abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210818133
Hoi,

Is het beleid van deze webshop rechtsgeldig?

Ik heb een meubelstuk en een bureaustoel aangeschaft. Beide zijn na montage toch niet naar smaak. De stoel zit absoluut niet lekker (behalve in 1 houding) en de kast pas toch niet helemaal.

Uiteraard is dit vervelend voor de webshop. Kan me begrijpen dat dit niet prettig is voor een ondernemer. De webshop gaf het volgende aan, nadat ik kenbaar had gemaakt de producten te willen retourneren:

Ik: Beide zijn al gemonteerd. Dozen heb ik nog wel, maar dat lijkt me een karwei om netjes erin te krijgen zonder het te beschadigen via transport. Ik stel voor dat ik beide persoonlijk kom afgeven.

Webshop: Indien er gebruikerssporen/montagesporen aanwezig zijn, dan zullen we minimaal 50% van het aankoopbedrag inhouden omdat wij het niet meer als nieuw kunnen doorverkopen.

Webshop vroeg mij om foto's te maken; let op hier zijn geen gebruikerssporen zichtbaar. Want die zijn er ook niet. Hij heeft mij ook niet gevraagd of ze beschadigd zijn nadat de foto;s zijn bekeken.

Vervolgens geeft webshop aan: Bedankt voor je bericht. Ik kan nu al aangeven dat we 50% van het aankoopbedrag zullen inhouden van beide producten omdat we het niet meer als nieuw kunnen doorverkopen. Ontvang graag eerst je akkoord waarna we een afspraak zullen maken zodat je de meubels gemonteerd kan afleveren bij ons. Ik verwacht je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

pi_210818177
Je moet het in een redelijke staat in de originele verpakking retour sturen, blijkbaar wil jij daar niet aan voldoen en wil niet eens de moeite nemen om het netjes uit elkaar te halen in de originele verpakking te steken

Dan is 50% gerechtvaardigd

[ Bericht 10% gewijzigd door noodgang op 02-10-2023 23:06:10 ]
  maandag 2 oktober 2023 @ 22:34:57 #3
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_210818227
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_210818331
Wat staat er in de algemene voorwaarden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 2 oktober 2023 @ 22:45:45 #5
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_210818332
quote:
Men mag waardevermindering in rekening brengen. Dat staat ook in het door jou gelinkte artikel. Weigeren mag niet. Hoe kom je bij de stelling dat TS recht heeft op 100%?

Overigens, mijn beeld is wel dat wat deze shop hier flikt niet mag. Ik meen gelezen te hebben dat waardevermindering door verpakking en montage namelijk niet op gaat. Als in, de consument moet het product kunnen uitproberen zoals in de winkel. Dus geld inhouden omdat de verpakking geopend is en het product in elkaar gezet gaat in beginsel niet op - tenzij de koper verder is gegaan dan noodzakelijk. Daarnaast moet de waardevermindering realistisch zijn en minimaal 50% inhouden vind ik in ieder geval erg fors.

-edit: anderzijds, als je het gemonteerd wil retourneren en zij zodoende arbeidsuren moeten maken om het weer verkoopbaar te krijgen dan is het allicht wel een realistisch bedrag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Eix op 02-10-2023 22:51:30 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_210818337
Dus je hebt dat product uitgepakt en in elkaar gezet om er vervolgens achter te komen dat je het niet mooi vindt.

Vervolgens ben jij te lui om alles weer netjes in de verpakking te doen, maar vraagt wel het complete bedrag terug, wetende dat die webshop het niet meer voor het oorspronkelijke bedrag kan verkopen?

Geen idee of jij in je recht staat, maar als webwinkel zou ik er echt alles aan doen om jou zoveel mogelijk te laten betalen. Echt, ik schijt op dat soort mentaliteit van mensen.
pi_210818365
Je hebt het gebruikt en kunt het niet meer in originele staat terugsturen. Bovendien zit de verkoper nu met extra verpakkings en transportkosten als hij het opnieuw wil verkopen.

Lagere vergoeding lijkt me dus wel gepast.
.
pi_210818435
Artikel 6:230s lid 3 BW:
quote:
De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen [...]
Waardevermindering mag in rekening gebracht worden als monteren onder het onderlijnde geschaard wordt.

Maar (zonder verpakking en) in gemonteerde staat omdat je het niet zonder schade kunt demonteren? Als ik jou was zou ik met 50% in m'n handjes knijpen
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 2 oktober 2023 @ 23:04:32 #9
106942 Eix
pi_210818489
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:57 schreef baskick het volgende:
[..]
Waardevermindering mag in rekening gebracht worden als monteren onder het onderlijnde geschaard wordt.
Hoe wil je de aard, de kenmerken en de werking van bijvoorbeeld een stoel vaststellen zonder die te monteren?

Er zijn - bizar genoeg - zelfs voorbeelden waar mensen een wasmachine of printer uittesten zonder dat de winkelier aanspraak kan maken op waardevermindering. 8)7
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_210818493
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:45 schreef Eix het volgende:

[..]
Men mag waardevermindering in rekening brengen. Dat staat ook in het door jou gelinkte artikel. Weigeren mag niet. Hoe kom je bij de stelling dat TS recht heeft op 100%?

Overigens, mijn beeld is wel dat wat deze shop hier flikt niet mag. Ik meen gelezen te hebben dat waardevermindering door verpakking en montage namelijk niet op gaat. Als in, de consument moet het product kunnen uitproberen zoals in de winkel. Dus geld inhouden omdat de verpakking geopend is en het product in elkaar gezet gaat in beginsel niet op - tenzij de koper verder is gegaan dan noodzakelijk. Daarnaast moet de waardevermindering realistisch zijn en minimaal 50% inhouden vind ik in ieder geval erg fors.

-edit: anderzijds, als je het gemonteerd wil retourneren en zij zodoende arbeidsuren moeten maken om het weer verkoopbaar te krijgen dan is het allicht wel een realistisch bedrag.
Als de webshop aangeeft het liever gedemonteerd en in doos terug wil hebben dan doen we dat uiteraard. Ik zit niet te wachten op 50% inhouding.
pi_210818505
quote:
[..]

Maar (zonder verpakking en) in gemonteerde staat omdat je het niet zonder schade kunt demonteren? Als ik jou was zou ik met 50% in m'n handjes knijpen
Ik kan het gewoon demonteren en in doos afleveren. Waarom moet mij dat 50% kosten (zowel gemonteerd als gedemonteerd)?
pi_210818525
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:49 schreef Fer het volgende:
Je hebt het gebruikt en kunt het niet meer in originele staat terugsturen. Bovendien zit de verkoper nu met extra verpakkings en transportkosten als hij het opnieuw wil verkopen.

Lagere vergoeding lijkt me dus wel gepast.
Kan wel in originele staat terugsturen. Ook al heb ik geprobeerd om het zo netjes mogelijk uit de verpakking te halen, is het hier en daar met al dat plastic niet in volledige staat qua verpakking in de doos te plaatsen. Lijkt me dat dit juist het ondernemersrisico is, daarom bestaat de wet koop op afstand ook. Super vervelend voor de ondernemer, maar het is zoals het is. Alleen 50% is wel fors. Eerst zeggen ze dat het alleen bij beschadigen zouden toepassen en nu geven ze aan dat een van rechtswege volgens hun beleid 50% is.
pi_210818531
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:29 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Je moet het in een redelijke staat in de originele verpakking retour sturen, blijkbaar wil jij daar niet aan voldoen en wil niet eens de moeite nemen om het netjes uit elkaar te halen in de originele verpakking te steken

Dan is 50% gerechtvaardigd
Goed van je dat je het edit. Schelden doe je maar ergens anders.
  maandag 2 oktober 2023 @ 23:12:25 #14
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_210818543
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:45 schreef Eix het volgende:

[..]

quote:
de consument slechts aansprakelijk is voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen
Meubels moeten in elkaar om ze te testen
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_210818570
quote:
7s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:45 schreef miss_sly het volgende:
Wat staat er in de algemene voorwaarden?
Retourneren kan binnen 100 dagen.
Voor zover mogelijk in originele staat en verpakking aangeboden.
Mag geen sporen van gebruik of montage bevatten (wat houdt sporen in, dat het überhaupt gemonteerd is?)
Retourlabel ontvangen of ophaal afspraak inplannen.
Kosten retour voor eigen rekening (daarom voorstel om zelf te brengen)
Indien sporen van gebruik of montage bevat, wordt een percentage van het aankoopbedrag ingehouden. Het percentage is afhankelijk van de ernst van de gebruikerssporen na controle. (in dit geval is er niets gecontroleerd)
  maandag 2 oktober 2023 @ 23:19:42 #16
106942 Eix
pi_210818605
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:15 schreef Santello het volgende:

[..]
Mag geen sporen van gebruik of montage bevatten (wat houdt sporen in, dat het überhaupt gemonteerd is?)
Indien sporen van gebruik of montage bevat, wordt een percentage van het aankoopbedrag ingehouden. Het percentage is afhankelijk van de ernst van de gebruikerssporen na controle. (in dit geval is er niets gecontroleerd)
Scheelt weer dat algemene voorwaarden niet boven de wet gaan. :s)
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_210818624
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:09 schreef Santello het volgende:

[..]
Goed van je dat je het edit. Schelden doe je maar ergens anders.
Sinds wanneer is aangeven dat je een lui varken bent gelijk aan schelden @noodgang

Hij wil het niet eens uit elkaar schroeven en enigszins proberen om het weer in de originele verpakking te steken
pi_210818671
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:22 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Sinds wanneer is aangeven dat je een lui varken bent gelijk aan schelden @:noodgang

Hij wil het niet eens uit elkaar schroeven en enigszins proberen om het weer in de originele verpakking te steken
Wat je zegt klopt niet. Ik probeerde mee te denken met de webshop. Ik weet niet hoe ze omgaan met retouren. Sommige webshops kijken er niet eens naar om en vernietigen het of sturen het door elders. Voor hetzelfde geldt kiezen ze ervoor om het in de showroom te plaatsen voor verkoop. Hiermee geef ik ze juist een extra optie. Als de webshop aangeeft dat het in doos terug moet, dan doe ik dat. Anders had ik de dozen wel weggegooid.
pi_210818681
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:15 schreef Santello het volgende:

[..]
Het is de toon die de muziek maakt.

in de OP gaf je aan dat je de producten niet uit elkaar wilde halen en ze wel even langs zou brengen, dat is niet hoe het werkt, je moet ze weer netjes uit elkaar schroeven, zo goed mogelijk en onbeschadigd in de originele verpakking doen en terug sturen.

Nu zeg je eigenlijk dat je geen zin hebt om ze uit elkaar te halen, de ondernemer dat maar moet doen, de dozen kapot of vermist zijn en je 100% van je geld wil (of dit waar is of niet, geen idee, zo komt het over).

net heel gek dat de ondernemer dan zoiets heeft van: flikker maar op, daar heb je weer een klaploper
pi_210818711
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:30 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Het is de toon die de muziek maakt.

in de OP gaf je aan dat je de producten niet uit elkaar wilde halen en ze wel even langs zou brengen, dat is niet hoe het werkt, je moet ze weer netjes uit elkaar schroeven, zo goed mogelijk en onbeschadigd in de originele verpakking doen en terug sturen.

Nu zeg je eigenlijk dat je geen zin hebt om ze uit elkaar te halen, de ondernemer dat maar moet doen, de dozen kapot of vermist zijn en je 100% van je geld wil (of dit waar is of niet, geen idee, zo komt het over).

net heel gek dat de ondernemer dan zoiets heeft van: flikker maar op, daar heb je weer een klaploper
Dat was niet wat ik bedoelde en ook niet mijn intentie. Ik zei er ook bij, dat ik het onbeschadigd wil afleveren en bang ben bij het plaatsen in de doos schade maak die er nu in gemonteerde staat niet is. Heb je weleens een ikea doos geopend? Dat zit allemaal netjes in de doos met allerlei foam en dergelijke. Vrij lastig.
Maar ik volg je wel wat de toon betreft.
pi_210818864
Mag alleen als er schade is wat dan ook dat percentage rechtvaardigt. Is er schade? Laat de foto's eens zien?

Dat een product niet meer als nieuw verkocht kan worden (lees: product waarbij zichtbaar is dat doos geopend is) is niet relevant. Relevant is of er schade is ja of nee.

Maar het antwoord op je vraag is een volmondig neen. Een webshop mag een percentage inhouden indien er sprake is van schade. Dan is het vervolgens de vraag of bij elke schade een minimaal percentage van 50 gerechtvaardigd is. Dit is absoluut niet rechtvaardig en is illegaal. Als er ergens bv bij een meubel op een niet in het zicht zich bevindende plek minimale gebruikerssporen zijn dan zal een percentage van minimaal 50% inhouding absoluut disproportioneel zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door SOG op 03-10-2023 20:15:23 ]
pi_210819181
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:36 schreef Santello het volgende:

[..]
... dat ik het onbeschadigd wil afleveren en bang ben bij het plaatsen in de doos schade maak die er nu in gemonteerde staat niet is. Heb je weleens een ikea doos geopend? Dat zit allemaal netjes in de doos met allerlei foam en dergelijke. Vrij lastig.
...
Tja, dat is de keerzijde van de koop op afstand. Jij bent verantwoordelijk om het bouwpakket weer bij de webshop te krijgen in onbeschadigde staat waarin je het ontvangen hebt. Als dat je lukt, dan heeft de ondernemer geen recht om in te houden omdat het uitgepakt of gemonteerd is geweest.

De conversatie zoals ie er staat klinkt als blufpoker van beide kanten: jij lijkt aan te geven geen zin te hebben om het voor jouw risico uit elkaar te halen, en de ondernemer wil het dan best in de showroom zetten maar dan niet voor de volle mep...

Overigens, een kast helemaal in elkaar te zetten om te concluderen dat ie niet past (fysiek danwel kleur/stijl)? Je moet er maar zin in hebben...

[ Bericht 3% gewijzigd door Wiedanwel op 03-10-2023 02:51:15 ]
pi_210819640
Volgende keer even een meetlint pakken en meubels kopen waar je ze ook kunt zien/testen. Had beide kanten een hoop zeik gescheeld.
pi_210819684
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:04 schreef Eix het volgende:

[..]
Hoe wil je de aard, de kenmerken en de werking van bijvoorbeeld een stoel vaststellen zonder die te monteren?

Er zijn - bizar genoeg - zelfs voorbeelden waar mensen een wasmachine of printer uittesten zonder dat de winkelier aanspraak kan maken op waardevermindering. 8)7
U miste als?

Ik weet niet of het eronder valt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_210819695
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:06 schreef Santello het volgende:

[..]
Ik kan het gewoon demonteren en in doos afleveren. Waarom moet mij dat 50% kosten (zowel gemonteerd als gedemonteerd)?
Nou, demonteren van geschroefde meubels leidt m.i. per definitie tot schade.
pi_210819798
Zou dit al getoets zijn?
Zo ja dan heb je pech.

https://www.cbw-erkend.nl/annuleren-aankoop-meubelen
pi_210819808
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 07:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
Volgende keer even een meetlint pakken en meubels kopen waar je ze ook kunt zien/testen. Had beide kanten een hoop zeik gescheeld.
thanks, Cpt. Hindsight 14.gif
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:21:39 #28
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210819883
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 07:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
Laten we wel wezen... die toko die dit soort dingen verkoopt zal dit waarschijnlijk dagelijks mee maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 07:59 schreef klipper het volgende:
Zou dit al getoets zijn?
Zo ja dan heb je pech.

https://www.cbw-erkend.nl/annuleren-aankoop-meubelen
Iets online kopen wordt daar niet benoemd en heeft wel degelijk andere rechten dan die daar benoemd worden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_210819937
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:24 schreef Santello het volgende:
Hoi,

Ik heb een meubelstuk en een bureaustoel aangeschaft. Beide zijn na montage toch niet naar smaak. De stoel zit absoluut niet lekker (behalve in 1 houding) en de kast pas toch niet helemaal.

Uiteraard is dit vervelend voor de webshop. Kan me begrijpen dat dit niet prettig is voor een ondernemer. De webshop gaf het volgende aan, nadat ik kenbaar had gemaakt de producten te willen retourneren:

Ik: Beide zijn al gemonteerd. Dozen heb ik nog wel, maar dat lijkt me een karwei om netjes erin te krijgen zonder het te beschadigen via transport. Ik stel voor dat ik beide persoonlijk kom afgeven.

Webshop: Indien er gebruikerssporen/montagesporen aanwezig zijn, dan zullen we minimaal 50% van het aankoopbedrag inhouden omdat wij het niet meer als nieuw kunnen doorverkopen.

Webshop vroeg mij om foto's te maken; let op hier zijn geen gebruikerssporen zichtbaar. Want die zijn er ook niet. Hij heeft mij ook niet gevraagd of ze beschadigd zijn nadat de foto;s zijn bekeken.

Vervolgens geeft webshop aan: Bedankt voor je bericht. Ik kan nu al aangeven dat we 50% van het aankoopbedrag zullen inhouden van beide producten omdat we het niet meer als nieuw kunnen doorverkopen. Ontvang graag eerst je akkoord waarna we een afspraak zullen maken zodat je de meubels gemonteerd kan afleveren bij ons. Ik verwacht je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Stel je denkt recht te hebben op 100%, wat ga je doen als de winkel dat niet wilt?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210819971
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 08:01 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
thanks, Cpt. Hindsight 14.gif
:')
pi_210819996
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 08:21 schreef nils7 het volgende:

[..]
Laten we wel wezen... die toko die dit soort dingen verkoopt zal dit waarschijnlijk dagelijks mee maken.
[..]
Iets online kopen wordt daar niet benoemd en heeft wel degelijk andere rechten dan die daar benoemd worden.
Dat kan inderdaad zo zijn ja.

Maar ik vraag me af waarom je überhaupt bv. een kast koopt zonder hem gezien te hebben. Maar wellicht ben ik daarin ouderwets ofzo? Ik wil bij meubels gewoon zien wat ik koop: of de kleurstelling me bevalt, voelen of het stevig is en/of lekker zit. Dan sta ik in de winkel, beeld ik me in hoe dat in mijn huis zou staan etc.
pi_210825764
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 08:42 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Maar ik vraag me af waarom je überhaupt bv. een kast koopt zonder hem gezien te hebben. Maar wellicht ben ik daarin ouderwets ofzo? Ik wil bij meubels gewoon zien wat ik koop: of de kleurstelling me bevalt, voelen of het stevig is en/of lekker zit. Dan sta ik in de winkel, beeld ik me in hoe dat in mijn huis zou staan etc.
pi_210827143
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:36 schreef Santello het volgende:
Heb je weleens een ikea doos geopend?
Heb je weleens een Ikea-meubel verhuisd en daarvoor gedemonteerd? Dan weet je vast dat je dat niet al te vaak moet doen. Na jouw demontage is dat alvast 1 keer minder. Niet gek dat dat tot waardevermindering leidt, toch?
pi_210827182
Of het nu 50% moet zijn geen idee, maar dat je niet het volledige bedrag terug krijgt vind ik volstrekt logisch. Ze moeten dit ook met korting gaan verkopen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210827444
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 08:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Stel je denkt recht te hebben op 100%, wat ga je doen als de winkel dat niet wilt?
Ik twijfel over een rechtsgang omdat ik 50% nog steeds onredelijk vindt. Helemaal omdat de webshop eerst pretendeerde dat het percentage na controle vast te stellen en dat niet zorgvuldig heeft gedaan. Dat komt bij mij over als een vaste manier van werken, waar mogelijk wel meer klanten in mijn ogen de dupe van zijn geworden omdat zij wellicht geen rechtsgang hebben overwogen. Ik ben er nog niet over uit.
pi_210827466
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 08:42 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Omdat het kan; maar ben wel met je eens dat dit echt niet handig is. Ben dan ook van plan te stoppen om het op afstand aan te schaffen. Werkt gewoon niet lekker.
pi_210827500
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 22:06 schreef baskick het volgende:

[..]
Heb je weleens een Ikea-meubel verhuisd en daarvoor gedemonteerd? Dan weet je vast dat je dat niet al te vaak moet doen. Na jouw demontage is dat alvast 1 keer minder. Niet gek dat dat tot waardevermindering leidt, toch?
Zeker. Het ging mij dan ook om de 50%. Vind ik nogal wat. Aan de andere kant, voor meer wordt lastig verkopen in een showroom. Dat is dan ook wel weer waar. Dit is wel robuuster dan een ikea stuk. Dit kan je makkelijk nog 10x demonteren itt ikea.
pi_210827761
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 22:20 schreef Santello het volgende:

[..]
Zeker. Het ging mij dan ook om de 50%. Vind ik nogal wat. Aan de andere kant, voor meer wordt lastig verkopen in een showroom. Dat is dan ook wel weer waar. Dit is wel robuuster dan een ikea stuk. Dit kan je makkelijk nog 10x demonteren itt ikea.
Tja, het standaard-percentage van 50% is wellicht discutabel, maar de waardevermindering is m.i. gelijk aan het verschil tussen nieuwprijs en wat je er nu voor krijgt op de tweedehands markt. In gemonteerde staat of gedemonteerd en provisorisch teruggestopt in een eerder geopende, mogelijk kapotte verpakking.

Wat zou je zelf een redelijke waardevermindering vinden? En gewetensvraag, maar als jij mocht kiezen tussen een nieuwe, ongeopende kast voor de normale prijs of eentje die gemonteerd en gedemonteerd is geweest, die houtje touwtje verpakt is tegen zeg 10 of 20% korting - welke zou je nemen?
pi_210828395
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 22:30 schreef baskick het volgende:

[..]
Tja, het standaard-percentage van 50% is wellicht discutabel, maar de waardevermindering is m.i. gelijk aan het verschil tussen nieuwprijs en wat je er nu voor krijgt op de tweedehands markt. In gemonteerde staat of gedemonteerd en provisorisch teruggestopt in een eerder geopende, mogelijk kapotte verpakking.

Wat zou je zelf een redelijke waardevermindering vinden? En gewetensvraag, maar als jij mocht kiezen tussen een nieuwe, ongeopende kast voor de normale prijs of eentje die gemonteerd en gedemonteerd is geweest, die houtje touwtje verpakt is tegen zeg 10 of 20% korting - welke zou je nemen?
Die waardevermindering is TS niet verantwoordelijk voor, al zou die uberhaupt bestaan. Wat jij evt rechtvaardig vindt is totaal niet relevant.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 03:21:07 #40
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_210829393
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 22:46 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dus je hebt dat product uitgepakt en in elkaar gezet om er vervolgens achter te komen dat je het niet mooi vindt.

Vervolgens ben jij te lui om alles weer netjes in de verpakking te doen, maar vraagt wel het complete bedrag terug, wetende dat die webshop het niet meer voor het oorspronkelijke bedrag kan verkopen?

Geen idee of jij in je recht staat, maar als webwinkel zou ik er echt alles aan doen om jou zoveel mogelijk te laten betalen. Echt, ik schijt op dat soort mentaliteit van mensen.
Let-ter-lijk mijn gedachte. Letterlijk!
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_210829545
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 22:18 schreef Santello het volgende:

[..]
Omdat het kan; maar ben wel met je eens dat dit echt niet handig is. Ben dan ook van plan te stoppen om het op afstand aan te schaffen. Werkt gewoon niet lekker.
Kan voor bepaalde dingen handig zijn, voor meubels zou ik dat idd zwlf niet doen
pi_210829547
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 22:17 schreef Santello het volgende:

[..]
Ik twijfel over een rechtsgang omdat ik 50% nog steeds onredelijk vindt. Helemaal omdat de webshop eerst pretendeerde dat het percentage na controle vast te stellen en dat niet zorgvuldig heeft gedaan. Dat komt bij mij over als een vaste manier van werken, waar mogelijk wel meer klanten in mijn ogen de dupe van zijn geworden omdat zij wellicht geen rechtsgang hebben overwogen. Ik ben er nog niet over uit.
Hoeveel denk je dat dat kost aan tijd en geld?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 07:22:50 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210829645
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 23:04 schreef Eix het volgende:

[..]
Niet, daarom ga je dus naar een winkel. Als je online koopt is dat dus je eigen risico.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210829905
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 07:22 schreef daNpy het volgende:

[..]
Niet, daarom ga je dus naar een winkel. Als je online koopt is dat dus je eigen risico.
Dat is het echter niet.
Als online koper heb je andere rechten dan iemand die iets in de winkel koopt.
Die rechten gaan best ver, of je het daarmee eens bent of niet doet niet af aan de werkelijkheid.

Inhoud van wetsartikel 230s 3: De consument is slechts aansprakelijk voor de waardevermindering van de zaak als een behandeling van de zaak verder is gegaan dan noodzakelijk om de aard, de kenmerken en de werking daarvan vast te stellen. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van de zaak wanneer de handelaar heeft nagelaten om overeenkomstig 230m lid 1, onderdeel h, informatie over het recht van ontbinding te verstrekken.

Heb je informatie ontvangen op een duurzame drager (papier, cd, email) over het ontbinden van de overeenkomst?

Tips:

1: Schakel je rechtsbijstand in als je dit hebt.
2: Indien optie 1 niet beschikbaar is: geef aan dat je het niet eens bent met de 50% waardevermindering en dat ze je je retour gaat opsturen/langsbrengen. Er is geen wettelijke basis om een retour te weigeren.
pi_210829943
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 22:54 schreef SOG het volgende:

[..]
Die waardevermindering is TS niet verantwoordelijk voor, al zou die uberhaupt bestaan. Wat jij evt rechtvaardig vindt is totaal niet relevant.
Zoals ik eerder zei:

quote:
[..]

En aanvullend:

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 08:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ben oprecht benieuwd naar de uitkomst.

@Santello, toevallig geen Thuiwinkel-lid of iets soortgelijks?

[ Bericht 10% gewijzigd door baskick op 04-10-2023 08:39:21 ]
pi_210832156
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 08:29 schreef baskick het volgende:

[..]
Zoals ik eerder zei:
[..]
En aanvullend:
[..]

@:Santello, toevallig geen Thuiwinkel-lid of iets soortgelijks?
Aard en kenmerken vaststellen.. daarvoor dien je het product te monteren. Ergo, is je verhaal over waardevermindering niet relevant.

TS stelt verder dat er geen schade is. Dus is het inhouden van een percentage niet rechtsgeldig en heeft ts recht op zn geld terug.

Gewoon terugzenden met een begeleidende brief met verwijzingen naar relevante wetsartikelen. Of gewoon langsbrengen idd.
pi_210834569
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 08:29 schreef baskick het volgende:

[..]
Zoals ik eerder zei:
[..]
En aanvullend:
[..]

@:Santello, toevallig geen Thuiwinkel-lid of iets soortgelijks?
Ze zijn CBW-erkende.

100% is al geweigerd omdat een tegenvoorstel anders dan 50% hebben geweigerd.

Ik ben van plan om het netjes in te pakken en af te leveren. Vervolgens de medewerker te vragen om nogmaals een controle uit te voeren om een ander dan 50% waardevermindering vast te stellen.

Probleem daarbij dat ze dat waarschijnlijk niet ter plekke voor mijn neus gaan doen. Dan zit je ook nog met het feit dat je hierdoor kan uit gaan van hun woord wat betreft de bevindingen. Het vertrouwen is op dit stuk namelijk al weg. Vanaf de eerste correspondentie was de houding: ik hoef het niet eens te controleren. Retour na montage is bij ons al 50% waardevermindering.

Vervolgens zal ik nadat ik mijn geld heb ontvangen een procedure starten. Wil toch laten toetsen of zij dit mogen doen.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 11:30:29 #48
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_210841785
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 22:06 schreef baskick het volgende:

[..]
En nu nog je bron dat de waardevermindering voor rekening van de klant komt?
  donderdag 5 oktober 2023 @ 11:33:22 #49
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_210841808
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 07:22 schreef daNpy het volgende:

[..]
Nee, dat is dus niet eigen risico. Juist specifiek dáárvoor is de wetgeving rond Koop op Afstand bedacht.
pi_210841898
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:30 schreef Zelva het volgende:

[..]
En nu nog je bron dat de waardevermindering voor rekening van de klant komt?
quote:
[..]
Nogmaals: als.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')