In dat geval mogen ze in Monaco dan wel wat spijkers op de baan gooien...quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:08 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Ik zou de kans dat ze zo hopen een saaie zandbak race kunstmatig nog een beetje spannend te maken ook niet helemaal uitsluiten
Nope: max 20 ronden voor nieuwe banden en max 22 voor gebruikte. En alsnog 3 verplichte pitstops: https://www.formula1.com/(...)MqSUj47dv4knawg.htmlquote:Op zondag 8 oktober 2023 13:40 schreef Zorro het volgende:
Ik vermoed eerder dat Pirelli iets zegt als dat de banden 20 ronden veilig zijn en dat de FIA zegt: Dan bouwen we wat zekerheid in en gaan we uit van 15 ronden.
En dan haal je het niet met 2 stops.
Ridicuul. Inpakken en wegwezen daar.quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope: max 20 ronden voor nieuwe banden en max 22 voor gebruikte. En alsnog 3 verplichte pitstops: https://www.formula1.com/(...)MqSUj47dv4knawg.html
wat een clusterfuck weer. als het in 2021 al speelde en nu nog niet opgelost hebben, weg met die baan.quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kennelijk was/is een verplichte 3-stopper hoewel een 2-stopper voldoende zou zijn het plan omdat het anders te druk wordt in de pitstraat: https://racingnews365.nl/(...)egelen-voor-gp-qatar
![]()
![]()
![]()
Owh, en geen extra bandensets ondanks de mogelijk verplichte 3-stopper omdat Pirelli niet op zo'n korte termijn genoeg banden kan leveren daarvoor
Onder deze omstandigheden moet je helemaal geen wedstrijd willen houden. Dan wordt het een kermisnummer.quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kennelijk was/is een verplichte 3-stopper hoewel een 2-stopper voldoende zou zijn het plan omdat het anders te druk wordt in de pitstraat: https://racingnews365.nl/(...)egelen-voor-gp-qatar
![]()
![]()
![]()
Owh, en geen extra bandensets ondanks de mogelijk verplichte 3-stopper omdat Pirelli niet op zo'n korte termijn genoeg banden kan leveren daarvoor
Dat gaat nooit gebeuren natuurlijk.quote:
Vind ik een beetje overdreven, hoor.quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onder deze omstandigheden moet je helemaal geen wedstrijd willen houden. Dan wordt het een kermisnummer.
Lekker afgelasten.
Want? F1 is een teamsport, strategie een belangrijk onderdeel. Dat sloop je er helemaal uit met een limiet van 18 rondjes op een band.quote:
quote:
Nog minder rondenquote:
Jij kijkt vanavond dus niet meequote:Op zondag 8 oktober 2023 14:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want? F1 is een teamsport, strategie een belangrijk onderdeel. Dat sloop je er helemaal uit met een limiet van 18 rondjes op een band.
Gewoon competitievervalsing, regels veranderen tijdens het spel.
Hoezo? We willen een race zien, mensen zijn er naartoe gekomen, het hele circus is afgereisd inclusief de toeschouwers. Ik heb er zin in!quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onder deze omstandigheden moet je helemaal geen wedstrijd willen houden. Dan wordt het een kermisnummer.
Lekker afgelasten.
quote:
Dit is gewoon een farce.quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Kennelijk is het anders onveilig.
19 ronden met .. 8 ronden SC ??quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nog minder ronden
Gisteren was de sprint(race) trouwens 19 ronden. Tijdens dat onderzoek ná de sprint(race) moet Pirelli wel flink beroerde banden hebben aangetroffen.
Want zelfs black flaggedals men zich er niet aan houdt.
Strollquote:Op zondag 8 oktober 2023 14:40 schreef Sked het volgende:
Wie oh wie gaat er zo dom zijn om te lang door te rijden?
Ferrari.quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:40 schreef Sked het volgende:
Mercedes want track position is belangrijkquote:Op zondag 8 oktober 2023 14:40 schreef Sked het volgende:
Of nog meer pitstops dan 3. I.v.m. het feit dat de teams geen extra bandensets krijgen omdat Pirelli die niet voorhanden heeft in combi met het max aanral rondjes per band + black flagged worden indien je je daar niet aan houdt. Wordt wellicht nog een leuke puzzel.quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:28 schreef Nattekat het volgende:
Max 18 ronden op een race van 57 ronden. Dat is dus 0-17, 18-35, 36-53, 53-57. Een hele kromme verdeling die tenminste nog de deur open houdt voor een beetje strategie. Maar in de praktijk zal het wel 0-14, 15-29, 30-44, 44-57 oid worden.
Er moet een reden zijn dat ze het max aantal rondjes wat gisteren het plan was (20 voor nieuwe banden en 22 voor gebruikte) omlaag geschroefd hebben lijkt me?quote:
Schema met wie wat heeft zou mooi zijn nuquote:Op zondag 8 oktober 2023 14:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of nog meer pitstops dan 3. I.v.m. het feit dat de teams geen extra vandensets krijgen omdat Pirelli die niet voorhanden heeft in combi met het max aanral rondjes per band + black flagged worden indien je je daar niet aan houdt. Wordt wellicht nog een leuke puzzel.
Die is al gepubliceerdquote:Op zondag 8 oktober 2023 14:45 schreef greysbones het volgende:
[..]
Schema met wie wat heeft zou mooi zijn nu
Verwacht dat die softs het geen 18 ronden volhouden op racepace en volle tanks
Black flag is toch disqualiquote:Op zondag 8 oktober 2023 14:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Mercedes want track position is belangrijk
Yups. Als ze dat doen (wie dan ook) is het meteen einde race.quote:
Mag niet. Krijgen ze een zwarte vlag.quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:48 schreef JopJuh het volgende:
Bij pitstop 3 gewoon de hards van 1e stint er weer op zetten
Of je gaat bij een sc meteen naar binnen das de enige optie danquote:Op zondag 8 oktober 2023 14:51 schreef JopJuh het volgende:
Niemand heeft 3 sets hard/medium nieuw dus gaat sowieso onmogelijk worden zo.
Bij lange SC krijg je dus ook opeens stops omdat het moet, ben je fucked en sta je gelijk achteraan.
Of de circuitontwerper of de circuitbouwer of de FIA. Of alle voornoemdenquote:
De logica dat een gebruikte band 22 rondes mee mag en een nieuwe maar 20 rondes mee mag ontgaat me. Nieuw=beter=gaat langer mee? Nee?quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er moet een reden zijn dat ze het max aantal rondjes wat gisteren het plan was (20 voor nieuwe banden en 22 voor gebruikte) omlaag geschroefd hebben lijkt me?
Die logica ontgaat me ookquote:Op zondag 8 oktober 2023 14:52 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
De logica dat een gebruikte band 22 rondes mee mag en een nieuwe maar 20 rondes mee mag ontgaat me. Nieuw=beter=gaat langer mee? Nee?
Iedereen is af, behalve de teams en coureursquote:Op zondag 8 oktober 2023 14:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of de circuitontwerper of de circuitbouwer of de FIA. Of alle voornoemden
Ik vind weggaan uit Qatar wel een goed begin.quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of de circuitontwerper of de circuitbouwer of de FIA. Of alle voornoemden
Ze mogen ook op gebruikte banden rijden hoorquote:Op zondag 8 oktober 2023 14:51 schreef JopJuh het volgende:
Niemand heeft 3 sets hard/medium nieuw dus gaat sowieso onmogelijk worden zo.
Bij lange SC krijg je dus ook opeens stops omdat het moet, ben je fucked en sta je gelijk achteraan.
Eindverantwoordelijke FIA is al jaren af maar het gaat allemaal gewoon door.quote:
Er zullen vast teams zijn die niet genoeg nieuwe sets hebbenquote:Op zondag 8 oktober 2023 14:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze mogen ook op gebruikte banden rijden hoor![]()
Wel ook een maximum aantal rondjes. Daarom zei ik dat het nog een heel gepuzzel wordt en er wellicht ook wel meer dan 3 pitstops gemaakt worden.
Kennelijk. Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee. Misschien iemand anders hier welquote:Op zondag 8 oktober 2023 14:52 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
De logica dat een gebruikte band 22 rondes mee mag en een nieuwe maar 20 rondes mee mag ontgaat me. Nieuw=beter=gaat langer mee? Nee?
Pirelli heeft reeds een overzicht gepubliceerd, maar ik heb het zo niet voorhanden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:53 schreef Faraday01 het volgende:
Hoeveel sets nieuwe banden heeft iedereen nog?
Niemand denk ik. Maar ze mogen ook gewoon gebruikte er onder schroevenquote:Op zondag 8 oktober 2023 14:54 schreef greysbones het volgende:
[..]
Er zullen vast teams zijn die niet genoeg nieuwe sets hebben
Als dit klopt gaan de meeste coureurs 2 stints op gebruikte banden moeten rijdenquote:Op zondag 8 oktober 2023 14:57 schreef greysbones het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan deze vinden
Of hij klopt
Geen idee
Zal om de totale aantal ronden gaan (sessies tesamen), en dan heeft de band een beetje kunnen uitrusten na de zware inspanning van gisteren/eergisteren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:52 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
En dus wordt het puzzelen + wellicht meer stops dan 3quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als dit klopt gaan de meeste coureurs 2 stints op gebruikte banden moeten rijden
Plus inlap en outlap voor de gebruikte bandjes.quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze mogen ook op gebruikte banden rijden hoor![]()
Wel ook een maximum aantal rondjes. Daarom zei ik dat het nog een heel gepuzzel wordt en er wellicht ook wel meer dan 3 pitstops gemaakt worden.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Plus inlap en outlap voor de gebruikte bandjes.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dus wordt het puzzelen + wellicht meer stops dan 3
En zijn er ook wat mazzelaars verder achterin het veld.
Kan nog best leuk worden![]()
Ja, vermoeiende race.quote:
Het gaat inderdaad om alle sessies tesamen. Maar ik zie niet hoe de structuur van de band weer heel wordt door wat rusten. Tegelijkertijd heb ik nou ook weer niet zoveel technische kennis over banden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zal om de totale aantal ronden gaan (sessies tesamen), en dan heeft de band een beetje kunnen uitrusten na de zware inspanning van gisteren/eergisteren.
Plusquote:Op zondag 8 oktober 2023 15:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad om alle sessies tesamen. Maar ik zie niet hoe de structuur van de band weer heel wordt door wat rusten. Tegelijkertijd heb ik nou ook weer niet zoveel technische kennis over banden.
Beetje rubber van de baan halen met stoffer en blik en dan secondenlijm.quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad om alle sessies tesamen. Maar ik zie niet hoe de structuur van de band weer heel wordt door wat rusten. Tegelijkertijd heb ik nou ook weer niet zoveel technische kennis over banden.
Niet in het artikel van gisteren (toen het nog 20/22 rondes was): https://www.formula1.com/(...)MqSUj47dv4knawg.htmlquote:Op zondag 8 oktober 2023 15:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Maken ze zelfs geen onderscheid is type van de band?
Ook niet wat ik nu zo lees van de FIAquote:Op zondag 8 oktober 2023 15:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet in het artikel van gisteren (toen het nog 20/22 rondes was)
Heb je een linkje? Ik zie nu niks bij decision documents, maar wellicht moet ik het elders zoekenquote:Op zondag 8 oktober 2023 15:08 schreef greysbones het volgende:
[..]
Ook niet wat ik nu zo lees van de FIA
Een aantal coureurs zijn fucked, een aantal hebben relatief mazzelquote:
Ik heb er zin in!quote:Op zondag 8 oktober 2023 15:21 schreef TweedeKlum het volgende:
Minimaal 60 pitstops dus, wat een shitshow gaat dit worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |