Dus ze 'winnen' toch niet meer?quote:
netanyahu is ook al een heel eind met het politieke systeempje kapen trouwensquote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Vertel eens, Netanyahu heeft met geweld de macht gegrepen? Hamas is destijds ook verkozen, daarna hebben ze verkiezingen voor het gemak maar afgeschaft.
De Israëlische Eerste Kamer afschaffen genot.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:10 schreef aTypisch het volgende:
[..]
netanyahu is ook al een heel eind met het politieke systeempje kapen trouwens
Bevrijding van een land waar ze zelf een deel van bezet hebben ja?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ze vechten voor de bevrijding van Palestina, en willen dan daar een soort islamitische staat van maken. Israel zit in de weg.
En Israel vecht weer voor hun lijfbehoud. Ze mogen dus elkaar aanvallen. De beste wint.
Is dat een beetje hetzelfde als dat hamas verkiezingen maar afschaft, en die abbas zichzelf vertelt dat die president for life is?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:09 schreef Gitw het volgende:
[..]
https://www.rechtencircui(...)elische-rechtsstaat/
Deze conclusie begrijp ik niet. Maar om je vragen te beantwoorden. Van mijn hoeft niemand dood. Sterker nog, ik wil ook niemand dood. Maar ik ben mannelijk genoeg om spiegels voor te houden en zo nu en dan een afwijkende mening te hebben en te verdedigen. Je kan het klassiek geschoold noemen. Ik noem het liever de afkeer van onrecht en meten met 2 maten.quote:
1: Hoezo niet?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dus ze 'winnen' toch niet meer?
Jouw oorloghitsige manier om doden te tellen en bepalen wie er wint staat voor mij gelijk aan de retoriek van een 12 jarig ventje. Kom op zeg.
Ja?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bevrijding van een land waar ze zelf een deel van bezet hebben ja?
Valt niet te zeggen. Al meerdere keren door de VS en Israel gezegd dat het snel zou beginnen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Is het grondoffensief al begonnen en zo niet, wanneer valt dat te verwachten?
Nee, ze vermoorden onschuldige burgers, ook van andere landen. Heeft niets te maken met de bevrijding van palestina. Enkel om elke jood vermoord te zien. Datquote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom niet?
Ze vechten voor de bevrijding van Palestina, en willen dan daar een soort islamitische staat van maken. Israel zit in de weg.
En Israel vecht weer voor hun lijfbehoud. Ze mogen dus elkaar aanvallen. De beste wint.
Ik denk dat je de waarde ervan niet begrijpt, militair en politiek gezien.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat ik bombarderen van doelwitten binnen de Gaza strook nog wel kan verklaren als oorlogshandeling. Het afsluiten van 2 miljoen mensen van water begrijp ik niet anders dan het collectief straffen van alle Palestijnen. Lijkt me vooral een manier om wraak te nemen, en niet echt nodig.
Israël houdt helemaal geen Palestijnse gronden bezet, alles is gewoon internationaal erkend Israël dat helemaal eerlijk verkregen is omdat de omliggende landen een inval begonnen die ze keihard verloren hebben. Sterker nog, Palestina als hoedanig bestond niet eens tot heel recent; Gaza viel onder Israël en de westbank onder Jordanië. Israël heeft zelf die landen opgegeven in een vredesdeal.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:05 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat onderwerp is al duizend keer besproken hier. We moeten constant in herhaling vallen om onwetende lui bij te scholen. Het is Israël die alle regels overtreedt, 90% van Palestijnse gronden bezet, Palestijnen uit hun landen verdrijft, opsluit in openlucht gevangenissen en ze vervolgens compleet traumatiseert door jaarlijkse traditie van bombardementen uit te voeren.
Dat je die vraag nog aan jezelf durft te stellen is slechts een aantoning van volledige gebrek aan moreel besef.
Dat is waar. Hoe groot wordt Hamas als groepering eigenlijk geschat?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Valt niet te zeggen. Al meerdere keren door de VS en Israel gezegd dat het snel zou beginnen.
Maarja als het leger goed zijn werk doet horen we dat ook niet te weten
Smakelijk.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:06 schreef C.L.Werner het volgende:
A niffos wat een pleurisbende, ik ga lunchen. Lekker kroketje eten.
Meest droge vind ik die canadese, pro-palestijnse vredesactivist, die nu gegijzeld wordt. Die mogen we straks een darwin award geven.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:12 schreef Bensel het volgende:
Nee, ze vermoorden onschuldige burgers, ook van andere landen. Heeft niets te maken met de bevrijding van palestina. Enkel om elke jood vermoord te zien.
Oh, omdat de Westerse wereld vindt dat het meer bij Israël hoort en niet bij de Palestijnen, is dat natuurlijk zoquote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Israël houdt helemaal geen Palestijnse gronden bezet, alles is gewoon internationaal erkend Israël dat helemaal eerlijk verkregen is omdat de omliggende landen een inval begonnen die ze keihard verloren hebben. Sterker nog, Palestina als hoedanig bestond niet eens tot heel recent; Gaza viel onder Israël en de westbank onder Jordanië. Israël heeft zelf die landen opgegeven in een vredesdeal.
Snap niet hoe jij zo'n conclusie kan trekken. Daarnaast gaat er veel propaganda rond waaruit je niet fatsoenlijk kunt halen wat er allemaal daadwerkelijk gebeurd is. Ik kom ook erg veel berichten tegen waarbij strijders bijvoorbeeld vrouwen, bejaarden en noem maar op erg goed hebben behandeld en ze onder volledige bescherming meegenomen hebben naar Gaza.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus Hamas had het recht om festivalgangers neer te schieten en bejaarden in een bushokje te vermoorden?
Nee, dat zijn ze niet! Echter, wanneer er leugens verspreid (blijven) worden, draagt dat (meer dan velen (willen) beseffen, denk ik) bij aan het nooit eindigen van deze geweldsspiraal.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:41 schreef Perrin het volgende:
Veel mensen schijnen bozer te zijn over de media die niet-geverifieerde ooggetuigenverslagen van een terreuraanslag publiceren dan over de meer dan 1000 burgers die bij deze moordpartij zijn afgeslacht.
Dat vertelt weer meer dan genoeg over z
Ja, we weten het. Eigenlijk is hamas "heel zielig".quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Operationeel gezien is het toch wel vrij bizar dat Hamas, na het afschieten van honderden raketten als vooraankondiging, vrij baan had om door het hek te breken, Israëlische basis over te nemen, naar hartenlust een spoor van vernieling door de Israëlische gemeenschap te trekken en met tientallen gijzelaars weer huiswaarts te keren? Dat zal Hamas zelf toch ook nooit verwacht hebben? Ik kan me zo voorstellen dat hun bedoeling was om de strijd met de IDF aan te binden maar nu is de situatie tot extreme proporties geëscaleerd. Ik vraag mij af of deze uitkomst de intentie van Hamas was.
Als het niet de intentie was, hadden ze de burgers toch gewoon met rust kunnen laten?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Operationeel gezien is het toch wel vrij bizar dat Hamas, na het afschieten van honderden raketten als vooraankondiging, vrij baan had om door het hek te breken, Israëlische basis over te nemen, naar hartenlust een spoor van vernieling door de Israëlische gemeenschap te trekken en met tientallen gijzelaars weer huiswaarts te keren? Dat zal Hamas zelf toch ook nooit verwacht hebben? Ik kan me zo voorstellen dat hun bedoeling was om de strijd met de IDF aan te binden maar nu is de situatie tot extreme proporties geëscaleerd. Ik vraag mij af of deze uitkomst de intentie van Hamas was.
Hamas kan zich vandaag overgeven. Krijgt de bevolking weer water en stroom.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat ik bombarderen van doelwitten binnen de Gaza strook nog wel kan verklaren als oorlogshandeling. Het afsluiten van 2 miljoen mensen van water begrijp ik niet anders dan het collectief straffen van alle Palestijnen. Lijkt me vooral een manier om wraak te nemen, en niet echt nodig.
Ik denk even dat jij een aantal zaken moet herzien want je gebrek aan kennis is om van te lachen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Israël houdt helemaal geen Palestijnse gronden bezet,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |