Als de livestream uitvalt is het laatste restje stroom ook wegquote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je ziet op de livestream van Gaza dat er steeds minder lichtjes zijn. De stroom raakt helemaal op.
Instellingen van twitter aanpassen? Ik krijg steeds de melding dat er leeftijdsgebonden content wordt verborgen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 17:44 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Wat deze Twitteraar zegt.
[ tweet ]
Er kwam er op m'n tijdlijn gisteren eentje voorbij van volledig verkoolde mensen waarbij alle contouren nog volledig te zien waren. Ik ben zelden sneller weg gescrolld.
Er moet gewoon 1 regel goed nageleefd worden. Niet op de man spelen. Speel in op argumenten maar niet op de persoon.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:25 schreef PS. het volgende:
[..]
Dan kun je ook op de FP reageren, in een forum moet je kunnen discussiëren, dat is een beetje het idee van een forum.
Moet de wereld het eerst een zijn wie de terroristen zijn en per wanneer.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:23 schreef Vallon het volgende:
Heeft de NOS de beelden van de vermoordde en verbrandde babies al laten zien in hun aangrijpende reportages over hoe erg het allemaal is voor de Palestijnen ?
Natuurlijk is er een ramp aan de gang die daar over zichzelf is afgeroepen door geen ruimte te bieden voor andersdenkenden. En nee, Arabieren en Palestijnen kunnen gewoon ook hun autonome plek hebben in Israël, zolang ze maar niet terreur laat of gaat bedrijven.
Nogmaals het probleem en de ramp is simpel op te lossen, lever de terroristen uit voor berechting en laat sws de gijzelaars gaan. Een bevolking die al of niet actief door wegkijken, terrorisme mogelijk maakt; kan dingen alleen maar aan zichzelf (ver)wijten.
We?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wanneer starten we met het grondoffensief?
Niet hele bevolkingsgroepen dood wensen is ook wel prettig.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er moet gewoon 1 regel goed nageleefd worden. Niet op de man spelen. Speel in op argumenten maar niet op de persoon.
amenquote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:23 schreef Vallon het volgende:
Heeft de NOS de beelden van de vermoordde en verbrandde babies al laten zien in hun aangrijpende reportages over hoe erg het allemaal is voor de Palestijnen ?
Natuurlijk is er een ramp aan de gang die daar over zichzelf is afgeroepen door geen ruimte te bieden voor andersdenkenden. En nee, Arabieren en Palestijnen kunnen gewoon ook hun autonome plek hebben in Israël, zolang ze maar niet terreur laat of gaat bedrijven.
Nogmaals het probleem en de ramp is simpel op te lossen, lever de terroristen uit voor berechting en laat sws de gijzelaars gaan. Een bevolking die al of niet actief door wegkijken, terrorisme mogelijk maakt; kan dingen alleen maar aan zichzelf (ver)wijten.
Snap ik, maar dit subforum is vooral zowel nieuws als achtergrond en al het nieuws verzuipt in een herhaling van dezelfde achtergronddicussie waar een goeddeel van de bagger uit voortkomt.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:25 schreef PS. het volgende:
[..]
Dan kun je ook op de FP reageren, in een forum moet je kunnen discussiëren, dat is een beetje het idee van een forum.
Met genoeg batterijen en zonnepaneeltjes kan je wel ff vooruit denk ik. Ben alleen benieuwd naar hoe het netwerk blijft werken. Wellicht komt het signaal uit Israel?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als de livestream uitvalt is het laatste restje stroom ook weg
Geef die mensen dan gewoon een ban zou ik zeggen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet hele bevolkingsgroepen dood wensen is ook wel prettig.
Beide zijn heel heel belangrijk.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet hele bevolkingsgroepen dood wensen is ook wel prettig.
Om nou hele bevolkingsgroepen een ban te geven is ook weer zo wat.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Geef die mensen dan gewoon een ban zou ik zeggen.
Gelukkig allemaal niets van meegekregen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gewoon, bagger. Plaatjes antisemitisme nukes op gaza ga zo maar door
Gevangenen uitleveren en snel dan, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Gelukkig allemaal niets van meegekregen.
Zag net wel 1vandaag met allemaal beelden van Palestijnse ellende.
Ik denk dat het hele kant kiezen wel een toontje minder mag.
Hamas zijn klootzakken, maar verder liever vandaag dan morgen een staakt het vuren dan wel meer dan dat.
De keiharde realiteit moeten we niet censureren.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 17:44 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Wat deze Twitteraar zegt.
[ tweet ]
Er kwam er op m'n tijdlijn gisteren eentje voorbij van volledig verkoolde mensen waarbij alle contouren nog volledig te zien waren. Ik ben zelden sneller weg gescrolld.
Dit. Ik ben dat gelul over de context van de huidige aanslagen (daarmee doelend op het gedrag van Israël de afgelopen jaren) om daarmee het antisemitisme van Hamas / de Palestijnen te verklaren, inmiddels ook nogal beu.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 17:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Stem zelf ook altijd links maar de groep zich duidelijk links profilerende mensen die zo min mogelijk aandacht wil hebben voor de gruwelen van Hamas en die in één vloeiende beweging uitgebreid gaan oreren over hoe slecht Israël is, of zelfs de daden van Hamas als begrijpelijke verzetsdaden ziet, is naar mijn smaak oncomfortabel groot.
Inderdaad. Wel echt een surrealistische situatie dat we hier op onze luie stoel of bank een multicam livestream zitten te kijken van hoe mensen hun huizen kapot worden gebombardeerd, terwijl puisterige 14-jarige jochies in de chat de explosies een cijfer geven, ongeduldig vragen wanneer dat grondoffensief nu begint en grapjes zitten te maken over een haan.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Pfff nou. Je hoort soms ook die vliegtuigen aankomen. Moet je voorstellen dat je er zit.
Ik gok ook dat ze het 4G/5G netwerk van Israël gebruiken met een simkaartje van buiten.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Met genoeg batterijen en zonnepaneeltjes kan je wel ff vooruit denk ik. Ben alleen benieuwd naar hoe het netwerk blijft werken. Wellicht komt het signaal uit Israel?
We?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wanneer starten we met het grondoffensief?
Elkaar niet kapot schelden, constant op de persoon spelen, trollen, oproepen dat hele bevolkingsgroepen dood moeten, juichen om dode burgers , beetje aardig zijn voor elkaarquote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Waar doel je eigenlijk specifiek op? Plaatjes? Complottheorieën?
Volgens mij nog gewoon klassiek met satelliet hoor.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:33 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Ik gok ook dat ze het 4G/5G netwerk van Israël gebruiken met een simkaartje van buiten.
De zon breekt niet meer door de rook heen binnenkort. Geen idee.. voor ons is het wel interessant om te volgen. Al voel ik me soms ook een ramptoerist als ik vanuit mijn luie, veilige stoel meekijk.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Met genoeg batterijen en zonnepaneeltjes kan je wel ff vooruit denk ik. Ben alleen benieuwd naar hoe het netwerk blijft werken. Wellicht komt het signaal uit Israel?
Op welke manier willen ze het onmogelijk maken dan?quote:
Schijnt dat Iron Dome er ook een paar keer op afgingquote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:26 schreef Qarrad het volgende:
Wat is dat steeds met die flares? Lijkt me dat de Palestijnen er geen voordeel bij hebben dat dingen beter zichtbaar zijn maar ook niet waarschijnlijk dat de Israëli ze daar kunnen afschieten
AD liveblogquote:Bij de aanval van Hamas zijn zeker twaalf Fransen omgekomen. Dat heeft de Franse president Emmanuel Macron zojuist gezegd tijdens een toespraak op de televisie. Ook zouden nog zeventien Fransen vermist zijn. Macron verklaarde er alles aan te doen om hen terug te halen.
De president noemt Hamas 'een terroristische organisatie die de vernietiging en dood van het Israëlische volk nastreeft'.
Het vervelende is dat enkele van je gekleurde collega's er keihard aan meedoen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Ben er wel ff goed klaar mee. Wat een schaamteloze stront staat hier. Straks maar vegen
Dat kan natuurlijk ook!quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:34 schreef PS. het volgende:
[..]
Volgens mij nog gewoon klassiek met satelliet hoor.
Weglopen zodat er geen quota is (genoeg mensen) om een motie aan te nemen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:34 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Op welke manier willen ze het onmogelijk maken dan?
AD liveblogquote:De Palestijnen kunnen voorlopig niet op extra humanitaire hulp van Nederland rekenen. Eerder deze week kondigde demissionair minister Liesje Schreinemacher (Ontwikkelingssamenwerking) aan dat alle bestaande hulp wordt voortgezet. Maar daar nog een bedrag bovenop doneren zit er volgens haar dit jaar niet in.
Een groot deel van mijn begroting gaat al naar asielopvang in Nederland, zegt ze in de marge van de jaarvergadering van de Wereldbank in Marrakech. ,,Ik heb vorige maand nog 5 miljoen euro kunnen vrijmaken voor humanitaire hulp aan Marokko. Verder is alles aan het begin van het jaar al verdeeld."
De UNRWA, de VN-organisatie voor Palestijnse vluchtelingen, riep de internationale gemeenschap deze week op om 104 miljoen dollar te doneren voor dringende hulp aan de Gazastrook. Gaza wordt gebombardeerd door Israël na de aanval van Hamas. Israël heeft ook een volledige blokkade van Gaza afgekondigd en wil die pas opheffen als Hamas Israëlische gijzelaars vrijlaat.
