abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210924966
Nou, ik ben niet neutraal.
Zolang er Europeanen gegijzeld zitten in Gaza, ligt mijn sympathie daar.

De Palestijnen kunnen prima alle Europeanen en andere niet-Israeli vrij laten. Als ze enkel beef met Israël hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210924972
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Syrische vliegvelden zijn toch geen gebruikelijke doelwitten voor de IDF? Idd wel spelen met vuur nu.

[ twitter ]
Niet direct nee. Maar worden wel vaker doelwitten onder vuur genomen die - volgens Israël - bv door Iran gebruikt kunnen worden.

Geen idee wat hier nu speelt uiteraard. Kan vanalles zijn: provocatie vanuit Israël, militair transport vanuit Iran/Syrië bedoeld voor Hezbollah.. of alles er tussenin.
pi_210924974
quote:
11s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:23 schreef Ali_boo het volgende:
Wat zal er morgen gebeuren?

[ twitter ]
:{
pi_210924975
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Oh? Dus, de palestijnen kiezen een periode die voor hun het beste uitkomt en dat is dan de periode die bepaald wie er mag wonen? Dacht het niet. Zo werkt dat namelijk niet met internationale vredesafspraken.

Heel Europa is in verschillende handen geweest, Spanje, de Romeinen. Moeten die dan ook weer Nederland, Belgie enz... gaan claimen, want ooit was het van hun.

Het gebied wat vroeger Mesopotamie heette is door meerdere volkeren veroverd geweest. Meerdere koningen hebben er geregeerd en ook wetten opgesteld. Waarom hebben dan, volgens jou, de Ottomanen het eerste recht?
Ja maar dat bepaalt het Westen toch ook niet? Die hebben met man en macht Palestijnen verdreven en daar Joden geïnstalleerd. Met welke recht dan?
pi_210924978
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:22 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ben neutraal. Daarom wordt ik ook van alle kanten aangevallen maar ik kan het wel aan.
Je hebt je weinig neutraal getoond sinds zaterdag.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:25 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Sinds wanneer lig jij op de loer dan? Zie jouw reacties hier nu voor het eerst verschijnen.
Vanaf zondag post ik hier regelmatig mee.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 13:27:45 #156
3542 Gia
User under construction
pi_210924979
quote:

[ twitter ]
Gaat Hamas het eigen volk uitmoorden en Israel dit in de schoenen schuiven? Ver gezocht, misschien, maar ik zie ze er voor aan.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 13:27:49 #157
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210924981
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waarom zou Israël dat doen?
Om leveringen aan Hezbollah te bemoeilijken waarschijnlijk?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210924982
quote:

[ twitter ]
Niets.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator donderdag 12 oktober 2023 @ 13:28:15 #159
8781 crew  Frutsel
pi_210924986
quote:

[ twitter ]
Her en der wat brandjes, rellen, molenbeekse praktijken, verder niets.
pi_210924991
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Interessante vraag...

Als je dezelfde quantiteit olie moet kopen tegen hogere prijzen zul je meer dollars nodig hebben, maar dat blijft verder intern op de wereldmarkt.... Maar die neemt dus al jaren toe dus intern (van de wereldmarkt excl Amerika) neemt de vraag naar dollar toe.

Dat heeft een groot voordeel opgeleverd voor Amerika over de jaren hun munt kunnen ze letterlijk exporteren in ruil voor goederen.

Maar als dat principe verzadigd raakt of omdraait krijg je het tegenovergestelde effect, maar dan zal de VS inflatie gaan krijgen wat opzicht wel weer gunstig zou kunnen zijn m.b.t. reële waarde van de staatsschuld.

Ze gaan er niet failliet van in ieder geval ze kunnen hun eigen munt bijdrukken.

Mocht de dollar dominantie ophouden te bestaan zal de VS zijn schuld aan het buitenland rap afnemen, men vertrouwen verliezen in de dollar, Amerika minder kunnen importeren, allicht wat meer exporteren, maar dat zal wel de algehele binnenlandse welvaart raken daar, meer qua consumptie dan productie.
Printen van dollar is uit de hand gelopen. We gaan nog meemaken dat die ballon knapt.
pi_210924992
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Om leveringen aan Hezbollah te bemoeilijken waarschijnlijk?
Maar dan gaan ze er vanuit / veroorzaken ze zelf dus een verbreding van het conflict richting Libanon?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 12 oktober 2023 @ 13:29:08 #162
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_210924995
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waarom is iedereen zo gefixeerd op die baby's?

Alsof lukraak neerschieten van onschuldigen op festivals, verkrachten en levend in brand steken, granaten in volle schuilkelders gooien, in slaap doodschieten, vastbinden en executeren van ongewapende mensen niet monsterlijk genoeg is.

Dude, ziek.
Ziek idd die fixatie. Over de vele kinderen die alleen dit jaar al door het Israëlische leger zijn gedood hoor je niemand.
Of de kinderen en volwassenen die het slachtoffer waren van Israëlische bombardementen op Gaza

Of versperringen, invallen, vernielingen, willekeur, bureaucratische hindernissen en pesterijen. Het weigeren van eenvoudige vergunningen, gevangenneming, ook van minderjarigen, buitengerechtelijke executies, kapot maken van onderwijs en gezondheidszorg , en hoe Palestijnen in de bezette gebieden, dus ook Gaza , het gewone leven afgenomen wordt.
Wat Hamas heeft gedaan/doet is te ziek en gruwelijk voor woorden .
Niet goed te praten , net als de gruwelijke daden van Israël op de Palestijnen
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210924998
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Ingegeven door acceptatie van het feit dat het oorspronkelijke plan bijzonder hard heeft gefaald. En als men alle vooroordelen en voorkeuren zou laten varen zou het volgende scenario het ideale scenario zijn:

Alle wereldleiders komen bijeen en declaren de situatie van voor 1948 (terug). Maar, en dit is het belangrijkste: America neemt ze op in hun Verenigde Staten en creëert zo staat 53.

:{²
In principe zou het wel kunnen, alleen al in de staat Texas zal een gebied ter grootte van het huidige Israel meerdere keren kunnen verdwijnen, alleen denk ik niet dat er ook maar een Amerikaan zit te wachten op zo'n situatie.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210925001
quote:

[ twitter ]
Dit is gewoon weer dreigen met terreur.
Gaan we geen gehoor aan geven.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 12 oktober 2023 @ 13:30:03 #165
38496 Perrin
pi_210925008
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maar dan gaan ze er vanuit / veroorzaken ze zelf dus een verbreding van het conflict richting Libanon?
Denk meer preventief en om te waarschuwen dat wapens/raketten leveren aan Hezbollah hard aangepakt zal worden. Maar goed, ik speculeer.
pi_210925014
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:28 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Printen van dollar is uit de hand gelopen. We gaan nog meemaken dat die ballon knapt.
Ik vind de dollar al 10 jaar overgewaardeerd, maar voor die tijd hield ik me er niet erg mee bezig dus allicht langer.
Pre 2008 stond de koers tov de Euro wel heel anders overigens.

Post-Covid is het verhaal qua overwaardering nog veel extremer geworden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210925018
Is het niet gewoon tijd voor nieuwe kruistochten zodat we het hele gebied Palestina weer onder christelijk gezag brengen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210925020
Euh? Escalatie?

twitter
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_210925027
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:30 schreef Montagui het volgende:
Euh? Escalatie?

[ twitter ]
Bevoorrading stoppen.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 12 oktober 2023 @ 13:31:46 #170
38496 Perrin
pi_210925028
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Is het niet gewoon tijd voor nieuwe kruistochten zodat we het hele gebied Palestina weer onder christelijk gezag brengen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet leren van de geschiedenis, niet keer op keer herhalen.
pi_210925030
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Gaat Hamas het eigen volk uitmoorden en Israel dit in de schoenen schuiven? Ver gezocht, misschien, maar ik zie ze er voor aan.
Hoop op vreedzame massa demonstraties :@
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210925032
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:26 schreef Gia het volgende:

[..]
Verhuizen alle moslims dan ook uit Israel weg?
Waarom mogen er wel moslims wonen in Israel en geen Joden in Palestijns gebied?
Zucht. Palestijnen leven toch ook in Israël? Waarom zouden dan Joden moeten verhuizen als Palestijnen daar weer de baas zijn? Ik zou me wel zorgen maken over eigendomsakte van grond of huis want de Joden daar zijn nu in principe op illegale wijze gevestigd.
pi_210925042
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:27 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Je hebt je weinig neutraal getoond sinds zaterdag.
[..]
Vanaf zondag post ik hier regelmatig mee.
Is dat wel een goed idee? Er is al overvloed aan onzin hier.
pi_210925044
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Bevoorrading stoppen.
[ twitter ]
Dat lijkt me wel een escalatie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 12 oktober 2023 @ 13:33:28 #175
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210925045
twitter

Dit begint echt op een parkeerplaats te lijken. Niet juichend bedoeld, voor de duidelijkheid.
pi_210925047
quote:
15s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je moet leren van de geschiedenis, niet keer op keer herhalen.
Geschiedenis is een vak voor saaie lullen :(
  donderdag 12 oktober 2023 @ 13:34:05 #177
3542 Gia
User under construction
pi_210925050
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:27 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja maar dat bepaalt het Westen toch ook niet? Die hebben met man en macht Palestijnen verdreven en daar Joden geïnstalleerd. Met welke recht dan?
Er hebben altijd Joden gewoond. De Palestijnen accepteerden dat niet en wilden alle joden verdrijven. Daarom was het nodig het grondgebied op te splitsen. Maar ook daar gingen de Palestijnen niet mee akkoord. Ze zijn zich altijd blijven verzetten en willen het hele gebied. Waarom? Omdat ooit, lang geleden de Ottomanen dat hele gebied bezaten?
pi_210925055
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Her en der wat brandjes, rellen, molenbeekse praktijken, verder niets.
Kan best, maar dat wat je noemt, heeft werkelijk niets met Jihad te maken :P
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210925061
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:33 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Is dat wel een goed idee? Er is al overvloed aan onzin hier.
Kijk, we zijn het voor het eerst eens volgens mij. :Y
pi_210925063
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel een escalatie.
Het Iraanse vliegtuig keer nu om, kennelijk.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')