abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:48:30 #201
8781 crew  Frutsel
pi_210935838
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:36 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ik heb geen grens overschreden die ik niet hier al jaren overschreden heb zien worden beste Frutsel, geen woorden gebruikt die ik hier niet al jaren heb gelezen waar geen opmerkingen op kwamen. Dit is niet los te zien van de islam, jij ziet toch ook in Europa die groep oproepen tot het doden en verkrachten van Joden, jij krijgt toch ook mee dat het antisemitische aanvallen stijgen in Europa sinds vorige week, dat Joden niet meer op straat kunnen. Waarom zou daar niet over gesproken mogen worden op een discussieforum? We kunnen anders ook even samen kijken in het Oekraïne topic waar het totaal geen probleem is mensen die nuanceren weg te zetten als rechts-extremist, PVV/Forum stemmer of Putin lover, is toch exact hetzelfde? Ik zie hier toch ook reacties over het verderfelijke westen die Israël maar blijft steunen, is dat geen stemmingsmakerij, wat doen we ermee als er dit weekend weer aanslagen zijn gericht naar het westen in Europa?

Er wordt in de westerse samenleving teveel op de tenen gelopen zodra het onderwerp de islam is, door politici, media en net zo goed op forums.
Ik vond dat je veels te ver ging in je vergelijking met nazi's en linkse partijen. En met mij veel meer mensen, ook mensen die rechts of in het midden van het spectrum zitten.

Het gaat er niet om wat ik zie, het gaat in dit geval om dit topic en dat wat daar allemaal bij gehaald wordt waardoor dit topic ontspoort. Dat is momenteel waar het hier in dit topic om gaat. Als we dit allemaal beheersbaar en modbaar willen houden, waardoor het voor jullie leesbaar en postbaar is, hebben we dat niet nodig. Dat is een heel andere discussie. Ik snap best dat er soms een vergelijking wordt gemaakt of dat er (rand)zaken bij komen maar als dat de overhand gaat krijgen waardoor de shit nog groter tegen the fan klapt grijpen we in.

quote:
Maar omdat je het zo netjes zegt zal ik mijn frustratie proberen te beperken en proberen meer ontopic te blijven over het conflict momenteel tussen Israël en Hamas, als dank voor de vrijheid die jullie ons de laatste week gegeven hebben om toch ook emoties te kunnen ventileren.
Volgens mij ben ik (bijna) altijd netjes. En ja, er is veel vrijheid gegeven voor emoties en frustraties maar we zijn inmiddels enkele dagen verder en die vrijheid kent uiteindelijk ook zijn grenzen.
Zou in elk geval prettig zijn als het water netter kan allemaal
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:48:36 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210935839
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja die burgers en kinderen van Gaza hebben dat echt gedaan.
Het ligt er helemaal aan welke burgers we het over hebben. Degenen die niets met Hamas willen? Ja, dat is heel erg tragisch. Zij die volgepompt met Jodenhaat zitten en feestend in de straten staan na een slachtpartij in Israël? Daar hoeven we geen medelijden mee te hebben.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210935840
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:37 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
hier is totaal niets netjes aan. het is barbaars en crimineel.
Met 1000 strijders een grenshek doorbreken en 250 festivalgangers, families en kinderen afknallen en de naakte lichamen door de straten van gaza sleuren.

Dat is barbaars en crimineel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_210935843
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:47 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
ze kunnen om de tafel om te onderhandelen bijvoorbeeld?? is dat ook een optie of zijn de enige opties in jouw ogen geweld en oorlog? Ik zie momenteel het verschil niet tussen Hamas en Israel.
Er is al lang onderhandeld. Gaza laat de gijzelaars niet vrij.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:49:11 #205
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_210935845
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:46 schreef Gia het volgende:

[..]
Je oogst wat je zaait!
Want de gemiddelde burger heeft hier voor gekozen ja? Heb ik een democratische verkiezing in Palestina gemist?

Hamas heeft daar na hevige gevechten gewoon de macht overgenomen toen iedereen opeens de poten van Gaza aftrok (ook weer een bekend verhaal, zie Irak, zie Syrië). Iran heeft natuurlijk ook een flinke vinger in de pap.
pi_210935846
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:48 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Volgens mij ben ik (bijna) altijd netjes. En ja, er is veel vrijheid gegeven voor emoties en frustraties maar we zijn inmiddels enkele dagen verder en die vrijheid kent uiteindelijk ook zijn grenzen.
Zou in elk geval prettig zijn als het water netter kan allemaal
Ik ga mijn best doen, ga ik over de schreef mag je mij een bericht sturen of even laten afkoelen. Wil niet de oorzaak zijn dat een topic ontspoort en ik begrijp je standpunt ook wel degelijk.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210935848
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:40 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Hamas kan ook die gijzelaars vrijlaten, en Palestina kan de Hamas terroristen oppakken uitleveren, het is toch de meerderheid die tegen Hamas is? Dan is dit allemaal niet nodig.

Kun je je eigenlijk indenken dat ze in WW2 niet de Duitse steden gebombardeerd hadden, en maar gewoon afgewacht hadden wat er gebeurd was omdat daar ook onschuldige kinderen/burgers rondliepen. Ik praat het niet goed, ben nooit voorstander van zulke gewelddadige oplossingen, maar ik zou zelf geen andere oplossing weten dan het ingrijpen door het westen en omringende landen om die 2 groepen uit elkaar te halen.

Niemand wint bij dit soort conflicten.
je wilt het maar niet begrijpen. iedereen met een beetje gezond verstand kan inzien dat wat israel van plan is verrrrr buiten proportie is en eigenlijk gewoon neer gaat komen op genocide when all is said and done.
pi_210935849
quote:

[..]
ze kunnen om de tafel om te onderhandelen bijvoorbeeld?? is dat ook een optie of zijn de enige opties in jouw ogen geweld en oorlog? Ik zie momenteel het verschil niet tussen Hamas en Israel.
Met Hamas kan je niet onderhandelen. Dat zijn totaal gestoorde religieuze zeloten die maar 1 taal begrijpen: keihard onderdrukken en naar Allah schieten.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_210935850
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:35 schreef Evenstar het volgende:
Stel, je bent een Palestijns kindje. Een paar dagen geleden was je gewoon rustig aan het leven, zonder een lichtpuntje aan de horizon, maar je had een dak boven je hoofd, je had stroom, je had wat eten en drinken. Opeens uit het niets vallen er bommen op je dak.
Je hebt aan de ene kant gelijk maar het is ook Hamas die zijn zooi tussen de burgerbevolking opslaat en gebruikt. Wat zou jij als land doen als de vijand rakketten, kanonnen of wat dan ook opstelt tussen de burgers om die op jouw burgers te schieten en er vallen slachtoffers. Wat zou jij dan doen?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:50:06 #210
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210935851
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:49 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Want de gemiddelde burger heeft hier voor gekozen ja? Heb ik een democratische verkiezing in Palestina gemist?

Hamas heeft daar na hevige gevechten gewoon de macht overgenomen toen iedereen opeens de poten van Gaza aftrok (ook weer een bekend verhaal, zie Irak, zie Syrië). Iran heeft natuurlijk ook een flinke vinger in de pap.
Blijkbaar want in 2006 is Hamas daar democratisch verkozen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:50:34 #211
416575 crew  Evenstar
pi_210935853
quote:

[..]
Probleem hierin is dat Hamas nou niet echt een betrouwbare partner is, dus om de tafel zitten met terroristen die uit zijn op totale vernietiging van Israel is nou niet echt heel uitnodigend, dus daarin begrijp ik Israel ook wel weer. Het is gewoon een grote teringzooi waar men niet uit gaat komen, zelfs niet met tienduizenden doden.
pi_210935858
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:49 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Ja, dat heb je kennelijk gemist:

https://en.m.wikipedia.or(...)legislative_election
pi_210935859
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:35 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]

Geen immintent attack op Gaza in ieder geval.
Hoezo is dat je conclusie?
pi_210935860
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:41 schreef Gia het volgende:

[..]
Ze kunnen ook de gijzelaars overdragen aan Israel. En nu?
ze moeten om de tafel om te onderhandelen.... israel wil dat niet. ze willen eerst palestina vernietigen desnoods met alle onschuldige burgers erin..
pi_210935865
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Blijkbaar want in 2006 is Hamas daar democratisch verkozen.
En veranderd in een autoritaire groep dat niks van de Palestijnen tolereert.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:52:13 #216
416575 crew  Evenstar
pi_210935867
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:49 schreef HSG het volgende:

[..]
Je hebt aan de ene kant gelijk maar het is ook Hamas die zijn zooi tussen de burgerbevolking opslaat en gebruikt. Wat zou jij als land doen als de vijand rakketten, kanonnen of wat dan ook opstelt tussen de burgers om die op jouw burgers te schieten en er vallen slachtoffers. Wat zou jij dan doen?
Ben het met je eens hoor, dus denk echt dat wij er zelfde in staan. Ik heb al gezegd dat ik het ook niet weet, maar dit lijkt mij niet de oplossing en geschiedenis laat ook zien dat het niet de oplossing is. Enige wat het doet is een paar jaar "rust" terwijl er Hamas 2.0 ontstaat.
pi_210935869
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:49 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
je wilt het maar niet begrijpen. iedereen met een beetje gezond verstand kan inzien dat wat israel van plan is verrrrr buiten proportie is en eigenlijk gewoon neer gaat komen op genocide when all is said and done.
Maar iedereen met een beetje gezond verstand zal toch ook inzien dat als Hamas de mogelijkheid had ze alle Joden vandaag nog zouden vernietigen? Persoonlijk vond ik die gruwelijke aanval van vorige week buiten alle proportie, en ik begrijp volledig dat Israël nu zo reageert, ik steun het niet, ben er niet blij mee maar het is wel te begrijpen. Wat denk waar de daders vandaag komen niet oppakt of uitlevert, dan gaat exact hetzelfde gebeuren?
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210935875
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:51 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
ze moeten om de tafel om te onderhandelen.... israel wil dat niet. ze willen eerst palestina vernietigen desnoods met alle onschuldige burgers erin..
Oh nu is het onderhandelen-draaiboek weer uit de kast getrokken? Neen. Hamas moet gewoon met wortel en tak uitgeroeid worden. Het is IS.
Wat niet moet gebeuren is burgers vertrappen in dat geweld of collectief straffen.
zie email 27 oktober
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:53:03 #219
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_210935876
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Hoezo is dat je conclusie?
Omdat de mensen in Gaza meer tijd krijgen om te vluchten.
pi_210935881
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:40 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Heb je het gekeken? En weerleg maar wat er niet aan klopt. Kom maar met bronnen
Even buiten het feit of het wel of niet gebeurd is. Het is bevestigd door Europese leiders en de VS. Niemand gaat naar die internetdetectives luisteren.

Één van beide kampen heeft in ieder geval een grote fout gemaakt. En ik denk dat hamas hier aan het kortste eind trekt
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Moderator vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:53:32 #221
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210935882
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:52 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ben het met je eens hoor, dus denk echt dat wij er zelfde in staan. Ik heb al gezegd dat ik het ook niet weet, maar dit lijkt mij niet de oplossing en geschiedenis laat ook zien dat het niet de oplossing is. Enige wat het doet is een paar jaar "rust" terwijl er Hamas 2.0 ontstaat.
Ik ben bang dat Israël niets ontziend gaat toeslaan en we Hamas straks alleen nog terugvinden in de geschiedenisboeken. Dat an sich is erg mooi nieuws maar het zo ongetwijfeld gepaard gaan met vele tienduizenden onschuldige slachtoffers.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:53:35 #222
3542 Gia
User under construction
pi_210935883
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:45 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
misschien leef je onder een steen maar er wordt al dagen constant gebombardeerd, en ja dat betekent dat ziekenhuizen wellicht ook (indirect) geraakt kunnen worden. maar ook patienten die ergens anders verblijven, bijvoorbeeld thuis, in een tent, in een tunnel etc.
Ik heb het over het grondoffensief. En daarbij keek Hamas ook niet naar wie ze vermoorden: Jonge mensen, bejaarden, baby's en alles ertussen in. Sorry, je oogst wat je zaait. Maar Israel zal geen mensen in een ziekenhuisbed point blank fusilleren.
pi_210935884
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:51 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
Van wie moet dat?
pi_210935886
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:49 schreef HSG het volgende:

[..]
In ieder geval niet 2 miljoen burgers belegeren. Zo gericht mogelijk proberen uit te schakelen. Niemand zegt ook dat geen enkele vorm van nevenschade mag optreden. Maar het moet wel zo min mogelijk zijn.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:54:09 #225
416575 crew  Evenstar
pi_210935889
quote:
Edit: Laat ik het anders zeggen, 2006 .... 17 jaar geleden. Een Hamas wat op geen enkele manier te vergelijken is met de Hamas van nu. Een verkiezing waar men hoopte dat corruptie zou eindigen en mensen wat hoop zagen in de beloften van Hamas.

Een verkiezing wat ongetwijfeld ook niet eerlijk is verlopen.

Hamas geeft geen kut om de burgers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')