Wat een misplaatste naviteit. Deze beesten zijn gehersenspoeld door de islam en hamas, vernietiging van israel en alle joden wordt er met de paplepel ingeschoten. Ook al zou israel hen alles geven, niet meer zou straffen, zouden ze nog kiezen voor terrorisme. Daar is israel niet schuldig aanquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee. Niemand besluit zomaar eventjes "weet je wat? Ik wil terrorist worden, ipv bouwvakker/accountant!" Alles heeft een reden/oorzaak.
Ja, Isral kiest er doelbewust voor om dan ook burgerslachtoffers te maken. Scherp.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:26 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het is welbekend dat Hamas hun faciliteiten overal in Gaza verspreid, dus het is logisch dat er veel collateral damage is (zeker materieel & helaas ook in menselijke tol).
Helaas stond je niet op dat peace festival. Benieuwd of de hamas strijders je ook lieten lopen met je gematigde en genuanceerde toonquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ook niet. Dit is bewust de hele geschiedenis van Israel en hun beleid van kolonisatie van Palestijnse gebieden wegpoetsen. Zoals ik al zei; beide partijen dragen hun verantwoordelijkheid hiervoor.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:33 schreef HowardRoark het volgende:
En weet je waarom dit is? Deze kinderen zijn het slachtoffer van de noodzaak tot het uitschakelen van barbaars terrorisme.
🤝quote:
Ze zien ze eerder als staatsgevaarlijk. Vandaar ook de muren en het raketschild.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, Isral kiest er doelbewust voor om dan ook burgerslachtoffers te maken. Scherp.
Als ze zgn. het beste voor hebben met de gewone Palestijnse man. Hoe vaak hebben ze ze opgevangen of een lekkere rijsttafel of mixed grill voorgeschoteld? Of een dagje uit met het gezin om alles te vergeten? Nooi!
Het is duidelijk dat ze hen als ntermenschen zien. Die behandeling krijgen ze dus ook.
Je ogen moet vol zitten emt talkpoeder uit het oude oostblok wil je dat niet zien.
Het bestrijden van terrorisme is niet hetzelfde als terrorisme.quote:
Ergens moet je die vicieuze cirkel doorbreken. Ik acht Isral hier verantwoordelijker voor omdat ze in power zijn en de middelen hebben.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ze zien ze eerder als staatsgevaarlijk. Vandaar ook de muren en het raketschild.
En niet onterecht blijkt maar weer.
Onschuldigen die dood gaan is nooit “ok”quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat er geen sprake van is? Er zijn al honderden burgers gedood, veel ervan kinderen. Is het okay als ze zeggen dat het niet de bedoeling is?
Ja nee helemaal eens, voor het bestrijden van terrorisme is alles toegestaan, ook het opofferen van kinderen. Het is een heilige missie om de wereld een betere plek te maken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het bestrijden van terrorisme is niet hetzelfde als terrorisme.
Er is helemaal geen sprake van een vicieuze cirkel. Israel heeft zich altijd moeten wapenen tegen een haatreligie van dood en verderf.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ergens moet je die vicieuze cirkel doorbreken. Ik acht Isral hier verantwoordelijker voor omdat ze in power zijn en de middelen hebben.
Heerlijk simpele benadering van dit conflict. Ik raad je aan dit te lezen:quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Na de oprichting van Isral is het meermaals door alle omringende moslimlanden aangevallen met als enige doel de complete vernietiging van het land. Dan kun je wel naar Isral wijzen of naar het feit dat er Joden op de Westelijke Jordaanoever wonen, maar daar ligt het probleem niet.
Hier ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:43 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Onschuldigen die dood gaan is nooit “ok”
Waar het om gaat is over de intentie, en er is geen sprake van intentie om kinderen te doden, heb je bewijs van het tegendeel?
Ik heb het al vaker in dit topic gezegd, denk je dat als Isral bewust burgers zou doden het dodental nog steeds “maar” op 600+ (inclusief Hamasleden in Gaza zou liggen na 2 dagen bombarderen op een dichtbevolkte strook land? Ik weet dat je intelligenter bent dan dat
Dat heeft overigens ook niets te maken met erg vinden of niet, ik vind het altijd erg als mensen sterven en zeker in dit soort omstandigheden
Maar dat verandert niet dat we hier nog steeds duidelijk spreken over collateral damage, onvermijdelijk als je Hamas wilt raken terwijl zij zich verschuilen tussen onschuldigen
Je kan gerust vinden dat Isral niets zou moeten doen & die aanval zou moeten negeren, dat is een valide standpunt gezien de precaire situatie, maar dat maakt niet ineens dat er bewust kinderen worden gedood, dat is gewoon een leugen uit de koker van Hamas.
Op een gegeven moment verstoppen/concentreren alle belangrijke bobo's zich in het tunnelnetwerk en dat is dan het moment om ze daar allemaal op te zoeken en af te makenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:22 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Doei. De IDF heeft zojuist de minister van Economie van de terroristische organisatie Hamas vermoord.
Zojuist heeft een IDF-vliegtuig Jawad Abu Shamala, de minister van Economische Zaken van de terroristische organisatie Hamas, gedood.
klinkt leuk, maar de andere partij is gewoon niet gewillig. Die gaan lekker door met terroriseren als je ze de kans laat. Keer op keer zijn vredesbesprekingen stukgelopen op onwil van palestijnen. Keer op keer zijn staakt het vuren geschonden door raketten af te schieten op burgerdoelen. Hamas wil niet onderhandelen, Hamas wil genocide van alle joden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ergens moet je die vicieuze cirkel doorbreken. Ik acht Isral hier verantwoordelijker voor omdat ze in power zijn en de middelen hebben.
Het staat je nog altijd vrij de eerdere vraag te beantwoorden: Hoe vind jij dat Isral dan had moeten reageren op de terroristische slachtpartijen van afgelopen weekend? Je bekritiseert van alles, maar komt niet met een alternatief.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja nee helemaal eens, voor het bestrijden van terrorisme is alles toegestaan, ook het opofferen van kinderen. Het is een heilige missie om de wereld een betere plek te maken.
Lastig om deals te sluiten met een partij die op je vernietiging uit is idd.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 15:45 schreef Bensel het volgende:
[..]
klinkt leuk, maar de andere partij is gewoon niet gewillig. Die gaan lekker door met terroriseren als je ze de kans laat. Keer op keer zijn vredesbesprekingen stukgelopen op onwil van palestijnen. Keer op keer zijn staakt het vuren geschonden door raketten af te schieten op burgerdoelen. Hamas wil niet onderhandelen, Hamas wil genocide van alle joden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |