Van de vrouwen weet ik niet maar wbt mannen "die van straat worden geplukt" js niet veel waar. Wat wel zo is is dat mensen die hun dienstplicht ontlopen opgepakt kunnen worden om het alsnog te vervullen of de cel in te gaan. Precies hetzelfde zou in Nederland gebeuren bij een mobilisatie.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dat is mij niet bekend, van straat trekken door oekraine. Je kunt vast een goede bron geven hiervoor.
En vrouwen aan het front dat is normaal, aangezien vrouwen zich kunnen aanmelden.
Rusland gaat vrouwen dus mobiliseren. dus oproepen omdat je burger bent, en dit is dus nieuw beleid, aangezien alleen mannen dienstplicht en gemobiliseerd konden wordenm
en waarom komt kim er nu mee, wordt hij dus ook aangestuurd door het kremlin? want lijkt toch steeds duidelijker dat KGB ver invloed uitoefend via semi beroemde spelers (comprimats) op social media?
Zoals ik al eerder heb gezegd blijft het op zijn zachtst gezegd opmerkelijk dat de dames en heren complotherkenners er geen enkel vraagteken bij zetten dat alle complottheorieën die betrekking hebben op deze oorlog gaan over wat Oekraïne wel niet voor onuitspreekbaar kwade zaken zou uitspoken.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 12:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toen de mobilisatie in Rusland gaande was en mensen willekeurig van straat werden gehaald was het hier oorverdovend stil.
Zeker kan ik voorbeelden geven.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dat is mij niet bekend, van straat trekken door oekraine. Je kunt vast een goede bron geven hiervoor.
En vrouwen aan het front dat is normaal, aangezien vrouwen zich kunnen aanmelden.
Rusland gaat vrouwen dus mobiliseren. dus oproepen omdat je burger bent, en dit is dus nieuw beleid, aangezien alleen mannen dienstplicht en gemobiliseerd konden wordenm
en waarom komt kim er nu mee, wordt hij dus ook aangestuurd door het kremlin? want lijkt toch steeds duidelijker dat KGB ver invloed uitoefend via semi beroemde spelers (comprimats) op social media?
Maar je doet het niet?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 14:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zeker kan ik voorbeelden geven.
Ik volg zowel pro UA als pro RUS kanalen zodat ik geen tunnelvisie krijg en propaganda van beide kanten te zien krijg.
Maar veel gaat via telegram en kan ik hier dus niet plaatsen.
quote:Zover ik heb kunnen zien is het enige verschil in Rusland dat vrouwen andere taken krijgen ipv alleen koken en medisch gaan ze nu ook sniper spelen en drones besturen.
En van mobilisatie is geen sprake, ze worden gerekruteerd.
Net zoals in Oekraïne al lang aan de gang is dus ik snap de ophef niet zo en ook niet waarom Kim daar nu mee komt.
Ik zeg toch dat het uit telegram kanalen komt.quote:
Maar ik vroeg toch gedegen bronnen?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 16:18 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat het uit telegram kanalen komt.
Daar staan filmpjes zat maar die kan ik hier niet plaatsen.
Maar straatcommando heeft het al aardig toegelicht.
Er is een algehele mobilisatie afgekondigd in Oekraine en degene die zich niet vrijwillig melden worden opgepakt.
Even 2sec zoeken en je hebt een video.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 16:23 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar ik vroeg toch gedegen bronnen?
Een KimMdotcom is een bron maar geen goede om praktijken in Oekraine aan te wijzen?
Dus als Oekraine mensen massaal van de straat trekt denk je niet dat dit massaal in elke krant in de wereld zou staan?
Denk je dat al yazeera, er dan verslag over uitbrengt?
wanneer in een totalitaire staat als rusland komen dit soort beelden dus gewoon naar buiten van de praktijken zelf, dat dit over oekraine niet kan?
+ denk je ook niet dat kim onderdeel is van een complot aangestuurd van het Kremlin en daaarom dit soort on verifieerbare filmpjes post?
Kim trapt gewoon in een propaganda video.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 14:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zeker kan ik voorbeelden geven.
Ik volg zowel pro UA als pro RUS kanalen zodat ik geen tunnelvisie krijg en propaganda van beide kanten te zien krijg.
Maar veel gaat via telegram en kan ik hier dus niet plaatsen.
Zover ik heb kunnen zien is het enige verschil in Rusland dat vrouwen andere taken krijgen ipv alleen koken en medisch gaan ze nu ook sniper spelen en drones besturen.
En van mobilisatie is geen sprake, ze worden gerekruteerd.
Net zoals in Oekraïne al lang aan de gang is dus ik snap de ophef niet zo en ook niet waarom Kim daar nu mee komt.
Dan zouden we pas écht oorlog krijgen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 07:28 schreef theguyver het volgende:
Er gaan geruchten rond dat Poetin het hoekie om is.
https://www.google.com/am(...)in-died-31291312.amp
Als Rusland ontkent is het waarschijnlijk waar.
er is nu geen echte oorlog?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 07:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dan zouden we pas écht oorlog krijgen.
Nu namaak oorlog?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 07:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang dat er dan chaos in Moskou ontstaat en wat daar de gevolgen van zijn weet eigenlijk niemand.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 07:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja, Putin is best wel gematigd en krijgt daar vaak kritiek op.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 07:50 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dat bedoel ik idd.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:23 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja, Putin is best wel gematigd en krijgt daar vaak kritiek op.
Nou, het narratief is inderdaad dat Poetin zich gematigd opstelt en dat een opvolger de oorlog verder zal escaleren.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dat bedoel ik idd.
Maar dat past natuurlijk niet in het voorgekauwde narratief
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |