Ook hier geef je weer zelf het antwoord: wat de ECB (in casu Lagarde) beleidsmatig uitvoeren, staat haaks op de uitspraken van Knot. Waarmee mijn wantrouwen jegens bankiers weer eens wordt gestimuleerd.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 13:24 schreef Beldewouten het volgende:
k doel meer op een uitspraak nu zoals bijvoorbeeld "We verwachten niet dat de rente de komende twee jaar zal dalen". Dat lijkt me een uitspraak waar ze op directieniveau bij de ECB het wel over hebben, om daar een realistische verwachting over voor het voetlicht te brengen voordat Lagarde daadwerkelijk het besluit bekend maakt.
Op het gebied van het rentebeleid (en daar hebben we het hier toch over) van de afgelopen jaren klopt dat gewoon niet. Knot waarschuwde vooraf steeds voor verhogingen van de ECB rente en vervolgens gebeurde het ook. Als het over rentebeleid gaat staan zijn uitspraken daarover niet haaks op die van Lagarde.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 16:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Ook hier geef je weer zelf het antwoord: wat de ECB (in casu Lagarde) beleidsmatig uitvoeren, staat haaks op de uitspraken van Knot. Waarmee mijn wantrouwen jegens bankiers weer eens wordt gestimuleerd.
Kan je volgens mij niet zien. Ik heb ook een spaarrekening waar ik maandelijks rente krijg. Dit verschilt per bank.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:15 schreef Belegger9 het volgende:
Weet iemand waar je de tot nu toe opgebouwde rente op raisin bij een spaarrekening kunt zien? Ik weet dat deze elk kwartaal bijgeschreven wordt (in mijn geval bij de betreffende rekening) maar ik zou tussentijds ook willen zien hoeveel ik opgebouwd heb.
Haha, ik ook!quote:Op maandag 16 oktober 2023 21:05 schreef blomke het volgende:
Vandaag via Raisin een spaardeposito bij Klarna geopend. 4,17%
Ik heb er een paar lopen, maar ben toch overgeschakeld naar deposito's met euro garantie ipv kronen. Ik las ergens dat de kans bestaat dat de centrale bank van Zweden het saldo via cheque uitbetaald. Je loopt dan zowel valuta risico als op kosten om de cheque te wisselen naar euro via bv. GWKquote:Op maandag 16 oktober 2023 21:05 schreef blomke het volgende:
Hm bijzonder. De tekst in het engels en in het zweeds lijkt niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik heb er een paar lopen, maar ben toch overgeschakeld naar deposito's met euro garantie ipv kronen. Ik las ergens dat de kans bestaat dat de centrale bank van Zweden het saldo via cheque uitbetaald. Je loopt dan zowel valuta risico als kosten om om te wisselen naar euro via bv. GWK
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The compensation is paid out by a transfer to an account or you may receive a payment notice. If you live abroad, you will receive a check instead.
Open ik zo'n rekening via Raisin?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:04 schreef KrekelJapie het volgende:
CKV heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 2,80% p.j. naar 3,05% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op dinsdag 17 oktober om 12 uur 's middags.
Zonde, zou een zeer goede toevoeging zijn. Vind het persoonlijk fijn tussentijds inzage te hebben.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:28 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Kan je volgens mij niet zien. Ik heb ook een spaarrekening waar ik maandelijks rente krijg. Dit verschilt per bank.
Klarna gaat zijn rente op depostio (1 jaar) verlagen. Als het je nog lukt om voor 20-10-2023 te openen, kom je nog voor de 4,17% in aanmerking. Na 20-10-2023 daalt de rente naar 3,96%quote:Op maandag 16 oktober 2023 21:05 schreef blomke het volgende:
nee, alleen praktisch en financiele bezwaren.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 20:24 schreef investeerdertje het volgende:
Heeft niemand hier ethische bezwaren tegen Klarna?
Is al vastgelegd.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:38 schreef Essebes het volgende:
[..]
Klarna gaat zijn rente op depostio (1 jaar) verlagen. Als het je nog lukt om voor 20-10-2023 te openen, kom je nog voor de 4,17% in aanmerking. Na 20-10-2023 daalt de rente naar 3,96%
Eeeeh....vind jij je de aangewezen persoon om dat ter discussie te stellen?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 20:24 schreef investeerdertje het volgende:
En wat zou dat ethisch bezwaar dan moeten zijn? 🧐quote:Op woensdag 18 oktober 2023 20:24 schreef investeerdertje het volgende:
Bv. Omdat ze leven van de klanten van webwinkels die producten die ze kopen met uitgestelde betaling niet kunnen betalen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:36 schreef Essebes het volgende:
[..]
En wat zou dat ethisch bezwaar dan moeten zijn? 🧐
Dus iedereen die Klarna gebruikt doet dat omdat ze het niet in eens kunnen betalen?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:42 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Bv. Omdat ze leven van de klanten van webwinkels die producten die ze kopen met uitgestelde betaling niet kunnen betalen.
Dat zeg ik niet, maar ze hebben het meeste profijt bij de klanten die niet alles gelijk terugbetalen en kosten in rekening kunnen brengen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:46 schreef Essebes het volgende:
Dus iedereen die Klarna gebruikt doet dat omdat ze het niet in eens kunnen betalen?
Maar dat doet de Wehkamp ook. (alleen hebben die (nog) geen bank die zich op deze markt begeeft (toch?). (Beetje flauw argument, weet het). Ik spaar ook bij de Leaseplanbank, terwijl ik geen auto heb.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:47 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar ze hebben het meeste profijt bij de klanten die niet alles gelijk terugbetalen en kosten in rekening kunnen brengen.
Voor mij persoonlijk ook niet,maar ken wel de ethische bezwaren die er leven.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:52 schreef Essebes het volgende:
Samenvatting: ik vind dit nu (nog) geen element om mee te nemen in mijn beslissing waar ik spaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |