abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210913819
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat zeg ik. Tot nu.
Dus ze 'winnen' toch niet meer?

Jouw oorloghitsige manier om doden te tellen en bepalen wie er wint staat voor mij gelijk aan de retoriek van een 12 jarig ventje. Kom op zeg.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_210913820
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:06 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Vertel eens, Netanyahu heeft met geweld de macht gegrepen? Hamas is destijds ook verkozen, daarna hebben ze verkiezingen voor het gemak maar afgeschaft. :')
netanyahu is ook al een heel eind met het politieke systeempje kapen trouwens
pi_210913826
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:10 schreef aTypisch het volgende:

[..]
netanyahu is ook al een heel eind met het politieke systeempje kapen trouwens
De Israëlische Eerste Kamer afschaffen genot.

Bibi's wil moet direct wet zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 11-10-2023 12:11:03 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 oktober 2023 @ 12:10:58 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210913827
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom niet?

Ze vechten voor de bevrijding van Palestina, en willen dan daar een soort islamitische staat van maken. Israel zit in de weg.

En Israel vecht weer voor hun lijfbehoud. Ze mogen dus elkaar aanvallen. De beste wint.
Bevrijding van een land waar ze zelf een deel van bezet hebben ja?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210913829
Is het grondoffensief al begonnen en zo niet, wanneer valt dat te verwachten?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210913832
quote:
Is dat een beetje hetzelfde als dat hamas verkiezingen maar afschaft, en die abbas zichzelf vertelt dat die president for life is?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 12:11:33 #107
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210913834
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:07 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Moeten alle Joden dood?
Deze conclusie begrijp ik niet. Maar om je vragen te beantwoorden. Van mijn hoeft niemand dood. Sterker nog, ik wil ook niemand dood. Maar ik ben mannelijk genoeg om spiegels voor te houden en zo nu en dan een afwijkende mening te hebben en te verdedigen. Je kan het klassiek geschoold noemen. Ik noem het liever de afkeer van onrecht en meten met 2 maten.

Huishond

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210913836
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:09 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Dus ze 'winnen' toch niet meer?

Jouw oorloghitsige manier om doden te tellen en bepalen wie er wint staat voor mij gelijk aan de retoriek van een 12 jarig ventje. Kom op zeg.
1: Hoezo niet?

Gaza wordt op dit moment kapot gebombardeerd. Als Israel het voor elkaar krijgt Hamas te ontmantelen, heeft Israel 'gewonnen'.

2: Ik tel nergens doden.

Je hoeft niet je eigen perversie op mij te projecteren.
pi_210913841
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Bevrijding van een land waar ze zelf een deel van bezet hebben ja?
Ja?

Het gaat er toch om hoe zij het zien. Of dacht jij dat de naam 'nattekat' internationaal aanzien heeft?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 12:12:28 #110
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210913845
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Is het grondoffensief al begonnen en zo niet, wanneer valt dat te verwachten?
Valt niet te zeggen. Al meerdere keren door de VS en Israel gezegd dat het snel zou beginnen.

Maarja als het leger goed zijn werk doet horen we dat ook niet te weten ;)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210913851
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom niet?

Ze vechten voor de bevrijding van Palestina, en willen dan daar een soort islamitische staat van maken. Israel zit in de weg.

En Israel vecht weer voor hun lijfbehoud. Ze mogen dus elkaar aanvallen. De beste wint.
Nee, ze vermoorden onschuldige burgers, ook van andere landen. Heeft niets te maken met de bevrijding van palestina. Enkel om elke jood vermoord te zien. Dat
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Omdat ik bombarderen van doelwitten binnen de Gaza strook nog wel kan verklaren als oorlogshandeling. Het afsluiten van 2 miljoen mensen van water begrijp ik niet anders dan het collectief straffen van alle Palestijnen. Lijkt me vooral een manier om wraak te nemen, en niet echt nodig.
Ik denk dat je de waarde ervan niet begrijpt, militair en politiek gezien.

Allereerst militair: het gaat hoe dan ook de vechtkracht van hamas en palestijnse bevolking verzwakken. Tuurlijk heeft hamas wel wat opgeslagen, maar vechten op een lege maag is erg slecht voor moraal en voor effectiviteit, enr dan kom je op het volgende punt:

de 1.2 miljoen burgers die overblijven, gaan in overlevingsmodus. Die zien echt wel dat de kopstukken van hamas niets tekort komen. Het is ook niet raar om te denken dat de kopstukken weinig van hun voorraad zullen spenderen aan het gewapende voetvolk (zo veel hebben ze daar niet mee op, humanitair gezien). Dus kans is groot dat ze zowel de burgerbevolking tegen zich op zien komen, als het voetvolk. Zonder eten en vnml drinken zitten is iets dat je absoluut niet wil in welk leger of organisatie dan ook.

Politiek betekent het dus vanwege bovenstaand effect dat de politieke uitgangssituatie van Hamas snel verslechtert. Ze zullen of naar de onderhandelingstafel moeten met een smeekbede, of ze zullen hun macht verliezen. Wordt hamas op die manier verdreven en hervat israel leveringen, dan wordt de haat richting israel al snel een stuk minder.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Moderator woensdag 11 oktober 2023 @ 12:13:18 #112
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210913857
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 oktober 2023 @ 12:13:20 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210913858
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:05 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dat onderwerp is al duizend keer besproken hier. We moeten constant in herhaling vallen om onwetende lui bij te scholen. Het is Israël die alle regels overtreedt, 90% van Palestijnse gronden bezet, Palestijnen uit hun landen verdrijft, opsluit in openlucht gevangenissen en ze vervolgens compleet traumatiseert door jaarlijkse traditie van bombardementen uit te voeren.

Dat je die vraag nog aan jezelf durft te stellen is slechts een aantoning van volledige gebrek aan moreel besef.
Israël houdt helemaal geen Palestijnse gronden bezet, alles is gewoon internationaal erkend Israël dat helemaal eerlijk verkregen is omdat de omliggende landen een inval begonnen die ze keihard verloren hebben. Sterker nog, Palestina als hoedanig bestond niet eens tot heel recent; Gaza viel onder Israël en de westbank onder Jordanië. Israël heeft zelf die landen opgegeven in een vredesdeal.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210913864
quote:
2s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Valt niet te zeggen. Al meerdere keren door de VS en Israel gezegd dat het snel zou beginnen.

Maarja als het leger goed zijn werk doet horen we dat ook niet te weten ;)
Dat is waar. Hoe groot wordt Hamas als groepering eigenlijk geschat?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210913866
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:06 schreef C.L.Werner het volgende:
A niffos wat een pleurisbende, ik ga lunchen. Lekker kroketje eten.
Smakelijk.

Wit broodje? Mayo? Mosterd?
"Pools are perfect for holding water"
pi_210913868
Operationeel gezien is het toch wel vrij bizar dat Hamas, na het afschieten van honderden raketten als vooraankondiging, vrij baan had om door het hek te breken, Israëlische basis over te nemen, naar hartenlust een spoor van vernieling door de Israëlische gemeenschap te trekken en met tientallen gijzelaars weer huiswaarts te keren? Dat zal Hamas zelf toch ook nooit verwacht hebben? Ik kan me zo voorstellen dat hun bedoeling was om de strijd met de IDF aan te binden maar nu is de situatie tot extreme proporties geëscaleerd. Ik vraag mij af of deze uitkomst de intentie van Hamas was.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_210913870
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:12 schreef Bensel het volgende:
Nee, ze vermoorden onschuldige burgers, ook van andere landen. Heeft niets te maken met de bevrijding van palestina. Enkel om elke jood vermoord te zien.
Meest droge vind ik die canadese, pro-palestijnse vredesactivist, die nu gegijzeld wordt. Die mogen we straks een darwin award geven.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  Moderator woensdag 11 oktober 2023 @ 12:14:34 #118
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210913872
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Israël houdt helemaal geen Palestijnse gronden bezet, alles is gewoon internationaal erkend Israël dat helemaal eerlijk verkregen is omdat de omliggende landen een inval begonnen die ze keihard verloren hebben. Sterker nog, Palestina als hoedanig bestond niet eens tot heel recent; Gaza viel onder Israël en de westbank onder Jordanië. Israël heeft zelf die landen opgegeven in een vredesdeal.
Oh, omdat de Westerse wereld vindt dat het meer bij Israël hoort en niet bij de Palestijnen, is dat natuurlijk zo _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_210913873
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Dus Hamas had het recht om festivalgangers neer te schieten en bejaarden in een bushokje te vermoorden?
Snap niet hoe jij zo'n conclusie kan trekken. Daarnaast gaat er veel propaganda rond waaruit je niet fatsoenlijk kunt halen wat er allemaal daadwerkelijk gebeurd is. Ik kom ook erg veel berichten tegen waarbij strijders bijvoorbeeld vrouwen, bejaarden en noem maar op erg goed hebben behandeld en ze onder volledige bescherming meegenomen hebben naar Gaza.

Je moet het zo zien, dat je terugkeert naar je land waar je huis ooit stond. Jouw huis, jouw grond maar daar zitten nu plots andere mensen in. Veel mensen die daar wonen zijn eigenlijk ook slachtoffers van terreurstaat Israël die Palestijnen eruit gekickt heeft, de gronden bezet en vervolgens vanuit weet ik niet waar van de wereld Joden heeft gebracht en daar gestationeerd.

Eigenlijk mag dit onderwerp ook ter sprake komen wist je dat. Dat zelfs Israëlieten slachtoffers zijn van Israëlische terreur.
pi_210913882
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:41 schreef Perrin het volgende:
Veel mensen schijnen bozer te zijn over de media die niet-geverifieerde ooggetuigenverslagen van een terreuraanslag publiceren dan over de meer dan 1000 burgers die bij deze moordpartij zijn afgeslacht.
Dat vertelt weer meer dan genoeg over z
Nee, dat zijn ze niet! Echter, wanneer er leugens verspreid (blijven) worden, draagt dat (meer dan velen (willen) beseffen, denk ik) bij aan het nooit eindigen van deze geweldsspiraal.
Tails tell tales
pi_210913885
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Operationeel gezien is het toch wel vrij bizar dat Hamas, na het afschieten van honderden raketten als vooraankondiging, vrij baan had om door het hek te breken, Israëlische basis over te nemen, naar hartenlust een spoor van vernieling door de Israëlische gemeenschap te trekken en met tientallen gijzelaars weer huiswaarts te keren? Dat zal Hamas zelf toch ook nooit verwacht hebben? Ik kan me zo voorstellen dat hun bedoeling was om de strijd met de IDF aan te binden maar nu is de situatie tot extreme proporties geëscaleerd. Ik vraag mij af of deze uitkomst de intentie van Hamas was.
Ja, we weten het. Eigenlijk is hamas "heel zielig".

:z
pi_210913887
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:14 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als het niet de intentie was, hadden ze de burgers toch gewoon met rust kunnen laten?
pi_210913888
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Omdat ik bombarderen van doelwitten binnen de Gaza strook nog wel kan verklaren als oorlogshandeling. Het afsluiten van 2 miljoen mensen van water begrijp ik niet anders dan het collectief straffen van alle Palestijnen. Lijkt me vooral een manier om wraak te nemen, en niet echt nodig.
Hamas kan zich vandaag overgeven. Krijgt de bevolking weer water en stroom.

Small price to pay.
pi_210913892
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 12:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Israël houdt helemaal geen Palestijnse gronden bezet,
Ik denk even dat jij een aantal zaken moet herzien want je gebrek aan kennis is om van te lachen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 12:16:15 #125
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210913900
Nattekat komt ook met grenzeloze gebrek aan kennis

Tijd om te lunchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')