Met de hulp aan de Palestijnen is dit jaar niettemin al 51 miljoen euro gemoeid. Het geld gaat naar projecten van onder meer VN en hulporganisaties. Meer geld voor hulp heeft daar voorlopig ook weinig zin, voegt Schreinemacher toe. ,,Organisaties moeten het wel kunnen wegzetten. Spullen moeten daar wel terecht kunnen komen bij de mensen die het nodig hebben. Dat is nu heel lastig."
Begin 2024 is het volgens de minister wel weer interessant om te kijken of er meer hulp geboden kan worden aan de Palestijnen. Ze benadrukt dat Nederlands veroordeling van de 'terroristische aanval' van Hamas op Israël de humanitaire hulp in het gebied niet in de weg staat.
Wow, wat een geld is daar al naartoe gegaan. Snap wel dat het even genoeg is geweest ja.quote:
Slecht argument vind ik. Sommige dingen zijn ook gewoon illegaal volgens de wet. Zaken met kinderen enzo.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:32 schreef superniger het volgende:
[..]
De keiharde realiteit moeten we niet censureren.
Oh ik las het verkeerd. Ik vroeg me af wat de motie tegen jodenhaat precies inhield.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:35 schreef Droopie het volgende:
[..]
Weglopen zodat er geen quota is (genoeg mensen) om een motie aan te nemen.
Wat hebben ze opgeroepen dan? Het gaat er toch voornamelijk om wat ze gezegd hebben denk ik.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 17:42 schreef bitterbal het volgende:
hopelijk zijn er morgen geen gekkies die luisteren naar die oproep van hamas
Dan zal Hamas de gijzelaars uit moeten leveren, zoals men eist.quote:
Wordt een beetje blufpoker zo. Want ik vraag me oprecht af of de EU twitter op zwart durft te zetten.quote:The EU has sent a second missive to Elon Musk, owner of X, formerly Twitter, over the alleged spread of illegal “terrorist and violent content” on the platform in the wake of Hamas’s attack on Israel on Saturday.
The letter comes just hours after X chief executive Linda Yaccarino responded to a letter two days ago giving it 24 hours to demonstrate how it was complying with new laws that make platform owners responsible for their content in the EU.
Those that don’t face a fine or a complete ban in the EU.
EU commissioner Thierry Breton gave X two deadlines to return with evidence and warns that if it is not satisfied it can launch formal proceedings under the Digital Services Act which came into force in August.
Yaccarino told Breton X had taken down “hundreds of Hamas affiliated accounts” and responded to 80 take down notices from within the EU since the conflict erupted in Israel.
Fuck, daar sta ik als SP stemmer toch wel van te kijken zeg. En niet op een positieve manier. Ja, de SP is in het verleden altijd (imo terecht) kritisch geweest op het Israëlische beleid tov de Palestijnse gebieden. Maar 1) daar is nu gewoon echt even geen plaats voor, en 2) dit 'niet willen afkeuren van openlijk antisemitische protesten' is van een heel andere orde.quote:
Antisemitisme is toch ook gewoon verboden? Waarom er dan over stemmen?quote:
Ergens zou ik dat geweldig vinden.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
The Guardian:
[..]
Wordt een beetje blufpoker zo. Want ik vraag me oprecht af of de EU twitter op zwart durft te zetten.
Is Netanyahu ultra-orthodox trouwens? (antwoord je vraag niet maar ben benieuwd). T lijkt me meer een figuur die vooral voor z'n eigen gewin dingen doet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 20:39 schreef Buikbrein het volgende:
Zowel buiten als hier wat storm geweest, hopelijk kan ik vragen hoe jullie hier tegenaan kijken. Ik probeer telkens te rijmen, te begrijpen hoe ik dit nu moet zien.. corrigeer me als het niet klopt.
De Hamas, is een politiek millitante soennitisch islamitische organisatie die momenteel en sinds +/- 1990 de Gaza strip beheerst, maar ook in de Westbank aanwezig is.
Het lijkt me dat ze als geroepen kwamen bij een toen al desparate bevolking, en precies riepen wat ze wilden horen (anti israel, ogenschijnlijk lage corruptie, islam). Ik heb laatst het Convenant eens gekeken van Hamas, er is geen twijfel mogelijk dat het Islamitisch is van A tot Z.
Israel aan de andere kant, heeft momenteel een zeldzaam hard rechtse ultra-orthodoxe regering. Ultra orthodox, ook hier lijkt me geen twijfel mogelijk, is een strict Joodse leer is van A tot Z. Zij zijn momenteel de dominante politieke kracht.
Hoe is het dan mogelijk dat wij twijfel hebben over tussen wie de oorlog is? Wel/niet Palestijnen, wel/niet Hamas, wel/niet Joods.
Wat moet een gewone sterveling hiervan maken??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |