De kluizenaar wil met rust gelaten wordenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:34 schreef Rnie het volgende:
[..]
Bijzonder dat ik constant in je koppie zit. Niet de eerste keer dat je je zo bezig houdt met mij.
Misschien doet Musk het inderdaad niet goed met X en gaat het platform op termijn ter ziele. Ondernemers kunnen ook fouten maken, dat is juist een onderdeel ervan. Tussen alle successen kan ook een misser zitten. Daar leer je dan van, waardoor je het daarna anders aanpakt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:46 schreef Basp1 het volgende:
Een jaar na overname door Musk heet Twitter X en lopen gebruikers weg
Onze genius ondernemer doet het toch niet zo goed met x?
Of Tesla het op lange termijn gaat redden, lijkt me juist zeer de vraag. Ze waren er vroeg bij en hebben baat gehad bij hun voorsprong. Maar inmiddels is er aardig wat concurrentie en slinkt hun marktaandeel. Tesla zal met meer dan de Cybertruck moeten komen om hun positie veilig te stellen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tesla heeft soms ook op het randje van faillissement gestaan, om uiteindelijk succesvol te worden.
Enkel marktaandeel zegt in absolute zin niet zoveel over de levensvatbaarheid van een bedrijf.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of Tesla het op lange termijn gaat redden, lijkt me juist zeer de vraag. Ze waren er vroeg bij en hebben baat gehad bij hun voorsprong. Maar inmiddels is er aardig wat concurrentie en slinkt hun marktaandeel. Tesla zal met meer dan de Cybertruck moeten komen om hun positie veilig te stellen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar dit geldt voor iedere onderneming ter wereld. Je moet blijven innoveren en bijblijven om succesvol te blijven. Dat neemt echter niet weg dat er een track record van succes is geweest, mogelijk gemaakt door de beslissingen van mensen. Die voorsprong creëer je als onderneming zelf, die krijg je niet cadeau.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of Tesla het op lange termijn gaat redden, lijkt me juist zeer de vraag. Ze waren er vroeg bij en hebben baat gehad bij hun voorsprong. Maar inmiddels is er aardig wat concurrentie en slinkt hun marktaandeel. Tesla zal met meer dan de Cybertruck moeten komen om hun positie veilig te stellen.
https://tweakers.net/nieu(...)sic-en-premium+.htmlquote:X heeft twee nieuwe abonnementsformules geïntroduceerd. Premium Basic kost drie euro per maand en geeft gebruikers de mogelijkheid om posts te bewerken. Premium+ kost 16 euro per maand en weert onder andere advertenties uit feeds. Het huidige Twitter Premium blijft bestaan.
Basic Premium-gebruikers krijgen, net als alle andere betalende abonnees, de optie om langere posts te schrijven, posts ongedaan te maken en langere video's te publiceren. Ze kunnen ook video's downloaden en video's in de achtergrond afspelen. De antwoorden die ze bij een post plaatsen, krijgen ook een kleine opwaardering. Hierdoor zullen ze volgens X beter zichtbaar worden. Gebruikers die intekenen op deze formule krijgen geen toegang tot de makershub en kunnen dus ook niet betaald krijgen voor een post. Deze abonnementsformule komt ook niet met een blauw vinkje.
Eindelijk!!quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 06:58 schreef Basp1 het volgende:
X Says It Is Worth $19 Billion, Down From $44 Billion Last Year
Eindelijk officiele cijfers die eerdere wat meer indirecte afgeleide berichten gewoon bevestigen.
Eens kijken of deze neerwaartse spiraal nog te veranderen is door elon god.
Nouja officiele cijfers dat is hun eigen inschatting. Vrij duidelijk ook nog veel te hoog. Voor X en Musk is het ook aantrekkelijk om de waarde hoger in te schatten dan daadwerkelijk het geval is.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 06:58 schreef Basp1 het volgende:
X Says It Is Worth $19 Billion, Down From $44 Billion Last Year
Eindelijk officiele cijfers die eerdere wat meer indirecte afgeleide berichten gewoon bevestigen.
Eens kijken of deze neerwaartse spiraal nog te veranderen is door elon god.
De waarde? Waarom? Het is een privébedrijf hé.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja officiele cijfers dat is hun eigen inschatting. Vrij duidelijk ook nog veel te hoog. Voor X en Musk is het ook aantrekkelijk om de waarde hoger in te schatten dan daadwerkelijk het geval is.
Waarom? Omdat toegeven dat X nu nog maar 10 miljard waard is meer gezichtsverlies is. Omdat er nu aandelen naar het personeel gaan dat lijkt uiteraard meer als je de waardering hoger inschat.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De waarde? Waarom? Het is een privébedrijf hé.
Waarom dan niet liegen en zeggen dat het veel meer waard is?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom? Omdat toegeven dat X nu nog maar 10 miljard waard is meer gezichtsverlies is. Omdat er nu aandelen naar het personeel gaan dat lijkt uiteraard meer als je de waardering hoger inschat.
Omdat het een prive bedrijf is kunnen ze ook zelf de waarde schatten, stonden ze op de beurs wordt de waarde bepaald door vraag en aanbod.
Lijkt me allemaal vrij elementair.
Precies wat ze doen inderdaad.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom dan niet liegen en zeggen dat het veel meer waard is?
quote:This internal valuation marks about a 56% decrease in X’s value over the last 12 months, which doesn’t look too good. There are certainly many explanations as to why Twitter’s value has been halved, like how the platform has spent the last year killing global brand awareness, deplatforming journalists and aiding impersonation. Still, one number rarely tells the whole story of a company, especially when company valuations can be so arbitrary. Depending on who is calculating a company’s valuation — a venture capitalist, a government auditor or an egotistical billionaire — the resulting number can vary drastically. Fidelity, for example, has marked down its investment in X by 65%.
“Since there’s no active liquid market for shares, the company can make an argument that common stock is worth less than the $44 billion price tag,” Haslett told TechCrunch. “This actually benefits employees: they’ll likely get more stock (or at least, stock options with a lower strike price).”
It can be seen as a win-win for both executives and employees when their company gets a deflated 409A valuation, because it makes it less expensive to grant employees stock options. It also makes it easier to recruit talent.
Dus ze liegen niet?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies wat ze doen inderdaad.
https://techcrunch.com/20(...)tank-56-in-one-year/
[..]
Ik ben benieuwd naar jouw berekening van de waardequote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja officiele cijfers dat is hun eigen inschatting. Vrij duidelijk ook nog veel te hoog. Voor X en Musk is het ook aantrekkelijk om de waarde hoger in te schatten dan daadwerkelijk het geval is.
Waaruit blijkt dat volgens jou dan?quote:
Ik heb daar uiteraard geen berekening voor geen toegang tot de data ook bepaald niet mijn expertise. Ik zou meer vertrouwen hebben in zon fonds als fidelity dat X op -65% schat. Voor hen heeft het namelijk weinig tot geen voordelen om hun portefolio onder te waarderen. Ik zou daar eerder in vertrouwen dan in wat WC eend zegt over WC eend. Vooral als we weten dat ze nog wel vaker een loopje met de werkelijkheid nemen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 17:34 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar jouw berekening van de waarde
Je artikel zegt juist precies het tegenovergestelde: dat het aantrekkelijker is om je bedrijf lager te waarderen dan de daadwerkelijke waarde, om leidinggevenden en personeel minder belasting te laten betalen over hun RSU's.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies wat ze doen inderdaad.
https://techcrunch.com/20(...)tank-56-in-one-year/
[..]
Ah, omdat je zei dat het vrij duidelijk was dacht ik dat je wist waar je het over had, maar dat valt wel mee dus.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat volgens jou dan?
[..]
Ik heb daar uiteraard geen berekening voor geen toegang tot de data ook bepaald niet mijn expertise. Ik zou meer vertrouwen hebben in zon fonds als fidelity dat X op -65% schat. Voor hen heeft het namelijk weinig tot geen voordelen om hun portefolio onder te waarderen. Ik zou daar eerder in vertrouwen dan in wat WC eend zegt over WC eend. Vooral als we weten dat ze nog wel vaker een loopje met de werkelijkheid nemen.
[ twitter ]
Hier zei Musk nog dat ADL voor minimaal 10% van de schade aan X verantwoordelijk zou zijn 4 miljard. Als je dan een beetje kunt rekenen rekende Musk daar voor dat X 40 miljard minder waard is dus nog 4 miljard over.
Zo erg zal het ook weer niet zijn lijkt me maar dat deze 19 Miljard een te hoe waardering is ook.
Maar jullie vinden een slager die zijn eigen vlees keurt wel heel betrouwbaar dan?
Jawel dus, als je niet van plan bent te verkopen, heeft het ontzettend veel voordelen om je portfolio aan het eind van het jaar onder te waarderen. Zoals alle investeringsmaatschappijen met private equity doen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat volgens jou dan?
[..]
Ik heb daar uiteraard geen berekening voor geen toegang tot de data ook bepaald niet mijn expertise. Ik zou meer vertrouwen hebben in zon fonds als fidelity dat X op -65% schat. Voor hen heeft het namelijk weinig tot geen voordelen om hun portefolio onder te waarderen. Ik zou daar eerder in vertrouwen dan in wat WC eend zegt over WC eend. Vooral als we weten dat ze nog wel vaker een loopje met de werkelijkheid nemen.
Als je dan een beetje kunt rekenen? Nog 4 miljard over? Welke 'berekening' maak je hier in hemelsnaam?quote:[ twitter ]
Hier zei Musk nog dat ADL voor minimaal 10% van de schade aan X verantwoordelijk zou zijn 4 miljard. Als je dan een beetje kunt rekenen rekende Musk daar voor dat X 40 miljard minder waard is dus nog 4 miljard over.
Zo erg zal het ook weer niet zijn lijkt me maar dat deze 19 Miljard een te hoe waardering is ook.
Maar jullie vinden een slager die zijn eigen vlees keurt wel heel betrouwbaar dan?
quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 18:48 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ah, omdat je zei dat het vrij duidelijk was dacht ik dat je wist waar je het over had, maar dat valt wel mee dus.
Nee het artikel geeft voorbeelden van voordelen van lager waarderen er zijn uiteraard ook voordelen aan hoger waarderen. Bijvoorbeeld als je investeringen wil ophalen of verkopen, prestige, etcetera.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 18:46 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je artikel zegt juist precies het tegenovergestelde: dat het aantrekkelijker is om je bedrijf lager te waarderen dan de daadwerkelijke waarde, om leidinggevenden en personeel minder belasting te laten betalen over hun RSU's.
Fidelity heeft de waarde van hun X-portfolio in de zomer juist enkele maanden op rij verhoogd. Het is bijna een standaard procedure voor investeringsmaatschappijen om de waarde van hun private equity-fondsen weer aanzienlijk lager in te schatten aan het eind van het jaar. Scheelt ze een hoop belasting.
Ik vraag me af waarom het volgens jou voor Musk aantrekkelijk is om nu de waarde hoger in te schatten dan die daadwerkelijk is.
Goede toevoeging aan het topic wel, een beetje zuigen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 18:48 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ah, omdat je zei dat het vrij duidelijk was dacht ik dat je wist waar je het over had, maar dat valt wel mee dus.
Ah dus wanneer mogelijk zou jij nu zoveel mogelijk X aandelen kopen aan een waardering van 19Miljard? Immers volgens jouw theorietje wordt het nu ondergewaardeerd want belasting.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 18:57 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jawel dus, als je niet van plan bent te verkopen, heeft het ontzettend veel voordelen om je portfolio aan het eind van het jaar onder te waarderen. Zoals alle investeringsmaatschappijen met private equity doen.
De hele schade = 100%quote:Als je dan een beetje kunt rekenen? Nog 4 miljard over? Welke 'berekening' maak je hier in hemelsnaam?
Ja, dus intern waarderen. Wat hier het geval is. Gebeurt op basis van een 409A-waardering, die onafhankelijk is. Die onafhankelijkheid is verplicht door de IRS. Die 409A-waarderingen vallen vrijwel altijd lager/conservatiever uit dan de werkelijke waarde. Voordelig voor management en werknemers. Het heeft voor Musk dus geen enkele zin of nut om die interne waardering juist hoger te maken dan wat er uit die 409A is gekomen. Het zou belastingtechnisch alleen maar interessanter zijn om die interne waardering nog veel lager te maken dan die 19 miljard. Maar dan is het niet realistisch meer, dan vraagt de IRS dus om zo'n 409A.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 19:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee het artikel geeft voorbeelden van voordelen van lager waarderen er zijn uiteraard ook voordelen aan hoger waarderen. Bijvoorbeeld als je investeringen wil ophalen of verkopen, prestige, etcetera.
Misschien wel. Denk jij dat Fidelity zijn aandelen nu verkoopt tegen hun eigen waardering? Zo ja, waar kan ik dat vinden?quote:Ah dus wanneer mogelijk zou jij nu zoveel mogelijk X aandelen kopen aan een waardering van 19Miljard? Immers volgens jouw theorietje wordt het nu ondergewaardeerd want belasting.
Hij bedoelt natuurlijk niet dat de totale waardevernietiging 40 miljard is en de ADL voor 10% daarvan, dus 4 miljard, verantwoordelijk is. Maar dat de ADL ervoor heeft gezorgd dat de totale waarde (44 miljard) met niet minder dan 10% is gedaald, dus om en nabij 4 miljard. Jij hebt dat leuke Fortune-artikeltje zeker gelezen?quote:De hele schade = 100%
Musk vertelt ons dat ADL voor minimaal 10% van de schade verantwoordelijk is 4 Miljard.
10% = 1/10e van 100. Dan doe je dus 4 miljard x 10 om de hele schade te weten. Kom je op 40 uit.
Bedrijf is gekocht voor 44miljard, trek je daar de 40 miljard die Musk als schade rekent af kom je op 4 miljard uit.
Maar serieus dit soort basisschool rekenen moet ik nog voordoen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |