Laatste verkiezingen in 2006, 17 jaar geleden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En ik zeg het nog maar eens. 47% is kind!
Aan de andere kant waar zijn die miljarden dan gebleven wat ze gekregen hebben van het westen, waarom zijn er geen energiecentrales gebouwd, dat gebied ontwikkeld? Het stoort mij een beetje als ik verhalen lees over ziekenhuizen die nog maar voor een x aantal uur stroom hebben want de brandstof voor de aggregaat is bijna op terwijl er wel nog elke dag honderden raketten de grens over vliegen naar Isral die ook aangedreven worden door brandstof. Hadden we in deze situatie gezeten als het Palestijnse volk al die hulpgoederen en geld ingezet hadden voor hun bevolking en ontwikkeling van dat gebied ipv. het te gebruiken voor oorlogsvoering?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee maar die zieke mensen gaan nu wel door een andere manier dood omdat er geen stroom meer is of dat er bommen vallen.
Ja, in oorlogen worden onschuldige burgers slachtoffer.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:57 schreef Momo het volgende:
[..]
En we hebben weer een ja maar Hamas. Net of 13-jarige Fatima ook maar iets te maken heeft met wat Hamas gedaan heeft aan barbaarse acties.
Kinderen die opgroeien in een uitzichtloze situatie vs opgroeien in een situatie waar je een paspoort krijgt vrijheden hebt om te reizen baankansen en een gedegen opleiding. Ja dan vind ik die Hamas kinderen toch zieliger.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Joh, zijn die kinderen van Gaza zieliger dan de kinderen van Israel?
Klopt. De Gaza is ontzettend corrupt. Dat is ook de reden waarom Hamas geen vrede wil. Als er vrede is en de Gaza onafhankelijk wordt betekend ook minder giften vanuit het westen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:59 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Aan de andere kant waar zijn die miljarden dan gebleven wat ze gekregen hebben van het westen, waarom zijn er geen energiecentrales gebouwd, dat gebied ontwikkeld? Het stoort mij een beetje als ik verhalen lees over ziekenhuizen die nog maar voor een x aantal uur stroom hebben want de brandstof voor de aggregaat is bijna op terwijl er wel nog elke dag honderden raketten de grens over vliegen naar Isral die ook aangedreven worden door brandstof. Hadden we in deze situatie gezeten als het Palestijnse volk al die hulpgoederen en geld ingezet hadden voor hun bevolking en ontwikkeling van dat gebied ipv. het te gebruiken voor oorlogsvoering?
In bepaalde kringen wordt Palestijnen altijd meer slachtofferschap toegekend. Zijn ze ook niet lief? Die vermeend schattige Palestijnse kinderen? Als ze 8 zijn willen ze al Joden neersteken en met auto's overrijden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Joh, zijn die kinderen van Gaza zieliger dan de kinderen van Israel?
Ja ik denk het wel, Isral vertrouwde teveel op technologie, daarom was er ook niet echt grensbewaking maar wel een hoop camera's en drones die vakkundig werden uitgeschakeld, dit was gepland, en die wisten precies welke dorpen langs de grens wat ze moesten hebben en zouden overlopen. Dit was niet even een random aanval, hier is heel wat planning aan vooraf gegaan, en ze zijn met duizenden die grens over getrokken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Denk jij dat Hamas dit "succes" verwacht had? Nauwelijks tegengas van de IDF en een spoor van vernieling kunnen trekken door de Isralische gemeenschap?
Als de IDF zijn zaakjes voor elkaar had dan was dit gewoon de zoveelste schermutseling geweest tussen de Palestijnen en Isral. In plaats daarvan zijn er nu apocalyptische taferelen gaande.
of is het misschien de schuld van Israel met hun landjepik taferelen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, in oorlogen worden onschuldige burgers slachtoffer.
Maar is dat nou de schuld van hamas die besluit een terreurdaad op onschuldige burgers te plegen of is dat de schuld van het idf dat zich niet als een mak lammetje naar de slachtbank laat leiden door islamitische terroristen?
Je draait oorzaak en gevolg om. De 13 jarige Fatima is geen slachtoffer van het idf maar van haar eigen regering.
Je draait oorzaak en gevolg om.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Denk jij dat Hamas dit "succes" verwacht had? Nauwelijks tegengas van de IDF en een spoor van vernieling kunnen trekken door de Isralische gemeenschap?
Als de IDF zijn zaakjes voor elkaar had dan was dit gewoon de zoveelste schermutseling geweest tussen de Palestijnen en Isral. In plaats daarvan zijn er nu apocalyptische taferelen gaande.
De burgers in de kibboetsen en op het festival hebben er ook niet om gevraagd om afgeslacht te worden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja die burgers en kinderen van Gaza hebben dat echt gedaan.
Nee, maar dat is ook niet wat ik probeer te zeggen. De bevestiging van deze leiders is voldoende voor een grote groep mensen om het te geloven.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:56 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Wat maakt eu leiders en de vs betrouwbaar? Ben je weapons of mass destruction in Irak vergeten welke nooit zijn gewonden maar waardoor er wel tig doden zijn gevallen
Grappig dat dit meteen de interpretatie is als je iets zegt over 500 dode kinderen in Gaza.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De burgers in de kibboetsen en op het festival hebben er ook niet om gevraagd om afgeslacht te worden.
Alleen hebben we ‘het doel heiligt de middelen’ juist grotendeels afgezworen na WO2 in het humanitair oorlogsrecht (en het bezettingsrecht, wat ook van toepassing is). Het enkele beroep op militaire noodzaak is onvoldoende. Het is een genuanceerd verhaal, maar die nuance gaat wel verloren als je in 24 uur een half gebied wil ontruimen dat al een week zonder, gwl zit omdat dat actief geblokkeerd wordt.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar is dat nou de schuld van hamas die besluit een terreurdaad op onschuldige burgers te plegen of is dat de schuld van het idf dat zich niet als een mak lammetje naar de slachtbank laat leiden door islamitische terroristen?
Je draait oorzaak en gevolg om. De 13 jarige Fatima is geen slachtoffer van het idf maar van haar eigen regering.
Ze kregen al zeker geen waarschuwing op voorhand.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
De burgers in de kibboetsen en op het festival hebben er ook niet om gevraagd om afgeslacht te worden.
Ja? Heb je een bron?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:02 schreef Montagui het volgende:
Gaat lekker met het Franse verbod op demonstraties voor "Palestina":
[ twitter ]
Isral pikt geen land, Isral heeft gaza geannexeerd van egypte na de jom kippoer oorlog en toen Isral Gaza weer terug wilde geven aan Egypte zei Egypte: laat maar zitten want wij hebben geen zin in Palestijnen binnen onze landsgrenzen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
of is het misschien de schuld van Israel met hun landjepik taferelen?
...of misschien, heel misschien, is het allemaal niet zo zwart/wit en hebben meerdere kampen schuld?
Ben trouwens heel benieuwd wat het Straatsburgse hof daar van vindt. Zo’n blanket ban.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:02 schreef Montagui het volgende:
[ twitter ]
Andersom gebeurt het ook hequote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In bepaalde kringen wordt Palestijnen altijd meer slachtofferschap toegekend. Zijn ze ook niet lief? Die vermeend schattige Palestijnse kinderen? Als ze 8 zijn willen ze al Joden neersteken en met auto's overrijden.
[ twitter ]
Omdat het zorgwekkend is dat mensen dat een volk dat uitblinkt in gruwelijk terrorisme en het steunen hiervan, zoveel slachtofferschap krijgt toegewezen vanuit het Westen. Mensen die bewust kwaad willen, zijn zogenaamd zielig.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:01 schreef Momo het volgende:
Waarom is het nu weer een wedstrijd wie zieliger is ? Waarom kunnen zaken niet benoemd worden? Waarom is het een wedstrijd?
Het is vandaag 13 oktober h.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:02 schreef Montagui het volgende:
[ twitter ]
Voor de terreur van afgelopen zaterdag kan je geen rechtvaardiging bedenken. Als je dat wel kan, dan ben je niet neutraal.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:00 schreef Evenstar het volgende:
...of misschien, heel misschien, is het allemaal niet zo zwart/wit en hebben meerdere kampen schuld?
47% kind. Ik zeg het nog maar eens.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat het zorgwekkend is dat mensen dat een volk dat uitblinkt in gruwelijk terrorisme en het steunen hiervan, zoveel slachtofferschap krijgt toegewezen vanuit het Westen. Mensen die bewust kwaad willen, zijn zogenaamd zielig.
Maar toen waren ze nog leuk en lief of zo..quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Er waren verkiezingen in 2008 of zo, die zijn daarna afgeschaft maar ze hebben toen wel in meerderheid voor Hamas gekozen ja.
Ik vraag mij af wat vanavond allemaal staat te gebeuren, er is opgeroepen tot massale demonstraties waarbij ik alleen maar hoop dat het zeer rustig blijft. De politie wil ik zelf adviseren om niet in te grijpen mits alles vreedzaam verloopt, want het verbieden van demonstraties vind ik nog altijd onzin al deel ik de boodschap niet. Maar denk dat ze in Duitsland en Frankrijk sowieso wel wat problemen gaan ondervinden, als ik ook die taal lees in het Duitse nieuws, nog nooit gelezen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:02 schreef Montagui het volgende:
[ twitter ]
Dit was Parijs gisteren. Sufferd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:02 schreef Montagui het volgende:
[ twitter ]
Ik draai geen oorzaak gevolg om. Fatima is ook slachtoffer van oorlog en conflicten hogerop. Waarom moet er altijd maar een toontje bij van dat ze het een soort van verdiend hebben want Hamas? Dat is net zo achterlijk als mensen die zeggen dat die festivalgangers het ook verdiend hebben want je bent het niet eens met Isral.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, maar dat is anders. Ofzo.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:03 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Andersom gebeurt het ook he
[ twitter ]
Ja, en wie is hun echte vijand?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
47% kind. Ik zeg het nog maar eens.
Ze zitten zonder gas water en licht niet omdat dat geblokkeerd wordt maar omdat de Gazaanse regering de waterleiding opgraaft om er raketten van te maken om die op onschuldige burgers te schieten. Tevens investeert men wel in raketten en ondergrondse tunnels en bunkers en niet in infrastructuur.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen hebben we ‘het doel heiligt de middelen’ juist grotendeels afgezworen na WO2 in het humanitair oorlogsrecht (en het bezettingsrecht, wat ook van toepassing is). Het enkele beroep op militaire noodzaak is onvoldoende. Het is een genuanceerd verhaal, maar die nuance gaat wel verloren als je in 24 uur een half gebied wil ontruimen dat al een week zonder, gwl zit omdat dat actief geblokkeerd wordt.
Alle partijen hebben de plicht burgers te ontzien, en dat de ander dat niet doet ontslaat je daar niet van.
Maar is het slachtofferschap voor Hamas en terroristen of voor onschuldige burgers? Ik heb echt nergens gelezen dat mensen het zielig vinden voor de terroristen van Hamas.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat het zorgwekkend is dat mensen dat een volk dat uitblinkt in gruwelijk terrorisme en het steunen hiervan, zoveel slachtofferschap krijgt toegewezen vanuit het Westen. Mensen die bewust kwaad willen, zijn zogenaamd zielig.
En want moeten die kinderen doen tegen Hamas?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja, en wie is hun echte vijand?
Oh dus Isral doet het niet maar kan het wel opheffen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ze zitten zonder gas water en licht niet omdat dat geblokkeerd wordt (…)Overigens staat het Hamas vrij de gijzelaars vrij te laten, dan komt er ook weer gas water en licht.
Dat soort verdragen worden altijd in vredestijd gesloten. Volgens mij zijn er nog geen oorlogen geweest waar alle verdragen volledig opgevolgd wordenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen hebben we ‘het doel heiligt de middelen’ juist grotendeels afgezworen na WO2 in het humanitair oorlogsrecht (en het bezettingsrecht, wat ook van toepassing is). Het enkele beroep op militaire noodzaak is onvoldoende. Het is een genuanceerd verhaal, maar die nuance gaat wel verloren als je in 24 uur een half gebied wil ontruimen dat al een week zonder, gwl zit omdat dat actief geblokkeerd wordt.
Alle partijen hebben de plicht burgers te ontzien, en dat de ander dat niet doet ontslaat je daar niet van.
Ze verdienen het niet maar je legt de schuld op de verkeerde plaats.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik draai geen oorzaak gevolg om. Fatima is ook slachtoffer van oorlog en conflicten hogerop. Waarom moet er altijd maar een toontje bij van dat ze het een soort van verdiend hebben want Hamas? Dat is net zo achterlijk als mensen die zeggen dat die festivalgangers het ook verdiend hebben want je bent het niet eens met Isral.
Die grens is dus wat vaag, de terroristen van Hamas zijn Palestijnse burgers die gesteund worden door meer dan de helft van de bevolking. Dus hoe zou je dit onderscheid willen maken?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar is het slachtofferschap voor Hamas en terroristen of voor onschuldige burgers? Ik heb echt nergens gelezen dat mensen het zielig vinden voor de terroristen van Hamas.
Dus?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat soort verdragen worden altijd in vredestijd gesloten. Volgens mij zijn er nog geen oorlogen geweest waar alle verdragen volledig opgevolgd worden
De helft van de Palestijnse bevolking die Hamas en Islam terroristen niet steunen?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die grens is dus wat vaag, de terroristen van Hamas zijn Palestijnse burgers die gesteund worden door meer dan de helft van de bevolking. Dus hoe zou je dit onderscheid willen maken?
Dit is een beetje als zeggen dat Duitse kinderen de nazi-partij maar tegen hadden moeten houden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die grens is dus wat vaag, de terroristen van Hamas zijn Palestijnse burgers die gesteund worden door meer dan de helft van de bevolking. Dus hoe zou je dit onderscheid willen maken?
En?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:12 schreef HSG het volgende:
Nee Hamas gebruikt Palestijnen als menselijk schild dus Hamas is verantwoordelijik. Wat zou jij doen als de vijand een raketinstallatie tussen de burgers plaatst en op jouw burgers schiet waarbij jouw burgers omkomen?
Niets maar dat was de vraag niet.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:07 schreef Momo het volgende:
[..]
En want moeten die kinderen doen tegen Hamas?
Zeker.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh dus Isral doet het niet maar kan het wel opheffen?
Uiterst dun laagje beschaving dusquote:
Die zijn een tragisch slachtoffer van Hamas natuurlijk. Dat is heel erg inderdaad.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:09 schreef Momo het volgende:
[..]
De helft van de Palestijnse bevolking die Hamas en Islam terroristen niet steunen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |