Nee hoor, terrorisme is een keuze. De Palestijnen maken zelf doelbewust de keuze om over te gaan tot terrorisme. In de kringen van Hamas is het enige streven de totale vernietiging en afslachting van Israël. Beide partijen dragen hier niet de verantwoordelijkheid voor, dat is er maar één: de Palestijnse terroristen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:23 schreef Barbusse het volgende:
Ik zie geen oplossing meer voor dit probleem. Hamas pleegt een gruwelijke aanslag, de reactie van Israel kweekt er gewoon weer een paar duizend Hamas terroristen bij. Beide partijen dragen verantwoordelijkheid hiervoor.
Dit lijkt mij meer zoden aan de dijk zetten dan hele wijken platbombarderen.quote:
Ja en die beelden van de ravage, jammer dan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, terrorisme is een keuze. De Palestijnen maken zelf doelbewust de keuze om over te gaan tot terrorisme. In de kringen van Hamas is het enige streven de totale vernietiging en afslachting van Israël. Beide partijen dragen hier niet de verantwoordelijkheid voor, dat is er maar één: de Palestijnse terroristen.
Dus snap ik het probleem niet zo.quote:
Nee. Niemand besluit zomaar eventjes "weet je wat? Ik wil terrorist worden, ipv bouwvakker/accountant!" Alles heeft een reden/oorzaak.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, terrorisme is een keuze. De Palestijnen maken zelf doelbewust de keuze om over te gaan tot terrorisme. In de kringen van Hamas is het enige streven de totale vernietiging en afslachting van Israël. Beide partijen dragen hier niet de verantwoordelijkheid voor, dat is er maar één: de Palestijnse terroristen.
Ook mijn take. De Palestijnen hebben bewust keer op keer gekozen voor terreur. Nu kunnen ze zelf weggevaagd worden. Oog om oog tand om tand. Wat je de ander wensdenkt, overkomt je zelf dan. Net als nazi duitsland vroeger.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar mag je Hamas voor bedanken.quote:
Ja de eigen ideologie en hersenspoeling. Dat is een keuze.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee. Niemand besluit zomaar eventjes "weet je wat? Ik wil terrorist worden, ipv bouwvakker/accountant!" Alles heeft een reden/oorzaak.
Nou ze kunnen gewoon ongestraft hun gang gaan nochtansquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:30 schreef Forbry het volgende:
[..]
Houd toch eens op met dit soort reacties. Werkelijk niemand zegt dat.
Hoewel het conflict nog op gang moet komen vrees ik wel dat we die kant op gaan. Allemaal leuk hoor dat gezwaai met de Israëlische vlaggetjes, kijk mij solidair zijn en mijn steun betuigen. Maar wat als wij op moeten draaien voor die ellende daar. En min of meer verplicht worden om een paar vluchtelingen in huis te nemenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bizar ja.
Ikmvraag me echt af of niet straks als humanitaire ‘oplossing ‘ gekozen wordt om al die Palestijnen dan maar in Europa te huisvesten ipv ze uit te roeien.
Als wij daarmee akkoord gaan faciliteren we in feite genocide. En het komt dan wel extreem goed uit voor Israël allemaal dat zij een stuk grond kunnen zuiveren en herkoloniseren ten nadele van ons.
Het zou hetzelfde zijn dat wanneer de Hofstadgroep een aanslag gepleegd had we tegen Duitsland zeggen al onze Marokkaanse hagenezen op te nemen omdat we ze anders uitroeien.
Als dit gebeurt vertrouw ik netanyahu en zijn rare kliek helemaal niet meer.
Een reactie was natuurlijk prima, ben niet rouwig over die minister die gedood is. Sowieso moet geprobeerd worden de gijzelaars terug te krijgen. Hele woontorens met de grond gelijkmaken is niet eens proberen een gepaste reactie terug te geven, dat is onschuldige burgers doden als lik op stuk. Sowieso is de vraag hoeveel eye-for-an-eye er nodig is. Volgens Israel zelf zijn er 1500 Hamas strijders gedood in Israel, dus dat zou dan al 1.5 keer zoveel zijn als er door de terroristen vermoord is. Israel had eindelijk de wereld achter zich, maar dat zal wel weer snel over zijn. Misschien is dat maar goed ook, want uiteindelijk moet de meeste verandering uit Israel zelf komen, terug naar een twee staten oplossing en levensvatbaarheid voor de zones die ze al vijftig jaar proberen uit te laten sterven.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach ach, en vertel eens: hoe had Israël volgens jou moeten reageren na de slachtpartijen van afgelopen weekend?
En weet je waarom dit is? Deze kinderen zijn het slachtoffer van de noodzaak tot het uitschakelen van barbaars terrorisme. Zij zijn het tragische slachtoffer van de barbaarse en wrede cultuur waarin zijn geboren zijn.quote:
Hou toch op joh, dat zijn echt gewoon keuzes. Net zoals in de straten terrorisme vieren. Denk eens even na over wat je zegt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee. Niemand besluit zomaar eventjes "weet je wat? Ik wil terrorist worden, ipv bouwvakker/accountant!" Alles heeft een reden/oorzaak.
Nah, ik snap je punt, maar eerlijk gezegd denk ik dat er best wat (kwaadaardige/criminele) types tussen zitten voor wie dit gewoon een "way of life" is. Waren ze geen terrorist dan vielen ze de maatschappij wel op een andere manier lastig.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ook niet. Dit is bewust de hele geschiedenis van Israel en hun beleid van kolonisatie van Palestijnse gebieden wegpoetsen. Zoals ik al zei; beide partijen dragen hun verantwoordelijkheid hiervoor.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:31 schreef Homey het volgende:
[..]
Ja de eigen ideologie en hersenspoeling. Dat is een keuze.
mwa, is goed advies, als je niet wil sterven als hamas. Dat egypte de grens dichthoudt, kniesoor die daar op let. Egypte is een moslimland, die hebben een vrijbrief om niet humaan te hoeven te zijn voor vluchtelingen natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:25 schreef Slayage het volgende:
Oproep tot etnische zuiveringen door de enige democratie in de regio
[ twitter ]
Klopt. En als je een patroon er in ontdekt dat een bepaalde user dat doet, dan gewoon die user blokkeren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:22 schreef Zoddie het volgende:
Al die twitter berichten hier.
Als ze nou eens van officiele bronnen kwamen of met interessante videos erbij dan ok.
Maar merendeel is twitter berichten van random personen..
"I heard that.."
"Israel said that.."
"Palestine may be..."
Zonder enige bronnen erbij.
Ze hadden moeten stoppen bij 900?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Een reactie was natuurlijk prima, ben niet rouwig over die minister die gedood is. Sowieso moet geprobeerd worden de gijzelaars terug te krijgen. Hele woontorens met de grond gelijkmaken is niet eens proberen een gepaste reactie terug te geven, dat is onschuldige burgers doden als lik op stuk. Sowieso is de vraag hoeveel eye-for-an-eye er nodig is. Volgens Israel zelf zijn er 1500 Hamas strijders gedood in Israel, dus dat zou dan al 1.5 keer zoveel zijn als er door de terroristen vermoord is. Israel had eindelijk de wereld achter zich, maar dat zal wel weer snel over zijn. Misschien is dat maar goed ook, want uiteindelijk moet de meeste verandering uit Israel zelf komen, terug naar een twee staten oplossing en levensvatbaarheid voor de zones die ze al vijftig jaar proberen uit te laten sterven.
Hoe kom je erbij dat er geen sprake van is? Er zijn al honderden burgers gedood, veel ervan kinderen. Is het okay als ze zeggen dat het niet de bedoeling is?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:30 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dus snap ik het probleem niet zo.
Zolang het doel is om Hamas te raken vind ik deze aanvallen gewoon geoorloofd
Dat verandert mocht Israël ineens burgers met opzet gaan doden maar daar is ondanks dat sommige media dit beeld proberen scheppen geen sprake van.
Ik heb het bekeken in 2x speed, vond het wel interessantquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:17 schreef PS. het volgende:
[..]
Je verwacht dat iemand hier een paar minuten duren video gaat kijken van minecraftbeelden, en een text to speech stem?
En dat moet dan ook serieus genomen worden of wat?
Na de oprichting van Israël is het meermaals door alle omringende moslimlanden aangevallen met als enige doel de complete vernietiging van het land. Dan kun je wel naar Israël wijzen of naar het feit dat er Joden op de Westelijke Jordaanoever wonen, maar daar ligt het probleem niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ook niet. Dit is bewust de hele geschiedenis van Israel en hun beleid van kolonisatie van Palestijnse gebieden wegpoetsen. Zoals ik al zei; beide partijen dragen hun verantwoordelijkheid hiervoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |