https://www.vandaaginside.nl/quote:De nieuwe talkshow van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp heeft een naam. De dagelijkse uitzending gaat VI Vandaag heten. Zoals bekend wordt het praatprogramma vanaf januari 2022 bij SBS 6 uitgezonden.
Het tijdstip staat ook vast. De aanvang van VI Vandaag dat van maandag tot en met vrijdag is, wordt 21.30 uur en zal een uur duren. Achter de schermen wordt druk gewerkt aan een extra gast dagelijks aan tafel. Het is de bedoeling dat er een poule komt van gasten die rouleren aan tafel. De namen van Merel Westrik, Leonie ter Braak, Henk Westbroek en Özcan Akyol worden genoemd.
De afgelopen zomer was het trio al dagelijks te zien in De Oranjezomer. Dat programma bleek een succes met gemiddeld zo’n 800.000 kijkers. Daarop ontstond het idee van Talpa, waar Veronica en SBS 6 onder vallen, om de heren toch dagelijks aan tafel te krijgen in plaats van, zoals nu, tweemaal per week: maandag- en vrijdagavond.
Johan Derksen wilde na dit seizoen sowieso stoppen met Veronica Inside in de huidige vorm. ‘De Snor’ was het zat om ‘alleen maar over voetbal te praten’. Nu ze alle drie door willen met een dagelijkse show tekenden zij bij voor nog twee jaar.
Ongehoord Nederland is er extreem links bij.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:51 schreef de_boswachter het volgende:
Prachtige aflevering met een messcherpe JD.
Je snapt het niet Tong. Die ene uitspraak was heel ongelukkig maar zijn brede verhaal was dat Israël dit deels ook aan zichzelf te danken heeft in hoe ze Palestijnen hebben behandeld. Dit is juist genuanceerd en absoluut niet (extreem) rechts. Als je puur naar die uitspraak kijkt lijkt het wel antisemitisch maar ik geloof niet dat dat zo bedoeld was.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
GenuanceerdHij vindt dat de joden dit als koekje van eigen deeg moeten slikken.
Hij had het niet over Israël. Hij sprak over joden. Antisemistischer kun je niet zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:55 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Je snapt het niet Tong. Die ene uitspraak was heel ongelukkig maar zijn brede verhaal was dat Israël dit deels ook aan zichzelf te danken heeft in hoe ze Palestijnen hebben behandeld. Dit is juist genuanceerd en absoluut niet (extreem) rechts. Als je puur naar die uitspraak kijkt lijkt het wel antisemitisch maar ik geloof niet dat dat zo bedoeld was.
In die ene uitspraak voor het begin van de uitzending leek dat niet zo maar in de uitzending wordt het duidelijk dat hij Israël bedoelde. Het gaat ook over het conflict tussen Israël en Palestina dus het zou raar zijn als hij de joden in het algemeen bedoelt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij had het niet over Israël. Hij sprak over joden. Antisemistischer kun je niet zijn.
Johan wist het prime te verwoorden ja.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:51 schreef de_boswachter het volgende:
Prachtige aflevering met een messcherpe JD.
Precies.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:55 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Je snapt het niet Tong. Die ene uitspraak was heel ongelukkig maar zijn brede verhaal was dat Israël dit deels ook aan zichzelf te danken heeft in hoe ze Palestijnen hebben behandeld. Dit is juist genuanceerd en absoluut niet (extreem) rechts. Als je puur naar die uitspraak kijkt lijkt het wel antisemitisch maar ik geloof niet dat dat zo bedoeld was.
Dat de joden niet moeten zeuren ? Dat ze zelf ook krijgsgevangen hebben verkracht ?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:10 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Johan wist het prime te verwoorden ja.
Maar die zullen toch wel voor Israël zijn? Dus Johan is anti-fascistquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 12:10 schreef tong80 het volgende:
Zo weer genieten van de fascisten van Ongehoord Nederland. Is Johan nog geen erelid ?
En Greta Duisenbergquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:49 schreef DrDentz het volgende:
Ze moeten Frits Barend maar weer eens uitnodigen
Leeft die oude heks ook nog? Nog niet op een landmijn gestapt..quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 13:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En Greta Duisenberg![]()
Dat is pas tv![]()
Precies.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:10 schreef timmmmm het volgende:
Waar hij de joden zegt bedoelt hij Israël. Maar ik kan me voorstellen dat 'de joden' zich dan toch beledigd voelen
Bij Johan moet je inderdaad oppassen met z'n uitspraken interpreteren in de meest kwade zin. Dat is al meerdere keren gebleken. Bijvoorbeeld toen hij het woord "liquideren" gebruikte bij Baudet, waarbij het verweer is dat hij dat woord ook al jaren gebruikt bij voetbaldirecteurs als synoniem voor "op straat zetten", ook al wordt betwist of dit correct Nederlands is. Een taalkundige uitleg is niet altijd de enige juiste. In dit geval ziet hij Israel gewoon als "joden", en als hij in die context iets negatiefs zegt over Israel, is dat niet per se antisemitisch.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:08 schreef NY_Giant het volgende:
Bij Derksen moeten we ook niet vergeten dat hij wél rap van tong is, maar níet per se eloquent. Hij is vaak best onhandig met taal, waardoor woorden soms anders uit zijn mond komen dan hij bedoelt. Als je het hebt over 'de Joden' dan is dat gewoon niet handig door alle gevoeligheid die daar aan kleeft. Maar in diezelfde zin noemde hij ook 'de Palestijnen'. Het is gewoon wat simplistisch taalgebruik, maar wat mij betreft niet antisemitisch. Aan die ene zin in dat stukje vóór de uitzending zou ik dan ook niet al te veel waarde hechten.
Dat neem overigens niet weg dat ik Derksen geen al te sterke indruk vond maken in de uitzending. De heren hebben eigenlijk gewoon te weinig kennis van dit soort grote onderwerpen (net als Oekraïne). En Özcan hield zich ook wel erg op de vlakte. Wellicht dat het met Cobelens erbij vanavond een betere uitzending oplevert die wat meer in balans is.
Stel je wat aan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 10:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij had het niet over Israël. Hij sprak over joden. Antisemistischer kun je niet zijn.
Die voelen zich altijd beledigd.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 14:10 schreef timmmmm het volgende:
Waar hij de joden zegt bedoelt hij Israël. Maar ik kan me voorstellen dat 'de joden' zich dan toch beledigd voelen
Geef eens voorbeelden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:34 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Die voelen zich altijd beledigd.
Hij is precies de rechtse reactionair waar-ie in de jaren 70 tegen in opstand kwam. Met een grote bek kun je ver komen. Schrijven kon ie ook niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:42 schreef Mortaxx het volgende:
Dan lijkt Johan toch wat meer op z'n vader dan hij zelf leuk vindt
We vragen het aan Raymond Mensquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goh nee toch.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 18:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
2E kamer is over de zeik![]()
![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)n-moet-excuses-maken
Iedereen in die semi-zandbak schijnt dat vergeten te zijn.quote:Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet
Nou ja, dat was enkele dagen geleden. Dit was een reactie na een naar eigen zeggen genadeloze aanval op oa burgerdoelen door Israël. Hoeveel mensen waarvan ze elektriciteit en water afgesloten hebben zijn terrorist, hoeveel mensen waar ze bommen op gooien hebben Joden vermoord?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 19:53 schreef Gehrman het volgende:
Gewoon een mokerdomme reactie nadat er 260 jongeren op ISIS style zijn afgeslacht.
Die is niet zo naiefquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:51 schreef StephanL het volgende:
Cobelens is een prima vent om dit de duiden
Naar Bonaire gaat veel meer geld dan di 51 miljoen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:31 schreef 3rr0r het volgende:
51 miljoen van NL naar de Palestijnen, naast de honderden miljoenen die via Europa gaan. En in eigen koninkrijk zoals Bonaire & co leven mensen in armoede, lekker dan
Ja hoeveel dan? En dan alsnog, als in je eigen koninkrijk de boel niet op orde is, moet je niet Sinterklaas gaan spelen in zo'n regio als daar vanuit Europa al honderden miljoenen heen gaan. Dan moet je de eilanden steunen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Naar Bonaire gaat veel meer geld dan di 51 miljoen?
200+quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:45 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ja hoeveel dan? En dan alsnog, als in je eigen koninkrijk de boel niet op orde is, moet je niet Sinterklaas gaan spelen in zo'n regio als daar vanuit Europa al honderden miljoenen heen gaan. Dan moet je de eilanden steunen.
Dat moet je zelf weten. Als ik met feiten kom en jij in plaats van je enigszins in de zaak te verdiepen enkel stelt dat het je sterk lijkt, houdt het wel een beetje op.quote:
Je kan ook een bron plaatsen bij je stelling dat Bonaire 200+ miljoen per jaar krijgt van Nederland. Ik vind het nergens terug iig.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 23:22 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten. Als ik met feiten kom en jij in plaats van je enigszins in de zaak te verdiepen enkel stelt dat het je sterk lijkt, houdt het wel een beetje op.
De interesse moet wel van twee kanten komen, dan kan je niet aankomen met dat lijkt me sterk terwijl je het niet weet. Zorg dan dat je het wel weet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |