quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Want de gemiddelde burger heeft hier voor gekozen ja? Heb ik een democratische verkiezing in Palestina gemist?
Hamas heeft daar na hevige gevechten gewoon de macht overgenomen toen iedereen opeens de poten van Gaza aftrok (ook weer een bekend verhaal, zie Irak, zie Syrië). Iran heeft natuurlijk ook een flinke vinger in de pap.
quote:When Israel withdrew from Gaza in 2005, decided it no longer wanted to rule over the millions of Palestinians in Gaza, the Palestinian Authority had an election which Hamas won.
https://www.nytimes.com/2(...)ly/israel-hamas.html
Je weet ook wel heel goed dat er genoeg mensen gaan sterven aan Palestijnse kant die niks te maken hebben met Hamas. Tot nu toe zijn al 500 kinderen overleden bij de bombardementen in Gaza. Aan beide kanten vallen honderden al dan niet duizenden onschuldige slachtoffers. Misschien moet we een keer niet zeggen, ja maar Hamas, ja maar Israëlisch leger.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het ligt er helemaal aan welke burgers we het over hebben. Degenen die niets met Hamas willen? Ja, dat is heel erg tragisch. Zij die volgepompt met Jodenhaat zitten en feestend in de straten staan na een slachtpartij in Israël? Daar hoeven we geen medelijden mee te hebben.
Hamas en IS zijn niet hetzelfdequote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh nu is het onderhandelen-draaiboek weer uit de kast getrokken? Neen. Hamas moet gewoon met wortel en tak uitgeroeid worden. Het is IS.
Wat niet moet gebeuren is burgers vertrappen in dat geweld of collectief straffen.
Niks veranderd. Altijd al een autoritaire groep geweest.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:51 schreef HSG het volgende:
[..]
En veranderd in een autoritaire groep dat niks van de Palestijnen tolereert.
Ik ben al niet blij dat de Navo hier in Brunssum hun hoofdkwartier een een basis heeft, breekt de pleuris uit ben ik ook weg als ze dat bombarderen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:49 schreef HSG het volgende:
[..]
Je hebt aan de ene kant gelijk maar het is ook Hamas die zijn zooi tussen de burgerbevolking opslaat en gebruikt. Wat zou jij als land doen als de vijand rakketten, kanonnen of wat dan ook opstelt tussen de burgers om die op jouw burgers te schieten en er vallen slachtoffers. Wat zou jij dan doen?
Ik snap dat jij het niet weet maar als jij de leider bent van een land dan jij antwoorden als "ik weet het niet' niet permiteren want dan heb je je eigen volk tegen je. Een sterke leider zou het bevel geven om terug te schieten. Heel sneu voor de burgers van het vijandig land maar ik zou dan zeggen dat de leiders daar en degene die mlitair materieel tussen hun burgers opstelt verantwoordelijk zijn.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor, dus denk echt dat wij er zelfde in staan. Ik heb al gezegd dat ik het ook niet weet, maar dit lijkt mij niet de oplossing en geschiedenis laat ook zien dat het niet de oplossing is. Enige wat het doet is een paar jaar "rust" terwijl er Hamas 2.0 ontstaat.
En waar precies is dat in Brunssum? Midden in het centrum of buiten de stad?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik ben al niet blij dat de Navo hier in Brunssum hun hoofdkwartier een een basis heeft, breekt de pleuris uit ben ik ook weg als ze dat bombarderen.
Er waren verkiezingen in 2008 of zo, die zijn daarna afgeschaft maar ze hebben toen wel in meerderheid voor Hamas gekozen ja.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Want de gemiddelde burger heeft hier voor gekozen ja? Heb ik een democratische verkiezing in Palestina gemist?
Hamas heeft daar na hevige gevechten gewoon de macht overgenomen toen iedereen opeens de poten van Gaza aftrok (ook weer een bekend verhaal, zie Irak, zie Syrië). Iran heeft natuurlijk ook een flinke vinger in de pap.
Hamas had ook er voor kunnen kiezen geen terreuraanslag te plegen. Dan had niemand nu iets te vrezen gehad van het Israëlisch leger.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Je weet ook wel heel goed dat er genoeg mensen gaan sterven aan Palestijnse kant die niks te maken hebben met Hamas. Tot nu toe zijn al 500 kinderen overleden bij de bombardementen in Gaza. Aan beide kanten vallen honderden al dan niet duizenden onschuldige slachtoffers. Misschien moet we een keer niet zeggen, ja maar Hamas, ja maar Israëlisch leger.
Nee maar die zieke mensen gaan nu wel door een andere manier dood omdat er geen stroom meer is of dat er bommen vallen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het over het grondoffensief. En daarbij keek Hamas ook niet naar wie ze vermoorden: Jonge mensen, bejaarden, baby's en alles ertussen in. Sorry, je oogst wat je zaait. Maar Israel zal geen mensen in een ziekenhuisbed point blank fusilleren.
Wat maakt eu leiders en de vs betrouwbaar? Ben je weapons of mass destruction in Irak vergeten welke nooit zijn gewonden maar waardoor er wel tig doden zijn gevallenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Even buiten het feit of het wel of niet gebeurd is. Het is bevestigd door Europese leiders en de VS. Niemand gaat naar die internetdetectives luisteren.
Één van beide kampen heeft in ieder geval een grote fout gemaakt. En ik denk dat hamas hier aan het kortste eind trekt
Zeker! Allemaal hokjes met een gordijntje ervoor en onafhankelijke toezichthouders bij de telling enz. kuch kuchquote:
Waar zitten de verschillen volgens jou?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hamas en IS zijn niet hetzelfde
Joh, zijn die kinderen van Gaza zieliger dan de kinderen van Israel?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja die burgers en kinderen van Gaza hebben dat echt gedaan.
En als ze niets doen? Die Palestijnen? Dan vallen ze alsnog binnen toch?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:53 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Omdat de mensen in Gaza meer tijd krijgen om te vluchten.
Ja. Dat is eerlijk gegaan.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Edit: Laat ik het anders zeggen, 2006 .... 17 jaar geleden. Een Hamas wat op geen enkele manier te vergelijken is met de Hamas van nu. Een verkiezing waar men hoopte dat corruptie zou eindigen en mensen wat hoop zagen in de beloften van Hamas.
Een verkiezing wat ongetwijfeld ook niet eerlijk is verlopen.
Hamas geeft geen kut om de burgers.
Dat weet ik ook wel. Maar hun daden verschillen niets.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hamas en IS zijn niet hetzelfde
En we hebben weer een ja maar Hamas. Net of 13-jarige Fatima ook maar iets te maken heeft met wat Hamas gedaan heeft aan barbaarse acties.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hamas had ook er voor kunnen kiezen geen terreuraanslag te plegen. Dan had niemand nu iets te vrezen gehad van het Israëlisch leger.
En ik zeg het nog maar eens. 47% is kind!quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Edit: Laat ik het anders zeggen, 2006 .... 17 jaar geleden. Een Hamas wat op geen enkele manier te vergelijken is met de Hamas van nu. Een verkiezing waar men hoopte dat corruptie zou eindigen en mensen wat hoop zagen in de beloften van Hamas.
Een verkiezing wat ongetwijfeld ook niet eerlijk is verlopen.
Hamas geeft geen kut om de burgers.
Het is geen wedstrijd in zieligheid. Wat is dat voor kinderachtige opvatting?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Joh, zijn die kinderen van Gaza zieliger dan de kinderen van Israel?
Nee, ik wil juist benadrukken dat in Gaza ook gewoon veel kinderslachtoffers vallen. Waarom mag dat niet benoemd worden en roepen mensen dan meteen ja maar Hamas.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Joh, zijn die kinderen van Gaza zieliger dan de kinderen van Israel?
Wat een kul, en waarom zou je willen gaan onderhandelen met Hamas die alle joden dood wil volgens haar eigen handvest.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:51 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
ze moeten om de tafel om te onderhandelen.... israel wil dat niet. ze willen eerst palestina vernietigen desnoods met alle onschuldige burgers erin..
Omdat Hamas een ranzige terreurgroep is verdienen honderdduizenden mensen het om dit geweld maar te slikken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het over het grondoffensief. En daarbij keek Hamas ook niet naar wie ze vermoorden: Jonge mensen, bejaarden, baby's en alles ertussen in. Sorry, je oogst wat je zaait. Maar Israel zal geen mensen in een ziekenhuisbed point blank fusilleren.
Denk jij dat Hamas dit "succes" verwacht had? Nauwelijks tegengas van de IDF, een spoor van vernieling kunnen trekken door de Israëlische gemeenschap en met 100 gijzelaars huiswaarts keren?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar iedereen met een beetje gezond verstand zal toch ook inzien dat als Hamas de mogelijkheid had ze alle Joden vandaag nog zouden vernietigen? Persoonlijk vond ik die gruwelijke aanval van vorige week buiten alle proportie, en ik begrijp volledig dat Israël nu zo reageert, ik steun het niet, ben er niet blij mee maar het is wel te begrijpen. Wat denk waar de daders vandaag komen niet oppakt of uitlevert, dan gaat exact hetzelfde gebeuren?
Je hebt het spreekwoord 'an eye for an eye'.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Het wordt hier te pas en te onpas geroepen maar dat maakt het nog niet waar. Niemand hier is het eens met (sommige van) de daden van Hamas. Er wordt hier gewoon gelasterd.²
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |