Als je denkt dat hamas stopt met moorden van onschuldige burgers en de support daardoor omlaag zou gaan ben je het meest naief. Zoals gezegd, het gaat niet eens om wat israel doet. het gaat erom dat Israel het gore lef heeft om te bestaan in hun ogen. En dat de joden jesus vermoord zouden hebben. Wat israel wel of niet doet is slechts een bijkomstigheidje. Israel kan maar 1 ding doen om zich te beschermen, en dat is keihard ingrijpen, en zorgen dat Hamas weggevaagd wordt in dusdanige zin, dat ze geen enkele organisatiemogelijkheid meer hebben de komende decennia. Nazi duitsland was ook niet te verslaan met wat mooie woordjes, daarvoor hebben de geallieerden ook hele steden laten afbranden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Had ik al gedaan. Natuurlijk moeten ze ingrijpen. Maar wij als buitenstaanders moeten begrijpen dat dit conflict alleen maar Hamas in de kaart speelt (ik zou willen zeggen, Israel zou dat ook moeten begrijpen, maar Bibi en zijn andere ministers begrijpen dat maar al te goed, want zoals gezegd speelt het hen ook in de kaart). Als je denkt dat na de volgende reeks bombardementen die 32% support voor Hamas omlaag gaat ben je erg naief.
WO3 is weer een stap dichterbij gekomen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:10 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een barbaren. En niet de standaard modus operandi van deze figuren. Ik vraag me af waarom nu en waarom zo. Je zou haast denken dat ze het idee hebben nu aan te kunnen vallen omdat de ogen gericht zijn op de vele conflicten en rampen elders op deze aardbol.
De reactie van Israël is natuurlijk ook compleet zoals Hamas het voorzien heeft. Full scale escalatie van de situatie. Vooral landen als Iran en Rusland hebben baat bij deze gang van zaken, lijkt me.
Het spijt me heel erg dat ze niet langer gebombardeerd hebbenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik zie niks op de live-streams op het moment, hoor de vogels fluiten.
Dit zijn geen mensen meer.quote:
Wereld oorlogen worden achteraf pas als zodanig gekwalificeerd. Save to say dat we er al midden inzitten. De link met de Iraans-Russische as is duidelijk. Wagner is als verlengstuk al bezig in Afrika, waar inmiddels ook UA SF gespot zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
WO3 is weer een stap dichterbij gekomen.
Zeker, helemaal mee eens. Echter de zet om dan maar een complete groep mensen te laten verhongeren lijkt me nu ook niet echt humaan. Daar zitten ook onschuldige babies en vrouwen tussen. En die kunnen nergens heen, want de grensgebieden zijn gesloten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Met je gezwam over vrijheidsstrijders. Wat die kwaadaardige lui doen heeft niks met vrijheidsstrijd te maken maar enkel met botvieren van religieuze haat en met veiligstellen van hun eigen bestaansrecht ten kosten van ook de Palestijnen.
Ik zie je daar nu weer over beginnen. Hoop je er stiekem op ofzo?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarom moet elke Hamas strijder dood. Er mag niks meer overblijven van deze terreurgroep.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit zijn geen mensen meer.
Die steun ligt natuurlijk stukken hoger dan 32%. Er werden hier gisteren nog onderzoeken gedeeld die lieten zien dat deze tegen de 60% wordt geschat. Het zou mij niet verbazen als dat in de realiteit nog hoger ligt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Had ik al gedaan. Natuurlijk moeten ze ingrijpen. Maar wij als buitenstaanders moeten begrijpen dat dit conflict alleen maar Hamas in de kaart speelt (ik zou willen zeggen, Israel zou dat ook moeten begrijpen, maar Bibi en zijn andere ministers begrijpen dat maar al te goed, want zoals gezegd speelt het hen ook in de kaart). Als je denkt dat na de volgende reeks bombardementen die 32% support voor Hamas omlaag gaat ben je erg naief.
Jep.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit heeft niks met oorlogsvoeren te maken. Dit is gewoon een poging tot genocide, op onschuldige kinderen en vrouwen.
Dat heeft Israël al vaker geroepen. Het werkt niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarom moet elke Hamas strijder dood. Er mag niks meer overblijven van deze terreurgroep.
Ik heb een betere oplossing. Wijs een gebied aan ergens in Saoedi Arabië en verhuis de Palestijnen daarheen. Kunnen ze daar de terrorist uithangen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:32 schreef nils7 het volgende:
Enige oplossing die ik kan bedenken is van Jeruzalem (omdat die stad door meerdere religies als significant wordt aangeduid) een speciale zone te maken onder bestuur van de VN ofzo.
En de Israëlieten lekker in Australië een gebied aan te wijzen en dat Israel te maken.
Want dit gaat toch anders niet opgelost worden.
Ligt ook aan Hamas. Als ze zich konden gedragen was de grens naar Egypte of zelfs naar Israël gewoon open geweest. Je kunt niet als Palestijnen jarenlang terroristen onderdak bieden en veelal steunen als bevolking en daarna huilen als die lui worden aangepakt na zo'n bloeddorstige slachtpartij. Hadden ze maar eerder moeten opstaan tegen Hamas. Nu betalen ze (helaas voor hen die Hamas niet steunen) de prijs.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker, helemaal mee eens. Echter de zet om dan maar een complete groep mensen te laten verhongeren lijkt me nu ook niet echt humaan. Daar zitten ook onschuldige babies en vrouwen tussen. En die kunnen nergens heen, want de grensgebieden zijn gesloten.
Er zijn jou nav je tweets al een hele hoop vragen gesteld, helaas reageer je nergens op, en doet niets anders dan tweets plaatsen.quote:
Er zit een vraag voor: hoezo accepteren de Palestijnen hamas en wanneer komen ze intern in opstand voor democratie en vrijheid?quote:
Dat denk ik niet, maar dat de wereld er een stuk instabieler op geworden is de afgelopen 2 jaar - dat kunnen we wel vaststellen. Had corona toch nog een goede bijeffect, in die periode was elk land met zichzelf bezig om het hoofd boven water te houden..quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat dat betreft mogen we dankbaar zijn dat we in het veilige Nederland leven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 16:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Velen ook door secundaire explosies omdat er wel degelijk wapenopslagplaatsen geraakt worden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat er geen sprake van is? Er zijn al honderden burgers gedood, veel ervan kinderen. Is het okay als ze zeggen dat het niet de bedoeling is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |