SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw deel, nieuwe kansen! Misschien kunnen we de wie loopt waar weer leven inblazen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Wacht even. Je loopt de halve en een week later de hele. Dat is toch niet verstandig?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 10:45 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik had echt de pest in toen ik startte. Het parkeren was namelijk een drama en ik kwam maar echt net op tijd, had ook niet goed meer kunnen eten voor de start (wat zich nekte rond 17/18km). Toen idd ook 20 minuten in het startvak gestaan met slechte Nederlandse muziek. Ik vond het eigenlijk wel een oppepper om je tegen te komen, want ik zat in mijn gesloten grumpy zone en kreeg daarna weer een beetje moed.
Ik vond het parcours ook krap, vooral over de fiets/wandelpaden langs de singels en de kasseien vlak voor de finish/eerste draaipunt. Hoorde de nummer 1 op de HM, Vincent Kibet, daar ook al over. Die zag ik trouwens finishen met een spectaculair onthaal toen ik net mijn eerste rondje gedaan had![]()
Het publiek vond ik sowieso wel heel lief. Aanmoedigend, met tuinslangen water spuitend, particulieren die ook sponzen aanboden en 1 vrouw was mijn absolute heldin: die stond op 17/18km met ontbijtkoek terwijl ik last had van een hongerklop! Echt precies op het juiste moment!
Het belangrijkste is dat ik hem stabiel heb gelopen. Wilde mezelf niet stuklopen vanwege de marathon van Eindhoven die eraan zit te komen. En het was meteen een test voor mijn schoenen (ik droeg HOKA Rincon3s met 800km op de teller en ik denk dat ze voor een marathon door hun demping heen zijn).
Zie trouwens net dat een gratis foto en filmpje te vinden is bij je resultaten, al vind ik de kwaliteit niet zo.![]()
Ze heeft al 40+ HM races gelopen toch? Just another sunday dusquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 20:39 schreef Nober het volgende:
[..]
Wacht even. Je loopt de halve en een week later de hele. Dat is toch niet verstandig?![]()
![]()
Voor wyccie en Semtex gelden de hardloopwetten niet zoals voor de rest van ons ;PIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik loop nog steeds moeilijk door de huiskamer van de krampen en verzuring
Moet er niet aan denken dat er zondag een marathon op het programma staatCuz I'm Mr. Brightside![]()
Ik denk dat als jij een week voor de hele een halve op het programma had staan, dat je de halve dan wel op een mindere intensiteit zou lopenquote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik loop nog steeds moeilijk door de huiskamer van de krampen en verzuring
Moet er niet aan denken dat er zondag een marathon op het programma staat(En misschien die hele ook wel)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Nu een klein jaar gestopt met voetbal (na ruim 25 jaar) en ik denk er al een tijdje aan om bij een verengiging te gaan lopen. Ik loop nu zelf (te) sporadisch hard en wil het graag gewoon frequenter en met meer stok achter de deur gaan oppakken. Zoals jullie (of sommigen) weten loop ik al zo'n 11-12 jaar hard en heb ik inmiddels diverse HM en Marathons gelopen, maar telkens met enorme pieken en diepe dalen qua frequentie en intensiviteit.
Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden bij een dergelijke stap?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nope, verstandige keuze. Het helpt mij consistent te trainen. Je moet even uitvogelen bij welke groep je het beste past, maar dat weten zij wel.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Nu een klein jaar gestopt met voetbal (na ruim 25 jaar) en ik denk er al een tijdje aan om bij een verengiging te gaan lopen. Ik loop nu zelf (te) sporadisch hard en wil het graag gewoon frequenter en met meer stok achter de deur gaan oppakken. Zoals jullie (of sommigen) weten loop ik al zo'n 11-12 jaar hard en heb ik inmiddels diverse HM en Marathons gelopen, maar telkens met enorme pieken en diepe dalen qua frequentie en intensiviteit.
Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden bij een dergelijke stap?
Bij mij was er wel een vaste kern en onder de nieuwe aanwas een relatief hoog verloop. Daardoor duurde het soms even voordat mensen in je investeerde. Ze wachten eerst even af of je wel echt blijft.I am a black hole shitting into the void![]()
Leuk dat je bij een vereniging gaat lopen!quote:Op woensdag 4 oktober 2023 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden bij een dergelijke stap?
Ik zou idd de tijd nemen om te kijken welke groep(en) binnen de vereniging bij je passen.
Ik loop zelf zo nu en dan bij de vereniging van m'n moeder op de woensdag of zaterdag mee. De woensdag is een groep waar echt pittig getraind wordt, maar de zaterdag is echt simpelweg 10 km door het bos joggen onder m'n gebruikelijke duurlooptempo. De variatie tussen verschillende groepen is enorm, dus niet afhaken als je eerst in een saaie groep terechtkomt maar verder kijken en rondvragen naar een geschiktere groep qua tempo/trainingstypes.![]()
Ik liep vandaag 45 minuten HM-tempo (plus 15 min warm-up en 15 min cool-down) en begin er echt vertrouwen in te krijgen dat het wat gaat worden met m'n HM eind deze maand en de Zevenheuvelenloop 2 weken daarna. Na 45 minuten HM-tempo voelde ik me nog hartstikke fris, en dat terwijl er een pittig klimmetje in zat halverwege. Alle kwaaltjes van de eerste weken van m'n schema (continu stijve kuiten, en een gammele enkel) zijn er ook uit.
Die Zevenheuvelenloop is belangrijk, want ik moet m'n collega er natuurlijk weer uit lopen.![]()
Die liep vorig jaar 1u15, en ik liep vandaag in m'n training (dus inclusief rustige w-u en c-d) al 1u16 dus komt helemaal goed dit
Vorige week heb ik al m'n loopjes gelopen op m'n oude paar Brooks Adrenaline, die nu op ruim 1000 km zitten. Hartstikke last van blaren en drukplekken zodra ik verder dan 10 km liep. Vandaag m'n nieuwe paar Asics GT2000 gepakt en geen centje pijn. Dus ik denk dat die Brooks helaas alleen nog voor de korte loopjes zijn. Jammer![]()
Voordeel, ik kan wel gaan nadenken over een opvolger voor de Brooks zodat ik een paar houd om mee te rouleren.
Ik was niet zo heel tevreden over de Brooks (moet erg netjes veteren anders schuift m'n voet) dus ik kan voor iets helemaal anders gaan.
Hoe lang doen jullie met schoenen? En waaraan merk je als eerste dat ze niet goed meer zijn?![]()
Pasvorm en zooltjes. Altijd. En nooit via internet bestellen tenzij je heel goed weet wat je aan het doen bent.quote:Door nieuwe aan te trekken en het verschil te voelenquote:En waaraan merk je als eerste dat ze niet goed meer zijn?
[ Bericht 0% gewijzigd door ems. op 04-10-2023 20:30:09 ]Conscience do cost.![]()
Niet opgegeven. Hoera.2x10 1x5 met 1 minuut wandelen ertussen. Niet zeuren, gewoon doorgaan. Op naar de volgende.
Morgen ben ik vast weer mezelf.![]()
Na gemiddeld ongeveer 700km merk ik wel dat de demping een stuk minder is en koop ik nieuwe.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:05 schreef Tele6 het volgende:
Hoe lang doen jullie met schoenen? En waaraan merk je als eerste dat ze niet goed meer zijn?
Maar dat is voor iedereen verschillend, hangt onder meer af van je gewicht, loopstijl en ondergrond waarop je loopt.![]()
Je kunt je schoenen koppelen in Strava en een waarschuwing instellen bij X kilometer.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:05 schreef Tele6 het volgende:
Ik liep vandaag 45 minuten HM-tempo (plus 15 min warm-up en 15 min cool-down) en begin er echt vertrouwen in te krijgen dat het wat gaat worden met m'n HM eind deze maand en de Zevenheuvelenloop 2 weken daarna. Na 45 minuten HM-tempo voelde ik me nog hartstikke fris, en dat terwijl er een pittig klimmetje in zat halverwege. Alle kwaaltjes van de eerste weken van m'n schema (continu stijve kuiten, en een gammele enkel) zijn er ook uit.
Die Zevenheuvelenloop is belangrijk, want ik moet m'n collega er natuurlijk weer uit lopen.![]()
Die liep vorig jaar 1u15, en ik liep vandaag in m'n training (dus inclusief rustige w-u en c-d) al 1u16 dus komt helemaal goed dit
Vorige week heb ik al m'n loopjes gelopen op m'n oude paar Brooks Adrenaline, die nu op ruim 1000 km zitten. Hartstikke last van blaren en drukplekken zodra ik verder dan 10 km liep. Vandaag m'n nieuwe paar Asics GT2000 gepakt en geen centje pijn. Dus ik denk dat die Brooks helaas alleen nog voor de korte loopjes zijn. Jammer![]()
Voordeel, ik kan wel gaan nadenken over een opvolger voor de Brooks zodat ik een paar houd om mee te rouleren.
Ik was niet zo heel tevreden over de Brooks (moet erg netjes veteren anders schuift m'n voet) dus ik kan voor iets helemaal anders gaan.
Hoe lang doen jullie met schoenen? En waaraan merk je als eerste dat ze niet goed meer zijn?
Strava houdt dan bij hoeveel je gelopen hebt en dan krijg je netjes een melding als het zover is![]()
![]()
Waar werk je naar toe? 25 of 30 minuten?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:58 schreef Nanuke het volgende:
Niet opgegeven. Hoera.2x10 1x5 met 1 minuut wandelen ertussen. Niet zeuren, gewoon doorgaan. Op naar de volgende.
Toen ik C25K deed ging hij van weken langzaam opbouwen naar 8-4-8 ineens naar 20 aan één stukmaar dat leek erger dan het was
![]()
39quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 21:32 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ze heeft al 40+ HM races gelopen toch? Just another sunday dus. Door al die hoge temperaturen in het najaar was er een omgezet naar 15km.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Of je ontwikkelt ineens pijntjes en blessures die niet aan overbelasting kunnen liggen.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Pasvorm en zooltjes. Altijd. En nooit via internet bestellen tenzij je heel goed weet wat je aan het doen bent.
[..]
Door nieuwe aan te trekken en het verschil te voelen
Met een paar Nikes deed ik altijd bijna 1000km, met de Ascis Gel Nimbus ook (al ging het laatste paar ook minder lang mee), maar de HOKA OneOne lijkt maar 800km mee te gaan. Kan ook te maken hebben met hoe zwaar je bent.Ik had dus de HOKA ONEONE Rincon3 en heb werkelijk exact dezelfde schoen gekocht in exact dezelfde breedte en exact dezelfde maat en ze zitten hetzelfdequote:Op woensdag 4 oktober 2023 20:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Pasvorm en zooltjes. Altijd. En nooit via internet bestellen tenzij je heel goed weet wat je aan het doen bent.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik heb m'n schoenen inderdaad gekoppeld in Strava. Alleen geen idee bij welk aantal kilometers ik de melding in moest stellen, dus met die melding niet echt wat gedaanquote:Op woensdag 4 oktober 2023 22:48 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
Je kunt je schoenen koppelen in Strava en een waarschuwing instellen bij X kilometer.
Strava houdt dan bij hoeveel je gelopen hebt en dan krijg je netjes een melding als het zover is![]()
![]()
Gemiddeld genomen zeggen ze 800km levensduur, maar het kan langer en korter zijn. Beetje op zichtbare en gevoelsmatige slijtage beoordelen.
Bij mn Asics Novablast 3s met 680km op de teller heb ik het idee dat de middenzool wel demping verliest, dus ik ga er nog een tijd op doortrainen maar geen races van 10+km meer.![]()
Dit doe ik ook, mijn Brooks Trace 2 zitten op 700 en 300 km (ik hinkel niet maar ik heb 2 paar). De eerste loop ik ook geen langere en intensievere trainingen meer mee.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 09:33 schreef valleilijn het volgende:
Bij mn Asics Novablast 3s met 680km op de teller heb ik het idee dat de middenzool wel demping verliest, dus ik ga er nog een tijd op doortrainen maar geen races van 10+km meer.
Over trainen gesproken, heb ik het weer lichtjes opgepakt na 2,5 weken er helemaal af gelegen te hebben met een longontsteking. Hopelijk komt het goede gevoel snel weer terug![]()
![]()
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Iedereen met een Garmin kan het ook. Daar hou ik eerlijk gezegd mijn schoenen bij.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 09:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb m'n schoenen inderdaad gekoppeld in Strava. Alleen geen idee bij welk aantal kilometers ik de melding in moest stellen, dus met die melding niet echt wat gedaanKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Als je je zone's goed hebt bepaald is het erg goed voor duurlopen en je lichaam laten wennen aan lange afstanden. Als het goed is voelt het wel (heel)langzaam.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 13:02 schreef murp het volgende:
Hoi, doet iemand hier aan zone 2 hardlopen? En wat is jullie ervaring hierbij?
Velen zweren erbij, persoonlijk vind ik het niet leuk/saai en heb ik niet echt het idee er beter(sneller) door te worden.![]()
Tja, dan loop ik liever een buitenlandse. Het moet dan ook aardig druk zijn op het parcours.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 13:09 schreef chasse_friet het volgende:
Marathon Rotterdam is al uitverkocht, binnen een week.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Forum Opties Forumhop: Hop naar: