist déze "seed of life" zoals ze het noemen (1 element van de flower of life), symbool staat voor de 7 dagen waarin "god" dus het universum zou creeeren, en dat ziet er zo uit;

En zo belachelijk is dit nog niet eens bedacht als je ook kijkt naar de rest van de zware symboliek in bijvoorbeeld het Christendom, álles is behoorlijk cryptisch en daardoor erg complex. Nu heb ik dit voor mezelf nog niet helemaal in kaart en of dit écht is wat bedoeld wordt of dat het wél toeval is in deze dat het 7 cirkels zijn. Ik heb nog niet echt verder iets in mijn puzzel liggen wat dit zou be-amen maar ook niets wat het ontkracht. 7 is wel een veel terugkerend getal door álle religies heen, zoals ook de Chakra's bijv. en de 7 notes. Maargoed dit is dus vooralsnog een hypothese.

SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door Mijk op 14-10-2023 03:41:35 ]
As above, so below.
pi_210947115
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 01:15 schreef Mijk het volgende:
Dit is ook waarom Jezus eeuwig leven beloofde na de dood, gaat niet over fysieke dood, over Egodeath. En als cloak-theist zit je dus je hele leven lang te wachten op iets wat nu al te verkrijgen is, in de gevangenis van in het gareel moeten lopen van de kerk... treurig wel, en dit is bij álle religies bij het overgrote deel van de aanhangers ervan zo. Uitgezonderd de Oosterse leren, omdat daar geen centrale macht aanwezig is over t algemeen. Nu wordt er daar natuurlijk ook misbruik gemaakt enzo door charlatans, maar dat machtsniveau is niet centraal gestuurd. En dat men het hierdoor dus mist, tja... Dat is pas zonde, en dan niet EEN zonde, maar gewoon zonde

En goed, buiten dat is het natuurlijk interesting ook om nieuwe views te zien op bepaalde zaken, dus ja, als het niet uitlegbaar hoeft te zijn bestond ook dit hele subforum en de discussie niet.

De kat moet even spelen dus knechtje weer uit bed gemiauwd.

Nee, je kunt prima een topic maken natuurlijk en er over praten maar het hebben van een inzicht is naar mijn mening gewoon onbeschrijfelijk, dat diepe inzicht of inzien is ver voorbij het oppervlakkige, dat is wijsheid.
Dat in woorden willen gieten betekent dat we er een appeltje van maken voor de boom van kennis die wellicht gretig gegeten zal worden zoals alle kennis gretig gegeten wordt.

Daarom is het zo moeilijk en is wellicht overdracht middels symboliek en ritueel nog de meest zuivere vorm van overleveren.
De intelligentie in het individu moet ontwaken en dus gestimuleerd door de uitnodiging om te ontdekken.

Wat mij betreft draagt dit topic daar aan bij omdat het mensen tot nadenken stemt, ga dus vooral door. :)
pi_210947396
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 05:12 schreef bedachtzaam het volgende:

Nee, je kunt prima een topic maken natuurlijk en er over praten maar het hebben van een inzicht is naar mijn mening gewoon onbeschrijfelijk, dat diepe inzicht of inzien is ver voorbij het oppervlakkige, dat is wijsheid.

Eens, het is ervaren only, ik weet niet hoeveel het met intelligentie te maken heeft, je moet vanuit een andere hoek leren kijken ernaar (dit zou je als vorm intelligentie kunnen bestempelen wellicht, alleen kwamen IQ180 Hawkings er ook niet uit he.) Maar alle Abrahamistische vormen zijn echt van zulke complexe symboliek dat ik ook begrijp dat het er niet uit te halen valt. Het is echt onnodig, véélste complex gemaakt waardoor bijna niemand er ene kut meer van begrijpt, en daarom is het niet zo gek dat kerken leeglopen. Het is meestal direct al zo dat de beginselen al direct misvattingen zijn (zoals zonden, hemel/hel, adam/eva, satan, demonen, 2nd coming of christ enz) en als men daar al de fout in gaat, ja dan valt er ook weinig te bakken van de rest behalve het verdere magische sprookjesverhaal te volgen wat dan daarop aansluit omdat het enkel dan klopt wat er verder in staat.

Cryptisch is het dermate complex dat ik geen van alle Abrahamistische een goede religie vindt tenzij dit écht heel uitdrukkelijk uitgelegd wordt hoe wat bedoeld wordt maar ik twijfel of zelfs de huidige besturen in de kerken wel weten waar het over gaat. Islam heeft uit die 3 nog de beste benadering als je enkel kijkt naar Jihad al Nafs (de grote Jihad, de innerlijke strijd versus het ego), want dit is spot on. Verder staat er ook zoveel onnodige onzin in die boeken dat de grote lijnen ondergesneeuwd raken door zij-verhaaltjes. Daarom zijn de spirituele leren een stuk sterker tegenwoordig imo, ze trachten t zelfde door te laten dringen en leggen ook sterk de symboliek uit van de eerdere religies (vooral Alan Watts is hier goed in).

Maar de Bijbel lezen zonder enige vorm van andere spirituele zaken te kennen (of goede guidance); je kunt het een beetje vergelijken met van Gaal die tegen Engelse spelers zegt; "Don't let them eat the cheese from your bread", terwijl die Engelsen totaal dat spreekwoord niet kennen en denken dat er echt brood met kaas op t veld staat.
As above, so below.
pi_210947540
"Debunk this".

Ja, of je geeft fatsoenlijke bronvermeldingen en gaat dieper in op alle contexten waarin dit soort figuren zijn ontstaan, want nu riekt het naar je reinste Ancient Aliens/Von Däniken: doorgeschoten patroonherkenning.

Misschien word ik gewoon wat cynisch van alle Tesla-bullshit die in m'n FB-feed voorbij komt. :P
pi_210948043
"The only way out, is in" -

Sadhguruji
pi_210948485
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 08:40 schreef Haushofer het volgende:
"Debunk this".

Ja, of je geeft fatsoenlijke bronvermeldingen en gaat dieper in op alle contexten waarin dit soort figuren zijn ontstaan, want nu riekt het naar je reinste Ancient Aliens/Von Däniken: doorgeschoten patroonherkenning. usage

Misschien word ik gewoon wat cynisch van alle Tesla-bullshit die in m'n FB-feed voorbij komt. :P
Volgens mij verwijs ik prima naar wat waar vandaan komt en hoe het in relatie staat tot elkaar.

Voor zover ik weet dateert de origin van de flower of life terug tot 6000 jaar terug in de Temple of Osiris. De Metatron's Cube daarin werd later backed door (plato's) Platonic Solids welke samen de Metatrons cube vormen en de building blocks zijn van het universum. Dit werd later ook door Tesla onderbouwd en wilde dus Metatron/Flower of life gaan gebruiken ter energy transportation.

Buiten dit flirt wetenschap nu met dat het wel eens zou kunnen zijn dat de flower of life en string theory raakvlakken hebben en daarnaast creeert de E8 ook volgens wetenschap de Flower of Life, zie dit en een video erover (behoorlijk interesting video wel); hier

Dus ja, buiten dat dit best wel controversiele Geometry is in de ogen van sommigen, weten we allemaal dat Egypte, Plato én Tesla (en ook DaVinci), allen ver voor liepen tenopzichte van de tijd waar ze in leefden, en begint dus nu ook wetenschap deze Flower of Life aan te tonen dmv E8 , of naja, 8D (8 Dimensional creepy quantum field).

En dat over "doorgeslagen patroon herkenning", haha, ja, of ik er veel aan kan doen dat zoveel oude civilisaties dikke kennis hadden hierover. Niks te doorgeslagen patroon herkenning, het komt allemaal 1:1 overeen, éxact. Het is doorgeslagen patroon usage, om een reden... bovenstaande reden.

SPOILER: Bonus content
quote:
The knowledge of which geometry aims is the knowledge of the eternal.
-Plato

Edit, misschien was de vid of reddit niet helemaal duidelijk, hier een overduidelijke E8 / Metatron relation.

Dus zeg het maar, hoe wist men 6000 jaar terug van E8?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mijk op 14-10-2023 12:07:25 ]
As above, so below.
pi_210949737
Ergens rond 1995 vonden duikers langs de kust van Japan dit soort mysterieuze patronen in het zand op de zeebodem.

Ze hebben toen camera's geplaatst om uit te vinden wie of wat verantwoordelijk hiervoor is. Een tot nog toe onbekend en geheel nieuw soort Kogelvisje bleek verantwoordelijk te zijn voor dit artistiek nagenoeg geometrisch kunststukje. Het bouwsel fungeert als nest, de vorm lokt het vrouwtje en in het centrum wordt gepaaid en kuit geschoten.

https://www.pbslearningme(...)erfishs-masterpiece/

Deze had mooi in je rijtje gepast als voorbeeld, naast de Levensbloem/boom en de Gulden snede. Maar dan symmetrische geometrie toegepast door een visje.

"Oude heilige" of "Natuurlijke wetmatige" Geometrie?

Symmetrie is een natuurlijke wetmatigheid, alles wat leeft is symmetrisch opgebouwd, denkt, ontwerpt en bouwt in symmetrie. Denk je hierbij aan de loodrechte zwaartekracht daar is symmetrie ook de meest praktisch model. Dit lijkt iets genetisch implanteert, daar hoef je niet echt heel veel bij na te denken.

Vraag de gemiddelde mens iets te ontwerpen 99% ontwerpt aanvankelijk op de automatische piloot iets symmetrisch. En toch, laat je diezelfde mens een asymmetrisch ontwerp zien waar Fibonacci, de gulden snede en de wet van 1/3 is toegepast. Dat het aanzien van dit ontwerp dan als rustgevender en zelfs mooier wordt ervaren dan de door hun zelf gemaakte symmetrische ontwerp. Dit gaat voor veel mensen totaal onbewust ook wanneer ze nooit eerder van de gulden snede hebben vernomen dit lijkt iets genetisch geďmplanteerd.

En dit is dus wel bijzonder, de gemiddelde mens denkt aanvankelijk niet in het toepassen van de gulden snede, voor de meeste mensen geldt dat dit eerst moet worden aangeleerd. Maar toch onbewust de voorkeur heeft voor een compositie waar de gulden snede is toegepast. En dan dus de vraag waarom ze het mooier vinden niet inhoudelijk kunnen beantwoorden.
pi_210949823
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:27 schreef Watuntrik het volgende:
Ergens rond 1995 vonden duikers langs de kust van Japan dit soort mysterieuze patronen in het zand op de zeebodem.

[ afbeelding ]

Ze hebben toen camera's geplaatst om uit te vinden wie of wat verantwoordelijk hiervoor is. Een tot nog toe onbekend en geheel nieuw soort Kogelvisje bleek verantwoordelijk te zijn voor dit artistiek nagenoeg geometrisch kunststukje. Het bouwsel fungeert als nest, de vorm lokt het vrouwtje en in het centrum wordt gepaaid en kuit geschoten.

https://www.pbslearningme(...)erfishs-masterpiece/

Deze had mooi in je rijtje gepast als voorbeeld, naast de Levensbloem/boom en de Gulden snede. Maar dan symmetrische geometrie toegepast door een visje.

"Oude heilige" of "Natuurlijke wetmatige" Geometrie?

Symmetrie is een natuurlijke wetmatigheid, alles wat leeft is symmetrisch opgebouwd, denkt, ontwerpt en bouwt in symmetrie. Denk je hierbij aan de loodrechte zwaartekracht daar is symmetrie ook de meest praktisch model. Dit lijkt iets genetisch implanteert, daar hoef je niet echt heel veel bij na te denken.

Vraag de gemiddelde mens iets te ontwerpen 99% ontwerpt aanvankelijk op de automatische piloot iets symmetrisch. En toch, laat je diezelfde mens een asymmetrisch ontwerp zien waar Fibonacci, de gulden snede en de wet van 1/3 is toegepast. Dat het aanzien van dit ontwerp dan als rustgevender en zelfs mooier wordt ervaren dan de door hun zelf gemaakte symmetrische ontwerp. Dit gaat voor veel mensen totaal onbewust ook wanneer ze nooit eerder van de gulden snede hebben vernomen dit lijkt iets genetisch geďmplanteerd.
Interesting, dit kende ik nog niet. Maar het is waar dat symmetrie vrijwel altijd aanwezig is bij iemand die iets ontwerpt idd. Verder het is ook niet zo gek om iets mooi te vinden waar Fibonacci op toegepast is.

Ik bedoel;

quote:
En dit is dus wel bijzonder, de gemiddelde mens denkt aanvankelijk niet in het toepassen van de gulden snede, voor de meeste mensen geldt dat dit eerst moet worden aangeleerd. Maar toch onbewust de voorkeur heeft voor een compositie waar de gulden snede is toegepast.
Het is ook niet makkelijk om zélf exact Fibonacci-conform te tekenen imo.

quote:
En dan dus de vraag waarom ze het mooier vinden niet inhoudelijk kunnen beantwoorden.
Omdat ze zelf het bewustzijn zijn zou mijn gok zijn, herkennen zichzelf.

Bedankt voor je post, bijzondere post.
As above, so below.
pi_210950983
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 13:38 schreef Mijk het volgende:
Het is ook niet makkelijk om zélf exact Fibonacci-conform te tekenen imo.
Nee dat is het zeker niet... Maar het is iets dat blijkbaar niet is uitgevonden maar genetisch hard gecodeerd in de natuur. Niet alleen in groeivormen van zaaddozen en slakkenhuizen etc. Maar ook in hoe de natuur in het landschap groeit volgt de gulden snede. Dus ook zelfs in ons natuurlijk denken op een of andere manier.

Opmerkelijk is dat bij de animistische culturen veel meer leeft en bewuster mee wordt omgegaan. Neem bv, de Japanse Wabi Sabi filosofie wat ook volledig op Fibonacci gestoeld is en ook al 1000den jaren bestaat, alleen daar wordt het niet Fibonacci genoemd. Die filosofie is in westerse begrippen te beschrijven, te verwoorden noch volledig te begrijpen. Het zit daar standaard in de opvoeding en wordt er met de paplepel ingegoten, het zit in de mythologie en in de historie en je moet het leven om te begrijpen. In deze cultuur wordt het op alles toegepast, op Huisinrichting, tuininrichting, bloemschikken, bonsai, vivariums (diorama's) en alle overige kunstvormen noem maar op. Eigenlijk is daar alles bewust een kunst, de kunst van het leven?

Nu dan toch het patroondenken wordt genoemd dan zit hier mogelijk toch de crux, wabi sabi is een voor ons onvoorstelbaar denkpatroon een apart wereldbeeld een zen. Alles leeft en alles heeft een ziel, alles is bewust en heeft een waarde en een zin. Alles draait mee en het kan complimenteren als zowel botsen daar dan de balans vinden en zien. Een meer respectvol denkpatroon waarmee je meer open staat voor en aftapt van die universele complimenterende energie.

De Kelten en Germanen, onze voorouders waren ook ooit animistisch maar in onze huidige niet langer animistische westerse cultuur lijkt het enigermate door omstandigheden en invloeden onder het volk deels dicht te staan. Ondergesneeuwd tijdens de Kerstening? En slechts nog maar als esoterische kennis weggelegd voor een bepaalde gilde. Maar toch niet volledig verloren, onbewust zijn we het blijven zien als een genetisch hard gecodeerd gegeven.
pi_210951117
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:10 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Nee dat is het zeker niet... Maar het is iets dat blijkbaar niet is uitgevonden maar genetisch hard gecodeerd in de natuur. Niet alleen in groeivormen van zaaddozen en slakkenhuizen etc. Maar ook in hoe de natuur in het landschap groeit volgt de gulden snede. Dus ook zelfs in ons natuurlijk denken op een of andere manier.
Sterker nog, het IS de formule van het héle universum, daarmee ook van de psyche, zoals ik in de OP ook beschreef. Een endless fractal van dualiteit, yin/yang in den oneindigheid ons voortslepend in Samsara.

quote:
Opmerkelijk is dat bij de animistische culturen veel meer leeft en bewuster mee wordt omgegaan. Neem bv, de Japanse Wabi Sabi filosofie wat ook volledig op Fibonacci gestoeld is en ook al 1000den jaren bestaat, alleen daar wordt het niet Fibonacci genoemd. Die filosofie is in westerse begrippen te beschrijven, te verwoorden noch volledig te begrijpen. Het zit daar standaard in de opvoeding en wordt er met de paplepel ingegoten, het zit in de mythologie en in de historie en je moet het leven om te begrijpen. In deze cultuur wordt het op alles toegepast, op Huisinrichting, tuininrichting, bloemschikken, bonsai, vivariums (diorama's) en alle overige kunstvormen noem maar op. Eigenlijk is daar alles bewust een kunst, de kunst van het leven?
Ikigai.

quote:
Nu dan toch het patroondenken wordt genoemd dan zit hier mogelijk toch de crux, wabi sabi is een voor ons onvoorstelbaar denkpatroon een apart wereldbeeld een zen. Alles leeft en alles heeft een ziel, alles is bewust en heeft een waarde en een zin. Alles draait mee en het kan complimenteren als zowel botsen daar dan de balans vinden en zien. Een meer respectvol denkpatroon waarmee je meer open staat voor en aftapt van die universele complimenterende energie.
Heel sterk dit, een beseffer hier. God = conciousness = "The All". Álles is opgebouwd uit dat bewustzijn idd.

quote:
De Kelten en Germanen, onze voorouders waren ook ooit animistisch maar in onze huidige niet langer animistische westerse cultuur lijkt het enigermate door omstandigheden en invloeden onder het volk deels dicht te staan. Ondergesneeuwd tijdens de Kerstening? En slechts nog maar als esoterische kennis weggelegd voor een bepaalde gilde. Maar toch niet volledig verloren, onbewust zijn we het blijven zien als een genetisch hard gecodeerd gegeven.
Komt omdat we in een keurslijf lopen, in het gareel. Voordat je geboren bent is je leven al uitgestippeld;
0-2 opvoeding
2-4 kleuterschool
4-12 basisschool
12-16 middelbareschool + scooterrijbewijs (als je geluk hebt)
16-20/24 - MBO/HBO/WO, auto rijbewijs, stappen met maten in de kroeg, wijven neuken.
24+ Loonslaven, belasting betalen, je verontschuldigen dat je t klimaat hebt gesloopt, nog meer betalen. getrouwd, 2 en een half kind, een rijtjeshuis, een labrador, een opel corsa en een boom in de tuin, 2x per jaar op vakantie.

Alles buiten dit plaatje is óf elite óf zwerver.

Smart enough to do your job, not smart enough to ask yourself why you do it. Je werkt om een huis te kunnen betalen waar je amper bent omdat je moet werken om dat te kunnen betalen, voor zover je uberhaupt nu nog een huis kunt betalen.

Zodra je 70 bereikt kost je enkel geld, dus beter ga je dood.
-------------------------

Even heel zwart/wit.

Zelfontplooiing doet bijna niemand aan, want ze hebben het veelste druk.
Spirituele shit/Religieuze shit doet niemand aan want dat is te zweverig voor hier.
Yoga en meditatie al helemaal, straks ga je nog geesten oproepen.
Boeken lezen doen we niet, we kijken liever netflix of propaganda die ons vertelt voor welke partij we moeten zijn.

We hebben het daar ook allemaal veelste druk voor, waar oosterse leren ironisch genoeg (ZEN) zeggen;
quote:
"Meditate for atleast 20 min a day, unless you're too busy, then you sit for an hour."
We lopen onszelf voorbij in een prestatiemaatschappij waar alles steeds meer, met steeds minder, maar steeds sneller moet voor meer winst. En als we dit jaar 10 miljoen MINDER WINST maken dan vorig jaar, dan wordt dat gezien als verlies.

Spiral of death, welcome to the west.
As above, so below.
pi_210951478
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:26 schreef Mijk het volgende:
We lopen onszelf voorbij in een prestatiemaatschappij waar alles steeds meer, met steeds minder, maar steeds sneller moet voor meer winst. En als we dit jaar 10 miljoen MINDER WINST maken dan vorig jaar, dan wordt dat gezien als verlies.

Spiral of death, welcome to the west.
Wees in ieder geval blij dat je hier in dat 'welcome to the west' leeft, je de vrijheid geniet om je te uiten, goede gezondheidzorg geniet en er sprake is van omzien naar.
Ik snap dat gehamer op het westen niet zo, nergens zal je een perfecte samenleving vinden, indien wel, wijs me daar eens op.
pi_210951520
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 17:10 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Wees in ieder geval blij dat je hier in dat 'welcome to the west' leeft, je de vrijheid geniet om je te uiten, goede gezondheidzorg geniet en er sprake is van omzien naar.
Ik snap dat gehamer op het westen niet zo, nergens zal je een perfecte samenleving vinden, indien wel, wijs me daar eens op.
Ben prima content dat ik hier leef, ik leg alleen uit waarom dat zo is... en het is een spiral of death, het is niet sustainable uiteindelijk. Maar dat het hier "het minst slecht is" zegt eigenlijk ook genoeg over de wereld atm. When bewustzijnsrevolutie?

De perfecte samenleving vind je enkel op microniveau en zelfs dan is die niet perfect, waar mensen andere mensen nog kennen en ze als mensen behandelen. Men kent amper hun buren nog tegenwoordig. Dus je hebt gelijk, dit is het best van de keuzes die we zouden kunnen hebben.
As above, so below.
pi_210951914
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 10:50 schreef Mijk het volgende:

[..]
Volgens mij verwijs ik prima naar wat waar vandaan komt en hoe het in relatie staat tot elkaar.
Je bronvermelding is nogal discutabel. Neem bijvoorbeeld je bron omtrent uitspraken van Tesla (die overigens een soort godenstatus heeft onder crackpots) van Brandt Amelia: geen enkele bronvermelding. Daarbij: dit riekt naar zuivere numerologie. En wat is de achtergrond van Brandt Amelia? Geen idee. Ze houdt van literatuur.

Dan je uitspraak

quote:
Buiten dit flirt wetenschap nu met dat het wel eens zou kunnen zijn dat de flower of life en string theory raakvlakken hebben en daarnaast creeert de E8 ook volgens wetenschap de Flower of Life, zie dit en een video erover (behoorlijk interesting video wel); hier
"De wetenschap"? Als in wie? Clifford L. Levine. Wie dat is? Iemand die graag over de Kabbalah schrijft. En ja, met wat fantasie kun je in de wortelstructuur van de exceptionele groep E8 van alles zien. Dat noemen we apofenie.

Je vuurt als een schot hagel allerlei pseudowetenschappelijke linkjes af met allerlei terminologie die je volgens mij zelf ook amper begrijpt, met de boodschap "debunk dit maar", geschreven door mensen die voor zover ik dat zie geen enkele relatie met het vakgebied van de natuurkunde en wiskunde hebben. Misschien dat anderen dat indrukwekkend vinden, maar ik vind het je reinste pseudowetenschap, en geloof me: daar heb ik ondertussen al 20 jaar ervaring mee.

quote:
14s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 10:50 schreef Mijk het volgende:

En dat over "doorgeslagen patroon herkenning", haha, ja, of ik er veel aan kan doen dat zoveel oude civilisaties dikke kennis hadden hierover. Niks te doorgeslagen patroon herkenning, het komt allemaal 1:1 overeen, éxact. Het is doorgeslagen patroon usage, om een reden... bovenstaande reden.

Ik denk dat wij beide een heel andere opvatting hebben over "1:1 exact overeenkomen". Ik zie net zoveel overeenkomst als tussen Grilled Cheesus en onze Lieve Heer.

Maar goed, ieder zijn ding.
pi_210952385
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 18:01 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Je bronvermelding is nogal discutabel. Neem bijvoorbeeld je bron omtrent uitspraken van Tesla (die overigens een soort godenstatus heeft onder crackpots) van Brandt Amelia: geen enkele bronvermelding. Daarbij: dit riekt naar zuivere numerologie. En wat is de achtergrond van Brandt Amelia? Geen idee. Ze houdt van literatuur.
Tesla een crackpot, sure, als die man niet vermoord was zaten we nu al op meerdere planeten.

quote:
Dan je uitspraak
[..]
"De wetenschap"? Als in wie? Clifford L. Levine. Wie dat is? Iemand die graag over de Kabbalah schrijft. En ja, met wat fantasie kun je in de wortelstructuur van de exceptionele groep E8 van alles zien. Dat noemen we apofenie.
Lol dus je ontkent hier dat E8 Metatron belachelijk nauwkeurig uitbeeldt?

Het origineel en de overlay, een bijzonder accurate match.

Zo ook met de Kaballah;

Dat noem je eerder cognitieve dissonantie;"m'n huidige wereldbeeld gaat bijna omver dus dit kan niet waar zijn."

quote:
Je vuurt als een schot hagel allerlei pseudowetenschappelijke linkjes af met allerlei terminologie die je volgens mij zelf ook amper begrijpt, met de boodschap "debunk dit maar", geschreven door mensen die voor zover ik dat zie geen enkele relatie met het vakgebied van de natuurkunde en wiskunde hebben. Misschien dat anderen dat indrukwekkend vinden, maar ik vind het je reinste pseudowetenschap, en geloof me: daar heb ik ondertussen al 20 jaar ervaring mee.
Nu haal je een aantal zaken door elkaar.

Ik link iets over E8 wat ik hierboven post, wat belachelijk nauwkeurig is op zowel Metatron als Kaballah als Star of David. Dus doe je nu dit hele E8 verhaal af als pseudoscience, of niet?

Het "Debunk maar", ging over de OP he, de relatie tussen de zaken dáár beschreven, jij vraagt vervolgens waar de flower of life en metatron vandaan komen, voor mij is dit al even een gegeven, ook al vóór die 2015 E8 artikelen. Ik wist daar al van dmv psychedelics (en dit is ook waar ik denk dat Egypte het dus 6000 jaar terug vandaan heeft, dit soort geometrie is vrij standaard bij bepaalde middelen, DMT, Paddo bijv.), dus voor mij was die E8 eigenlijk niet "iets nieuws" ofzo, enkel een bevestiging van de psychedelic art die ik gezien heb over de laatste 15 jaar heen. Ik probeer enkel mn best te doen voor jou een wetenschappelijk artikel naar voren te toveren omdat jij (te)veel waarde hecht aan enkel westerse wetenschap.

En daarna lijkt het meer een ad hominem te gaan worden, maar van die zgn "pseudoscience" waar jij het over hebt, daar heb ik ook al dik 20 jaar ervaring mee;
Zo was Acupunctuur lange tijd pseudoscience.
Zo was Yoga lange tijd pseudoscience.
Zo was Meditatie lange tijd pseudoscience.

Zo zijn ook die Solfeggio frequencies nu nog "pseudoscience" maar let maar op in de toekomst. Zo zijn ook psychedelics nu nog "pseudoscience" wat honderden/duizenden mensen uit depressies haalt.

Dat iets in het westen die term krijgt, dat is geen monopoly op een waarheid of iets werkt ja of nee, totaal niet zelfs. Ik heb ervaring met álle bovenstaande methodieken, en al deze zgn "pseudoscience" heeft me állemaal geholpen.

Jammer verder wel van de aanvallende toon, ik doe mn best shit uit te leggen, en idd, ik kan niet alles wetenschappelijk onderbouwen, dit heb ik al vaker aangegeven, dat komt omdat wetenschap LICHTJAREN achterloopt op de daadwerkelijke werkelijkheid. Het is een beetje als achter je eigen schaduw aanrennen om hem te vangen. Kom anders even met bewijzen voor bewustzijn, of emoties, anders kunnen we dat ook onder pseudoscience scharen allemaal.

quote:
[..]
Ik denk dat wij beide een heel andere opvatting hebben over "1:1 exact overeenkomen". Ik zie net zoveel overeenkomst als tussen Grilled Cheesus en onze Lieve Heer.

Maar goed, ieder zijn ding.
Dus jij beweert hier dat de symbolen in deze image niet overeenkomen, en dus ofwel een Seed of Life, of wel de Flower of life erop hebben staan? Ik denk dat je serieus een bril nodig hebt als je zowel de Metatrons cube E8 als de Seed/Flower of life gelijkenis niet ziet in de onderstaande image, no offence verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mijk op 14-10-2023 18:54:17 ]
As above, so below.
pi_210955632
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 18:45 schreef Mijk het volgende:

[..]
Tesla een crackpot, sure, als die man niet vermoord was zaten we nu al op meerdere planeten.
[..]
Lol dus je ontkent hier dat E8 Metatron belachelijk nauwkeurig uitbeeldt?

- Ik zeg niet dat Tesla zelf een crackpot was.

- Ja, dat ontken ik. Kun je hier uitleggen wat "E8" exact inhoudt en hoe die Coxeter-projectie die jij erbij sleept (zonder te benoemen, overigens) precies tot stand komt die zo "belachelijk nauwkeurig overeenkomt" met die plaatjes van je?

Nee, dat kun je waarschijnlijk niet. En daarom kunnen anderen nogal lukraak dat soort plaatjes maken, verbanden leggen met wiskunde en diepe indruk maken op mensen zoals jij die dolenthousiast worden van patroontjes maar de achterliggende wiskunde niet kennen. Het is gewoon de visuele variant van pseudowetenschap als Drosnins Thoracode.

Maar goed, geloof wat je wil, ik leg je uit waarom ik het nonsens vind. Mocht je nog meer leuke plaatjes willen van Lie-algebra's, zie b.v.

https://research.rug.nl/e(...)-gauged-supergravity

Liefst met een paddootje erbij :7
pi_210955666
Overigens is dit zo eerder een TRU-topic. Denk dat je daar meer enthousiasme vindt voor dit soort apofenie.

Ik krijg tegenwoordig zelfs via LinkedIn dit soort crackpotterij binnen, dus het zal wel bij een boel mensen aanslaan. Wat ik mijn leerlingen wel es vertelde: trek niet te sterke conclusies uit beweringen die je niet tot in detail kunt nagaan. Lijkt me ook heel boeddhistisch :Y
pi_210957141
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:39 schreef Haushofer het volgende:

[..]
- Ik zeg niet dat Tesla zelf een crackpot was.
Ik wilde net zeggen.

quote:
- Ja, dat ontken ik. Kun je hier uitleggen wat "E8" exact inhoudt en hoe die Coxeter-projectie die jij erbij sleept (zonder te benoemen, overigens) precies tot stand komt die zo "belachelijk nauwkeurig overeenkomt" met die plaatjes van je?

Nee, dat kun je waarschijnlijk niet. En daarom kunnen anderen nogal lukraak dat soort plaatjes maken, verbanden leggen met wiskunde en diepe indruk maken op mensen zoals jij die dolenthousiast worden van patroontjes maar de achterliggende wiskunde niet kennen. Het is gewoon de visuele variant van pseudowetenschap als Drosnins Thoracode.

Maar goed, geloof wat je wil, ik leg je uit waarom ik het nonsens vind. Mocht je nog meer leuke plaatjes willen van Lie-algebra's, zie b.v.

https://research.rug.nl/e(...)-gauged-supergravity

Liefst met een paddootje erbij :7

Hmm, dat kan ik inderdaad niet, ik meen een serieus goeie uitleg hiervan te hebben gezien in het filmpje wat ik linkte. So i stand corrected on this one (voor nu). Dank voor dit, want dit is een mogelijke flaw in mijn herinnering.

Goed, voor zover ik weet, is Metatrons cube opgebouwd uit Plato's Platonic Solids en was ik in veronderstelling dat de volgende stap daarin de E8 was en daarmee de Flower of life zich creëerde door deze 8D Sphere te draaien, maar ik krijg het niet voor elkaar op t moment idd.

SPOILER: En zo zou dat eruit moeten zien
Dit is even een random video hiervan omdat de eerder gelinkte "Hacking Reality" vid, niet de source vid is die ik dacht dat het was. Daarom vertrouwde ik ook min of meer blind op de E8 twist hierboven.

Verder even; hoe kom je erbij dat ik hier "dol enthousiast van word"? Ik ben hier al even mee bezig, en ben bekend met de praktische werking hiervan, de (wiskundige westerse) theorie om het te bewijzen valt enkel weg. Zo diep is die indruk dus ook niet en veranderd er voor mij niet zo gek veel behalve dan een stukje theorie. Wel een stukje wat ik als 100% waar beschouwde, geeft een dreun tegen de rest van mijn "knowing" en zal ik hiermee dus heel m'n shit moeten gaan reviewen, dit komt niet zo gek vaak voor dus op dat vlak is t wel een pijnlijke. Ondanks dat ik weet dat dit praktisch waar is, is het voor mij ook nodig om de theorie naadloos te hebben liggen.

Goed op dat pseudoscience ben ik al ingegaan, de term pseudoscience is zelf pseudoscience, zie post hierboven.

Deze geometrie is nog steeds in staat enlightenment te brengen, been there, done that (en zo wist ook Plato, DaVinci ook.), en net als dat yoga, meditatie, acupunctuur de term "pseudo" kregen, doet het niet zo gek veel af aan de werking van het geheel. Waar ik wel van baal is dat;
A) Ik geen goeie actieve herinnering meer hieraan heb :7
B) ik geen hard bewijs voor je heb.

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:43 schreef Haushofer het volgende:
Overigens is dit zo eerder een TRU-topic. Denk dat je daar meer enthousiasme vindt voor dit soort apofenie.

Ik krijg tegenwoordig zelfs via LinkedIn dit soort crackpotterij binnen, dus het zal wel bij een boel mensen aanslaan. Wat ik mijn leerlingen wel es vertelde: trek niet te sterke conclusies uit beweringen die je niet tot in detail kunt nagaan. Lijkt me ook heel boeddhistisch :Y
Dit is dan wel weer quite infantiel en jammer te noemen helaas, buiten of ik de herkomst van Flower of Life zelf kan bewijzen of niet, is dit nog steeds een behoorlijk sterk filosofische (vraag)stelling, in de OP. Jammer dat het dan altijd met een vorm van bash moet he, voelde dat lekker? Dit egoic fulfillment is ironisch genoeg precies wat deze flower of life je probeert te ontleren. Ego empowering stuff, zoals Pride, een Zonde. Je hebt nog even te gaan, dergelijke zonden weerhouden je van hemel :+

Goed, ik hoop dat we gewoon hier door kunnen. Verder is het natuurlijk nog steeds bijzonder interessant dat ze dit dus overal neerzette, en je daaruit ook metatrons cube kunt afleiden. Want hiermee nog steeds staat de vraag; hoe kwamen zij hierbij, 6000 jaar geleden, terwijl we het nu (bijna dan) met (pseudo-)wiskunde na kunnen bouwen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mijk op 15-10-2023 10:50:52 ]
As above, so below.
pi_210958643
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 21:32 schreef Mijk het volgende:
Ancient Civilizations, wisten van Fibonacci (DE Formule van het Universum), DUIZENDEN jaren voordat onze huidige wetenschap hier weet van had. Dus we kunnen ons afvragen; hoe advanced zijn wij dan als mens op dit moment? Hoe bestaat het dat zij vér, héél ver voor ons wisten hoe het Universum werkte? Want dat is wat dit aantoont, als je begrijpt wat hierboven staat.
We weten inmiddels wel hoe ijskristallen ontstaan, ook uit een zaadje zoals een willekeurig stofdeeltje in de atmosfeer. Op dit deeltje condenseert water dat een ijskristalletje vormt, meer watermolecullen collecteerd en doorgroeid tot een complex geometrisch ijskristal/sneeuwvlok.

Wat we nog niet weten is welke krachten hebben invloed op de opbouw van de geometrie in dit kristal.

Dit is vooralsnog een groot raadsel, het leeft niet maar waarom het groeit zoals het groeit, een raadsel dat alleen maar groter wordt wanneer je er wiskunde op los laat.

Dezelfde kracht wordt uitgeoefend op alles dat wat leeft groeit ook in geomtrische patronen denk hierbij aan Diatomen, een algensoort opgebouwd uit een exoskelet van silica (kiezelzuur).

Zoals eerder aangeven alles groeit in een meest efficiënte symmetrische geometry onder invloed van zwaartekracht die loodrecht werk en dus om gebalanceerd onder deze kracht te kunnen functioneren hier een wiskundige logica achter steekt. Overige natuurlijke universele krachten die hier aan meewerken zullen o.a. zoiets als het coriolis effect kunnen zijn. We kennen ze nog niet allemaal.

Het patroon is een natuurlijk gegeven die werkt volgens een wiskundige code... Dat de mens, die heeft leren spelen met een recht stokje en met 2 stokjes op een passer is uitgekomen. En daarmee wat artistieke skills heeft ontwikkeld, patronen van vierkanten, driehoeken en cirkels etc. en daarmee de flower of life heeft ontdekt en herkend is op zich dan niet zo vreemd. Het patroon van die flower of life bestaat al milioenen jaren in vorm van sneeuwvlokken en of diatomen.

Ook wij zijn van deze natuur en daaruit opgebouwd onder invloed van dezelfde universele natuurlijke krachten opgebouwd en gegroeid. Dat we daarmee wiskunde, herkennen en hebben ontdekt is even zo min vreemd. Het is genetisch hardgecodeerd in het leven zoals hier alles op aarde groeid. Zoals boven het kogelvisje laat zien, die maakt zulk een geometrisch flower of life nestje instinctief op de automatische piloot onder invloed van waarschijnlijk de gelijke krachten die het ijskristal of het diatoom zo laat groeien.

Dat er op verschillende plaatsen op de wereld in de oudheid volgens dezelfde patronen werd getekend en gebouwd zoals bv. de piramide en dat zonder fysiek contact met elkaar te hebben gehad. Bewijst dat we hardgecodeerd zijn om in zulke patronen te denken. Op zich zit daar ook een bepaalde logica in, wil je een stabiel torentje bouwen met vierkante blokjes dan zul je na een aantal pogingen van trial & error vanzelf wel op de piramide uitkomen. Daar hoef je dan geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben. Voor het vlechten van een mandje uit stro hoef dit ook niet, maar het eidresultaat ziet er dan wel even fucking wiskundig uit. Ook vlechtwerk volgt een natuurlijk patroon van symetrische geometrie dat wil nog niet zeggen dat de maker een wiskundeknobbel moet hebben gehad. Maar het is wel even wiskunde toepassen zonder bewust diepgaand met de cijfers bezig te zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 15-10-2023 10:23:42 ]
pi_210958919
On a side note... :P Wat valt op bij die sneeuwvlokjes? Waarom 6? >:) :o
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 15 oktober 2023 @ 10:41:12 #28
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210958930
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 10:39 schreef Watuntrik het volgende:
Hexagons bestagons _O_

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 15 oktober 2023 @ 11:11:16 #29
485791 CharlesKinbote
verwijderen a.u.b.
pi_210959222
Het YouTube-kanaal Carefree Wandering, gepresenteerd door een filosoof die doceert in China, maakte ooit een video over slechte Youtube-content over Lao Tzu, waarin allerlei nepcitaten die toegeschreven worden aan "de beste man" (de consensus is dat de Tao te Ching meerdere auteurs heeft) voorbij komen. Daar maakt hij een grof onderscheid tussen twee soorten filosofie: kritische filosofie, waarbij je - de naam verklapt het een beetje - kritisch nadenkt en een scherpe dialoog aangaat met de tekst die je aan het lezen bent, en "feel-good" filosofie, waar het de bedoeling is dat er een of andere wijze man - het liefst uit het Oosten - je komt vertellen hoe de wereld in elkaar zit, zalvende woorden spreekt, en het de bedoeling is dat je daar in een soort extase naar luistert en geen vragen stelt. Dat voelt natuurlijk allemaal heel lekker en mooi, maar het is uiteindelijk vrij oninteressant omdat het zo weinig om het lijf heeft. Inderdaad, dan heb je denk ik in TRU een veel beter publiek.

Uitspraken over dat "alles" te herleiden zou kunnen worden naar een formule of kubus of wat het ook is (ik heb moeite met het argument in de OP te volgen), datgene wat in de filosofie ook wel metafysica wordt genoemd, zijn uiteindelijk speculatief en kunnen niet bevestigd of ontkracht worden. Volgens mij was het Wittgenstein die zoiets zei als, "metafysici die discussiëren over de waarheid van hun theorieën zijn als dichters die proberen te bewijzen dat hun gedichten "waar" zijn en die van anderen "fout"". De boeddhistische oplossing (maar bijvoorbeeld ook die van Nietzsche) hierop is heel mooi - weg met de metafysica! er bestaat geen ultieme waarheid of principe! - maar als je iets minder radicaal bent dan hen kun je ze gewoon waarderen voor de mooie of interessante verzinsels die ze zijn.
verwijder dit account.
pi_210959880
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 10:07 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
We weten inmiddels wel hoe ijskristallen ontstaan, ook uit een zaadje zoals een willekeurig stofdeeltje in de atmosfeer. Op dit deeltje condenseert water dat een ijskristalletje vormt, meer watermolecullen collecteerd en doorgroeid tot een complex geometrisch ijskristal/sneeuwvlok.

Wat we nog niet weten is welke krachten hebben invloed op de opbouw van de geometrie in dit kristal.
[ afbeelding ]
Dit is vooralsnog een groot raadsel, het leeft niet maar waarom het groeit zoals het groeit, een raadsel dat alleen maar groter wordt wanneer je er wiskunde op los laat.
Dit ben ik eerder zelf ook tegen gekomen, maar dit heb ik destijds afgedaan als "toeval" omdat er een stuk of 79 sneeuwcrystallen kunnen vormen uit m'n hoofd, en dit er slechts een handje vol uit is. Het zou natuurlijk waar kúnnen zijn dat dit inderdaad ook een vorm van "bewijs" is van de geometrie en dat de andere 67 crystallen "vervormd" worden door omgeving e.d., maar deze greep uit 12 versus 67 was voor mij een té groot verschil om dat als waar te kunnen zien en bewijsbaar is het ook niet. Derhalve heb ik dat afgedaan als "toeval". Al houd ik het nog steeds in mn achterhoofd, want het heeft mn aandacht wel, maar niet actief.

quote:
Dezelfde kracht wordt uitgeoefend op alles dat wat leeft groeit ook in geomtrische patronen denk hierbij aan Diatomen, een algensoort opgebouwd uit een exoskelet van silica (kiezelzuur).
[ afbeelding ]

Zoals eerder aangeven alles groeit in een meest efficiënte symmetrische geometry onder invloed van zwaartekracht die loodrecht werk en dus om gebalanceerd onder deze kracht te kunnen functioneren hier een wiskundige logica achter steekt. Overige natuurlijke universele krachten die hier aan meewerken zullen o.a. zoiets als het coriolis effect kunnen zijn. We kennen ze nog niet allemaal.
Inderdaad, en met Fibonacci als de grote dominante factor in álles.

quote:
Het patroon is een natuurlijk gegeven die werkt volgens een wiskundige code... Dat de mens, die heeft leren spelen met een recht stokje en met 2 stokjes op een passer is uitgekomen. En daarmee wat artistieke skills heeft ontwikkeld, patronen van vierkanten, driehoeken en cirkels etc. en daarmee de flower of life heeft ontdekt en herkend is op zich dan niet zo vreemd. Het patroon van die flower of life bestaat al milioenen jaren in vorm van sneeuwvlokken en of diatomen.

Ook wij zijn van deze natuur en daaruit opgebouwd onder invloed van dezelfde universele natuurlijke krachten opgebouwd en gegroeid. Dat we daarmee wiskunde, herkennen en hebben ontdekt is even zo min vreemd. Het is genetisch hardgecodeerd in het leven zoals hier alles op aarde groeid. Zoals boven het kogelvisje laat zien, die maakt zulk een geometrisch flower of life nestje instinctief op de automatische piloot onder invloed van waarschijnlijk de gelijke krachten die het ijskristal of het diatoom zo laat groeien.
Ja deels eens, want het is niet 100% overeenkomend met de flower of life wat het kogelvisje doet. Het heeft wel dezelfde shapes, maar staat heel ver af van wat de muurtekeningen van het eerdere plaatje wat ik postte wél uitbeeldde; een exacte zelfde vorm, uiteraard niet allemaal even mooi omdat het handgetekend blijft door mensen, maar wel óverduidelijk allemaal refererend naar de flower en/of seed of life.

Dat het visje dat doet, is inderdaad behoorlijk bijzonder te noemen, óók omdat het afwijkt van Fibonacci imo.

quote:
Dat er op verschillende plaatsen op de wereld in de oudheid volgens dezelfde patronen werd getekend en gebouwd zoals bv. de piramide en dat zonder fysiek contact met elkaar te hebben gehad. Bewijst dat we hardgecodeerd zijn om in zulke patronen te denken. Op zich zit daar ook een bepaalde logica in, wil je een stabiel torentje bouwen met vierkante blokjes dan zul je na een aantal pogingen van trial & error vanzelf wel op de piramide uitkomen. Daar hoef je dan geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben. Voor het vlechten van een mandje uit stro hoef dit ook niet, maar het eidresultaat ziet er dan wel even fucking wiskundig uit. Ook vlechtwerk volgt een natuurlijk patroon van symetrische geometrie dat wil nog niet zeggen dat de maker een wiskundeknobbel moet hebben gehad. Maar het is wel even wiskunde toepassen zonder bewust diepgaand met de cijfers bezig te zijn.
Dit inderdaad, plus dat ik denk dat psychedelics ook een grote rol gespeeld hebben bij het "zien" hiervan wereldwijd en dat men daarom die patronen accuraat wist uit te beelden. Buiten dit zijn religies zelf ook "onafhankelijk van elkaar" ontstaan, logisch ook als het een staat van bewustzijn is die ervaarbaar is, en dan ook vrijwel állemaal met een soortgelijk verhaal en met ook een bijzonder nauwkeurige beschrijving van de destination; Nirvana/Hemel. Állen beschrijven dit vrijwel identiek, en dit is natuurlijk onmogelijk als ze niet een dergelijk zelfde ervaring zouden hebben gehad. Maar dit is circumstantial evidence.

Bedankt weer voor de post, jouw posts zijn degenen waarop ik zat te wachten toen ik deze OP aan het maken was, had gehoopt op meer mensen met dergelijke posts. Dikke aanvulling voor het topic, dus thanks again.

quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 10:39 schreef Watuntrik het volgende:
Haha, dit is een interessante, je kunt m ook zo zien;
Er zijn 7 cirkels in de Seed of Life (777 wordt ook symbolisch gezien als "God"), en dus idd 6 takken (666 symbolisch voor Satan) een vorm van evenwicht, Yin/Yang? Dunno, dit schud ik nu even uit de mouw :P

quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 11:11 schreef CharlesKinbote het volgende:
Het YouTube-kanaal Carefree Wandering, gepresenteerd door een filosoof die doceert in China, maakte ooit een video over slechte Youtube-content over Lao Tzu, waarin allerlei nepcitaten die toegeschreven worden aan "de beste man" (de consensus is dat de Tao te Ching meerdere auteurs heeft) voorbij komen. Daar maakt hij een grof onderscheid tussen twee soorten filosofie: kritische filosofie, waarbij je - de naam verklapt het een beetje - kritisch nadenkt en een scherpe dialoog aangaat met de tekst die je aan het lezen bent, en "feel-good" filosofie, waar het de bedoeling is dat er een of andere wijze man - het liefst uit het Oosten - je komt vertellen hoe de wereld in elkaar zit, zalvende woorden spreekt, en het de bedoeling is dat je daar in een soort extase naar luistert en geen vragen stelt.
Nee, ik zit totaal niet te wachten op een man met zalvende woorden uit het oosten. Wat ik opmerk, is dat bij uitstek degenen uit het oosten, het beste beschrijven wat ik zelf in praktische zin ervaren heb en dan heb je m'n aandacht. Als ik die ervaringen nooit had gehad dan had ik niet eens geluisterd naar die man uit het Oosten, laat staan dat ik Abrahamistische religies serieus had genomen, no way in hell.

En geen vragen stellen? Júist moet je vragen stellen, nu kan dat aan de wijze man uit het oosten omdat --zodra je bemerkt dat hij zaken accuraat kan uitleggen van wat jij hebt ervaren-- je dan eerder een juiste richting op gestuurd kunt worden, en zaken kunt uitproberen die deze man te vertellen heeft. Want als hij in staat is jou te vertellen hoe de mind werkt terwijl je wéét dat dat zo is doordat je het zelf herkent dan is het natuurlijk interessant wat hij nog meer te vertellen heeft. Want als hij dan al weet hoe iets werkt waarvan je zelf weet ook dat het werkt, wat weet hij dan nog meer wat jijzelf niet weet?

Het makkelijkste voorbeeld hiervan, is wat iedereen wel herkent als je goed nadenkt; Samsara, het rondjes draaien, het in patronen leven, en pas eruit breken zodra je de les geleerd hebt. Alles herhaalt zich totdat je zelf eruit breekt, beste voorbeeld hiervan is; verslavingen met terugvallen.

Verder; wat nóg beter is, is jezelf vragen stellen.

quote:
Dat voelt natuurlijk allemaal heel lekker en mooi, maar het is uiteindelijk vrij oninteressant omdat het zo weinig om het lijf heeft. Inderdaad, dan heb je denk ik in TRU een veel beter publiek.
Ja beetje vervelend dit weer, waarom TRU? Het is notabene Plato die met de Platonische Solids kwam en óók overduidelijk wist van geometrie en de flower of life. Een quote uit "The Republic" van Plato;

quote:
“ That the knowledge at which geometry aims is knowledge of the eternal, and not of aught perishing and transient. ”
Verwijst hier derhalve óók (net als Jezus) mee naar eeuwig leven, dit is een duidelijke quote waaraan je kunt zien dat deze man ook Enlightenment heeft ervaren. Dat wat ik al in meerdere topics uit één heb getracht te zetten. Egodeath ipv fysieke death.

Plato is notabene één der grootsten, zoniet de grootste in de historie van filosofie, dus waarom moet dit naar TRU? Dit forum gaat toch over filosofie, of? Dit is verre van bovennatuurlijk allemaal, zo weten we wiskundig behoorlijk wat van geometrie en dat het uberhaupt bestaat, dat ik nu net de Flower of Life niet wiskundig aan kan tonen betekent direct dat dit TRU materiaal is en bovennatuurlijk? Net als al die andere eerder genoemde zgn "Pseudoscience" die later toch waar werd en waar gaan worden (zoals psychedelics als mind meds)? Wees dan ook ruiterlijk genoeg om te zeggen dat ál die (inmiddels aangetoonde) vroegere Pseudoscience nu serieus wordt genomen en dat men daar óók gewoon achterliep wat betreft bewijs. Nogmaals; ontbrekend bewijs is niet het bewijs van de onbestaanbaarheid van iets. Vanwaar de opmerking voor TRU? Dit gaat toch ook over religie? en dit heeft heel stevige raakvlakken met religie, dus TRU is gewoon weer een soort van bash achtige opmerking, wat wederom jammer, en infantiel is.

Dit gaat over geometrie. Met deze logica kunnen ook alle R&P topics naar TRU omdat emoties ook "pseudoscience" zijn omdat ze niet bewezen kunnen worden. Te belachelijk voor woorden natuurlijk.

Johannes Kepler zei;

quote:
Geometry Existed before the Creation, is co-eternal with the mind of God, is God himself (what exists in God that is not god himself?); geometry provided God with a model for Creation and was implanted into man, together with God's own likeness--- and not merely conveyed to his mind through the eyes (cf. Koestler 59; pl 262).
quote:
Uitspraken over dat "alles" te herleiden zou kunnen worden naar een formule of kubus of wat het ook is (ik heb moeite met het argument in de OP te volgen), datgene wat in de filosofie ook wel metafysica wordt genoemd, zijn uiteindelijk speculatief en kunnen niet bevestigd of ontkracht worden. Volgens mij was het Wittgenstein die zoiets zei als, "metafysici die discussiëren over de waarheid van hun theorieën zijn als dichters die proberen te bewijzen dat hun gedichten "waar" zijn en die van anderen "fout"". De boeddhistische oplossing (maar bijvoorbeeld ook die van Nietzsche) hierop is heel mooi - weg met de metafysica! er bestaat geen ultieme waarheid of principe! - maar als je iets minder radicaal bent dan hen kun je ze gewoon waarderen voor de mooie of interessante verzinsels die ze zijn.
Ja, zo kun je ernaar kijken maar is in mijn ogen veelste simplistisch, zoals er ook veelste simplistisch naar religies wordt gekeken. Onafhankelijk van elkaar wisten mensen worldwide dit in vroegere tijden, het is veelste makkelijk om dat af te doen als "mooi verzinsel", dat is de grootste vorm van confirmation bias zoeken die je kunt bedenken.

Nu om nog even verder te gaan over @Haushofer post;
Het zal een flaw in m'n herinnering moeten zijn idd en toch staat het me vrij duidelijk voor ogen nog dat ik een video zag van quantum physic scientists die dus de E8 wisten te linken aan de Flower of Life.

Nu bedacht ik me ook vanacht, want hier denk ik lang over na omdat het niet zo gek vaak voorkomt dat iemand een dergelijke dreun tegen m'n puzzel geeft; is het dan een flaw in mijn herinnering? Het moet in principe wel WANT op t momemt dat je Flower of Life zou "bewijzen", dan bewijs je daarmee "god", want dat is wat het uitbeeldt; hoe het universum is opgebouwd; oftewel; THE ALL en thus God/bewustzijn.

Verder wijzen wel alle pijlen ernaar dat die E8 dat doet, ik had eerder verwacht E12 maar E8 geeft de perfecte geometrie, en perfectie is waar we naar zoeken (want god=perfectie), dus dit gaat in de toekomst (denk ik) nog wel gelinkt worden aan elkaar, maar dit is vooralsnog natuurlijk hypothese.

Voor mij moet iets ook serieus NAADLOOS zijn om het voor waar aan te nemen en dus ofwel praktisch voor mezelf bewijsbaar (omdat wetenschap gewoon te ver achter loopt op deze content) maar het liefst ook theoretisch, dit gaat me een hoop werk kosten maar je dwingt me er nu wel toe, en beter dat ik dit nu ook zie dan nog veel later. Dus wat dat betreft bedankt voor die post.

Wat ik dan wel jammer vind, is dat je dan weer niet reageert op de rest wat ik daar zeg, maargoed, ik denk ook dat we allebei weten waarom. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Mijk op 15-10-2023 12:39:14 ]
As above, so below.
pi_210960416
quote:
14s.gif Op zondag 15 oktober 2023 12:11 schreef Mijk het volgende:
Buiten dit zijn religies zelf ook "onafhankelijk van elkaar" ontstaan,
Er is een hypothese die zegt dat alle religies afstammen van een enkele polytheďstisch animistische Indo Europese oer religie. In vergelijk zoals alle talen stammen uit een Proto Indo Europese oertaal. De wetenschap is het in ieder geval wel over eens dat animisme de eerste vorm van religie was.

Deze hypothese is gestoeld op het feit dat er tussen alle bestaande en niet langer bestaande religies heel veel overeenkomsten zijn in verhaallijn, symboliek en mythologische figuren.

Het is immers niet zo dat de wereld pats boem op alle plaatsen tegelijk bevolkt is. Hier is uiteraard met het nomadisch bestaan van de mens een migratie aan vooraf gegaan. Men vermoed dat taal en religie zich redelijk simultaan hebben ontwikkeld en dat dit ergens in de de regio van het huidige Anatolďe geweest moet zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Indo-Europese_religie

Dus daar de eerste religie bij een bepaalde groep ontstaan en heeft zich met verdere migratie in alle windstreken uitgewaaid en vanuit dit oer concept afzonderlijk doorontwikkeld op sommige vlakken veranderd maar in grote lijnen hetzelfde gebleven. Zodoende kent zowat elke religie op aarde een bovenwereld en een onderwereld, een zondvloed, draken, reuzen, dwergen en vergelijkbare symbolen etc.

Hetzelfde geldt voor de spraak en taal, bv. het woord Vader is Pater in het Latijns, Pateras in het grieks, Pedar in het Perzisch(Iranees) en in het Sanskriet Pitar en alles wat daar nog tussen ligt heeft een daarop nauw gelijkend woord. Hetzelfde geldt voor het woord Moeder en vele andere. Woorden die al zo oud zijn en nagenoeg gelijk in veel talen dat het niet anders kan dat ze uit dezelfde oertaal moeten stammen dit heeft men dus duidelijk niet toevallig gelijkend en afzonderlijk van elkaar verzonnen.

Deze oer-religie blijft bij gebrek aan fysiek bewijs vooralsnog een hypothese maar met de gelijkenissen die ze onderling allemaal bezitten van China tot Noorwegen in het vergelijk met hoe de taal is gewandeld over de wereld niet erg vergezocht en geloofwaardig.
pi_210960437
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 12:55 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Er is een hypothese die zegt dat alle religies afstammen van een enkele polytheďstisch animistische Indo Europese oer religie. In vergelijk zoals alle talen stammen uit een Proto Indo Europese oertaal. De wetenschap is het in ieder geval wel over eens dat animisme de eerste vorm van religie was.

Deze hypothese is gestoeld op het feit dat er tussen alle bestaande en niet langer bestaande religies heel veel overeenkomsten zijn in verhaallijn, symboliek en mythologische figuren.

Het is immers niet zo dat de wereld pats boem op alle plaatsen tegelijk bevolkt is. Hier is uiteraard met het nomadisch bestaan van de mens een migratie aan vooraf gegaan. Men vermoed dat taal en religie zich redelijk simultaan hebben ontwikkeld en dat dit ergens in de de regio van het huidige Anatolďe geweest moet zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Indo-Europese_religie

Dus daar de eerste religie bij een bepaalde groep ontstaan en heeft zich met verdere migratie in alle windstreken uitgewaaid en vanuit dit oer concept afzonderlijk doorontwikkeld op sommige vlakken veranderd maar in grote lijnen hetzelfde gebleven. Zodoende kent zowat elke religie op aarde een bovenwereld en een onderwereld, een zondvloed, draken, reuzen, dwergen en vergelijkbare symbolen etc.

Hetzelfde geldt voor de spraak en taal, bv. het woord Vader is Pater in het Latijns, Pateras in het grieks, Pedar in het Perzisch(Iranees) en in het Sanskriet Pitar en alles wat daar nog tussen ligt heeft een daarop nauw gelijkend woord. Hetzelfde geldt voor het woord Moeder en vele andere. Woorden die al zo oud zijn en nagenoeg gelijk in veel talen dat het niet anders kan dat ze uit dezelfde oertaal moeten stammen dit heeft men dus duidelijk niet afzonderlijk van elkaar verzonnen.

Deze oer-religie blijft bij gebrek aan fysiek bewijs vooralsnog een hypothese maar met de gelijkenissen die ze onderling allemaal bezitten van China tot Noorwegen in het vergelijk met hoe de taal is gewandeld over de wereld niet erg vergezocht en geloofwaardig.
Ik denk zelf, dat áls er 1 is die dat zou moeten zijn; het Shamanisme is. Ik ga hier later wellicht nog wat uitgebreider op in. Thanks weer voor de kwalipost. 2e optie wellicht Atlantis? Dunno, ook hypothese uiteraard.
As above, so below.
pi_210961312
quote:
4s.gif Op zondag 15 oktober 2023 01:11 schreef Mijk het volgende:
[...]
Laat ik een andere vraag stellen. Waarom E8? Wat is daar zo bijzonder aan? Waarom b.v. niet E6? Misschien omdat rond 2008 allerlei onderzoek van "surfdude" Lisi zo gehyped werd rondom E8-unificatie (en kort daarna werd afgeschoten)?

Als ik de Coxeterprojectie van E8 erbij pak,

https://en.wikipedia.org/wiki/E8_(mathematics)#/media/File:E8Petrie.svg

dan zie ik heel veel "stipjes". De groep is (complex) 248-dimensionaal, en dat levert dus bovenstaande projectie op. Daar kun je heel erg veel patroontjes in zien, waarschijnlijk ook de helft van alle breipatronen die in de Libelle zijn afgedrukt.

Ik snap eigenlijk helemaal niet waar die plaatjes uit #22 van jou vandaan komen als ik die vergelijk met de projecties hierboven; hoe zijn die gegenereerd?

Dat bedoel ik dus met "trek niet te sterke conclusies uit beweringen die je niet tot in detail kunt nagaan". Je kunt in mijn ogen die "belachelijk nauwkeurige 1:1 overeenkomst" alleen maar claimen als je tot in detail begrijpt hoe die afbeeldingen zijn geprojecteerd. En bij de auteurs die je aanhaalt gaan al mijn crackpotalarmbellen in elk geval flink rinkelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Haushofer op 15-10-2023 14:48:10 ]
pi_210961358
Laat ik nog maar een kritische vraag stellen. De hype rondom de gulden snede werd ingezet door Adolf Zeising. Ik zie in de OP allerlei fenomenen waar de "gouden spiraal" van op toepassing zou zijn. Ik neem voor het gemak even het plaatje met de orkaan. Kun je bronnen aangeven waaruit (1) met daadwerkelijke metingen zou blijken dat orkanen inderdaad aan deze structuur voldoen, en (2) hoe dit uit de onderliggende dynamica volgt?

En daarbij de voetnoot: de gulden snede is een irrationaal getal. De verhouding van Nederlanders die een auto hebben t.o.v. Nederlanders die geen auto hebben is ook ongeveer de gulden snede. Wat zegt dit precies?
pi_210961360
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 14:36 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Laat ik een andere vraag stellen. Waarom E8? Wat is daar zo bijzonder aan? Waarom b.v. niet E6? Misschien omdat rond 2008 allerlei onderzoek van "surfdude" Lisi zo gehyped werd rondom E8-unificatie (en kort daarna werd afgeschoten)?

Als ik de Coxeterprojectie van E8 erbij pak,

[ afbeelding ]

dan zie ik heel veel "stipjes". De groep is (complex) 248-dimensionaal, en dat levert dus bovenstaande projectie op. Daar kun je heel erg veel patroontjes in zien, waarschijnlijk ook de helft van alle breipatronen die in de Libelle zijn afgedrukt.

Ik snap eigenlijk helemaal niet waar die plaatjes uit #22 van jou vandaan komen als ik die vergelijk met de projecties hierboven; hoe zijn die gegenereerd?

Dat bedoel ik dus met "trek niet te sterke conclusies uit beweringen die je niet tot in detail kunt nagaan". Je kunt in mijn ogen die "belachelijk nauwkeurige 1:1 overeenkomst" alleen maar claimen als je tot in detail begrijpt hoe die afbeeldingen zijn geprojecteerd. En bij de auteurs die je aanhaalt gaan al mijn crackpotalarmbellen in elk geval flink rinkelen.

Dat heb ik gezegd toch, ik herinner me een video van quantum physics scientists die dit op die manier linkte via E8 aan de flower of life. Ik dácht toen ik dat postte gister, dat dat het filmpje "hacking reality" was, daar was ik eigenlijk van overtuigd. Naderhand heb ik dat filmpje even teruggekeken na je post, en toen dacht ik wtf, dit is m idd niet, maar welke is het dan wel? Want daarin werd (voor zover ik me herinner he) belachelijk uitgebreid uitgelegd hoe dit wiskundig in elkaar stak.

Dus of het is een flaw in mijn geheugen, wat goed mogelijk is. Of het is een andere vid die ik niet zo snel kon vinden toen ik de tegenpost maakte gister. Als ik m nog vind zal ik m zeker posten, tot die tijd heb je een deel van m'n post (wat betreft flower of life) behoorlijk hard onderuit getrapt, eerlijk is eerlijk. En nog steeds geldt voor mijzelf; enkel theoretisch, praktisch gezien ligt het anders, maar ik wil de theorie ook in kaart hebben.
As above, so below.
pi_210961382
quote:
3s.gif Op zondag 15 oktober 2023 14:41 schreef Mijk het volgende:

Tot die tijd heb je een deel van m'n visie behoorlijk hard onderuit getrapt, eerlijk is eerlijk.
Ik ben er niet om je visie onderuit te trappen; ik snap gewoon oprecht niet zo goed hoe mensen dit soort verhalen zo klakkeloos aannemen zonder zichzelf kritische vragen te stellen.

Ik snap wel dat het aan een spirituele behoefte voldoet, want het is natuurlijk heel fijn om al die geheime patronen te doorzien en aan elkaar te linken. Maar in verreweg de meeste gevallen is dat dus apofenie. Onze neiging tot patronen zien die ook ten grondslag ligt aan de astrologie en waarom we gezichten zien in wolken en tosti's.

quote:
3s.gif Op zondag 15 oktober 2023 14:41 schreef Mijk het volgende:

...quantum physics scientists...
Wat versta je hier überhaupt onder? Mensen die in wetenschappelijke vakbladen publiceren en geliëerd zijn aan universiteiten?
pi_210961418
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 14:44 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ik ben er niet om je visie onderuit te trappen; ik snap gewoon oprecht niet zo goed hoe mensen dit soort verhalen zo klakkeloos aannemen zonder zichzelf kritische vragen te stellen.

Ik snap wel dat het aan een spirituele behoefte voldoet, want het is natuurlijk heel fijn om al die geheime patronen te doorzien en aan elkaar te linken. Maar in verreweg de meeste gevallen is dat dus apofenie. Onze neiging tot patronen zien die ook ten grondslag ligt aan de astrologie en waarom we gezichten zien in wolken en tosti's.
Denk je dat ik dingen klakkeloos aanneem? Ik heb in andere topics verteld hoe ik te werk ga op dit gebied, en zéker op terra incognita is dat heel veel lastiger dan binnen de wiskundige kaders. Het is niet zo dat ik hier 3 weken mee bezig ben en alles maar even geloof wat Jolanda op twitter post en Tina op der spirituele healer group facebook en ieder anders moeder op random social media he. Een jaartje of 15 inmiddels, sterk indepth. Nu is dat niet enkel gericht geweest op geometrie, maar wel op spirituele leren, religies, figuren zoals plato/socrates/aristoteles/tesla/krishnamurti/osho/davinci, mensen die voorop liepen in hun tijd, om een reden.
As above, so below.
pi_210961440
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 14:44 schreef Haushofer het volgende:
Wat versta je hier überhaupt onder? Mensen die in wetenschappelijke vakbladen publiceren en geliëerd zijn aan universiteiten?
Grote youtube kanalen over quantum physics waar ik destijds veel naar keek, waar vaak mensen van universiteiten of professoren, natuurkundigen praten idd, zoals ook op TED talks.
As above, so below.
pi_210961441
quote:
3s.gif Op zondag 15 oktober 2023 14:48 schreef Mijk het volgende:

[..]
Denk je dat ik dingen klakkeloos aanneem? Ik heb in andere topics verteld hoe ik te werk ga op dit gebied, en zéker op terra incognita is dat heel veel lastiger dan binnen de wiskundige kaders. Het is niet zo dat ik hier 3 weken mee bezig ben en alles maar even geloof wat Jolanda op twitter post en Tina op der spirituele healer group facebook he.
Als ik de bronnen zie die jij aanhaalt komt dat wel op mij zo over, eerlijk gezegd.

Als je dit echt zo interessant vind, dan zou ik als natuurkundige je aanraden om eens een boek als "Fearful Symmetry" van Tony Zee te lezen. Geen spirituele mambo jambo, maar gewoon de wetenschap achter symmetrieën in de natuur van een authoriteit op het gebied.
pi_210961445
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 14:50 schreef Mijk het volgende:

[..]
Grote youtube kanalen over quantum physics waar ik destijds veel naar keek, waar vaak mensen van universiteiten of professoren, natuurkundigen praten idd, zoals ook op TED talks.
Kun je eens wat namen noemen, dan?

Ik ben gewoon oprecht benieuwd :) Wat ik ben nog niet één natuurkundige/wiskundige die werkzaam is op dit gebied tegengekomen in je bronnen, en ik ken toch wel het gros van ze en heb met een enkeling zelfs samengewerkt.
pi_210961512
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 14:50 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Kun je eens wat namen noemen, dan?

Ik ben gewoon oprecht benieuwd :)
Uit mn hoofd even zo snel;
Brant Carlson
Karen Armstrong (reli)
John D. Carlson
Roger Penrose
Ook Leo, van Actualized.org

Leo zal ik jouw ogen allerlei Pseudo vertellen, maar voorlopig heb ik hem versus mn eigen religieuze/spirituele kennis nog op geen enkele fout kunnen betrappen, en dat zie ik even zelden als dat er een behoorlijk deel van mn theorie onderuit gegooid wordt. Belachelijk goed kanaal ook als je meer wilt leren over advanced psychology/spirituality. Het beste wat ik tot nu toe tegen gekomen ben.

Tis ook even geleden dat ik naar die youtubes keek waarna ik verder ben gegaan in religies zelf en de Geometrie weer meer links liet liggen, maar daar ik vd week weer eens bezig ging met geometrie, en mn interesse weer terug kwam + de extra kennis die ik opgedaan heb over jaren over religies, om dat weer eens naast elkaar te leggen om te kijken of ik verdere linken kon leggen tussen religieus geschrift en deze geometrie, daar kwam mijn OP vandaan, ook om eens te kijken of er hier mensen zitten met kennis over die geometrie om zelf ook een betere understanding ervan te krijgen nog, of andere views. Daarom blij met posts zoals die van @Watuntrik
As above, so below.
pi_210961514
Als je "onderzoek" wilt doen en betrouwbare kennis wilt verkrijgen over een onderwerp, dan zijn er imho een paar cruciale gewoonten, zoals:

- begrijp liever een klein stukje heel goed dan een heel grote homp amper
- probeer vanaf het begin gaten te schieten in je eigen begrip en in de hypothese die je onderzoekt

Ik zie hier enorme lappen onderwerpen waarbij ik persoonlijk de wereld aan simpele (dat is iets anders dan gemakkelijke!) vragen krijg (zoals de vraag omtrent de orkanen die ik hierboven stelde, of de vragen omtrent de afbeeldingen rondom de Lie-groep E8) die ik nergens beantwoord zie worden in jouw posts of jouw bronnen, waarbij er desondanks enorme claims worden gedaan. En dát is hét kenmerk van pseudowetenschap.

Als je nou zo gefascineerd bent door die gulden snede, en meent dat deze overal in de natuur terugkomt, probeer dan eens een aantal van die voorbeelden heel goed te begrijpen: stel simpele vragen, probeer die te beantwoorden, en als je hypothese overeind blijft staan, ga er dan gaten in proberen te schieten.

Dát is "onderzoek doen". De rest is gewoon "lezen". En deze twee activiteiten worden heel vaak door elkaar gehaald: kritisch naar je eigen begrip en bronnen kijken is een vaardigheid die onderzoekers jarenlang hebben moeten trainen. Dat doe je zonder degelijke achtergrond niet zomaar even, net zomin als dat je na een potje FIFA aan een WK mee kunt doen.
pi_210961569
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 14:59 schreef Haushofer het volgende:
Als je "onderzoek" wilt doen en betrouwbare kennis wilt verkrijgen over een onderwerp, dan zijn er imho een paar cruciale gewoonten, zoals:

- begrijp liever een klein stukje heel goed dan een heel grote homp amper
- probeer vanaf het begin gaten te schieten in je eigen begrip en in de hypothese die je onderzoekt

Ik zie hier enorme lappen onderwerpen waarbij ik persoonlijk de wereld aan simpele (dat is iets anders dan gemakkelijke!) vragen krijg (zoals de vraag omtrent de orkanen die ik hierboven stelde, of de vragen omtrent de afbeeldingen rondom de Lie-groep E8) die ik nergens beantwoord zie worden in jouw posts of jouw bronnen, waarbij er desondanks enorme claims worden gedaan. En dát is hét kenmerk van pseudowetenschap.

Als je nou zo gefascineerd bent door die gulden snede, en meent dat deze overal in de natuur terugkomt, probeer dan eens een aantal van die voorbeelden heel goed te begrijpen: stel simpele vragen, probeer die te beantwoorden, en als je hypothese overeind blijft staan, ga er dan gaten in proberen te schieten.

Dát is "onderzoek doen". De rest is gewoon "lezen". En deze twee activiteiten worden heel vaak door elkaar gehaald: kritisch naar je eigen begrip en bronnen kijken is een vaardigheid die onderzoekers jarenlang hebben moeten trainen. Dat doe je zonder degelijke achtergrond niet zomaar even, net zomin als dat je na een potje FIFA aan een WK mee kunt doen.
Ja het verschil tussen jouw onderzoek en mijn onderzoek is, is dat ik iets voor mezelf probeer te begrijpen in eerste instantie, omdat spiritualiteit/religie en het geen wat dat probeert te leren, voorbij alles gaat (de ervaring van Nirvana bijv, kan geen miljard euro tegenop.)

Wat jij wilt, is alles sterk wiskundig onderbouwd zodat het acceptabel wordt in de wetenschap. Dat is voor mij veel minder van belang. De wetenschap loopt achter en daar kun je niet omheen.

Ik leef niet lang genoeg om álle shit die ik ervaar/ondervind wat betreft de psyche en spirituele voortgang in mezelf, op die manier te onderbouwen. Dus dat is ook mijn doel niet. Ik ben bezig met zelfontplooiing, niet bezig met de wereld te bewijzen dat ik iets weet.

Zo zou je dus ook Carl Jung, Nietzsche, Freud, en álles wat dan ook maar met de psyche te maken heeft zo'n beetje, als Pseudoscience weg kunnen zetten, emoties en bewustzijn ook zoals eerder genoemd.

Snap je? Onze prioriteiten liggen behoorlijk wat anders, ik probeer hier religies/spirituele leren te doorgronden waar ik een aardig eind mee ben, en jij wilt het zwart op wit. I dont care het "zwart op wit", zolang het mij maar lukt uiteindelijk, selfimprovement.
As above, so below.
pi_210961578
quote:
3s.gif Op zondag 15 oktober 2023 14:59 schreef Mijk het volgende:

[..]
Uit mn hoofd even zo snel;
Brant Carlson
Karen Armstrong (reli)
John D. Carlson
Roger Penrose
Ook Leo, van Actualized.org

Maar je had het over "kwantymfysici". Waarom noem je dan b.v. een Karen Armstrong of een Leo Gura (leuk kanaal, maar geen natuurkunde)? Daar snap ik al niks van :) Zo praat je toch volkomen langs elkaar heen?

Van dit rijtje ken ik alleen Roger Penrose als natuur/wiskundige, dus als je daar een video van hebt die zaken zegt die jouw claims in de OP onderbouwen, ben ik erg benieuwd.
pi_210961585
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 15:06 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Maar je had het over "kwantymfysici". Waarom noem je dan b.v. een Karen Armstrong of een Leo Gura (leuk kanaal, maar geen natuurkunde)? Daar snap ik al niks van :) Zo praat je toch volkomen langs elkaar heen?

Van dit rijtje ken ik alleen Roger Penrose als natuur/wiskundige, dus als je daar een video van hebt die zaken zegt die jouw claims in de OP onderbouwen, ben ik erg benieuwd.
Ik noemde ff een paar mensen die me te binnen schoten wat betreft deze materie, ik zou terug moeten zoeken, en al helemaal naar video's.
As above, so below.
pi_210961613
quote:
14s.gif Op zondag 15 oktober 2023 15:05 schreef Mijk het volgende:
Wat jij wilt, is alles sterk wiskundig onderbouwd zodat het acceptabel wordt in de wetenschap. Dat is voor mij veel minder van belang. De wetenschap loopt achter en daar kun je niet omheen.
Nou verleg je doelpalen. Jij deed een hele sterke kwantitatieve en kwalitatieve claim: de "metatron" komt erg nauwkeurig overeen met de coxeterprojectie (of iets soortgelijks, want dat is nog steeds onduidelijk) van E8, wat geen toeval kan zijn volgens jou. Dat is een hele concrete claim. En je vond/vind het maar wat raar dat ik daar vraagtekens bij zet.

Het is me wel duidelijk dat jij iets heel anders verstaat onder "begrijpen" dan ik, maar volgens mij ben je nu spelletjes aan het spelen om jezelf aan concrete vragen te kunnen ontduiken.

Prima, maar op die manier kan ik de Metatron ook verbinden aan het breipatroon van mijn eerste taxitrui. En wanneer mensen vragen naar onderbouwing, dan zeg ik "ja, maar daar heb ik toch helemaal geen tijd voor! De wetenschap loopt bovendien achter!"

Dus enerzijds met wetenschap zwaaien, maar als de kritische vragen komen, dan loopt die wetenschap weer te ver achter om die vragen te kunnen beantwoorden.

Ik zal het maar eerlijk benoemen zoals ik dit soort argumenten van je ervaar: als ontiegelijk slap en gemakzuchtig geouwehoer waarmee je werkelijk alles aan elkaar kunt verbinden. :)

En daarom zeg ik: welkom in de wereld van de pseudowetenschap.
pi_210961674
Het is onderhand wel duidelijk dat er een enorme communicatiebarričre zit tussen ons, en ik wil je topic verder ook niet verstoren, dus ik laat het hierbij. Maar als zodanig denk ik dat dit topic beter in TRU past.
pi_210961726
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 15:10 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Nou verleg je doelpalen. Jij deed een hele sterke kwantitatieve en kwalitatieve claim: de "metatron" komt erg nauwkeurig overeen met de coxeterprojectie (of iets soortgelijks, want dat is nog steeds onduidelijk) van E8, wat geen toeval kan zijn volgens jou. Dat is een hele concrete claim.
Dit gedeelte heb ik nu al 2 of 3x uitgelegd he.

quote:
Het is me wel duidelijk dat jij iets heel anders verstaat onder "begrijpen" dan ik, maar volgens mij ben je nu spelletjes aan het spelen om jezelf aan concrete vragen te kunnen ontduiken.
Eh ? Wat is jouw definitie van "begrijpen" ? Jij bekijkt het op materieel vlak, ik op een bewustzijnsniveau en dus de psyche. Dus idd kijken we anders tegen "begrijpen" aan. Voor jou is begrijpen "iets 100% wiskundig kunnen bewijzen en daarmee hard op een westerse manier dat aantonen". De psyche begrijpen werkt wat anders dan dat he, de psyche is niet wiskundig afkaderbaar zoals ik ook al vaker heb genoemd, en dít is waar spiritualiteit over gaat; het begrijpen hoe de psyche werkt en waarom het zo werkt. Dit kun je pseudoscience noemen, maar ik zal je moeten teleurstellen; zolang de psyche dynamisch is, zal het áltijd pseudoscience blijven in jouw ogen. Moet jij weten, maar voor mij gaat het om selfimprovement in de psyche, niet om anderen iets wiskundig aan te tonen. Wél probeer ik zo sterk mogelijk mijn knowledge wat dit betreft te onderbouwen, en nee, dat kan niet altijd volledig en wiskundig, zo werkt de psyche niet.

quote:
Prima, maar op die manier kan ik de Metatron ook verbinden aan het breipatroon van mijn eerste taxitrui. En wanneer mensen vragen naar onderbouwing, dan zeg ik "ja, maar daar heb ik toch helemaal geen tijd voor! De wetenschap loopt bovendien achter!"
Nou, dit vind ik wel een giller, áls er iemand met onderbouwingen komt over alle topics heen tot nu toe, dan ben ik het wel. Ik tracht het, want nogmaals; de psyche is niet wiskundig afkaderbaar, en ook niet als jij het hard eist, sorry, ik heb het niet bedacht maar het is zo.

quote:
Ik zal het maar eerlijk benoemen zoals ik dit soort argumenten van je ervaar: als ontiegelijk slap en gemakzuchtig geouwehoer waarmee je werkelijk alles aan elkaar kunt verbinden. :)
Whatever floats your boat, dan floreer je wellicht in Shakti, maar laat je de andere helft (en imo de belangrijkste helft) in het leven liggen; Shiva. Moet je zelf weten.

Op mijn beurt vind ik het weer te simplistisch hoe jullie (met name de atheisten hier) naar religie kijken en de symboliek niet doorzien. Dit is ook inherent aan elkaar denk ik, want symboliek lezen/doorgronden vergt ook behoorlijk wat van iemands creatieve denkvermogen, iets wat ook totaal buiten wiskundige onderbouwingen gaat en een bepaald out-of-the-box inzicht nodig heeft. Wat ik vooral bemerk is een soort van misplaatst superieuriteits gevoel en dat komt veel ook in je posts naar voren;
"ontiegelijk slap"
"naar tru"
"ik zei mn leerlingen"
"geouwehoer"
"gezwets"

Jammer wel, ik ben voorlopig hier degene die mn misser hier toegeeft. Ga jij dat ook doen zodra psychedelics als medicatie ingezet worden omdat ze dan aangetoond worden maar nu pseudoscience zijn? Ga je dat ook doen bij de eerdere "pseudoscientific" zaken zoals de eerder genoemde acupunctuur/meditatie, waar wetenschap dus ook op achterliep. Ik kan er niet zo gek veel aan doen dat ze achterlopen met bewijzen van eea, maar daardoor laat ik me niet weerhouden om mn psyche te verbeteren.

Dáár ligt het verschil.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mijk op 15-10-2023 15:44:54 ]
As above, so below.
pi_210961747
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 15:16 schreef Haushofer het volgende:
Het is onderhand wel duidelijk dat er een enorme communicatiebarričre zit tussen ons, en ik wil je topic verder ook niet verstoren, dus ik laat het hierbij. Maar als zodanig denk ik dat dit topic beter in TRU past.
Nee, zie post #30, dit is het juiste subforum.

Verder; gooi heel R&P dan ook naar TRU, want alle psychologie is met jouw logica; PSEUDOSCIENCE.
As above, so below.
pi_210961794
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 15:16 schreef Haushofer het volgende:
Mja, en buiten vorige post, kun jij dan beter naar W&T, hier gaat het over religies en filosofie, als je graag je wiskundige-shakti-onderbouwingen ziet, zit jij in het verkeerde subforum, niet ik, en al zéker wat betreft religies lol.
As above, so below.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')