Het is al een van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld en dan wil je de helft ook nog intern evacueren binnen 24 uur? Onmogelijk zonder schrijnende taferelen. Bovendien zijn we al bijna een week verder, dus Israël had die waarschuwing al dagen eerder kunnen geven. Maar zelfs dan.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De Gazastrook is wel meer dan alleen Gaza-Stad. Niet véél meer en echt de ruimte heb je uiteraard niet, maar in elk geval in theorie is het mogelijk om Gaza-Stad te verlaten en wel binnen de Gazastrook te blijven.
Ah ja. Hendrik die niets met Hamas te maken heeft kan daar inderdaad toe besluiten!quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan laten ze toch alle 150 gijzelaars vrij!
Het woord genocide lijkt me op dit moment niet op zijn plaats maar dat er iets gaat gebeuren (of eigenlijk al aan het gebeuren is) dat absoluut niet kan lijkt me duidelijk.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 06:19 schreef vosss het volgende:
Ok dus 1,1 miljoen mensen moeten binnen 24 uur het noorden van Gaza verlaten aldus Israël.
Daarna gaat het waarschijnlijk los en knallen ze heel het noorden de moeder.
Je kan van Hamas zeggen wat je wil, maar van die 1,1 miljoen mensen zullen er een hele boel niet weg kunnen en daar zitten een heleboel onschuldigen tussen die de klappen gaan vangen.
Wanneer wordt Israël tot de orde geroepen? Dit begint steeds meer op genocide te kijken.
Helemaal mee eens, het is een bizarre suggestie van Israël. Mijn post was dan ook duidelijk niet bedoeld als 'oh maar het kan wel prima hoor'.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is al een van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld en dan wil je de helft ook nog intern evacueren binnen 24 uur? Onmogelijk zonder schrijnende taferelen. Bovendien zijn we al bijna een week verder, dus Israël had die waarschuwing al dagen eerder kunnen geven. Maar zelfs dan.
In de komende weken zullen mogelijk tientallen duizenden mensen omkomen van de honger.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja nee, het is niet goed ofzo he![]()
Ging me er puur om dat de Gazastrook nog 'iets' meer is dan alleen Gaza-Stad. Maar zoals gezegd: bepaald niet veel meer dan dat, en echt ruimte voor een volksverhuizing is er natuurlijk niet.
Heel normaal voor een westers land, heel rechtstatelijk ook.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 03:19 schreef Aether het volgende:
IDF demolishes Palestinian pizzeria in West Bank that posted ad mocking elderly hostage in Gaza
https://www.timesofisrael(...)rly-hostage-in-gaza/
Jep. Het uithongeren, het afsluiten van water, de gedwongen verhuizingen, etc. Het ICC in Den Haag kan overuren draaien met alleen de afgelopen week al, maar de kans dat ze dat gaan doen lijkt me helaas niet zo groot.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:35 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
In de komende weken zullen mogelijk tientallen duizenden mensen omkomen van de honger.
Vooruit, Hamas was begonnen met terrorisme, dus een grondoffensief is gelegitimeerd.
Maar het moedwillig willen uithongeren van een burgerbevolking is gewoon een oorlogsmisdaad.
En dan moeten ze nog verhuizen naar een aangewezen plek van Israël, zodat zij hun huis kunnen vernielen, omdat daar de terroristische Hamas zich daar verschuilt.
En legt feilloos de hypocrisie bloot van het westen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jep. Het uithongeren, het afsluiten van water, de gedwongen verhuizingen, etc. Het ICC in Den Haag kan overuren draaien met alleen de afgelopen week al, maar de kans dat ze dat gaan doen lijkt me helaas niet zo groot.
Genocide nog niet (al lijkt het daar wel op neer te komen), maar dat Israël oorlogsmisdaden gaat begaan om wraak te nemen, lijkt me onderhand wel duidelijk.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het woord genocide lijkt me op dit moment niet op zijn plaats maar dat er iets gaat gebeuren (of eigenlijk al aan het gebeuren is) dat absoluut niet kan lijkt me duidelijk.
Etnische zuivering. Gaza-stad wordt helemaal in puin gelegd, terugkeer voorgoed onmogelijk. Dan ontstaat in het zuiden een onhoudbare humanitaire crisis totdat Egypte wordt gedwongen een 'humanitaire corridor' te openen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het woord genocide lijkt me op dit moment niet op zijn plaats maar dat er iets gaat gebeuren (of eigenlijk al aan het gebeuren is) dat absoluut niet kan lijkt me duidelijk.
Met die Hamas-nazi’s heb ik ook niet zo veel compassie. Maar er wonen dik 2 miljoen mensen daar, onder wie de helft kind. Die zijn niet allemaal bij Hamas.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:38 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Genocide nog niet (al lijkt het daar wel op neer te komen), maar dat Israël oorlogsmisdaden gaat begaan om wraak te nemen, lijkt me onderhand wel duidelijk.
Maar goed, de terroristische organisatie Hamas heeft dit wel over zich heen geroepen. Ik vind het vooral jammer voor de burgers die niets met dit conflict te maken willen hebben en hier de dupe van worden.
Omdat het ICC van mening is dat Westerse landen geen oorlogsmisdaden kunnen begaan. Zie bijvoorbeeld Amerika in Irak en Afghanistan.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jep. Het uithongeren, het afsluiten van water, de gedwongen verhuizingen, etc. Het ICC in Den Haag kan overuren draaien met alleen de afgelopen week al, maar de kans dat ze dat gaan doen lijkt me helaas niet zo groot.
Klopt. Deze oorlog kent uitsluitend verliezers.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met die Hamas-nazi’s heb ik ook niet zo veel compassie. Maar er wonen dik 2 miljoen mensen daar, onder wie de helft kind. Die zijn niet allemaal bij Hamas.
Het lijkt erop alsof Israël dat punt al gepasseerd is.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:38 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien is nu het moment dat er gepraat moet worden of een onpartijdige bemiddelaar kan optreden. Ook over de gijzelaars.
Dit wordt alleen maar een neerwaartse spiraal met meer geweld en een humanitaire crisis.
Die Isreal inmiddels in puin heeft gebombardeerd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:40 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Etnische zuivering. Gaza-stad wordt helemaal in puin gelegd, terugkeer voorgoed onmogelijk. Dan ontstaat in het zuiden een onhoudbare humanitaire crisis totdat Egypte wordt gedwongen een 'humanitaire corridor' te openen.
Ja, zometeen anderhalf miljoen mensen in Rafah. Dus zeg maar in Den Burg ofzo, qua formaatquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:40 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Etnische zuivering. Gaza-stad wordt helemaal in puin gelegd, terugkeer voorgoed onmogelijk. Dan ontstaat in het zuiden een onhoudbare humanitaire crisis totdat Egypte wordt gedwongen een 'humanitaire corridor' te openen.
Ik denk dat alleen de VS nog enige invloed kan uitoefenen om Israël nog wat af te remmen.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:38 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien is nu het moment dat er gepraat moet worden of een onpartijdige bemiddelaar kan optreden. Ook over de gijzelaars.
Dit wordt alleen maar een neerwaartse spiraal met meer geweld en een humanitaire crisis.
Grote zorg hierbij is ook hoe de buurlanden en sowieso het midden-oosten hierop gaat reageren.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:40 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Omdat het ICC van mening is dat Westerse landen geen oorlogsmisdaden kunnen begaan. Zie bijvoorbeeld Amerika in Irak en Afghanistan.
nee het ICC is zo opgezet dat landen die zelf een functionerend rechtsysteem hebben hun kans krijgen om die daadwerkelijk zijn werk te laten doenquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:40 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Omdat het ICC van mening is dat Westerse landen geen oorlogsmisdaden kunnen begaan. Zie bijvoorbeeld Amerika in Irak en Afghanistan.
Bij genocide is het doden van de bevolking het doel, dan waarschuw je dus niet de bevolking om te vertrekken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 06:19 schreef vosss het volgende:
Ok dus 1,1 miljoen mensen moeten binnen 24 uur het noorden van Gaza verlaten aldus Israël.
Daarna gaat het waarschijnlijk los en knallen ze heel het noorden de moeder.
Je kan van Hamas zeggen wat je wil, maar van die 1,1 miljoen mensen zullen er een hele boel niet weg kunnen en daar zitten een heleboel onschuldigen tussen die de klappen gaan vangen.
Wanneer wordt Israël tot de orde geroepen? Dit begint steeds meer op genocide te kijken.
En daarom heb ik enige reservering bij termen als ‘Israël heeft recht op zelfverdediging’. Je weet namelijk nu al dat ze de grenzen van het toelaatbare gaan opzoeken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, zometeen anderhalf miljoen mensen in Rafah. Dus zeg maar in Den Burg ofzo, qua formaat
Dit betekent niet meer dan dat er een grondoffensief aankomt, en men waarschuwt pas op het laatste moment zodat Hamas zich niet nog beter voor kan bereiden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is al een van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld en dan wil je de helft ook nog intern evacueren binnen 24 uur? Onmogelijk zonder schrijnende taferelen. Bovendien zijn we al bijna een week verder, dus Israël had die waarschuwing al dagen eerder kunnen geven. Maar zelfs dan.
Israël heeft voor minder, harder huisgehouden. Ze zijn nog lang niet klaar..quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het lijkt erop alsof Israël dat punt al gepasseerd is.
Nou dat hoeft niet natuurlijk. De Duitsers zetten de Joden ook eerst op transport alvorens ze te vermoorden. Maar het is niet erg logisch nee.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 07:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Bij genocide is het doden van de bevolking het doel, dan waarschuw je dus niet de bevolking om te vertrekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |