Misschien komt dat nog. Je kunt ook de door Putin gesteunde moordpartij door Hamas in Israël zien als 'meer moorden'.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Waarom gooit hij dan geen grotere bommen op Oekraïne?
Nou, laat eens zien wat er dan precies is gelogen over het tegenoffensief.quote:
Ja, het Russische offensief verloopt uitstekend.quote:Op vrijdag 3 november 2023 00:00 schreef theguyver het volgende:
https://9gag.com/gag/aGEv(...)tm_medium=post_share
Netjes..
Rusland heeft deze week 37 Oekraïense vliegtuigen neer gehaald.
Wat mij op viel is dat Rob de Wijk ineens omgeslagen was van toon.quote:
Rob zegt de hele oorlog al het tegenovergestelde, dus het is in dat geval juist heel consistent...quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat mij op viel is dat Rob de Wijk ineens omgeslagen was van toon.
Ik luister wel eens naar zijn podcasts en hij was altijd best wel realistisch over de kansen van Oekraïne.
Dat de kans erg klein is dat ze de Russen gaan verslaan omdat die nu hun doctrine in orde hebben.
En ineens een paar weken geleden was hij omgeslagen, het leek wel of hij een reprimande had gehad van de één of ander.
Hij was ineens een stuk positiever over de kansen van Oekraïne.
Terwijl nu juist blijkt dat de kansen voor Oekraïne alleen maar kleiner worden.
Ik luister eigenlijk nooit naar Rob de Wijk maar in NWS zijn ze vaak kritisch op hem dus dan zal hij wel genuanceerde taal sprekenquote:Op zaterdag 4 november 2023 18:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik luister wel eens naar zijn podcasts en hij was altijd best wel realistisch over de kansen van Oekraïne.
Dat de kans erg klein is dat ze de Russen gaan verslaan omdat die nu hun doctrine in orde hebben.
En ineens een paar weken geleden was hij omgeslagen, het leek wel of hij een reprimande had gehad van de één of ander.
Dat doe ie juist niet. Wat hij zegt klopt vaak grotendeels wel, maar het is ontzettend alarmistisch/schreeuwerig.quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:25 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik luister eigenlijk nooit naar Rob de Wijk maar in NWS zijn ze vaak kritisch op hem dus dan zal hij wel genuanceerde taal spreken
Hij is niet slecht, heeft wel kennis en connecties.quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:25 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik luister eigenlijk nooit naar Rob de Wijk maar in NWS zijn ze vaak kritisch op hem dus dan zal hij wel genuanceerde taal spreken
Rusland gooit om de zoveel weken wel een nucleaire dreiging tegen een land aan.quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hij is niet slecht, heeft wel kennis en connecties.
Beseft ook wat de reden van de oorlog is.
Maar heeft het vaak over nucleaire dreiging en dat de jeugd zich niet bewust is van dat gevaar.
De oorlog duurt nu al 2 jaar en Rusland moet hun productie op gaan schroeven en straks ook mensen oproepen uit Moskou en St Petersburg en andere rijkere regionen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Fijn je weer onderbouwd ze zien postenquote:Op zaterdag 4 november 2023 22:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
De oorlog duurt nu al 2 jaar en Rusland moet hun productie op gaan schroeven en straks ook mensen oproepen uit Moskou en St Petersburg en andere rijkere regionen.
Terwijl het westen zorgt voor genoeg materiaal voor Oekraïne om stand te houden en voor te zorgen dat Rusland zoals Duitsland eindigt in ww1.
Waarom haal ik ww1 aan Duitsland verloor omdat ze aan de grond zaten met toevoer naar het front.
Engeland Frankrijk en België kregen hulp vanuit de VS het was niet zozeer dat de VS een leger naar Europa stuurde maar meer al het overige wat de VS deed aan ondersteuning waardoor Duitsland zag dat ze gewoon niet meer konden winnen.
Ondanks dat men nog in Frankrijk vocht.
En ja Israel krijgt nu de aandacht en wapens en overige meuk, maar Israel maakt momenteel gehakt van Hamas, dat verdere hulp niet nodig is.
De VS zorgt wel dat ze hulp nodig hebben want het industrieel complex moet ook gespekt worden.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
De oorlog duurt nu al 2 jaar en Rusland moet hun productie op gaan schroeven en straks ook mensen oproepen uit Moskou en St Petersburg en andere rijkere regionen.
Terwijl het westen zorgt voor genoeg materiaal voor Oekraïne om stand te houden en voor te zorgen dat Rusland zoals Duitsland eindigt in ww1.
Waarom haal ik ww1 aan Duitsland verloor omdat ze aan de grond zaten met toevoer naar het front.
Engeland Frankrijk en België kregen hulp vanuit de VS het was niet zozeer dat de VS een leger naar Europa stuurde maar meer al het overige wat de VS deed aan ondersteuning waardoor Duitsland zag dat ze gewoon niet meer konden winnen.
Ondanks dat men nog in Frankrijk vocht.
En ja Israel krijgt nu de aandacht en wapens en overige meuk, maar Israel maakt momenteel gehakt van Hamas, dat verdere hulp niet nodig is.
quote:Westen discreet in gesprek met Kiev over mogelijk vredesoverleg en wat Oekraïne dan eventueel zal moeten opgeven om deal te sluiten
Amerikaanse en Europese functionarissen praten discreet met Oekraïne over een mogelijk toekomstig vredesoverleg met Rusland, bericht het Amerikaanse ‘NBC News’. De nieuwszender baseert zich op informatie van ingewijden. In de gesprekken zou in algemene zin zijn aangekaart wat Oekraïne mogelijk moet opgeven om een vredesdeal te kunnen sluiten, zeggen die bronnen.
https://www.hln.be/buiten(...)te-sluiten~a8dd4f2a/
Denk jij dat Rusland een deal accepteert?quote:
Rusland mag dat doen begreep ik uit de discussie van de afgelopen 2 jaar.quote:Op zondag 5 november 2023 09:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Denk jij dat Rusland een deal accepteert?
Oekraïne begint nu wel te verzwakken, als Rusland door zet kunnen ze volgend jaar veel meer pakken.
Iedereen die het niet eens is met EU politiek is een Rusbotquote:
De Belgische media is ook zeker gekaapt door het trollenleger van Putin?quote:
Nee, maar de interpretatie die ze er aan geven verraadt zequote:Op zondag 5 november 2023 14:27 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Iedereen die het niet eens is met EU politiek is een Rusbot
[..]
De Belgische media is ook zeker gekaapt door het trollenleger van Putin?![]()
Tja, David begrijpt er weinig van.quote:
Klopt het is geen voetbalwedstrijd. Al krijg/kreeg je dat idee wel soms in OOR en NWS.quote:Op zondag 5 november 2023 18:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, David begrijpt er weinig van.
Oorlog is geen voetbalwedstrijd.
En in BNW kennelijk.quote:Op zondag 5 november 2023 18:47 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Klopt het is geen voetbalwedstrijd. Al krijg/kreeg je dat idee wel soms in OOR en NWS.
De media is wel massaal aan het draaien. Dat is opmerkelijk.quote:Op zondag 5 november 2023 18:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
En in BNW kennelijk.
Bijvoorbeeld dat Zelensky zijn narratief moet aanpassen.
Nee, natuurlijk doet hij dat niet.
Dan begrijp je echt niets van oorlog als je dat verwacht.
Nee, absoluut niet.quote:Op zondag 5 november 2023 18:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De media is wel massaal aan het draaien. Dat is opmerkelijk.
Veel van het (Westerse) nieuws komt van een aantal persbureau's dus er hoeft geen geheim complot te zijn.quote:Op zondag 5 november 2023 19:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, absoluut niet.
Tenzij je achter de media een enorm complot verwacht.
De media volgt gewoon de ontwikkelingen.
Die doen gewoon wat hun opgedragen wordt.quote:Op zondag 5 november 2023 18:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De media is wel massaal aan het draaien. Dat is opmerkelijk.
Dus toch een complotquote:Op zondag 5 november 2023 19:11 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Die doen gewoon wat hun opgedragen wordt.
Als Zelensky niet mee gaat werken met een deal gaan ze hem zwart maken.
Nee, dat karikatuur maak jij ervan.quote:Op zondag 5 november 2023 19:23 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Samenwerken is niet mogelijk en komt nooit voor, probeer je dat te zeggen?
Heb je geen Dikke VanDale?quote:Op zondag 5 november 2023 19:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Wat versta je onder een complot?
Wie betaald die bepaald.quote:
PCM is nu uitgebreid en is DPG geworden.quote:Wat betekent de komst van Christian Van Thillo voor de PCM-bladen? Zijn bemoeienis met de Belgische krant De Morgen belooft weinig goeds. ‘We hebben in Vlaanderen geen kwaliteitsmedia meer.’
Dat zijn een paar krantjes. Het gros van de wereld leest die blaadjes niet.quote:Op maandag 6 november 2023 08:56 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wie betaald die bepaald.
Oud stukje maar nog wel relevant.
https://www.groene.nl/artikel/de-methode-van-thillo
[..]
PCM is nu uitgebreid en is DPG geworden.
Paar krantjes...quote:Op dinsdag 7 november 2023 10:30 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat zijn een paar krantjes. Het gros van de wereld leest die blaadjes niet.
blijkbaar niet, want je leest in de media over het reilen en zeilen van de DPG-groep.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Paar krantjes...
Moet je voor de gein is kijken wat ze allemaal bezitten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/DPG_Media
En dat is de "de media" hier in de omgeving.
Andere landen zullen hun eigen "media" hebben.
En zo worden we geindoctrineerd.
Dan nog is dat met de introductie van internet hoogstens een druppel op de gloeiende plaat. Afgeven op "de media" is gewoon goedkoop scoren bij een eenvoudig publiek. Feit is dat iedereen gebruik maakt van "de media".quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Paar krantjes...
Moet je voor de gein is kijken wat ze allemaal bezitten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/DPG_Media
En dat is de "de media" hier in de omgeving.
Andere landen zullen hun eigen "media" hebben.
En zo worden we geindoctrineerd.
Aannames, ik kijk naar alle nieuwsbronnen, ook naar de NOS en ook naar alternatieve bronnen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:49 schreef ems. het volgende:
[..]
Dan nog is dat met de introductie van internet hoogstens een druppel op de gloeiende plaat. Afgeven op "de media" is gewoon goedkoop scoren bij een eenvoudig publiek. Feit is dat iedereen gebruik maakt van "de media".
En het is verder trouwens prima om lekker kritisch te zijn op alle vormen van media hoor. Maar dat kinderachtige gedoe rond "de media", praten alsof jijzelf uniek bent omdat niet naar het NOS journaal luistert maar je propaganda uit een donker holletje op internet haalt spreekt nou niet bepaald van een belezen karakter.
Net als veruit de meeste mensen. 'Alternatieve' bronnen zijn trouwens ook gewoon nieuwsbronnen. Geen reden om die apart te noemen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Aanames, ik kijk naar alle nieuwsbronnen, ook naar de NOS en ook naar alternatieve bronnen.
Niemand niet. De aanwezigheid of afwezigheid van sponsoren zegt in zekere zin ook helemaal niets. Wij hebben zelf ook allemaal een bias dus we interpreteren alles op onze eigen manier. Wat dat betreft zijn we zelf ook geen betrouwbaar medium.quote:Ik ben alleen erg kritisch op wat ik geloofwaardig vind en door wie ze betreffende media gesponserd wordt.
Heb nog geen enkele 100% betrouwbare medium gevonden.
Het valt wel op hoe de media die bepaalde sponsoren hebben meedraaien met het gewenste narratief.quote:Op dinsdag 7 november 2023 11:55 schreef ems. het volgende:
[..]
Net als veruit de meeste mensen. 'Alternatieve' bronnen zijn trouwens ook gewoon nieuwsbronnen. Geen reden om die apart te noemen.
[..]
Niemand niet. De aanwezigheid of afwezigheid van sponsoren zegt in zekere zin ook helemaal niets. Wij hebben zelf ook allemaal een bias dus we interpreteren alles op onze eigen manier. Wat dat betreft zijn we zelf ook geen betrouwbaar medium.
Maar hebben de zogenoemde 'alternatieve' media dan geen gewenst narratief? Wat maakt het sowieso gewenst? Wat moeten ze dan precies doen om aan de verdenking te ontsnappen?quote:Op dinsdag 7 november 2023 12:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het valt wel op hoe de media die bepaalde sponsoren hebben meedraaien met het gewenste narratief.
Dat bedoel ik eigenlijk met "de media"
Ja uiteraard hebben de alternatieve media ook een gewenst narratief.quote:Op dinsdag 7 november 2023 12:05 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar hebben de zogenoemde 'alternatieve' media dan geen gewenst narratief? Wat maakt het sowieso gewenst? Wat moeten ze dan precies doen om aan de verdenking te ontsnappen?
Ik ontken trouwens niet dat er een narratief is verder. Maar dat heeft meer te maken met perspectieven dan of iets gewenst is.
Dus de overheid sponsort DPG, met als tegenprestatie dat DPG publiceert wat de overheid hen dicteert?quote:Op dinsdag 7 november 2023 12:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja uiteraard hebben de alternatieve media ook een gewenst narratief.
Maar die draaien niet mee met het gewenste narratief van de overheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |