Vooral dat vast tarief vind ik naar. Staat niet in verhouding tot contract+aansluitkosten. Is 200+300¤ teveel.quote:Op woensdag 6 december 2023 21:30 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik betaal hetzelfde als @:capricia, ook Eneco?
En dan dus ook nog ¤47,38 per GJ verbruik.
De max tarieven voor 2024 zijn:
¤31,68 meettarief
¤618,87 vast tarief leveren verwarming en warm water
¤145,38 huur afleverset
¤46,69 per GJ verbruik
Eneco zit in 2023 op de max voor alles, erg benieuwd wat ze 2024 gaan doen. Als ze dat weer doen, is het al ¤795 aan vaste kosten.
Ik betaal in 2023:quote:Op woensdag 6 december 2023 20:48 schreef capricia het volgende:
Voor 2023 betaal ik dit aan vaste kosten:
Huur warmteafleverset 141 euro.
Vastrecht warmte voor verwarming en warm water 459 euro.
Meettatief 31 euro.
Hoezo zou ik je haten?quote:Op woensdag 6 december 2023 23:36 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Vooral dat vast tarief vind ik naar. Staat niet in verhouding tot contract+aansluitkosten. Is 200+300¤ teveel.
Verder is de afleverset vs een onderhoudscontract niet perse heel duur. Verbruik is ook niet perse heel duur (ja je gaat mij haten).
Die vaste kosten gaan echt nergens meer over.quote:Op donderdag 7 december 2023 04:29 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hoezo zou ik je haten?![]()
Ik vind vooral het totaal duur. Als de vaste kosten ¤300 minder zouden zijn, zou ik het prima vinden ook met huidige GJ prijs. Ik gebruik zo'n 9-11 GJ per jaar.
Wel is de GJ prijs vrij rap gestegen, tm 2021 was de GJ prijs tussen de ¤22-25. Maar dat is met gas natuurlijk ook zo.
Nee, vind ik ook.quote:Op donderdag 7 december 2023 12:47 schreef foetre het volgende:
[..]
Die vaste kosten gaan echt nergens meer over.
Als je wil overstappen op WP betaal je ook nog dik geld om de stadsverwarming “aansluiting” op te zeggen.
Dit vind ik het ergste. Dat je geen alternatief hebt. En dat er geen concurrentie is.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:20 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nee, vind ik ook.
Ik heb überhaupt geen optie om er vanaf te gaan (huur).
https://www.tubantia.nl/e(...)t&utm_medium=twitterquote:Klanten Innova Energie wachten wekenlang op terugbetaling jaarnota
Meer dan duizend klanten van Innova Energie wachten al weken op geld dat ze tegoed hebben van het energiebedrijf. Soms wachten klanten nog op een teruggave van duizenden euro’s.
Terwijl ze vrij consistent als goedkoopste in de vergelijkers staan (voor mijn situatie in ieder geval).quote:Op donderdag 7 december 2023 15:34 schreef capricia het volgende:
Innova energie gaat ook helemaal niet lekker. Hopelijk zitten er geen fokkers bij de gedupeerden.
[..]
https://www.tubantia.nl/e(...)t&utm_medium=twitter
Ik zat vorig jaar bij Innova. Ook lang gewacht, maar evengoed betaald gekregen.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:34 schreef capricia het volgende:
Innova energie gaat ook helemaal niet lekker. Hopelijk zitten er geen fokkers bij de gedupeerden.
[..]
https://www.tubantia.nl/e(...)t&utm_medium=twitter
Zou inderdaad weer hoger kunnen zijn, maar lager kan ookquote:Op zaterdag 9 december 2023 12:14 schreef Eilatan het volgende:
Een maand geleden was mijn aanbieding voor stroom en gas jaar vast contract ¤88 per maand, eergisteren was mijn aanbieding voor stroom en gas ¤77,64 per maand
Vandaag is het ¤79,58 per maand
Zou het morgen ook weer lager kunnen zijn, of loopt dit alleen maar op?
Waardoor zou het weer lager kunnen worden?quote:Op zaterdag 9 december 2023 12:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zou inderdaad weer hoger kunnen zijn, maar lager kan ook
door de energiecrisis zijn mensen bewuster met energiegebruik geworden, hierdoor zijn de voorraden minder aangesproken.quote:Op maandag 11 december 2023 17:40 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Waardoor zou het weer lager kunnen worden?
Door de gasprijzen die volledig in elkaar donderen op het moment.quote:Op maandag 11 december 2023 17:40 schreef Eilatan het volgende:
[..]
Waardoor zou het weer lager kunnen worden?
wat versta je onder in elkaar donderen? Zijn die momenteel niet aardig stabiel al een maand of 3? Daarnaast weet je echt niet wat de consumentenprijzen de komende maanden gaat doen, los van wat er in de wereld kan gebeuren.quote:Op maandag 11 december 2023 18:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Door de gasprijzen die volledig in elkaar donderen op het moment.
Je wordt echt dubbel genaaid als je nu vast zit . Want die belastingverhogingen komen er sowieso.
Ik denk wel dat het goed is om het voor het einde van het jaar vast te laten zetten nu we nog variabel zitten. Zodra de aanbieding weer onder de ¤78 komt is dat het plan.quote:Op maandag 11 december 2023 18:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Je wordt echt dubbel genaaid als je nu vast zit . Want die belastingverhogingen komen er sowieso.
Stemmingmakerij ben je goed in.quote:Op maandag 11 december 2023 18:16 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ste-prijs-sinds-2021quote:Op maandag 11 december 2023 18:38 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
wat versta je onder in elkaar donderen? Zijn die momenteel niet aardig stabiel al een maand of 3? Daarnaast weet je echt niet wat de consumentenprijzen de komende maanden gaat doen, los van wat er in de wereld kan gebeuren.
Genaaid is een beetje overdreven.
Nee ik heb gewoon gelijk gekregen en je weet het.quote:Op maandag 11 december 2023 19:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Stemmingmakerij ben je goed in.
ah ja dat is best een daling iddquote:Op maandag 11 december 2023 19:58 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)ste-prijs-sinds-2021
20 euro er af in een maand tijd, inmiddels zitten we onder de de prijs van toen de oorlog uitbrak. Er komen straks ongetwijfeld veel betere aanbiedingen voorbij. Als je vastgezet hebt tegen weet ik veel 1.40 dan komen daar nog alle ontmoedingsbelastingen bij die iemand ook moet betalen die een eurootje per kuub moet aftikken. Dan ben je imo dubbel genaaid, want je betaalt en teveel voor zekerheid die totaal overbodig is en de overheid komt nog even graaien.
Ja tuurlijk, er zit nog wat irritatie bij mij want afgelopen zomer waren er hier wat lieden die het ronduit onverantwoord vonden dat ik het niet wilde vast zetten. De ACM roept nu ook dat men er verstandig aan doet om het toch echt vast te zetten. Het is pure geldklopperijquote:Op maandag 11 december 2023 20:10 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ah ja dat is best een daling idd
Ja nu vastzetten is dan wellicht niet de beste keuze. Maargoed alsnog kan het opeens weer stijgen dat weet je niet. Dus dat mensen dan voor zekerheid kiezen (en ja, dan betaal je vaak iets meer) is dan ook wel te begrijpen. Ieder zijn ding
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |