Nee want in de winter liggen de tarieven hoger dan in de zomer.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:54 schreef Eilatan het volgende:
Is het eigenlijk niet beter om te wachten met een vast contract afsluiten tot minimaal eind 2023, omdat dan het prijsplafond afloopt? Of liggen de prijzen nu onder het plafond.
Je sww of je verwarmingssysteem?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:00 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik heb zojuist mijn cv bijgevuld en omdat ik niet meer precies wist hoe dat moestheb ik het opgezocht, en dat is inmiddels gelukt
Nu zag ik op internet ook dat het zuiniger is om de warmwatertemperatuur in de ketel in te stellen op 60.
Mijn ketel stond op 75.
- Is het inderdaad zuiniger qua verbruik met stoken (mijn woning is energieklasse B)?
- Heeft het ook nadelen?
Sww?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:02 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Je sww of je verwarmingssysteem?
Sww kan prima op 60 graden. Stoken zou je zelfs 50 nog wel kunnen halen. Krijg je je huis in de winter met 50 warm, ga dan naar 45.
Ah.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:03 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Sanitair warm water, je kraan.
Blijf ff in je andere topic manquote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:08 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ah.
Is idd én voor stoken én warm water in de keuken en de douche.
Ben benieuwd hoeveel het scheelt.
Op de oude stand verbruikte ik per dag in de herfst en winter inclusief douchen zo'n 4 tot 4,5 kuub gas per dag, met de thermostaat op 19 en 's nachts op 15.
Nadeel is dat het opwarmen meer tijd kost.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:00 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik heb zojuist mijn cv bijgevuld en omdat ik niet meer precies wist hoe dat moestheb ik het opgezocht, en dat is inmiddels gelukt
Nu zag ik op internet ook dat het zuiniger is om de warmwatertemperatuur in de ketel in te stellen op 60.
Mijn ketel stond op 75.
- Is het inderdaad zuiniger qua verbruik met stoken (mijn woning is energieklasse B)?
- Heeft het ook nadelen?
Maar hoe wil je een wereldmarkt daar aan onderwerpen?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:42 schreef Elan het volgende:
Belachelijk dat speculatieve karakter. Een fatsoenlijk verwarmd huis moet gewoon een primaire levensbehoefte worden voor iedereen.
Zat gisteren een stukje Radar te kijken en als je ziet hoeveel mensen in beschimmelde hokken leven springen de tranen je in de ogen.
Zelfs toen het IJzeren gordijn gevallen was en de armoe in Roemenië om zich heen sloeg, hadden de bejaarden (de meest kwetsbare groep in Oost Europa), nog gratis verwarming en eten uit de gaarkeuken van staatswege. Dat was gelijk ook het enige dat ze kregen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:42 schreef Elan het volgende:
Belachelijk dat speculatieve karakter. Een fatsoenlijk verwarmd huis moet gewoon een primaire levensbehoefte worden voor iedereen.
Zat gisteren een stukje Radar te kijken en als je ziet hoeveel mensen in beschimmelde hokken leven springen de tranen je in de ogen.
En door gebrek aan inzicht en vooruitkijken is er toen veel te veel gas verbrast.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Zelfs toen het IJzeren gordijn gevallen was en de armoe in Roemenië om zich heen sloeg, hadden de bejaarden (de meest kwetsbare groep in Oost Europa), nog gratis verwarming en eten uit de gaarkeuken van staatswege. Dat was gelijk ook het enige dat ze kregen.
Ik zat toen bij een kerk die hulpgoederen naar Oost-Europa vervoerde, er was tekort aan alles, maar niet aan verwarming.
Joepie, de stadswarmte blijft dus ook torenhoog.quote:
Als ik stadsverwarming had dan zou ik verhuizen of een warmtepomp aanschaffen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:45 schreef Zelva het volgende:
[..]
Joepie, de stadswarmte blijft dus ook torenhoog.
En ja Rob, ik wil best kijken naar mijn energiecontract. Zorg jij er dan voor dat ik dan ook kan doen en ik ook van mijn gedwongen stadsverwarming af kan of op zijn minst dat die daadwerkelijk schandalige koppeling met de gasprijs er eindelijk eens af gaat?
Warmtepomp aanschaffen of op hout gaan stoken mag niet, is contractueel uitgesloten. Dat gaat ten koste van het verdienmodel.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 13:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Als ik stadsverwarming had dan zou ik verhuizen of een warmtepomp aanschaffen.
Desnoods zou ik op hout gaan stoken.
Nee.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doe jij niet precies hetzelfde door een dynamisch contract te hebben?
Dat lijkt me juridisch niet houdbaar. In het Warmtenetbesluit (artikel 5a) is geregeld dat jij je zowel tijdelijk als permanent tegen een bepaald tarief van het warmtenet kunt laten afsluiten. Ik zou dit maar eens goed gaan uitzoeken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 13:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Warmtepomp aanschaffen of op hout gaan stoken mag niet, is contractueel uitgesloten. Dat gaat ten koste van het verdienmodel.
Onderdeel van de vergroening mijn vriend.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:42 schreef Elan het volgende:
Zou zeggen een vanuit Brusselquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:20 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Maar hoe wil je een wereldmarkt daar aan onderwerpen?
80% belasting;quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:20 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Maar hoe wil je een wereldmarkt daar aan onderwerpen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |