abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 december 2023 @ 20:27:29 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211589048
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 20:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee ik heb gewoon gelijk gekregen en je weet het.

Hele zomer paniekzaaien WACHT MAAR OP DE WINTER JONGEN en nu is het december gaat de prijs door het putje, wie had dat nu verwacht. Ik wel :W _O-
En nou veeg je even alle mensen op een hoop die wel voor een vast contract hebben gekozen.

Je lijkt wel een beetje op die andere user, die al ergens anders in dit verband meldde dat hij niet kon wachten op leedvermaak om mensen met een vast contract die erachter gaan komen dat overstappen een flinke duit kan gaan kosten.

Don’t be a dick.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211589075
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 20:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Don’t be a dick.
Ja ja, pot, ketel.

Anyway, het is niet dat ze niet gewaarschuwd zijn. Valt me ook op dat de mensen die zelf een gasloos huis hebben of nauwelijks gas gebruikten het hardste schreeuwden dat anderen voor die zogenaamde zekerheid moesten gaan.
blablablabla
pi_211589103
quote:

[..]

Hele zomer paniekzaaien WACHT MAAR OP DE WINTER JONGEN en nu is het december gaat de prijs door het putje, wie had dat nu verwacht. Ik wel :W _O-
Ha maat. Dynamischgoden _O_
pi_211589127
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 20:31 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Ha maat. Dynamischgoden _O_
Heb het nu een maand en het daggemiddelde is nog niet boven het variabele tarief geweest. En dan verbruik ik nog het meest buiten de piekmomenten
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_211589342
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 20:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja tuurlijk, er zit nog wat irritatie bij mij want afgelopen zomer waren er hier wat lieden die het ronduit onverantwoord vonden dat ik het niet wilde vast zetten. De ACM roept nu ook dat men er verstandig aan doet om het toch echt vast te zetten. Het is pure geldklopperij
Maar het ligt erg aan je situatie, je zou ook een jaartje kunnen doen als je er niet gerust op kwetsbaar bent omdat je in een slechte geīsoleerde woning zit.
Umm, volgens mij was het andersom. Niemand zei tegen jou dat het verantwoord was wat je deed. Mensen zeiden dat ze liever zekerheid wilden en jij ging dan vertellen hoe dom dat was.
pi_211589418
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 20:52 schreef Viezig het volgende:

[..]
Umm, volgens mij was het andersom. Niemand zei tegen jou dat het verantwoord was wat je deed. Mensen zeiden dat ze liever zekerheid wilden en jij ging dan vertellen hoe dom dat was.
Haha rot toch op man _O- Toen ik voor dynamisch koos en dat alleen ff hier meldde was het gejank niet van de lucht. Het verdomme leek wel mensen mijn factuur moesten gaan betalen.

En dat ik vooral in dit topic niet moest komen zeuren als de prijzen door het dak gingen.
blablablabla
  Moderator maandag 11 december 2023 @ 21:08:55 #282
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_211589517
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 20:52 schreef Viezig het volgende:

[..]
Dit is correct. De discussie ging tussen dat laatste dubbeltje niet hoeven te betalen of zekerheid willen hebben. Die 2 gaan over het algemeen niet heel goed samen, dus het is het een of het ander. Of continue bezig zijn met wat de prijs doet, of weten wat de prijs is, en daar dan voor X tijd geen omkijken naar hebben.

Maar dat laatste was heel raar, want waarom zou je meer betalen? Nou, omdat de zekerheid dus, want niet iedereen houdt van risico, de hele beweegreden is anders.

Maar overigens, als je 5000+ kWh in een jaar verbruikt, en maar 200 m3 gas, dan zou ik vooral heel blij zijn met die 2ct korting, en me minder druk maken over die....11ct? stijging bij gas? Want 200 x 11ct = 22 euro, maar 5000+ x 2ct = 100 euro, dus van de ene kant ga je voor gas 22 euro meer betalen (per jaar) maar van de andere kant 100 euro minder, dus puur op het verbruik gezien ga je dan 78 euro minder betalen voor een heel jaar energieverbruik (bij diezelfde verbruiken).
Breitling - Instruments for Professionals
pi_211589637
quote:

[..]

Dit schreeuwt 'ik was onzeker over mijn keuze maar nu pakt het goed uit en nu wil ik dat er even inwrijven bij iedereen die iets anders heeft gekozen.'

Je hebt goed gegokt; proficiat en geniet van je bespaarde euro's.
pi_211589678
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:20 schreef Intint het volgende:

[..]
Dit schreeuwt 'ik was onzeker over mijn keuze maar nu pakt het goed uit en nu wil ik dat er even inwrijven bij iedereen die iets anders heeft gekozen.'

Als ik ook maar de minste twijfel had had ik wel voor vast gekozen denk je niet?

Het blijven uiteindelijk individuele keuzes die men maakt op persoonlijke afwegingen, had ook bijna voor vast gekozen.
blablablabla
pi_211589691
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:20 schreef Intint het volgende:

[..]

Verkoop de huid niet voordat de beer geschoten is.
Je moet het over een heel jaar zien en de winter moet nog beginnen.

Ik maak mij niet druk met 1.16 voor een kuub gas tot aug 2024.
Excl belastingverhoging natuurlijk maar dat is voor dynamisch hetzelfde.
pi_211589775
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dit is correct. De discussie ging tussen dat laatste dubbeltje niet hoeven te betalen of zekerheid willen hebben. Die 2 gaan over het algemeen niet heel goed samen, dus het is het een of het ander. Of continue bezig zijn met wat de prijs doet, of weten wat de prijs is, en daar dan voor X tijd geen omkijken naar hebben.

Maar dat laatste was heel raar, want waarom zou je meer betalen? Nou, omdat de zekerheid dus, want niet iedereen houdt van risico, de hele beweegreden is anders.

Maar overigens, als je 5000+ kWh in een jaar verbruikt, en maar 200 m3 gas, dan zou ik vooral heel blij zijn met die 2ct korting, en me minder druk maken over die....11ct? stijging bij gas? Want 200 x 11ct = 22 euro, maar 5000+ x 2ct = 100 euro, dus van de ene kant ga je voor gas 22 euro meer betalen (per jaar) maar van de andere kant 100 euro minder, dus puur op het verbruik gezien ga je dan 78 euro minder betalen voor een heel jaar energieverbruik (bij diezelfde verbruiken).
Ach komop man, je hebt zelf hier ook de TTF prijzen lopen posten toen die een keer hard omhoog ging. Terwijl die prijzen extreem volatiel zijn, en dat weet je. Dus ga nu niet hypocriet lopen doen want je bent geen haar beter, hooguit verpak je het wat subtieler.
blablablabla
  maandag 11 december 2023 @ 21:34:50 #287
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211589783
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Als ik ook maar de minste twijfel had had ik wel voor vast gekozen denk je niet?

Het blijven uiteindelijk individuele keuzes die men maakt op persoonlijke afwegingen, had ook bijna voor vast gekozen.
Dus dat je nu loopt te schreeuwen dat mensen met vast ‘genaaid worden’ is hoofdzakelijk omdat het je dwars zit dat niet iedereen het met je eens is/was.
pi_211589847
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 21:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dus dat je nu loopt te schreeuwen dat mensen met vast ‘genaaid worden’ is hoofdzakelijk omdat het je dwars zit dat niet iedereen het met je eens is/was.
Genaaid worden door de energieboeren en de overheid ja. Als de gasprijs voor inkoop straks 0.60 cent is en de tarieven verder dalen gaan de belastingen onherroepelijk verder omhoog want dat kunnen ze dan makem. Als je dan 1.40 moet betalen omdat je een langjarig contract heb betaal je dubbelop.

Ben er heilig van overtuigd dat dat gaat gebeuren de komende jaren. Spotgoedkoop gas met exorbitante percentages belastingen.

Het zal me verder een zorg zijn voor well contract iemand kiest, dat belerende toontje is meer jouw ding.
blablablabla
  maandag 11 december 2023 @ 21:44:39 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211589860
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 21:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Genaaid worden door de energieboeren en de overheid ja. Als de gasprijs voor inkoop straks 0.60 cent is gaan de belastingen onherroepelijk verder omhoog want dat kunnen ze dan makem. Als je dan 1.40 moet betalen omdat je een langjarig contract heb betaal je dubbelop.

Ben er heilig van overtuigd dat dat gaat gebeuren de komende jaren. Spotgoedkoop gas met exorbitante percentages belastingen.
Niet dubbelop. Die belasting geldt dan voor iedereen.
  maandag 11 december 2023 @ 21:45:29 #290
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211589872
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 21:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Genaaid worden door de energieboeren en de overheid ja. Als de gasprijs voor inkoop straks 0.60 cent is gaan de belastingen onherroepelijk verder omhoog want dat kunnen ze dan makem. Als je dan 1.40 moet betalen omdat je een langjarig contract heb betaal je dubbelop.

Het zal me verder een zorg zijn voor well contract iemand kiest, dat belerende toontje is meer jouw ding.
Ja, lekker editen steeds.

Zullen we het eens hebben over jouw toontje, vervelende schreeuwer?
pi_211589885
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 21:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Niet dubbelop. Die belasting geldt dan voor iedereen.
Het scheelt wel ff of je kale tarief straks misschien wel drie kwartjes is of de 1.50 die je voor drie jaar hebt vast laten zetten.

Dat bedoel ik met dubbel genaaid. Die belastingen gelden voor iedereen.
blablablabla
pi_211589927
1s.gif Op maandag 11 december 2023 21:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]
quote:
Ja, lekker editen steeds.

Kom vechten dan. Ik edit posts waar ik wil. Bepaal jij niet, of wel soms????

[ Bericht 10% gewijzigd door Elan op 11-12-2023 21:56:58 ]
blablablabla
  Moderator maandag 11 december 2023 @ 22:04:33 #293
16180 crew  CoolGuy
pi_211590030
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 21:51 schreef Elan het volgende:
[ afbeelding ] Op maandag 11 december 2023 21:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Kom vechten dan. Ik edit posts waar ik wil. Bepaal jij niet, of wel soms????
Doe even normaal.
pi_211590046
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 22:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Doe even normaal.
Hallo ik word aangevallen door die doorgedraaide vriendin van jou hoor?? Spreek haar lekker aan. Ik mag toch gewoon een post editen wat is is dat voor dom gelul?
blablablabla
  maandag 11 december 2023 @ 22:20:16 #295
6941 APK
Factual, I think.
pi_211590135
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2023 21:45 schreef Lienekien het volgende:

:D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_211590314
Pfff, lekker discussie hier.
Ook van een hoogstaand niveau ^O^
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 december 2023 @ 23:14:38 #297
862 Arcee
Look closer
pi_211590500
quote:

[..]

Hele zomer paniekzaaien WACHT MAAR OP DE WINTER JONGEN en nu is het december gaat de prijs door het putje
Welk putje? De prijzen stijgen per 1 januari.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_211590659
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2023 23:14 schreef Arcee het volgende:

[..]
Welk putje? De prijzen stijgen per 1 januari.
Omdat de belasting fiks omhoog gaat 1 januari. Dat doen ze natuurlijk niet als energie duur is maar als de gasprijs laag is

Vandaar dat ik stelde dat mensen die dus contractueel vastzitten aan een relatief hoge gasprijs dubbel genaaid worden. Omdat ook zij die belasting voor hun kiezen krijgen.

Ik vermoed, maar dat is een hypothese, omdat ze gas uiteindelijk toch in de ban willen doen en het een eenvoudige melkkoe is ze niet zullen schromen deze belastingen weer te verhogen indien de inkoopprijzen verder dalen. Plus de netbeheerderskosten nemen ook alleen maar toe.
blablablabla
  Moderator maandag 11 december 2023 @ 23:51:32 #299
16180 crew  CoolGuy
pi_211590699
Bij 200m3 per jaar heb je het in dit geval over 22 euro, terwijl je met 5000 kwh 100 euro minder gaat betalen. Als de netbeheerders kosten met 7 euro per maand stijgen zijn dat 84 euro per jaar, terwijl je op verbruik 78 euro bespaard hebt.

Per saldo ga je dan in een jaar 6 euro meer kwijt. Het lijkt me meer zoden aan de dijk te zetten om minder te verbruiken dan 5000 kwh, dat levert meer op dan je druk maken over gas dat je op een jaar nauwelijks verbruikt.
  dinsdag 12 december 2023 @ 10:52:09 #300
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_211592932
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2023 21:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik betaal hetzelfde als @:capricia, ook Eneco?
En dan dus ook nog ¤47,38 per GJ verbruik.

De max tarieven voor 2024 zijn:
¤31,68 meettarief
¤618,87 vast tarief leveren verwarming en warm water
¤145,38 huur afleverset
¤46,69 per GJ verbruik

Eneco zit in 2023 op de max voor alles, erg benieuwd wat ze 2024 gaan doen. Als ze dat weer doen, is het al ¤795 aan vaste kosten.
Beste nieuws van de dag dit! Ik wist niet dat de nieuwe tarieven al bekend waren en was bang dat ze weer boven de 90 euro per GJ zouden uitkomen. Mijn maandtermijn hoeft dus niet omhoog! Alleen mijn stroom moet ik opnieuw afsluiten dus daar ga ik wel flink meer betalen (nu 0.08 cent, drie jaar geleden afgesloten).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')