Goede reden om als de wiedeweerga daar te solliciterentoch?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 16:15 schreef halfway het volgende:
Dus een parttime kutje harkt gewoon een modaaltje binnen?
Klopt inderdaad en die uren worden voor zover ik weet niet uitbetaald.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 15:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat vinden ze zelf ook want ze moeten ook 's avonds oudergesprekken voeren.
Buiten de schooltijden om hè. Besef!
quote:Salaris conform CAO PO (minimaal ¤3001,- en maximaal ¤4573,-)
De meeste kinderen krijgen als ze naar de middelbare school gaan een nieuwe en goede fiets van hun ouders.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zie hier ook wel van die gastjes fietsen op fatbikes waarvan ik denk: waar betalen ze dat van? Die zijn net droog achter de oren.
Valt wel tegen, hoor. oudergesprekken, huiswerk checken, enz. Als die shit moet buiten werktijd en die uren worden niet betaald.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 16:21 schreef ZanneG het volgende:
Een salaris van bijna 6000 per maand en om de haverklap vakantie hebben en dan hebben leraren nog steeds van alles te klagen.
Ze zijn nogal verwend.
Dus, het is beter als ze in het klaslokaal blijven en ook de ontwikkeling van de andere leerlingen om zeep helpen door hun gedrag? Of, hoe zou jij het oplossen als een leerling aan een stuk door de les zit te verzieken?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 16:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is wel een heel wereldvreemde post, net alsof kinderen dit uberhaupt overzien, zeker kinderen met een laag IQ of uit een gezin waar alles mis is. Verantwoordelijkheid voor je eigen toekomst. Als dit het beleid zou zijn zouden bepaalde figuren zoveel mogelijk herrie maken in de les zodat ze niet meer naar de les hoeven te gaan. Veel ouders geven ook geen fuck. Nou dan gaan ze nooit meer naar de les, hou ze dan maar tegen om de criminaliteit in te gaan.
Want, dat zit niet in die 5800 inbegrepen?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:06 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Valt wel tegen, hoor. oudergesprekken, huiswerk checken, enz. Als die shit moet buiten werktijd en die uren worden niet betaald.
Ik ging ook even googlen, veel staat geen salaris indicatie bij.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:04 schreef -XOR- het volgende:
basisschoolleerkrachten die 70K per jaar binnenharken, ik geloof dat niet.
Ik heb echt geen fiets van 1100 euro gehad hoor toen ik naar de middelbare ging. Dat was toen gewoon een 'goede 2e hands fiets' van toen misschien 100 gulden of zo in de jaren 90. Fietsen van 1100 euro worden alleen maar gesloopt in het fietsenhok van een school.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:04 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
De meeste kinderen krijgen als ze naar de middelbare school gaan een nieuwe en goede fiets van hun ouders.
Fatbikes beginnen zo rond de 1100 euro.
Voor een goede nieuwe fiets zit je ook al gauw tegen zo'n bedrag aan.
Net hoe het bekijkt. Als je met alle gewerkte avonduren nog steeds dezelfde 5800 bruto krijgt, is het ineens wel karig met een werkweek van 60-80 uur.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Want, dat zit niet in die 5800 inbegrepen?
Van mij part plaatsen ze dit soort gevallen in aparte kleine klassen, nog tot vlak voor het avondeten op school, want het is geen reward om vervelend te zijn. Willen de ouders niet meewerken? Korten op uitkering en toeslagen.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, het is beter als ze in het klaslokaal blijven en ook de ontwikkeling van de andere leerlingen om zeep helpen door hun gedrag? Of, hoe zou jij het oplossen als een leerling aan een stuk door de les zit te verzieken?
Die 3500 lijkt me op basis van 32 uur per week.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ging ook even googlen, veel staat geen salaris indicatie bij.
3500 bruto per maand voor 20 uur per week, middenbouw leraar
https://www.werkzoeken.nl(...)source=1&position=15
3000-4500 bruto per week groep 7
https://nl.indeed.com/job(...)vjk=870e135885e4a1ea
Dit is wat websites zeggen die salaris data verzamelen:
3000-6000 bruto
https://www.jobted.nl/salaris/leraar-basisonderwijs
3000-5000 bruto
https://swung.nl/nieuws/wat-verdient-een-leraar-basisonderwijs/
3500-4000 bruto in veel vacatures (dan vaak beginnend neem ik aan)
https://nl.indeed.com/career/leerkracht-basisonderwijs/salaries
Er staat 20 uur in de vacature zelf...quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:16 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die 3500 lijkt me op basis van 32 uur per week.
Is ook niet zo natuurlijk. Ze rekenen dan doorgaans met de hele schaal en nemen daar het hoogste bedrag van, wat meestal een directeur is met 15+ jaren dienst ofzo.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:04 schreef -XOR- het volgende:
basisschoolleerkrachten die 70K per jaar binnenharken, ik geloof dat niet.
Hier dezelfde maar daar staat parttime/full timequote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Er staat 20 uur in de vacature zelf...
Hoe de Telegraaf er op komt? Nou simpel. Het is de Telegraaf..quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:25 schreef Janneke141 het volgende:
Voor leraren zijn er drie salarisschalen, met elk 12 treden. Van die in totaal 36 treden zit er precies één boven de 5800 euro per maand. Dus hoe de Telegraaf bij een gemiddelde van 5800 komt is me echt een raadsel.
Maar dat maakt natuurlijk weinig uit als we weer een topic lekker willen losgaan op ondankbare leraren die kapitalen verdienen en ook nog eens altijd vakantie hebben.
Het genoemde bedrag in een vacature is altijd gebaseerd op een fulltime dienstverband. 3500 euro voor een leraar die net van school af komt vind ik vrij royaal. Maar de vacature is niet duidelijk, er staat junior/medior/senior in, dus waar is dat salaris nu voor?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hier dezelfde maar daar staat parttime/full time
De 5800 klopt inderdaad van geen kanten. Maar dat neemt niet weg dat docenten een prima salaris hebben.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:25 schreef Janneke141 het volgende:
Voor leraren zijn er drie salarisschalen, met elk 12 treden. Van die in totaal 36 treden zit er precies één boven de 5800 euro per maand. Dus hoe de Telegraaf bij een gemiddelde van 5800 komt is me echt een raadsel.
Maar dat maakt natuurlijk weinig uit als we weer een topic lekker willen losgaan op ondankbare leraren die kapitalen verdienen en ook nog eens altijd vakantie hebben.
Even inlijsten dezequote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een leraar basisonderwijs kan al 2.053 netto binnen harken. En dan heb je het dus over het basisonderwijs. In het primair onderwijs is het tussen de ¤ 3.800 en ¤ 7.900 per maand .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |